Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 22. - 04:22:19 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 80 81 [82] 83 84 ... 103   Le
 
Szerző Téma: Torpanás és EGR szelep  (Megtekintve 549718 alkalommal)
szediati
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 477


« Hozzászólás #1215 Dátum: 2012. Augusztus 22. - 14:36:13 »

lehet kifogtam egy rossz vagy hamis szettet?
Naplózva
Kulimász
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35


« Hozzászólás #1216 Dátum: 2012. Szeptember 04. - 05:44:11 »

Sziasztok!

Okulásképpen:
Torpanás, rángatás esetén mielőtt bárki bármilyen költséges beavatkozást végez a kocsiján, első lépésben javaslom a lambda szonda csatlakozójának a lehúzását pár napra...
A "szakszervizben" - állítólag hibakód alapján - EGR szelepet, majd mivel az nem segített gyertyakábeleket cseréltek, cirka 80 e Ft-ot hagytam ott én balga. Persze a hiba megmaradt. Ezekután azt mondták, hogy szelepcsere 150 eFt. Szerencsére ekkor már elszállt a bizodalmam velük szemben és ekkor fordultam egy másik szerelőhöz, aki kiderítette, hogy ez a torpanás mizéria a hibás lambda szonda miatt van. Mentem pár napot lehúzott szondával, majd beleraktunk 22 eFt-ért egy új szondát és lám, az autó tökéletes.
Nem mondom, hogy mindenkinek ez lesz a megoldás, de a nagyobb futásteljesítménnyel rendelkező lacettik esetén egy próbát mindenképpen megér.

Üdv,
K.
Naplózva
Papy
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 212


« Hozzászólás #1217 Dátum: 2012. Szeptember 04. - 06:05:11 »

Kulimász írtam neked privátot...
Naplózva

Papy, akinek Lacettije van, és nem fél használni...!
Kulimász
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35


« Hozzászólás #1218 Dátum: 2012. Szeptember 04. - 09:26:57 »

Kulimász írtam neked privátot...
Én meg elvileg válaszoltam rá priviben, de valami hibát dobott, megkaptad azért?
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #1219 Dátum: 2012. Szeptember 04. - 10:13:39 »

Sziasztok!

Okulásképpen:
Torpanás, rángatás esetén mielőtt bárki bármilyen költséges beavatkozást végez a kocsiján, első lépésben javaslom a lambda szonda csatlakozójának a lehúzását pár napra...
A "szakszervizben" - állítólag hibakód alapján - EGR szelepet, majd mivel az nem segített gyertyakábeleket cseréltek, cirka 80 e Ft-ot hagytam ott én balga. Persze a hiba megmaradt. Ezekután azt mondták, hogy szelepcsere 150 eFt. Szerencsére ekkor már elszállt a bizodalmam velük szemben és ekkor fordultam egy másik szerelőhöz, aki kiderítette, hogy ez a torpanás mizéria a hibás lambda szonda miatt van. Mentem pár napot lehúzott szondával, majd beleraktunk 22 eFt-ért egy új szondát és lám, az autó tökéletes.
Nem mondom, hogy mindenkinek ez lesz a megoldás, de a nagyobb futásteljesítménnyel rendelkező lacettik esetén egy próbát mindenképpen megér.

Üdv,
K.

És a hibás szondát nem jelezte semmi?
Hibakód nem volt rá?
Naplózva
Kulimász
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35


« Hozzászólás #1220 Dátum: 2012. Szeptember 04. - 10:25:59 »

Fél éve volt két napig check engine + lambda hibakód, de nem cseréltem ki a szondát, mert két nap múlva kialudt a visszajelző és a fogyasztásom sem nőtt meg. Aztán kb. 3 hónapja kezdődött a torpanás, de a szervizben EGR hibakódot olvastak ki, bár nem voltam ott személyesen, ezért nem tudom biztosan, hogy más hibát dobott-e. Egyébként ekkor a munkafelvevőnek határozottan felhívtam a figyelmét arra, hogy nemrég volt benne egy lambda hibakód, de arra azt mondta, hogy amiatt nem rángathat. Alapvetően emiatt haragszom rájuk. Holott egy lambda szonda csati lehúzással minden kiderült volna.
Most a másik szerelő is lambda hibakódot olvasott ki elsődlegesen, de az EGR csere ellenére továbbra is benne volt a p0400 is másodlagos hibakódként.
A lényeg, hogy szerintem VÉGIG benne volt a lambda hibakód, csak nem foglalkoztak vele a szakszervizben, merthogy amiatt szerintük nem rángathat. Hát de!

Üdv,
K.
Naplózva
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #1221 Dátum: 2012. Szeptember 04. - 19:37:34 »

Fél éve volt két napig check engine + lambda hibakód, de nem cseréltem ki a szondát, mert két nap múlva kialudt a visszajelző és a fogyasztásom sem nőtt meg. Aztán kb. 3 hónapja kezdődött a torpanás, de a szervizben EGR hibakódot olvastak ki, bár nem voltam ott személyesen, ezért nem tudom biztosan, hogy más hibát dobott-e. Egyébként ekkor a munkafelvevőnek határozottan felhívtam a figyelmét arra, hogy nemrég volt benne egy lambda hibakód, de arra azt mondta, hogy amiatt nem rángathat. Alapvetően emiatt haragszom rájuk. Holott egy lambda szonda csati lehúzással minden kiderült volna.
Most a másik szerelő is lambda hibakódot olvasott ki elsődlegesen, de az EGR csere ellenére továbbra is benne volt a p0400 is másodlagos hibakódként.
A lényeg, hogy szerintem VÉGIG benne volt a lambda hibakód, csak nem foglalkoztak vele a szakszervizben, merthogy amiatt szerintük nem rángathat. Hát de!

Üdv,
K.

Teljesen igazad van. Azért pár "szösszenet". A javítási technológia nem tartalmazza a "húzzuk szét a lambda szonda csatlakozót" utasítást. Ugyanis ilyenkor a vezérlő egység szabályozott üzemmódról vezérelt üzemmódra vált. Ebben az esetben -jobb kifejezést most nem találok- átlag értéket  ad, ami dúsabb, mint az emisszió barát érték. És lőn csoda, már is megy a gépsárkány. Azt azonban tudni kell, hogy lambda szonda hibát generálhat más perifériás alkatrész is. Oscilloszkópos méréssel viszonylag jól vizsgálható. Azért érdemes lett volna a nyakukra járni, hogy a hiba nem szűnt meg, legyenek kedvesek a feleslegesen beépített alkatrészeket visszavenni. Feltételezve, hogy számlás javítás volt, ez esetben minimum 6 hónap gari jár az alkatrészre és az elvégzett munkára.
Naplózva
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #1222 Dátum: 2012. Szeptember 04. - 19:46:12 »

Fél éve volt két napig check engine + lambda hibakód, de nem cseréltem ki a szondát, mert két nap múlva kialudt a visszajelző és a fogyasztásom sem nőtt meg. Aztán kb. 3 hónapja kezdődött a torpanás, de a szervizben EGR hibakódot olvastak ki, bár nem voltam ott személyesen, ezért nem tudom biztosan, hogy más hibát dobott-e. Egyébként ekkor a munkafelvevőnek határozottan felhívtam a figyelmét arra, hogy nemrég volt benne egy lambda hibakód, de arra azt mondta, hogy amiatt nem rángathat. Alapvetően emiatt haragszom rájuk. Holott egy lambda szonda csati lehúzással minden kiderült volna.
Most a másik szerelő is lambda hibakódot olvasott ki elsődlegesen, de az EGR csere ellenére továbbra is benne volt a p0400 is másodlagos hibakódként.
A lényeg, hogy szerintem VÉGIG benne volt a lambda hibakód, csak nem foglalkoztak vele a szakszervizben, merthogy amiatt szerintük nem rángathat. Hát de!

Üdv,
K.

Teljesen igazad van. Azért pár "szösszenet". A javítási technológia nem tartalmazza a "húzzuk szét a lambda szonda csatlakozót" utasítást. Ugyanis ilyenkor a vezérlő egység szabályozott üzemmódról vezérelt üzemmódra vált. Ebben az esetben -jobb kifejezést most nem találok- átlag értéket  ad, ami dúsabb, mint az emisszió barát érték. És lőn csoda, már is megy a gépsárkány. Azt azonban tudni kell, hogy lambda szonda hibát generálhat más perifériás alkatrész is. Oscilloszkópos méréssel viszonylag jól vizsgálható. Azért érdemes lett volna a nyakukra járni, hogy a hiba nem szűnt meg, legyenek kedvesek a feleslegesen beépített alkatrészeket visszavenni. Feltételezve, hogy számlás javítás volt, ez esetben minimum 6 hónap gari jár az alkatrészre és az elvégzett munkára.
Mutass egy szervízt aki ezt megteszi....
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #1223 Dátum: 2012. Szeptember 04. - 19:56:50 »

Fél éve volt két napig check engine + lambda hibakód, de nem cseréltem ki a szondát, mert két nap múlva kialudt a visszajelző és a fogyasztásom sem nőtt meg. Aztán kb. 3 hónapja kezdődött a torpanás, de a szervizben EGR hibakódot olvastak ki, bár nem voltam ott személyesen, ezért nem tudom biztosan, hogy más hibát dobott-e. Egyébként ekkor a munkafelvevőnek határozottan felhívtam a figyelmét arra, hogy nemrég volt benne egy lambda hibakód, de arra azt mondta, hogy amiatt nem rángathat. Alapvetően emiatt haragszom rájuk. Holott egy lambda szonda csati lehúzással minden kiderült volna.
Most a másik szerelő is lambda hibakódot olvasott ki elsődlegesen, de az EGR csere ellenére továbbra is benne volt a p0400 is másodlagos hibakódként.
A lényeg, hogy szerintem VÉGIG benne volt a lambda hibakód, csak nem foglalkoztak vele a szakszervizben, merthogy amiatt szerintük nem rángathat. Hát de!

Üdv,
K.


sajnos van az autószerelő és az alkatrészcserélő sajnos az utóbbiból van több
a gyári alkatrészre ha GM hálózatból származik amúgy 2 ÉV garancia van ha szakszerű a beépítés
erre szoktam mondani nem elég a hibakódolvasás az adatlistát is kellene nézni és értelmezni..
Naplózva

70/4334431
Papy
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 212


« Hozzászólás #1224 Dátum: 2012. Szeptember 04. - 20:02:18 »

Sziasztok! alap kérdésem lenne: hideg indításkor történő kompresszióméréssel ki lehet zárni a szelep problémákat?
Naplózva

Papy, akinek Lacettije van, és nem fél használni...!
Papy
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 212


« Hozzászólás #1225 Dátum: 2012. Szeptember 04. - 20:11:33 »

illetve hogy a kiszerelt gyertyáknál /mind a 4nél/ a kerámia tövén körbe fekete olajos-kormos jellegű lerakódás tapasztalható, az mitől van?
Naplózva

Papy, akinek Lacettije van, és nem fél használni...!
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #1226 Dátum: 2012. Szeptember 04. - 20:41:45 »

Fél éve volt két napig check engine + lambda hibakód, de nem cseréltem ki a szondát, mert két nap múlva kialudt a visszajelző és a fogyasztásom sem nőtt meg. Aztán kb. 3 hónapja kezdődött a torpanás, de a szervizben EGR hibakódot olvastak ki, bár nem voltam ott személyesen, ezért nem tudom biztosan, hogy más hibát dobott-e. Egyébként ekkor a munkafelvevőnek határozottan felhívtam a figyelmét arra, hogy nemrég volt benne egy lambda hibakód, de arra azt mondta, hogy amiatt nem rángathat. Alapvetően emiatt haragszom rájuk. Holott egy lambda szonda csati lehúzással minden kiderült volna.
Most a másik szerelő is lambda hibakódot olvasott ki elsődlegesen, de az EGR csere ellenére továbbra is benne volt a p0400 is másodlagos hibakódként.
A lényeg, hogy szerintem VÉGIG benne volt a lambda hibakód, csak nem foglalkoztak vele a szakszervizben, merthogy amiatt szerintük nem rángathat. Hát de!

Üdv,
K.

Teljesen igazad van. Azért pár "szösszenet". A javítási technológia nem tartalmazza a "húzzuk szét a lambda szonda csatlakozót" utasítást. Ugyanis ilyenkor a vezérlő egység szabályozott üzemmódról vezérelt üzemmódra vált. Ebben az esetben -jobb kifejezést most nem találok- átlag értéket  ad, ami dúsabb, mint az emisszió barát érték. És lőn csoda, már is megy a gépsárkány. Azt azonban tudni kell, hogy lambda szonda hibát generálhat más perifériás alkatrész is. Oscilloszkópos méréssel viszonylag jól vizsgálható. Azért érdemes lett volna a nyakukra járni, hogy a hiba nem szűnt meg, legyenek kedvesek a feleslegesen beépített alkatrészeket visszavenni. Feltételezve, hogy számlás javítás volt, ez esetben minimum 6 hónap gari jár az alkatrészre és az elvégzett munkára.
Mutass egy szervízt aki ezt megteszi....
Tudok mutatni, igaz nem márkaszerviz. 14 évig dolgoztam ott, szerintem nem felejtették el használni a PICO scopot. Az új helyemen most "vívok" egy scopért.
Amit pedig Sebike írt, nem szorul kiegészítésre, csak egyet tudok érteni vele.
Naplózva
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #1227 Dátum: 2012. Szeptember 04. - 20:43:56 »

Sziasztok! alap kérdésem lenne: hideg indításkor történő kompresszióméréssel ki lehet zárni a szelep problémákat?
Erősen előrehaladott állapot esetén igen.
Naplózva
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #1228 Dátum: 2012. Szeptember 04. - 20:46:04 »

Fél éve volt két napig check engine + lambda hibakód, de nem cseréltem ki a szondát, mert két nap múlva kialudt a visszajelző és a fogyasztásom sem nőtt meg. Aztán kb. 3 hónapja kezdődött a torpanás, de a szervizben EGR hibakódot olvastak ki, bár nem voltam ott személyesen, ezért nem tudom biztosan, hogy más hibát dobott-e. Egyébként ekkor a munkafelvevőnek határozottan felhívtam a figyelmét arra, hogy nemrég volt benne egy lambda hibakód, de arra azt mondta, hogy amiatt nem rángathat. Alapvetően emiatt haragszom rájuk. Holott egy lambda szonda csati lehúzással minden kiderült volna.
Most a másik szerelő is lambda hibakódot olvasott ki elsődlegesen, de az EGR csere ellenére továbbra is benne volt a p0400 is másodlagos hibakódként.
A lényeg, hogy szerintem VÉGIG benne volt a lambda hibakód, csak nem foglalkoztak vele a szakszervizben, merthogy amiatt szerintük nem rángathat. Hát de!

Üdv,
K.

Teljesen igazad van. Azért pár "szösszenet". A javítási technológia nem tartalmazza a "húzzuk szét a lambda szonda csatlakozót" utasítást. Ugyanis ilyenkor a vezérlő egység szabályozott üzemmódról vezérelt üzemmódra vált. Ebben az esetben -jobb kifejezést most nem találok- átlag értéket  ad, ami dúsabb, mint az emisszió barát érték. És lőn csoda, már is megy a gépsárkány. Azt azonban tudni kell, hogy lambda szonda hibát generálhat más perifériás alkatrész is. Oscilloszkópos méréssel viszonylag jól vizsgálható. Azért érdemes lett volna a nyakukra járni, hogy a hiba nem szűnt meg, legyenek kedvesek a feleslegesen beépített alkatrészeket visszavenni. Feltételezve, hogy számlás javítás volt, ez esetben minimum 6 hónap gari jár az alkatrészre és az elvégzett munkára.
Mutass egy szervízt aki ezt megteszi....
Tudok mutatni, igaz nem márkaszerviz. 14 évig dolgoztam ott, szerintem nem felejtették el használni a PICO scopot. Az új helyemen most "vívok" egy scopért.
Amit pedig Sebike írt, nem szorul kiegészítésre, csak egyet tudok érteni vele.
Én arra gondoltam, hogy bocsi nem az az alkatrész volt rossz amit betettünk kivesszük és visszaadjuk a pénzét...ilyen szervíz nincs.
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #1229 Dátum: 2012. Szeptember 04. - 21:01:13 »

Fél éve volt két napig check engine + lambda hibakód, de nem cseréltem ki a szondát, mert két nap múlva kialudt a visszajelző és a fogyasztásom sem nőtt meg. Aztán kb. 3 hónapja kezdődött a torpanás, de a szervizben EGR hibakódot olvastak ki, bár nem voltam ott személyesen, ezért nem tudom biztosan, hogy más hibát dobott-e. Egyébként ekkor a munkafelvevőnek határozottan felhívtam a figyelmét arra, hogy nemrég volt benne egy lambda hibakód, de arra azt mondta, hogy amiatt nem rángathat. Alapvetően emiatt haragszom rájuk. Holott egy lambda szonda csati lehúzással minden kiderült volna.
Most a másik szerelő is lambda hibakódot olvasott ki elsődlegesen, de az EGR csere ellenére továbbra is benne volt a p0400 is másodlagos hibakódként.
A lényeg, hogy szerintem VÉGIG benne volt a lambda hibakód, csak nem foglalkoztak vele a szakszervizben, merthogy amiatt szerintük nem rángathat. Hát de!

Üdv,
K.

Teljesen igazad van. Azért pár "szösszenet". A javítási technológia nem tartalmazza a "húzzuk szét a lambda szonda csatlakozót" utasítást. Ugyanis ilyenkor a vezérlő egység szabályozott üzemmódról vezérelt üzemmódra vált. Ebben az esetben -jobb kifejezést most nem találok- átlag értéket  ad, ami dúsabb, mint az emisszió barát érték. És lőn csoda, már is megy a gépsárkány. Azt azonban tudni kell, hogy lambda szonda hibát generálhat más perifériás alkatrész is. Oscilloszkópos méréssel viszonylag jól vizsgálható. Azért érdemes lett volna a nyakukra járni, hogy a hiba nem szűnt meg, legyenek kedvesek a feleslegesen beépített alkatrészeket visszavenni. Feltételezve, hogy számlás javítás volt, ez esetben minimum 6 hónap gari jár az alkatrészre és az elvégzett munkára.
Mutass egy szervízt aki ezt megteszi....
Tudok mutatni, igaz nem márkaszerviz. 14 évig dolgoztam ott, szerintem nem felejtették el használni a PICO scopot. Az új helyemen most "vívok" egy scopért.
Amit pedig Sebike írt, nem szorul kiegészítésre, csak egyet tudok érteni vele.
Én arra gondoltam, hogy bocsi nem az az alkatrész volt rossz amit betettünk kivesszük és visszaadjuk a pénzét...ilyen szervíz nincs.
Pedig van, csak kevés. Senki sem tévedhetetlen és úgy gondolom, hogy ha korrekt a hozzáállás, az ügyfél bizalma is megmaradhat.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 80 81 [82] 83 84 ... 103   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!