Lacetti klub fórum
2024. November 01. - 08:27:10 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 103   Le
 
Szerző Téma: Torpanás és EGR szelep  (Megtekintve 553258 alkalommal)
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3425


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #315 Dátum: 2008. Január 20. - 10:19:52 »

A motortérben az égés úgy 2000-2500 °C-on megy végbe. Az ütem végére a kipufogószelepeknél a hőmérséklet 800-900 °C-re csökken. Egy katalizátor kerámiabetétje 1200 °C-ig hőálló. A lambdaszonda 700 °C-nál avatkozik közbe a katalizátos védelmében. Az EGR szelep a leömlőcsonk és a lambdaszonda között(?) van. Én úgy tippelném, hogy az égéstermék ott még bőven többszáz fokos akkor is, ha csak mintevételi mennyiség. Én nem kísérletezgetnék egyéb anyagokkal, mert ha az megolvad, akkor az olvadt anyag visszakerülve a szívórendszerbe...hát furcsa lerakódásokat tud okozni! Klingeritet neki! 1100 °C-ig hőálló!

Csatlakozom!
Az EGR a szívótorokba csatlakozik vissza. Ha megolvad, elöregszik és morzsolódik nagyon sok pénzedbe fog kerülni.
Én nem tenném a helyedben (kivéve, ha biztosan tudod, hogy vígan bírja az 1000 C feletti hőmérsékletet is - vagy még akkor sem).

Valamit nem értek én alu lemezzel zártam le aminek olvadáspontja 658fok, és mint tudjuk vannak alu blokkos motorok, akkor hogy lehet, hogy nem olvadnak el ezek a motorok?
Alu öntvény, nem tiszta alu, csak nagy %-ban tartalmaz alut...
Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #316 Dátum: 2008. Január 20. - 10:20:14 »

Ritkán használnak tiszta alumíniumot. Az ötvözetek meg jelentősen eltérő tulajdonságokkal rendelkeznek.
De ebben a témában nem igazán vagyok otthon.
Talán Kripic.
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #317 Dátum: 2008. Január 20. - 10:24:33 »

Sziasztok!

Én egy ASTRA tulajdonos vagyok. Nálam is jelentkezett ez a rángatásos téma. Csak a baj az, hogy nekem már Z14XEP motorral szerelték az autómat és szervízben azt mondták, hogy nem lehet kiiktatni az EGR szelepet, azt csak az XE végződésü motorokon lehetett. Szerintetek mit tegyek vele? TECH2-vel néztem de hibát még nem talált az autó, sárgalámpa egyszer sem világított még, de érezhetően lomha az autó. Netalán valakinek nincs ehhez a motorhoz valami frissebb szoftvere?

Szia!
A torpanások az újabb motoroknál (EU4) nekünk sem jártak együtt sárga lámpával (általában).
Bár sokszor hitetlenkedve álltunk a szervízek elsőkörös tanácsához ("pörgetni kell"), azért mégis érdemes kipróbálni. + sárga színű STP adalék+OMW-s benzin.
Nem részletezem újra, kitárgyaltuk bőven. Szoftverről nem tudunk.
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #318 Dátum: 2008. Január 20. - 12:04:18 »

A motortérben az égés úgy 2000-2500 °C-on megy végbe. Az ütem végére a kipufogószelepeknél a hőmérséklet 800-900 °C-re csökken. Egy katalizátor kerámiabetétje 1200 °C-ig hőálló. A lambdaszonda 700 °C-nál avatkozik közbe a katalizátos védelmében. Az EGR szelep a leömlőcsonk és a lambdaszonda között(?) van. Én úgy tippelném, hogy az égéstermék ott még bőven többszáz fokos akkor is, ha csak mintevételi mennyiség. Én nem kísérletezgetnék egyéb anyagokkal, mert ha az megolvad, akkor az olvadt anyag visszakerülve a szívórendszerbe...hát furcsa lerakódásokat tud okozni! Klingeritet neki! 1100 °C-ig hőálló!

Csatlakozom!
Az EGR a szívótorokba csatlakozik vissza. Ha megolvad, elöregszik és morzsolódik nagyon sok pénzedbe fog kerülni.
Én nem tenném a helyedben (kivéve, ha biztosan tudod, hogy vígan bírja az 1000 C feletti hőmérsékletet is - vagy még akkor sem).

Valamit nem értek én alu lemezzel zártam le aminek olvadáspontja 658fok, és mint tudjuk vannak alu blokkos motorok, akkor hogy lehet, hogy nem olvadnak el ezek a motorok?
Alu blokk...de a henger azon része, ami a dugattyúval érintkezik és a nagy hőmérséklettel, az már nem az! Acélpersely vagy egyéb keményfém a belseje. A blokk lehet aluból, kering benne a hűtővíz! Ugye szelepet nem láttál aluból? Sőt! Jó hővezető anyagokkal bélelik is ezeket az alkatrészeket! (Pl. Irídium)
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
hicar
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172



« Hozzászólás #319 Dátum: 2008. Január 20. - 12:48:07 »

OK igazad lehet, de az egért lezárni szerintem jó alu lemez is, nekem legalábbis eddig jól bírja! Mi a véleményetek?

« Utoljára szerkesztve: 2008. Január 20. - 13:02:07 írta hicar » Naplózva

cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #320 Dátum: 2008. Január 20. - 13:26:37 »

OK igazad lehet, de az egért lezárni szerintem jó alu lemez is, nekem legalábbis eddig jól bírja! Mi a véleményetek?


Persze, hogy jó, hisz magad is írod, hogy jól bírja. Akkor meg tökéletes! Valaki említette egyszer, hogy lemezzel zárta le és újra pech-lámpát kapott egy idő múlva. Lehet, hogy valahol nem zárt rendesen, nem volt egyenes a lemez. Csak azért tettem voksom a klingerit mellett, mert rugalmasabb anyag, jobban felveszi a két felület egyenetlenségeit, amik közé beszorítom. Tökéletesebb a tömítés. Amúgy az EGR alatti gyári tömítőgyűrű acélból van.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #321 Dátum: 2008. Január 20. - 17:46:46 »

OK igazad lehet, de az egért lezárni szerintem jó alu lemez is, nekem legalábbis eddig jól bírja! Mi a véleményetek?


Persze, hogy jó, hisz magad is írod, hogy jól bírja. Akkor meg tökéletes! Valaki említette egyszer, hogy lemezzel zárta le és újra pech-lámpát kapott egy idő múlva. Lehet, hogy valahol nem zárt rendesen, nem volt egyenes a lemez. Csak azért tettem voksom a klingerit mellett, mert rugalmasabb anyag, jobban felveszi a két felület egyenetlenségeit, amik közé beszorítom. Tökéletesebb a tömítés. Amúgy az EGR alatti gyári tömítőgyűrű acélból van.

Én voltam az a valaki. De nem az alulemezzel volt a baj, vagy a tömítéssel. Az EGR dobta be az unalmast, csere lett a vége.
Naplózva
hicar
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172



« Hozzászólás #322 Dátum: 2008. Január 21. - 11:47:51 »

Újabb adalék e témához. Egy AVEO-s ismerösömnél is jelentkezett a probléma 1.4-es automata kocsija van és megjelent a sárga lámpa plusz az automatikát is bezevarta az is tiszta elektronika. A szervízbe megnézték és azt mondták zárja le az egeret, mert kormosodát olvastak ki neki. A szervízbe nem csinálhatják meg de ez mindig beválik. Ha nem csinálja meg félévenként jöhet tisztitásra? Koromtalanításra - hogy ezen mit értenek nem tudom, talán megturáztatják a motort 1-2 percig nagy fordulatszámon. Érdekes, hogy az automata váltót is megzavarta ez a hibakód, mert a váltó sárga lámpája is éget szerintük a kettő összefüggésbe van . Lezárta, kiváncsiak vagyunk most mit produkál a váltó. Egyenlőre jó, semmi lámpa.
Naplózva

hicar
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172



« Hozzászólás #323 Dátum: 2008. Január 21. - 13:53:59 »

Egy kis kitekintés más márkákra. http://www.lagunaclub.eu/content/view/11/12/
Naplózva

Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #324 Dátum: 2008. Január 21. - 15:25:06 »

Egy kis kitekintés más márkákra. http://www.lagunaclub.eu/content/view/11/12/
Nos, igen.
Az biztos, hogy nagy "áldás" az EGR szelep./ Annak aki gyártja./
Én a magam részéről "szívesen" emlékezem meg az ismeretlen tervezőről, akinek eszébe jutott "e remek szerkezet"!  Vigyorog
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #325 Dátum: 2008. Január 21. - 16:02:18 »

Egy kis kitekintés más márkákra. http://www.lagunaclub.eu/content/view/11/12/
Magam részéről hálás vagyok, hogy ráleltél erre a cikkre! Köszi!
Kicsit még nyugodtabb lettem saját autómat illetően!  Vigyorog  Ja...ha nem mondtam volna mostanában:2400 km lezárás óta....lekopogom gyorsan!!!!.....még nem volt pech-lámpám. Se előtte, se azóta, viszont azóta siklik, mint a hajó és kis híján megfogja a sógorom 1,6-os H-astráját ami 105 paci!  Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Remélem így marad minden!!! Áldom az eszét annak, aki először megtette a lezárást és közzétette az infót! Magamtól lehet nem mertem volna megbütykölni (hiába nem születtem péknek ....bocs athee! Vigyorog ), mert azért csak új autó, meg temérdek pénzemben is lesz, ha "megveszem a banktól" végre! 
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #326 Dátum: 2008. Január 21. - 16:54:36 »

Egy kis kitekintés más márkákra. http://www.lagunaclub.eu/content/view/11/12/
Érdekes hogy az EGR szelepek lezárásával is teljesítik az autók a környezetvédelmi elöírásokat.Akkor meg mi a bánatnak kell bele.Lehet hogy az euro5-höz fog kelleni,de addig minek?
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #327 Dátum: 2008. Január 21. - 17:29:48 »

Próbálkoztak... Nem sikerült! Jó ötletnek gondolták, kevés ráfordítással feltalálni a spanyol- viaszt, de ebbe nem is ők buktak bele, hanem, akik szívnak a kocsijaikkal. Vigasztaljon a tudat mindenkit, hogy jóval drágább autókkal is vannak jóval nagyobb bajok, és főleg költségesebbek! Bár ez nem igazi vigasz, az igazi az lesz, ha megoldják véglegesen a problémát.
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #328 Dátum: 2008. Január 21. - 17:39:39 »

Próbálkoztak... Nem sikerült! Jó ötletnek gondolták, kevés ráfordítással feltalálni a spanyol- viaszt, de ebbe nem is ők buktak bele, hanem, akik szívnak a kocsijaikkal. Vigasztaljon a tudat mindenkit, hogy jóval drágább autókkal is vannak jóval nagyobb bajok, és főleg költségesebbek! Bár ez nem igazi vigasz, az igazi az lesz, ha megoldják véglegesen a problémát.
Gondoltam már arra is hogy az euro4-esekbe kisérletképpen tapasztalatgyűjtés céljából tették bele,mivel az euro5-nek valóban csak ezzel fog megfelelni addigra meg kiforrott technika lesz.
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
Secretknight
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30



« Hozzászólás #329 Dátum: 2008. Január 21. - 17:44:15 »

Sziasztok,
lezárás óta 6000 km és problémamentes!
Viszont tegnap a kormány tekergetésére 'síró'nyöszörgő' hangot hallottam....
Naplózva
Oldalak: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 103   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!