Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 22. - 00:33:30 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 76 77 [78] 79 80 ... 103   Le
 
Szerző Téma: Torpanás és EGR szelep  (Megtekintve 549631 alkalommal)
Sziksosi
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6



« Hozzászólás #1155 Dátum: 2011. Július 11. - 08:28:52 »

Kössz hogy elolvastad, és irtál. Mint irtam, nem világitott a chek lámpa, föl sem villant. (legalábbis nem vettem észre)
« Utoljára szerkesztve: 2011. Július 11. - 08:33:41 írta Sziksosi » Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #1156 Dátum: 2011. Július 11. - 08:59:14 »

Kössz hogy elolvastad, és irtál. Mint irtam, nem világitott a chek lámpa, föl sem villant. (legalábbis nem vettem észre)

Épp ezért írtam ,hogy ki kell olvasni adatlistát nézni!!!
Naplózva

70/4334431
athee
Adminisztrátor
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1404


Lacetti 1.4 Star HB


« Hozzászólás #1157 Dátum: 2011. Július 11. - 09:56:42 »

Az EGR szelepem élt kemény 1évet... nagyon csúnya gondolatok járnak a fejemben... 
Naplózva
Sziksosi
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6



« Hozzászólás #1158 Dátum: 2011. Július 11. - 12:28:58 »

Kössz hogy elolvastad, és irtál. Mint irtam, nem világitott a chek lámpa, föl sem villant. (legalábbis nem vettem észre)

Épp ezért írtam ,hogy ki kell olvasni adatlistát nézni!!!
Kezdem érteni, bár még nem egészen világos a dolog.Lehet neked ezek természetesnek tűnő dolgok, nekem azért nem.
Tehát elviszem a szerelőhöz a kocsit, összedugja a számitógéppel, és megnézi az adatlistát?
Kilistázza az adatokat, összahasonlitja az eredetivel, majd csinál egy alapbeállitást?
Ezt csak márka szervizbe tudják megcsinálni? Mennyibe kerül ez a mutatvány?
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #1159 Dátum: 2011. Július 11. - 12:33:04 »

Kössz hogy elolvastad, és irtál. Mint irtam, nem világitott a chek lámpa, föl sem villant. (legalábbis nem vettem észre)

Épp ezért írtam ,hogy ki kell olvasni adatlistát nézni!!!
Kezdem érteni, bár még nem egészen világos a dolog.Lehet neked ezek természetesnek tűnő dolgok, nekem azért nem.
Tehát elviszem a szerelőhöz a kocsit, összedugja a számitógéppel, és megnézi az adatlistát?
Kilistázza az adatokat, összahasonlitja az eredetivel, majd csinál egy alapbeállitást?
Ezt csak márka szervizbe tudják megcsinálni? Mennyibe kerül ez a mutatvány?


Csak gyári műszerrel SCAN 100 lehet teljes értékű diagnosztikát csinálni!
Hogy Szeged környékén mennyiért és ki ért hozzá azt nem tudom
Naplózva

70/4334431
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #1160 Dátum: 2011. Július 12. - 14:20:47 »

Az EGR szelepem élt kemény 1évet... nagyon csúnya gondolatok járnak a fejemben... 
ó jajj 
és most mihez kezdessz ? 
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
Sziksosi
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6



« Hozzászólás #1161 Dátum: 2011. Július 12. - 14:42:10 »

Sziasztok!Néhány hónapja vettünk egy lacetti elitet (1.6 16v). Kifogástalanul tette a dolgát. 960 km-es utról értünk haza, mikor tankolás után éreztem,  határozott, de nem túl erős rángatást. gondoltam valami sz@r benzint tankoltam. Eltelt kb.: 8-10 nap, nem lett jobb a kocsi, igaz rosszabb se. Tankoltam "jobb" benzint, gondolva rendbe jön, de nem. Elkezdtem keresni az interneten mi lehet a baj, de igazából nem találtam olyan esetet amit nekem produkált a kocsi. Elvittem szerelőhöz, aki kitakaritotta az egr- szelepet.Bár szerintem közel ezer km után nem lehet mondani hogy a tötymörgős városi közlekadés miatt lekormolodott a szelep. (Egyébként a sárgalámpa nem jelzett egyszer se, a számitógép nem mutatott hibát.)A takaritás nem hozta meg a várt eredményt, a rángatás nem mult el.(A szelep müködött a satupadon) Kivettem  a levegő szürő szükitőjét, eredmény nélkül. Következett a benzinszürő csere, de ez sem segitett. Sokat olvastam az egr lezárásáról, pro és kontra. Gondoltam egy probát meg ér. O,5-ös aluminium lemezből vágtam ki a szelep alá a záró lapot. Kerűltem egyet, és ugy tűnik jó lett, elmult a rángatás. Néhány kérdésem lenne ezzel kapcsolatba. A levegőszükitő hiánya + az egr lezárása okoz-e többlet fogyasztást? Várható-e a sárgalámpa kigyulladása? A jelenlegi zárólap tekinthető-e véglegesnek? Müszakin okoz-e valami problémát az egr lezárása? Ha nem volt koszos a szelep és müködött is, a lezárás után miért mult el a rángatás?
Ha valaki tud ezzel kapcsolatos válaszokat, ossza meg velem.
Köszönet sebike-nek a tanácsokért, de nem lettem sokkal okosabb, a kérdések  még mindég aktuálisak.
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #1162 Dátum: 2011. Július 12. - 15:07:30 »

Sziasztok!Néhány hónapja vettünk egy lacetti elitet (1.6 16v). Kifogástalanul tette a dolgát. 960 km-es utról értünk haza, mikor tankolás után éreztem,  határozott, de nem túl erős rángatást. gondoltam valami sz@r benzint tankoltam. Eltelt kb.: 8-10 nap, nem lett jobb a kocsi, igaz rosszabb se. Tankoltam "jobb" benzint, gondolva rendbe jön, de nem. Elkezdtem keresni az interneten mi lehet a baj, de igazából nem találtam olyan esetet amit nekem produkált a kocsi. Elvittem szerelőhöz, aki kitakaritotta az egr- szelepet.Bár szerintem közel ezer km után nem lehet mondani hogy a tötymörgős városi közlekadés miatt lekormolodott a szelep. (Egyébként a sárgalámpa nem jelzett egyszer se, a számitógép nem mutatott hibát.)A takaritás nem hozta meg a várt eredményt, a rángatás nem mult el.(A szelep müködött a satupadon) Kivettem  a levegő szürő szükitőjét, eredmény nélkül. Következett a benzinszürő csere, de ez sem segitett. Sokat olvastam az egr lezárásáról, pro és kontra. Gondoltam egy probát meg ér. O,5-ös aluminium lemezből vágtam ki a szelep alá a záró lapot. Kerűltem egyet, és ugy tűnik jó lett, elmult a rángatás. Néhány kérdésem lenne ezzel kapcsolatba. A levegőszükitő hiánya + az egr lezárása okoz-e többlet fogyasztást? Várható-e a sárgalámpa kigyulladása? A jelenlegi zárólap tekinthető-e véglegesnek? Müszakin okoz-e valami problémát az egr lezárása? Ha nem volt koszos a szelep és müködött is, a lezárás után miért mult el a rángatás?
Ha valaki tud ezzel kapcsolatos válaszokat, ossza meg velem.
Köszönet sebike-nek a tanácsokért, de nem lettem sokkal okosabb, a kérdések  még mindég aktuálisak.

Kaposváron meg tudom oldani Szegeden nem járok információm szerint ott nemigazán értenek hozzá a környéken!
Scan 100 kell hozzá ergo márkaszervíz/vagy olyan aki vett ilyet!
De a műszer megléte még nem garancia arra ,hogy használni is tudják!
Naplózva

70/4334431
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #1163 Dátum: 2011. Július 12. - 16:09:15 »

Sziasztok!Néhány hónapja vettünk egy lacetti elitet (1.6 16v). Kifogástalanul tette a dolgát. 960 km-es utról értünk haza, mikor tankolás után éreztem,  határozott, de nem túl erős rángatást. gondoltam valami sz@r benzint tankoltam. Eltelt kb.: 8-10 nap, nem lett jobb a kocsi, igaz rosszabb se. Tankoltam "jobb" benzint, gondolva rendbe jön, de nem. Elkezdtem keresni az interneten mi lehet a baj, de igazából nem találtam olyan esetet amit nekem produkált a kocsi. Elvittem szerelőhöz, aki kitakaritotta az egr- szelepet.Bár szerintem közel ezer km után nem lehet mondani hogy a tötymörgős városi közlekadés miatt lekormolodott a szelep. (Egyébként a sárgalámpa nem jelzett egyszer se, a számitógép nem mutatott hibát.)A takaritás nem hozta meg a várt eredményt, a rángatás nem mult el.(A szelep müködött a satupadon) Kivettem  a levegő szürő szükitőjét, eredmény nélkül. Következett a benzinszürő csere, de ez sem segitett. Sokat olvastam az egr lezárásáról, pro és kontra. Gondoltam egy probát meg ér. O,5-ös aluminium lemezből vágtam ki a szelep alá a záró lapot. Kerűltem egyet, és ugy tűnik jó lett, elmult a rángatás. Néhány kérdésem lenne ezzel kapcsolatba. A levegőszükitő hiánya + az egr lezárása okoz-e többlet fogyasztást? Várható-e a sárgalámpa kigyulladása? A jelenlegi zárólap tekinthető-e véglegesnek? Müszakin okoz-e valami problémát az egr lezárása? Ha nem volt koszos a szelep és müködött is, a lezárás után miért mult el a rángatás?
Ha valaki tud ezzel kapcsolatos válaszokat, ossza meg velem.
Köszönet sebike-nek a tanácsokért, de nem lettem sokkal okosabb, a kérdések  még mindég aktuálisak.
Na akkor sorban az én szubjektív tapasztalataim/véleményem:
1. Némi fogyasztásnövekedést okoz(hat), bár én még bejáratós korában megléptem mindkét dolgot. Talán deciben (1-3) mérhető, egy mazsola többet megetet feleslegesen az autóval...
2. Valamelyik topikban készítettünk egy felmérést, kinek volt sárgalámpás hibakód a lezárás után és a lezárás miatt Ha jól emlékszem, bizonyos motorvezérlő sorozatoknál dobta a lámpát. Nekem még nem, pedig 35000 ment bele azóta.
3. Valaki említette, hogy vékony lemez lezárása eltűnt az EGR-től. Én régen sem preferáltam az alulemezt, bár elvileg az alu olvadáspontjánál kisebb hőmérséklet van ott. Tegyél bele hőálló klingerit-lapot. Párszáz forintért kapsz egy 4-5 tenyérnyi darabot bármelyik vasboltban.
4. Műszakin egyáltalán nem számít a lezárás. Az EGR változó fordulatnál dolgozik, műszakin meg adott fordulaton tartva néznek emissziós értéket. Nekem még szelepcserénél sem foglalkoztak a lezárt EGR-rel, pedig ott szét volt szedve rendesen. Lezárással együtt egyben levették, majd visszatetteék a helyére. Kacsint
5. Miért múlt el a rángatás? Kis iróniával élve: mert ezek az EGR szelepek csak azért találtattak ki, hogy valamelyik mérnök felvegye a lét érte, eggyel több lakatrészt lehessen eladni és több legyen a szervízelni-való....na de komolyan: sajnos a tapasztalat, hogy több a gond velük, mint amennyit használnak...és nem csak ennél a márkánál.
Ha bővebben érdekel a téma, javaslom olvass vissza az elejéig, eléggé kitárgyaltuk!
Üdv!
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #1164 Dátum: 2011. Július 12. - 17:03:33 »

Sziasztok!Néhány hónapja vettünk egy lacetti elitet (1.6 16v). Kifogástalanul tette a dolgát. 960 km-es utról értünk haza, mikor tankolás után éreztem,  határozott, de nem túl erős rángatást. gondoltam valami sz@r benzint tankoltam. Eltelt kb.: 8-10 nap, nem lett jobb a kocsi, igaz rosszabb se. Tankoltam "jobb" benzint, gondolva rendbe jön, de nem. Elkezdtem keresni az interneten mi lehet a baj, de igazából nem találtam olyan esetet amit nekem produkált a kocsi. Elvittem szerelőhöz, aki kitakaritotta az egr- szelepet.Bár szerintem közel ezer km után nem lehet mondani hogy a tötymörgős városi közlekadés miatt lekormolodott a szelep. (Egyébként a sárgalámpa nem jelzett egyszer se, a számitógép nem mutatott hibát.)A takaritás nem hozta meg a várt eredményt, a rángatás nem mult el.(A szelep müködött a satupadon) Kivettem  a levegő szürő szükitőjét, eredmény nélkül. Következett a benzinszürő csere, de ez sem segitett. Sokat olvastam az egr lezárásáról, pro és kontra. Gondoltam egy probát meg ér. O,5-ös aluminium lemezből vágtam ki a szelep alá a záró lapot. Kerűltem egyet, és ugy tűnik jó lett, elmult a rángatás. Néhány kérdésem lenne ezzel kapcsolatba. A levegőszükitő hiánya + az egr lezárása okoz-e többlet fogyasztást? Várható-e a sárgalámpa kigyulladása? A jelenlegi zárólap tekinthető-e véglegesnek? Müszakin okoz-e valami problémát az egr lezárása? Ha nem volt koszos a szelep és müködött is, a lezárás után miért mult el a rángatás?
Ha valaki tud ezzel kapcsolatos válaszokat, ossza meg velem.
Köszönet sebike-nek a tanácsokért, de nem lettem sokkal okosabb, a kérdések  még mindég aktuálisak.
Na akkor sorban az én szubjektív tapasztalataim/véleményem:
1. Némi fogyasztásnövekedést okoz(hat), bár én még bejáratós korában megléptem mindkét dolgot. Talán deciben (1-3) mérhető, egy mazsola többet megetet feleslegesen az autóval...
2. Valamelyik topikban készítettünk egy felmérést, kinek volt sárgalámpás hibakód a lezárás után és a lezárás miatt Ha jól emlékszem, bizonyos motorvezérlő sorozatoknál dobta a lámpát. Nekem még nem, pedig 35000 ment bele azóta.
3. Valaki említette, hogy vékony lemez lezárása eltűnt az EGR-től. Én régen sem preferáltam az alulemezt, bár elvileg az alu olvadáspontjánál kisebb hőmérséklet van ott. Tegyél bele hőálló klingerit-lapot. Párszáz forintért kapsz egy 4-5 tenyérnyi darabot bármelyik vasboltban.
4. Műszakin egyáltalán nem számít a lezárás. Az EGR változó fordulatnál dolgozik, műszakin meg adott fordulaton tartva néznek emissziós értéket. Nekem még szelepcserénél sem foglalkoztak a lezárt EGR-rel, pedig ott szét volt szedve rendesen. Lezárással együtt egyben levették, majd visszatetteék a helyére. Kacsint
5. Miért múlt el a rángatás? Kis iróniával élve: mert ezek az EGR szelepek csak azért találtattak ki, hogy valamelyik mérnök felvegye a lét érte, eggyel több lakatrészt lehessen eladni és több legyen a szervízelni-való....na de komolyan: sajnos a tapasztalat, hogy több a gond velük, mint amennyit használnak...és nem csak ennél a márkánál.
Ha bővebben érdekel a téma, javaslom olvass vissza az elejéig, eléggé kitárgyaltuk!
Üdv!

csak ha a korrekció elment akkor a lezárás sem ér semmit
Naplózva

70/4334431
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #1165 Dátum: 2011. Július 13. - 07:32:07 »

Sziasztok!Néhány hónapja vettünk egy lacetti elitet (1.6 16v). Kifogástalanul tette a dolgát. 960 km-es utról értünk haza, mikor tankolás után éreztem,  határozott, de nem túl erős rángatást. gondoltam valami sz@r benzint tankoltam. Eltelt kb.: 8-10 nap, nem lett jobb a kocsi, igaz rosszabb se. Tankoltam "jobb" benzint, gondolva rendbe jön, de nem. Elkezdtem keresni az interneten mi lehet a baj, de igazából nem találtam olyan esetet amit nekem produkált a kocsi. Elvittem szerelőhöz, aki kitakaritotta az egr- szelepet.Bár szerintem közel ezer km után nem lehet mondani hogy a tötymörgős városi közlekadés miatt lekormolodott a szelep. (Egyébként a sárgalámpa nem jelzett egyszer se, a számitógép nem mutatott hibát.)A takaritás nem hozta meg a várt eredményt, a rángatás nem mult el.(A szelep müködött a satupadon) Kivettem  a levegő szürő szükitőjét, eredmény nélkül. Következett a benzinszürő csere, de ez sem segitett. Sokat olvastam az egr lezárásáról, pro és kontra. Gondoltam egy probát meg ér. O,5-ös aluminium lemezből vágtam ki a szelep alá a záró lapot. Kerűltem egyet, és ugy tűnik jó lett, elmult a rángatás. Néhány kérdésem lenne ezzel kapcsolatba. A levegőszükitő hiánya + az egr lezárása okoz-e többlet fogyasztást? Várható-e a sárgalámpa kigyulladása? A jelenlegi zárólap tekinthető-e véglegesnek? Müszakin okoz-e valami problémát az egr lezárása? Ha nem volt koszos a szelep és müködött is, a lezárás után miért mult el a rángatás?
Ha valaki tud ezzel kapcsolatos válaszokat, ossza meg velem.
Köszönet sebike-nek a tanácsokért, de nem lettem sokkal okosabb, a kérdések  még mindég aktuálisak.
Cápa már elég jól leírta, így csak némi kiegészítés. Klingerit lemezt én elég sokáig hajtottam Bp-en és nem kaptam sehol. Régebben ez nem volt ügy, de ma már...
Azért csak próbálkozz bátran. Azért azt a 0,5-ös lemezt én nem erőltetném. Valami vastagabbat. Sebike Scan100-as javaslatát érdemes megfogadnod. Mondjuk az adatok kiolvasását én nem forszíroznám - a legtöbb helyen csak a fejüket vakarják az adatok fölött. Az alapba állítást viszont erősen javaslom!
Nem kell értened, hogy miről is van szó (de ha elolvasod a témát azért tudni fogod  Kacsint), csak kérd a szerelőtől, hogy a fojtószelep tengelyének tanult adatait törölje a motorvezérlőből. Azaz tegye alapba. (bár lehet, hogy csak a többi tanult adattal együtt lehet ezt is törölni? Ezt Sebike biztosan jobban tudja. Mindegy. Ha így, ha úgy de töröljék).

Ennek a költsége hivatalosan olyan 5000 Ft környéke. Ha megalkudsz előre mondjuk a szerelővel akkor lehet olcsóbb is  Kacsint.
A lényeg, hogy csak a gyári Scan100 nevű műszer tudja, ami szinte kizárólag a márkaszervizekben érhető el (kivéve Sebiék).
A legtöbb műhely által használt univerzális cuccok (ilyen-olyan ODB-s felületű rendszerek) erre nem alkalmasak! 
Naplózva
szuhy
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


« Hozzászólás #1166 Dátum: 2011. Július 13. - 10:28:17 »

Sziasztok!
2004-s Nubirám van, természetesen EGR szelep problémával. 2-3 havonta sárga lámpa kigyullad. Meg szeretném tisztítani az EGR szelepet és közben működtetni. Tudnátok segíteni  hogy az öt saru közül a szelep csatlakozásán melyik kettőre kell 12V adni? Köszönöm: Szuhy
Naplózva
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #1167 Dátum: 2011. Július 13. - 20:12:43 »

Sziasztok!
2004-s Nubirám van, természetesen EGR szelep problémával. 2-3 havonta sárga lámpa kigyullad. Meg szeretném tisztítani az EGR szelepet és közben működtetni. Tudnátok segíteni  hogy az öt saru közül a szelep csatlakozásán melyik kettőre kell 12V adni? Köszönöm: Szuhy
Ezzel én nem kísérleteznék!
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #1168 Dátum: 2011. Július 13. - 22:56:27 »

Sziasztok!
2004-s Nubirám van, természetesen EGR szelep problémával. 2-3 havonta sárga lámpa kigyullad. Meg szeretném tisztítani az EGR szelepet és közben működtetni. Tudnátok segíteni  hogy az öt saru közül a szelep csatlakozásán melyik kettőre kell 12V adni? Köszönöm: Szuhy

Működtetés Scan 100 al 12V ot inkább ne
Naplózva

70/4334431
Ylmor
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


« Hozzászólás #1169 Dátum: 2011. Július 20. - 17:23:16 »

Üdv!

Az elképzelhető, hogy az EGR szelep tisztasága ellenére is rángat az autó??? 2005-ös lacettim van és már mindent végigzongoráztam amiket írtatok, az EGR-et is lekaptam, de totál tiszta volt....  He 
Naplózva
Oldalak: 1 ... 76 77 [78] 79 80 ... 103   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!