Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 21. - 22:35:39 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 75 76 [77] 78 79 ... 103   Le
 
Szerző Téma: Torpanás és EGR szelep  (Megtekintve 549568 alkalommal)
Krisz
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1673


1.4 16v STAR AC HB


« Hozzászólás #1140 Dátum: 2011. április 29. - 10:23:45 »

Tegnap nagyon fura dolog történt.Lámpánál állva indulnék finoman és berángat,fullad,durrog az autó.Azt hittem ott maradok a kereszteződésben,mert leáll.De nem igy lett átrángatta nagynehezen és utánna helyreállt minden.Csak lett egy chek lámpám.Utánna gurulgattam még egy pár km-t,de semmi hiba jelenség és a motor ereje teljében van.Bosszant a dolog,mert ha ezt egy előzés közben kezdi el az baj.A lámpa kialudtt,remélem most letárolta mi a hiba.
Naplózva

06 70/22 11 222
imre
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


« Hozzászólás #1141 Dátum: 2011. Május 04. - 13:01:55 »

Üdv,
Friss hús vagyok a lacettiklub-ban, de amint látom, a nagyon népes rángatózós-sárgalámpás társasághoz fogok tartozni egy ideig:-/
Nekünk másfél év után volt először sárga lámpa, akkor azt mondták hogy hármasban menjünk autópályán 100 kilométert....akkor az hatott is....most 2 hónapja jött vissza (három és fél éves a kocsi, garancia már nincs), cseréltek már benzinszivattyút és gyertyákat...szerintem szenteltvízzel is meghintették, de eddig semmi. 2000-es fordulatszámnál kigyullad a sárga ördög és utána el sem múlik....ha jobb napja van, akkor csak üresjáratban rángat kicsit, ha rossz, akkor kettesben 5 fokos emelkedőn nem akar felmenni.
Lehet hogy megpendítem a szerelőnek ezt az EGR-t... de előtte beöntök pár liter adalékot, hátha...
Üdv
Attila
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #1142 Dátum: 2011. Május 04. - 16:44:28 »

Üdv,
Friss hús vagyok a lacettiklub-ban, de amint látom, a nagyon népes rángatózós-sárgalámpás társasághoz fogok tartozni egy ideig:-/
Nekünk másfél év után volt először sárga lámpa, akkor azt mondták hogy hármasban menjünk autópályán 100 kilométert....akkor az hatott is....most 2 hónapja jött vissza (három és fél éves a kocsi, garancia már nincs), cseréltek már benzinszivattyút és gyertyákat...szerintem szenteltvízzel is meghintették, de eddig semmi. 2000-es fordulatszámnál kigyullad a sárga ördög és utána el sem múlik....ha jobb napja van, akkor csak üresjáratban rángat kicsit, ha rossz, akkor kettesben 5 fokos emelkedőn nem akar felmenni.
Lehet hogy megpendítem a szerelőnek ezt az EGR-t... de előtte beöntök pár liter adalékot, hátha...
Üdv
Attila

2dolgot célszerű csinálnod az egyik ,hogy kitöltöd merre vagy hátha valaki tud segíteni valamiben
a másik elviszed olyan helyre ahol értenek is hozzá
Naplózva

70/4334431
vzolika158
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


« Hozzászólás #1143 Dátum: 2011. Június 05. - 16:52:19 »

Sziasztok!
Nem tudom, hogy jó topikon írok-e, de hátha tud nekem valaki segíteni. a problémám a követketkező: egy benzin-gázos autóm van, amiben elég sok kilóméter van (370000km), de jól karbantartott, viszont benzinnel nem igazán akar menni. Reggelente kb 5percig kell indítozni mire bepöccen és átvált gázra amivel viszont már tökéletesen megy, télen-nyáron. A szerelőm kicsit tanácstalan, cserélt már injektorokat, benzin pumpát, üzemanyag szűrőt. alapjáraton tudom járatni benzinnel, de egy idő után kigyullad chek lámpa, kiolvasták p0171-et írt ki. ha esetleg volt már ilyesmi valakinek vagy van ötlete szívesen fogadnám. He He
Naplózva
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #1144 Dátum: 2011. Június 05. - 17:28:22 »

Sziasztok!
Nem tudom, hogy jó topikon írok-e, de hátha tud nekem valaki segíteni. a problémám a követketkező: egy benzin-gázos autóm van, amiben elég sok kilóméter van (370000km), de jól karbantartott, viszont benzinnel nem igazán akar menni. Reggelente kb 5percig kell indítozni mire bepöccen és átvált gázra amivel viszont már tökéletesen megy, télen-nyáron. A szerelőm kicsit tanácstalan, cserélt már injektorokat, benzin pumpát, üzemanyag szűrőt. alapjáraton tudom járatni benzinnel, de egy idő után kigyullad chek lámpa, kiolvasták p0171-et írt ki. ha esetleg volt már ilyesmi valakinek vagy van ötlete szívesen fogadnám. He He
Én arra gondolok, hogy a gáz ECU elvitte a benzines ECU befecskendezési értékeit ezért nem megy benzinnel. Lehet elég lenne a gyári kiolvasóval (SCAN100) alapértékekre visszaállítani és utána menni néhány 100km-t benzinnel.
Itt egy leírás a hibakódról, hátha segít.

Diagnosztikai hibakód (DTC) P0171 :
Tüzelőanyag optimalizáló rendszer, túl szegény

Rendszerleírás

Ha az adaptációs határértéket folyamatosan meghaladja, az adaptív feltételek kitérése lehetővé teszi egy lassú hiba előjöttének észlelését. Két időmérő (egy a gazdag oldalnak és egy a szegény oldalnak) méri, ha a lambda kontroller átlépi az adaptációs határértéket. Amikor az egyik időmérő eléri annak maximális értékét, a rendszer hibát észlel.
E teszt célja, hogy egy hibát szimuláljon, amely az adaptív feltételek túllépését eredményezné. Két típusú hibát kell létrehozni.
Egy szegény-oldali kitérést: P0171
Egy gazdag-oldali kitérést: P0172
Így szükséges annak meghatározása mindkét hiba esetében, a kedvező határt és a hibás határt. Egy adott hiba esetén mérje le a kibocsátási határértéket, amíg a törvényes kibocsátási határértéket túllépi.
Megjegyzendő, hogy a probléma kívánt kibocsátási határértékben gyökerezik, ezért nehéz megzavarni a rendszert annyira, hogy átlépje a kibocsátási határértéket. A hangolást egy kijelölt kalibrálás segítségével végezték, ám mivel egy ilyen eljárást a rendeletek nem engedélyeznek, szükség van egy kézzelfogható üzemzavar előidézésére (üzemanyagnyomás-szabályozó, üzemanyag-befecskendező, légszivárgás, stb.).
Fontos: A javításokat követően használja a Scantool-t tüzelőanyag-optimalizálás visszaállítási funkcióját a hosszútávú tüzelőanyag-optimalizálás visszaállítására 128-ra (0%).

Üzamanyag-nyomás - a rendszer szegény lesz, ha a nyomás túl alacsony. A jóváhagyás érdekében szükség lehet az üzemanyag-nyomás figyelésére, mialatt a járművet különböző menetsebességgel és/vagy terheléssel vezetik.
MAP érzékelő - egy kimenet, amely miatt az ECM érzékeli a normálisnál alacsonyabb szívócsatorna-nyomást (nagyvákuum), amely a rendszert szegénnyé teheti. A MAP érzékelő szétkapcsolása lehetővé teszi az ECM számára, hogy egy rögzített (alapértelmezett) értéket helyettesítsen be a MAP érzékelő helyett. Ha a szegény állapot elmúlik az érzékelő szétkapcsolásával, cserélje le egy ellenőrzötten jó érzékelővel és ellenőrizze újra.
Üzemanyag-szennyeződés - A víz, még igen kis mennyiségben is, ha a tartály üzemanyag-szivattyújának bemenete környékén van, könnyen bekerülhet a befecskendezőbe. A víz szegény kipufogást eredményez és beállíthatja a P0171 DTC-t.
Ellenőrizze a hibás O2S-t vagy MAP érzékelő-csatlakozásokat az ECM-ben. A kábelköteg-csatlakozókat vizsgálja meg a következő szempontok alapján:
Kicsúszott kapcsok.
Helytelenül összeillesztett csatlakozók
Törött összefogó elemek.
Hibás alakú kapcsok
Megrongálódott kapcsok
Rossz csatlakozás a kapocs és a vezeték között.
Ellenőrizzék, nem rongálódott-e meg a kábelköteg. Ha a kábelköteg megfelelőnek tűnik, ellenőrizze az O2S kijelzőjét a Scantool-on, mialatt a motor-kábelköteghez tartozó csatlakozókat és kábelköteget mozgatja. A kijelző megváltozása a hiba helyét jelzi.
Ellenőrizze a fék teljesítmény-rásegítőjének ellenőrzőszelepét az esetleges szivárgás szempontjából.
Naplózva


LPG
guszesz
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 473



« Hozzászólás #1145 Dátum: 2011. Június 13. - 09:52:38 »

Sziasztok! Kb 1 hónapja le van zárva az EGR szelepem. Ennek ellenére tegnap sárga lámpát kaptam ismét. Ma reggel szétszedtem és meglepődve látom a lezáró alu lemez darabja hiányzik. A rezgéstől szépen kitört a belseje. Nos a kérdésem az lenne ,hogy hová tűnhetett? Nagyon félek ,hogy valami kárt tesz a motor belsejébe
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #1146 Dátum: 2011. Június 13. - 17:06:00 »

Sziasztok! Kb 1 hónapja le van zárva az EGR szelepem. Ennek ellenére tegnap sárga lámpát kaptam ismét. Ma reggel szétszedtem és meglepődve látom a lezáró alu lemez darabja hiányzik. A rezgéstől szépen kitört a belseje. Nos a kérdésem az lenne ,hogy hová tűnhetett? Nagyon félek ,hogy valami kárt tesz a motor belsejébe
Akkor elégé vékonyka lemezt rakhattál be oda.
Hová tűnhetett?
Menj végig a csövön. Kacsint
Az EGR-ből a fojtószelep házához megy  a cső. Onnan meg a motorba (jó, ez így nagyon le van egyszerűsítve, de ez a lényeg).

A helyedben mondjuk én sem lennék nyugodt. Bár nem látom, hogy milyen "lemezt" tettél be oda, az biztos hogy a letört darabok nem használnak a motor egészségének. 
Naplózva
guszesz
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 473



« Hozzászólás #1147 Dátum: 2011. Június 13. - 18:46:33 »

Sziasztok! Kb 1 hónapja le van zárva az EGR szelepem. Ennek ellenére tegnap sárga lámpát kaptam ismét. Ma reggel szétszedtem és meglepődve látom a lezáró alu lemez darabja hiányzik. A rezgéstől szépen kitört a belseje. Nos a kérdésem az lenne ,hogy hová tűnhetett? Nagyon félek ,hogy valami kárt tesz a motor belsejébe
Akkor elégé vékonyka lemezt rakhattál be oda.
Hová tűnhetett?
Menj végig a csövön. Kacsint
Az EGR-ből a fojtószelep házához megy  a cső. Onnan meg a motorba (jó, ez így nagyon le van egyszerűsítve, de ez a lényeg).

A helyedben mondjuk én sem lennék nyugodt. Bár nem látom, hogy milyen "lemezt" tettél be oda, az biztos hogy a letört darabok nem használnak a motor egészségének. 
Sajnos tényleg vékony lemez volt(sörösdoboz). Ahol a kipufogó gáz áramlik be az egr szelepbe az a része hiányzott a fojtószelepház felőli rész ép maradt. Na azt nem tudom ,hogy innen hová kerülhetett. He Remélem nem kerül a kipufogó szelep közelébe! Azt jól tudom ,hogy csak a legszélső hengerből kapja a kipufogógázt az egr?(legalább is a szelepcserés képeken a hengerfejet nézegetve én így következtetek)
Naplózva
kuruczd
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41



« Hozzászólás #1148 Dátum: 2011. Június 14. - 20:03:13 »

sziasztok! 2hónapja van meg a lacettink.Az autó 1.6os 65e km rel egy idős házaspártól vásároltuk.Az autó tökéletesen müködött idáig ment szépen ma megyek másik városba(30km) és az autó egyszer csak megtorpant és megjelent a sárga lámpa is és utánna ugyment mint valami 1.2es.Az autó rángat is bizonyos fordulatokon.Olvasom a hozzászolásokat hogy egr szelep problémák okozhatják ezt.Csináltam alá egy lezáró alu lapot és probáltam városba de semmi javulás.Valakinek volt már hasonló? remélem nem szelepcsere lessz
Naplózva
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #1149 Dátum: 2011. Június 14. - 20:13:32 »

sziasztok! 2hónapja van meg a lacettink.Az autó 1.6os 65e km rel egy idős házaspártól vásároltuk.Az autó tökéletesen müködött idáig ment szépen ma megyek másik városba(30km) és az autó egyszer csak megtorpant és megjelent a sárga lámpa is és utánna ugyment mint valami 1.2es.Az autó rángat is bizonyos fordulatokon.Olvasom a hozzászolásokat hogy egr szelep problémák okozhatják ezt.Csináltam alá egy lezáró alu lapot és probáltam városba de semmi javulás.Valakinek volt már hasonló? remélem nem szelepcsere lessz
Ha van sárga lámpa, akkor valószínüleg van hibakód is.
Olvastasd ki, úgy okossabbak leszünk.
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #1150 Dátum: 2011. Június 15. - 17:10:03 »

sziasztok! 2hónapja van meg a lacettink.Az autó 1.6os 65e km rel egy idős házaspártól vásároltuk.Az autó tökéletesen müködött idáig ment szépen ma megyek másik városba(30km) és az autó egyszer csak megtorpant és megjelent a sárga lámpa is és utánna ugyment mint valami 1.2es.Az autó rángat is bizonyos fordulatokon.Olvasom a hozzászolásokat hogy egr szelep problémák okozhatják ezt.Csináltam alá egy lezáró alu lapot és probáltam városba de semmi javulás.Valakinek volt már hasonló? remélem nem szelepcsere lessz
1,6-os? Nem szelepcsere. Másképp hajtod, mint az előző tulaj.  Kacsint Nem szereti, na. De majd megszokja.

Első lépésben: vezérléscsere 60.000- nél megvolt? Gyertyák belevalók?
Tankolj egy kis etanolt is a benzinhez és kicsit kergesd meg a vasat, de 2-3000 km után cserélj benzinszűrőt!
EGR lezár (gyugyesz példáján okulva valami tisztességesebb anyaggal, mint a sörösdoboz!), vezetési stílus megváltoztat. És tényleg sokat segítene, ha tudnánk mit takar a pech lámpád. Ha Budapest környéki vagy, akkor szerintem vedd fel a konfliktust Stocz elnökkel!
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #1151 Dátum: 2011. Június 15. - 17:36:56 »

sziasztok! 2hónapja van meg a lacettink.Az autó 1.6os 65e km rel egy idős házaspártól vásároltuk.Az autó tökéletesen müködött idáig ment szépen ma megyek másik városba(30km) és az autó egyszer csak megtorpant és megjelent a sárga lámpa is és utánna ugyment mint valami 1.2es.Az autó rángat is bizonyos fordulatokon.Olvasom a hozzászolásokat hogy egr szelep problémák okozhatják ezt.Csináltam alá egy lezáró alu lapot és probáltam városba de semmi javulás.Valakinek volt már hasonló? remélem nem szelepcsere lessz
1,6-os? Nem szelepcsere. Másképp hajtod, mint az előző tulaj.  Kacsint Nem szereti, na. De majd megszokja.

Első lépésben: vezérléscsere 60.000- nél megvolt? Gyertyák belevalók?
Tankolj egy kis etanolt is a benzinhez és kicsit kergesd meg a vasat, de 2-3000 km után cserélj benzinszűrőt!
EGR lezár (gyugyesz példáján okulva valami tisztességesebb anyaggal, mint a sörösdoboz!), vezetési stílus megváltoztat. És tényleg sokat segítene, ha tudnánk mit takar a pech lámpád. Ha Budapest környéki vagy, akkor szerintem vedd fel a konfliktust Stocz elnökkel!
Ne inkább a kontaktust?
Kerüljük a konfliktusokat.  Vigyorog
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #1152 Dátum: 2011. Június 15. - 17:52:31 »

sziasztok! 2hónapja van meg a lacettink.Az autó 1.6os 65e km rel egy idős házaspártól vásároltuk.Az autó tökéletesen müködött idáig ment szépen ma megyek másik városba(30km) és az autó egyszer csak megtorpant és megjelent a sárga lámpa is és utánna ugyment mint valami 1.2es.Az autó rángat is bizonyos fordulatokon.Olvasom a hozzászolásokat hogy egr szelep problémák okozhatják ezt.Csináltam alá egy lezáró alu lapot és probáltam városba de semmi javulás.Valakinek volt már hasonló? remélem nem szelepcsere lessz
1,6-os? Nem szelepcsere. Másképp hajtod, mint az előző tulaj.  Kacsint Nem szereti, na. De majd megszokja.

Első lépésben: vezérléscsere 60.000- nél megvolt? Gyertyák belevalók?
Tankolj egy kis etanolt is a benzinhez és kicsit kergesd meg a vasat, de 2-3000 km után cserélj benzinszűrőt!
EGR lezár (gyugyesz példáján okulva valami tisztességesebb anyaggal, mint a sörösdoboz!), vezetési stílus megváltoztat. És tényleg sokat segítene, ha tudnánk mit takar a pech lámpád. Ha Budapest környéki vagy, akkor szerintem vedd fel a konfliktust Stocz elnökkel!
Ne inkább a kontaktust?
Kerüljük a konfliktusokat.  Vigyorog
€Én mindig így mondom a barái körömben, természetesen kontaktus, de a konfliktus viccesebben hangzik.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Sziksosi
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6



« Hozzászólás #1153 Dátum: 2011. Július 10. - 13:47:38 »

Sziasztok!Néhány hónapja vettünk egy lacetti elitet (1.6 16v). Kifogástalanul tette a dolgát. 960 km-es utról értünk haza, mikor tankolás után éreztem,  határozott, de nem túl erős rángatást. gondoltam valami sz@r benzint tankoltam. Eltelt kb.: 8-10 nap, nem lett jobb a kocsi, igaz rosszabb se. Tankoltam "jobb" benzint, gondolva rendbe jön, de nem. Elkezdtem keresni az interneten mi lehet a baj, de igazából nem találtam olyan esetet amit nekem produkált a kocsi. Elvittem szerelőhöz, aki kitakaritotta az egr- szelepet.Bár szerintem közel ezer km után nem lehet mondani hogy a tötymörgős városi közlekadés miatt lekormolodott a szelep. (Egyébként a sárgalámpa nem jelzett egyszer se, a számitógép nem mutatott hibát.)A takaritás nem hozta meg a várt eredményt, a rángatás nem mult el.(A szelep müködött a satupadon) Kivettem  a levegő szürő szükitőjét, eredmény nélkül. Következett a benzinszürő csere, de ez sem segitett. Sokat olvastam az egr lezárásáról, pro és kontra. Gondoltam egy probát meg ér. O,5-ös aluminium lemezből vágtam ki a szelep alá a záró lapot. Kerűltem egyet, és ugy tűnik jó lett, elmult a rángatás. Néhány kérdésem lenne ezzel kapcsolatba. A levegőszükitő hiánya + az egr lezárása okoz-e többlet fogyasztást? Várható-e a sárgalámpa kigyulladása? A jelenlegi zárólap tekinthető-e véglegesnek? Müszakin okoz-e valami problémát az egr lezárása? Ha nem volt koszos a szelep és müködött is, a lezárás után miért mult el a rángatás?
Ha valaki tud ezzel kapcsolatos válaszokat, ossza meg velem.
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #1154 Dátum: 2011. Július 10. - 15:29:11 »

Sziasztok!Néhány hónapja vettünk egy lacetti elitet (1.6 16v). Kifogástalanul tette a dolgát. 960 km-es utról értünk haza, mikor tankolás után éreztem,  határozott, de nem túl erős rángatást. gondoltam valami sz@r benzint tankoltam. Eltelt kb.: 8-10 nap, nem lett jobb a kocsi, igaz rosszabb se. Tankoltam "jobb" benzint, gondolva rendbe jön, de nem. Elkezdtem keresni az interneten mi lehet a baj, de igazából nem találtam olyan esetet amit nekem produkált a kocsi. Elvittem szerelőhöz, aki kitakaritotta az egr- szelepet.Bár szerintem közel ezer km után nem lehet mondani hogy a tötymörgős városi közlekadés miatt lekormolodott a szelep. (Egyébként a sárgalámpa nem jelzett egyszer se, a számitógép nem mutatott hibát.)A takaritás nem hozta meg a várt eredményt, a rángatás nem mult el.(A szelep müködött a satupadon) Kivettem  a levegő szürő szükitőjét, eredmény nélkül. Következett a benzinszürő csere, de ez sem segitett. Sokat olvastam az egr lezárásáról, pro és kontra. Gondoltam egy probát meg ér. O,5-ös aluminium lemezből vágtam ki a szelep alá a záró lapot. Kerűltem egyet, és ugy tűnik jó lett, elmult a rángatás. Néhány kérdésem lenne ezzel kapcsolatba. A levegőszükitő hiánya + az egr lezárása okoz-e többlet fogyasztást? Várható-e a sárgalámpa kigyulladása? A jelenlegi zárólap tekinthető-e véglegesnek? Müszakin okoz-e valami problémát az egr lezárása? Ha nem volt koszos a szelep és müködött is, a lezárás után miért mult el a rángatás?
Ha valaki tud ezzel kapcsolatos válaszokat, ossza meg velem.


Nem ártana elvinni olyan helyre ahol ki tudják olvasni+1 alapbeállítást csinálni
Naplózva

70/4334431
Oldalak: 1 ... 75 76 [77] 78 79 ... 103   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!