Gidy:
Hát lássuk be őszintén néha frusztráló dolog, hogy baráti (na jó: márkatársi) alapon időt, energiát beleölve megpróbálsz másokat megkímélni a fölösleges kiadásoktól, és csak nem működik a dolog.
szg11mi:
Az, hogy meghajtja az ember a vasat nem ideiglenes megoldás (illetve az, de erről majd kicsit később). A márkaszerviz is ezzel kezdi a "javítást".
Ezek a 16 szelepes motorok "nem megfelelő" használat mellett hajlamosak a szelepek "elkokszosítására". Ami a rángatás egyik oka.
Ha kipróbálod/végigcsinálod a belinkelt listában olvasható(2-es pont) fele E85 fele benzin + kikormolás (az ott leírt módon) dolgot, az nagy valószínűséggel hosszú ideig megoldja a problémádat. Ezt fogd fel úgy, mint az új diesel gépeknél a részecskeszűrő tisztítását. Azt is el kell végezni rendszeresen (jó esetben semmit sem veszel észre belőle), különben jöhet a szerviz, sok-sok pénzért. Persze ezt is lehet választani, bár nem a legoptimálisabb eljárás.
(Vannak speciális készülékek+vegyszerek amivel ezt a motor tisztítást műhelyben, álló autónál elvégzik. Akkor csak van alapja a dolognak,
)
Ha koszos az ember zoknija akkor kimossuk, nem veszünk helyette egy másikat (kivéve, ha kollégista az ember fia
).
Mivel a lerakódások folyamatosan keletkeznek (ha csak nem autópályán, vagy pörgetve használod a gépet) a koromtalanítást is szükség szerint el kell majd végezni.
De ez akkor is igaz, ha most elmész és kicserélteted a szelepjeidet (bár az igaz, hogy az új, módosított szelepekkel ez a gond kevésbé jelentkezik).
És a fenti eljárás gyakorlatilag nem kerül semmidbe! Csak másfajta (olcsóbb!) üzemanyagot tankolsz a gépbe, és "meghallgatod a hangját"! (szépen szól ám odafönt
).
Kárt nem teszel vele a kocsidban (kivéve, ha nekimész valaminek
).
Amikor én szenvedtem evvel a dologgal, 3-asban toltam le a gépet az M7-esen. Szinte végig.
És még most is működik.
Pedig bele ment azóta vagy 160.000 Km.
De persze a Te autód, a Te pénzed. Tégy ahogy jónak látsz.
Mindettől függetlenül persze egy megbízható szerelő elérhetősége mindig jól jön.
Mint látod Esztergomit, Budapestit tudunk ajánlani. Ha valakinek lesz a Te általad kért városokban biztosan azt is közzéteszi.
Addig is használd a "tudásbázisunkat". Hidd el, nem hülyeség.
u.i.: Ja, sport szűrőn nem a direkt szűrőt értjük, hanem a sport betétet amit a gyári helyére kell tenni. Nem növeli a fogyasztást - kivéve, ha jobban tolod neki.