Ylmor
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 9
|
 |
« Hozzászólás #1005 Dátum: 2010. Május 12. - 13:49:48 » |
|
Üdv. Mindenkinek! Új vagyok még én is itt és örülök, hogy rátaláltam erre a fórumra, mert hála nektek elég sok hasznos információhoz jutottam. Sajnos az én Lacettimnél nekem is van egy "torpanásos-döcögős" problémám, de az általam olvasottak közül senkinél sem láttam ezt a fajta problémát. Szóval az én problémám az, hogy 10 hónappal ezelőtt vettem egy 4 éves 5 ajtós 1.6-os lacettit 58.000 km-el, de a 60.000 nagyszervízet még előtte megcsinálták. Szerelem volt ez az első látásra és hónapokig nem is volt semmi gond. Aztán kb. 5 hónap után elkezdett "pulzálni" (döcögni-rángatni) az autó, de nem állandóan és csak akkor, ha egyeletes sebességgel közlekedtem vele. Egyszer rövid időre kigyulladt a "sárga lámpa" is, de elég gyorsan el is aludt. Fogtam a gépet és elvittem márkaszervízba. Ott rádobták a diagnosztikát, de minden érték normál volt. A szerelőknél lambdaszonda gyanú merült fel lévén elég sokat megyek vele városban és javasolták, hogy húzassam meg a gépet. Ennek hatására a teljesítmény nőtt, de a rángatózás megmaradt. A dolog érdekessége, hogy a motor szépen húz és nagyon jól gyorsul, de ha ráállok egy állandó sebességre pld. városban 50-60 között (hármas fokozatban), akkor egyből elkezd rángatózni az autó!!! Ebből arra következtettem, hogy nem gyújtás probléma lehet, de akkor mi?  Visszavittem a szervízbe a szerelő ki is próbálta és csak a fejét vakarta... Üzemanyag befecskendezési problémára gyanakodott, de konkrét ötlete nem volt. Mivel a motor diagnosztika nem jelölt semmi hibát sem, ezért azt javasolta, hogy várjak még vele és ha kigyullad a kontroll lámpa menjek vissza. Hát köszönöm, de ez nem oldotta meg a problémámat!!! Mondanom se kell, hogy roppant idegesítő a dolog!!! Valaki találkozott már ilyen jellegű problémával?  Nagyon megköszönném, ha valaki tudna tanácsoat adni, hogy mit cseréljek ki vagy mit kellene tennem, hogy megszünjön ez a nemkívánatos jelenség!!!! Előre is köszönöm!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
   
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
 |
« Hozzászólás #1006 Dátum: 2010. Május 12. - 15:04:17 » |
|
Üdv. Mindenkinek! Új vagyok még én is itt és örülök, hogy rátaláltam erre a fórumra, mert hála nektek elég sok hasznos információhoz jutottam. Sajnos az én Lacettimnél nekem is van egy "torpanásos-döcögős" problémám, de az általam olvasottak közül senkinél sem láttam ezt a fajta problémát. Szóval az én problémám az, hogy 10 hónappal ezelőtt vettem egy 4 éves 5 ajtós 1.6-os lacettit 58.000 km-el, de a 60.000 nagyszervízet még előtte megcsinálták. Szerelem volt ez az első látásra és hónapokig nem is volt semmi gond. Aztán kb. 5 hónap után elkezdett "pulzálni" (döcögni-rángatni) az autó, de nem állandóan és csak akkor, ha egyeletes sebességgel közlekedtem vele. Egyszer rövid időre kigyulladt a "sárga lámpa" is, de elég gyorsan el is aludt. Fogtam a gépet és elvittem márkaszervízba. Ott rádobták a diagnosztikát, de minden érték normál volt. A szerelőknél lambdaszonda gyanú merült fel lévén elég sokat megyek vele városban és javasolták, hogy húzassam meg a gépet. Ennek hatására a teljesítmény nőtt, de a rángatózás megmaradt. A dolog érdekessége, hogy a motor szépen húz és nagyon jól gyorsul, de ha ráállok egy állandó sebességre pld. városban 50-60 között (hármas fokozatban), akkor egyből elkezd rángatózni az autó!!! Ebből arra következtettem, hogy nem gyújtás probléma lehet, de akkor mi?  Visszavittem a szervízbe a szerelő ki is próbálta és csak a fejét vakarta... Üzemanyag befecskendezési problémára gyanakodott, de konkrét ötlete nem volt. Mivel a motor diagnosztika nem jelölt semmi hibát sem, ezért azt javasolta, hogy várjak még vele és ha kigyullad a kontroll lámpa menjek vissza. Hát köszönöm, de ez nem oldotta meg a problémámat!!! Mondanom se kell, hogy roppant idegesítő a dolog!!! Valaki találkozott már ilyen jellegű problémával?  Nagyon megköszönném, ha valaki tudna tanácsoat adni, hogy mit cseréljek ki vagy mit kellene tennem, hogy megszünjön ez a nemkívánatos jelenség!!!! Előre is köszönöm! Én megnézném a gyertyákat... Szokásos hiba a márkaszervizekben (bár innetől kezdve a márkaszerviz kifejezés kissé talán túlzó  ), hogy az Opelhez valót teszik bele. Ezzel egy darabig elmegy, aztán kezdődik az a jelenség, amit te is írsz. Ugyanebben a cipőben futkostam én is egy fél évig, túlvoltam a trafócserén, gyertyakábel-cserén, injektor-pucováláson (jóval korábban a szelepcserén), mígnem lőn megvilágosodás: nézzük már meg a gyertyákat... És amint a belevaló egyszerű, egypólusú NGK került bele ( a'sszem BKR6E-11, de kérem, hogy az okosok erősítsék meg!!!), megszűnt a hiba. Egyszerűen nem volt megfelelő a hőértéke a korábbi (Opel)gyertyának.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
 |
« Hozzászólás #1007 Dátum: 2010. Május 12. - 15:05:25 » |
|
Üdv. Mindenkinek! Új vagyok még én is itt és örülök, hogy rátaláltam erre a fórumra, mert hála nektek elég sok hasznos információhoz jutottam. Sajnos az én Lacettimnél nekem is van egy "torpanásos-döcögős" problémám, de az általam olvasottak közül senkinél sem láttam ezt a fajta problémát. Szóval az én problémám az, hogy 10 hónappal ezelőtt vettem egy 4 éves 5 ajtós 1.6-os lacettit 58.000 km-el, de a 60.000 nagyszervízet még előtte megcsinálták. Szerelem volt ez az első látásra és hónapokig nem is volt semmi gond. Aztán kb. 5 hónap után elkezdett "pulzálni" (döcögni-rángatni) az autó, de nem állandóan és csak akkor, ha egyeletes sebességgel közlekedtem vele. Egyszer rövid időre kigyulladt a "sárga lámpa" is, de elég gyorsan el is aludt. Fogtam a gépet és elvittem márkaszervízba. Ott rádobták a diagnosztikát, de minden érték normál volt. A szerelőknél lambdaszonda gyanú merült fel lévén elég sokat megyek vele városban és javasolták, hogy húzassam meg a gépet. Ennek hatására a teljesítmény nőtt, de a rángatózás megmaradt. A dolog érdekessége, hogy a motor szépen húz és nagyon jól gyorsul, de ha ráállok egy állandó sebességre pld. városban 50-60 között (hármas fokozatban), akkor egyből elkezd rángatózni az autó!!! Ebből arra következtettem, hogy nem gyújtás probléma lehet, de akkor mi?  Visszavittem a szervízbe a szerelő ki is próbálta és csak a fejét vakarta... Üzemanyag befecskendezési problémára gyanakodott, de konkrét ötlete nem volt. Mivel a motor diagnosztika nem jelölt semmi hibát sem, ezért azt javasolta, hogy várjak még vele és ha kigyullad a kontroll lámpa menjek vissza. Hát köszönöm, de ez nem oldotta meg a problémámat!!! Mondanom se kell, hogy roppant idegesítő a dolog!!! Valaki találkozott már ilyen jellegű problémával?  Nagyon megköszönném, ha valaki tudna tanácsoat adni, hogy mit cseréljek ki vagy mit kellene tennem, hogy megszünjön ez a nemkívánatos jelenség!!!! Előre is köszönöm! Üdv közöttünk. Ha az autódnak nincs egyéb "szervi" baja,akkor javasolni tudom,hogy cseréld ki a gyertyákat NGK BKR6E11 tipusúra.Az én lacsim az nagyon érzékeny a benzinre is ,és csak a shell sima 95sével hajlandó rángatásmentesen menni,de valakik az omv carrerára esküsznek(nekem attól is rángat).Elsőre ezeket próbáld ki,ha nem javul akkor folytatjuk.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
   
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
 |
« Hozzászólás #1008 Dátum: 2010. Május 12. - 15:06:58 » |
|
Üdv. Mindenkinek! Új vagyok még én is itt és örülök, hogy rátaláltam erre a fórumra, mert hála nektek elég sok hasznos információhoz jutottam. Sajnos az én Lacettimnél nekem is van egy "torpanásos-döcögős" problémám, de az általam olvasottak közül senkinél sem láttam ezt a fajta problémát. Szóval az én problémám az, hogy 10 hónappal ezelőtt vettem egy 4 éves 5 ajtós 1.6-os lacettit 58.000 km-el, de a 60.000 nagyszervízet még előtte megcsinálták. Szerelem volt ez az első látásra és hónapokig nem is volt semmi gond. Aztán kb. 5 hónap után elkezdett "pulzálni" (döcögni-rángatni) az autó, de nem állandóan és csak akkor, ha egyeletes sebességgel közlekedtem vele. Egyszer rövid időre kigyulladt a "sárga lámpa" is, de elég gyorsan el is aludt. Fogtam a gépet és elvittem márkaszervízba. Ott rádobták a diagnosztikát, de minden érték normál volt. A szerelőknél lambdaszonda gyanú merült fel lévén elég sokat megyek vele városban és javasolták, hogy húzassam meg a gépet. Ennek hatására a teljesítmény nőtt, de a rángatózás megmaradt. A dolog érdekessége, hogy a motor szépen húz és nagyon jól gyorsul, de ha ráállok egy állandó sebességre pld. városban 50-60 között (hármas fokozatban), akkor egyből elkezd rángatózni az autó!!! Ebből arra következtettem, hogy nem gyújtás probléma lehet, de akkor mi?  Visszavittem a szervízbe a szerelő ki is próbálta és csak a fejét vakarta... Üzemanyag befecskendezési problémára gyanakodott, de konkrét ötlete nem volt. Mivel a motor diagnosztika nem jelölt semmi hibát sem, ezért azt javasolta, hogy várjak még vele és ha kigyullad a kontroll lámpa menjek vissza. Hát köszönöm, de ez nem oldotta meg a problémámat!!! Mondanom se kell, hogy roppant idegesítő a dolog!!! Valaki találkozott már ilyen jellegű problémával?  Nagyon megköszönném, ha valaki tudna tanácsoat adni, hogy mit cseréljek ki vagy mit kellene tennem, hogy megszünjön ez a nemkívánatos jelenség!!!! Előre is köszönöm! Üdv közöttünk. Ha az autódnak nincs egyéb "szervi" baja,akkor javasolni tudom,hogy cseréld ki a gyertyákat NGK BKR6E11 tipusúra.Az én lacsim az nagyon érzékeny a benzinre is ,és csak a shell sima 95sével hajlandó rángatásmentesen menni,de valakik az omv carrerára esküsznek(nekem attól is rángat).Elsőre ezeket próbáld ki,ha nem javul akkor folytatjuk. Nimár..., egy húron pendülünk... 
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
 |
« Hozzászólás #1009 Dátum: 2010. Május 12. - 15:22:15 » |
|
Üdv. Mindenkinek! Új vagyok még én is itt és örülök, hogy rátaláltam erre a fórumra, mert hála nektek elég sok hasznos információhoz jutottam. Sajnos az én Lacettimnél nekem is van egy "torpanásos-döcögős" problémám, de az általam olvasottak közül senkinél sem láttam ezt a fajta problémát. Szóval az én problémám az, hogy 10 hónappal ezelőtt vettem egy 4 éves 5 ajtós 1.6-os lacettit 58.000 km-el, de a 60.000 nagyszervízet még előtte megcsinálták. Szerelem volt ez az első látásra és hónapokig nem is volt semmi gond. Aztán kb. 5 hónap után elkezdett "pulzálni" (döcögni-rángatni) az autó, de nem állandóan és csak akkor, ha egyeletes sebességgel közlekedtem vele. Egyszer rövid időre kigyulladt a "sárga lámpa" is, de elég gyorsan el is aludt. Fogtam a gépet és elvittem márkaszervízba. Ott rádobták a diagnosztikát, de minden érték normál volt. A szerelőknél lambdaszonda gyanú merült fel lévén elég sokat megyek vele városban és javasolták, hogy húzassam meg a gépet. Ennek hatására a teljesítmény nőtt, de a rángatózás megmaradt. A dolog érdekessége, hogy a motor szépen húz és nagyon jól gyorsul, de ha ráállok egy állandó sebességre pld. városban 50-60 között (hármas fokozatban), akkor egyből elkezd rángatózni az autó!!! Ebből arra következtettem, hogy nem gyújtás probléma lehet, de akkor mi?  Visszavittem a szervízbe a szerelő ki is próbálta és csak a fejét vakarta... Üzemanyag befecskendezési problémára gyanakodott, de konkrét ötlete nem volt. Mivel a motor diagnosztika nem jelölt semmi hibát sem, ezért azt javasolta, hogy várjak még vele és ha kigyullad a kontroll lámpa menjek vissza. Hát köszönöm, de ez nem oldotta meg a problémámat!!! Mondanom se kell, hogy roppant idegesítő a dolog!!! Valaki találkozott már ilyen jellegű problémával?  Nagyon megköszönném, ha valaki tudna tanácsoat adni, hogy mit cseréljek ki vagy mit kellene tennem, hogy megszünjön ez a nemkívánatos jelenség!!!! Előre is köszönöm! Üdv közöttünk. Ha az autódnak nincs egyéb "szervi" baja,akkor javasolni tudom,hogy cseréld ki a gyertyákat NGK BKR6E11 tipusúra.Az én lacsim az nagyon érzékeny a benzinre is ,és csak a shell sima 95sével hajlandó rángatásmentesen menni,de valakik az omv carrerára esküsznek(nekem attól is rángat).Elsőre ezeket próbáld ki,ha nem javul akkor folytatjuk. Nimár..., egy húron pendülünk...  Akkor lehet igazság benne. 
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
Krisz
|
 |
« Hozzászólás #1010 Dátum: 2010. Május 12. - 15:23:05 » |
|
Üdv. Mindenkinek! Új vagyok még én is itt és örülök, hogy rátaláltam erre a fórumra, mert hála nektek elég sok hasznos információhoz jutottam. Sajnos az én Lacettimnél nekem is van egy "torpanásos-döcögős" problémám, de az általam olvasottak közül senkinél sem láttam ezt a fajta problémát. Szóval az én problémám az, hogy 10 hónappal ezelőtt vettem egy 4 éves 5 ajtós 1.6-os lacettit 58.000 km-el, de a 60.000 nagyszervízet még előtte megcsinálták. Szerelem volt ez az első látásra és hónapokig nem is volt semmi gond. Aztán kb. 5 hónap után elkezdett "pulzálni" (döcögni-rángatni) az autó, de nem állandóan és csak akkor, ha egyeletes sebességgel közlekedtem vele. Egyszer rövid időre kigyulladt a "sárga lámpa" is, de elég gyorsan el is aludt. Fogtam a gépet és elvittem márkaszervízba. Ott rádobták a diagnosztikát, de minden érték normál volt. A szerelőknél lambdaszonda gyanú merült fel lévén elég sokat megyek vele városban és javasolták, hogy húzassam meg a gépet. Ennek hatására a teljesítmény nőtt, de a rángatózás megmaradt. A dolog érdekessége, hogy a motor szépen húz és nagyon jól gyorsul, de ha ráállok egy állandó sebességre pld. városban 50-60 között (hármas fokozatban), akkor egyből elkezd rángatózni az autó!!! Ebből arra következtettem, hogy nem gyújtás probléma lehet, de akkor mi?  Visszavittem a szervízbe a szerelő ki is próbálta és csak a fejét vakarta... Üzemanyag befecskendezési problémára gyanakodott, de konkrét ötlete nem volt. Mivel a motor diagnosztika nem jelölt semmi hibát sem, ezért azt javasolta, hogy várjak még vele és ha kigyullad a kontroll lámpa menjek vissza. Hát köszönöm, de ez nem oldotta meg a problémámat!!! Mondanom se kell, hogy roppant idegesítő a dolog!!! Valaki találkozott már ilyen jellegű problémával?  Nagyon megköszönném, ha valaki tudna tanácsoat adni, hogy mit cseréljek ki vagy mit kellene tennem, hogy megszünjön ez a nemkívánatos jelenség!!!! Előre is köszönöm! Üdv közöttünk. Ha az autódnak nincs egyéb "szervi" baja,akkor javasolni tudom,hogy cseréld ki a gyertyákat NGK BKR6E11 tipusúra.Az én lacsim az nagyon érzékeny a benzinre is ,és csak a shell sima 95sével hajlandó rángatásmentesen menni,de valakik az omv carrerára esküsznek(nekem attól is rángat).Elsőre ezeket próbáld ki,ha nem javul akkor folytatjuk. Nimár..., egy húron pendülünk...  Nekem is beránt a motor de csak néha csinálja alacsony fordulaton.Gyertyacsere már volt és egy éve várom a fejleményt hátha kiadja magát,de nem hajlandó.
|
|
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222 
|
|
|
Pittike
|
 |
« Hozzászólás #1011 Dátum: 2010. Május 12. - 16:19:18 » |
|
Én erről azt gondolom, hogy alapvetően konstrukciós hiba, de a rossz gyertya és a tüttyögés erősíthet rajta.
Soha nem fog teljesen megszűnni!
Szerintem -bár nem vok szakértő a témában- nem sikerült a legjobban a folytószelep környéke, illetve a befecskendezési rendszer és az injektortérkép. Határhelyzetben (motorfék és gyorsítás között) egyszerűen nem tudja eldönteni az elektronika, hogy kell-e üzemanyagot fecskendezni vagy nem és ha igen akkor mennyit. Így egyszer megugrik a motor, utána meg hirtelen motorfék és ez másodpercenként többször váltja egymást. Ettől rángat az autó, mint a kecske.
A problémát szerintem fokozza a hajtáslánc viszonylagos lazasága, kezdve a motor felfüggesztéstől a kihajtásig. A "lötyögő" hajtáslánc engedi a motort ezekben a szituációkban lendületet venni, hogy nagyobbat tudjon rántani. Ebből a szempontból a kombi a legdurvább, a szedán és az ötatjtós is rángat, csak ott a kasztni nem bólint akkorát ennek eredményeként.
Használj filléres NGK BKR6E-11 gyertyát (a gyár is ezt ajánlja) és semmi mást, MÁRKÁS 100% szintetikus olajat és vezess dinamikusan, gyorsításkor/előzéskor ne félj pörgetni. Gyertyacserekor körül kell nézni a szelepfedél környékén, ki szokta nyomni a motorolajat a gyertyákhoz, ami nem egészséges, bár ez inkább 100.000 km után szokott előferdülni...
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
 |
« Hozzászólás #1012 Dátum: 2010. Május 12. - 18:21:56 » |
|
Én erről azt gondolom, hogy alapvetően konstrukciós hiba, de a rossz gyertya és a tüttyögés erősíthet rajta.
Soha nem fog teljesen megszűnni!
Szerintem -bár nem vok szakértő a témában- nem sikerült a legjobban a folytószelep környéke, illetve a befecskendezési rendszer és az injektortérkép. Határhelyzetben (motorfék és gyorsítás között) egyszerűen nem tudja eldönteni az elektronika, hogy kell-e üzemanyagot fecskendezni vagy nem és ha igen akkor mennyit. Így egyszer megugrik a motor, utána meg hirtelen motorfék és ez másodpercenként többször váltja egymást. Ettől rángat az autó, mint a kecske.
A problémát szerintem fokozza a hajtáslánc viszonylagos lazasága, kezdve a motor felfüggesztéstől a kihajtásig. A "lötyögő" hajtáslánc engedi a motort ezekben a szituációkban lendületet venni, hogy nagyobbat tudjon rántani. Ebből a szempontból a kombi a legdurvább, a szedán és az ötatjtós is rángat, csak ott a kasztni nem bólint akkorát ennek eredményeként.
Használj filléres NGK BKR6E-11 gyertyát (a gyár is ezt ajánlja) és semmi mást, MÁRKÁS 100% szintetikus olajat és vezess dinamikusan, gyorsításkor/előzéskor ne félj pörgetni. Gyertyacserekor körül kell nézni a szelepfedél környékén, ki szokta nyomni a motorolajat a gyertyákhoz, ami nem egészséges, bár ez inkább 100.000 km után szokott előferdülni...
No én is erre gyanakodtram már régóta, próbáltam is leírni, de Te nagyon profin vázoltad a helyzetet. Ugyanígy látom a dolgot. Nekem még akkor is "rángat" ill. pontosabban hullámzóan adja a gázt, ha egyenletesen haladok vele 2-3000 között. Érezni a kocsin, hogy meglódul, kicsit visszavesz, megint több gázzal akar menni, megint kicsit visszavesz. Egy ilyen teljes hullámot (egy gyorsítás, egy lassítás) kb egy mp alatt teszi meg.
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
Tomy61
|
 |
« Hozzászólás #1013 Dátum: 2010. Május 12. - 18:34:38 » |
|
Na, most én azt nem értem, hogy ha egyszer kigyulladt a pechlámpa, akkor miképpen lehetett rendben minden paraméter. Ugyan is a történeti hibatárolóba bejegyzésnek kellett volna maradnia, pláne hogy feltételezem OBD rendszer is felügyeli az emissziót befolyásoló dolgokat. Szerintem jól kiolvasták, majd törölték a hibaüzenetet és az utadra engedtek. Az általad említett hibajelenséget elég sok dolog okozhatja, a legkevésbé gondolnék gyertya hibára, ugyanis ha egy is rossz belőlük, akkor gyorsításkor is erőteljesen rángatna. Nem vették a fáradságot, hogy az úgynevezett perifériákat alávessék párhuzamos és soros diagnosztikának, mert az időigényes és kicsit tőbb pénzbe kerül, meg aztán kérdés, hogy van e szakemberük hozzá. Így pedig tízperces varázslatért kiszámláznak akár 5-10 e forintot.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
akidobos
|
 |
« Hozzászólás #1014 Dátum: 2010. Május 12. - 19:49:08 » |
|
Érdekes, nekem még sohasem rángatott így. Amúgy igen, meg is volt a cselepszere.  Ősszel volt gyertya cserém, fogalmam sincs, hogy mit tett bele a szerelőm, de hibátlanul teszi a dolgát.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
 |
« Hozzászólás #1015 Dátum: 2010. Május 13. - 11:57:46 » |
|
Nagyon köszönöm a linket. Már rá is néztem. Egyszerűnek látszik. Alapanyagot honnan vegyek hozzá? Gondolom, valami gyári a gumi. Miért nem olvasod el a képek alatti szöveget?  "A tömítéshez vettem egy, a tűzfalon lévő gumicsíkot (motortér hátsó része). Nem nagy tétel, kb. 2-3.000 Ft. " Bármelyik Chevis alkatrésszel foglalkozó helyen megveheted. Max. nincs raktáron, és meg kell rendelned.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
 |
« Hozzászólás #1016 Dátum: 2010. Május 13. - 12:04:20 » |
|
Én erről azt gondolom, hogy alapvetően konstrukciós hiba, de a rossz gyertya és a tüttyögés erősíthet rajta.
Soha nem fog teljesen megszűnni!
Szerintem -bár nem vok szakértő a témában- nem sikerült a legjobban a folytószelep környéke, illetve a befecskendezési rendszer és az injektortérkép. Határhelyzetben (motorfék és gyorsítás között) egyszerűen nem tudja eldönteni az elektronika, hogy kell-e üzemanyagot fecskendezni vagy nem és ha igen akkor mennyit. Így egyszer megugrik a motor, utána meg hirtelen motorfék és ez másodpercenként többször váltja egymást. Ettől rángat az autó, mint a kecske.
A problémát szerintem fokozza a hajtáslánc viszonylagos lazasága, kezdve a motor felfüggesztéstől a kihajtásig. A "lötyögő" hajtáslánc engedi a motort ezekben a szituációkban lendületet venni, hogy nagyobbat tudjon rántani. Ebből a szempontból a kombi a legdurvább, a szedán és az ötatjtós is rángat, csak ott a kasztni nem bólint akkorát ennek eredményeként.
Használj filléres NGK BKR6E-11 gyertyát (a gyár is ezt ajánlja) és semmi mást, MÁRKÁS 100% szintetikus olajat és vezess dinamikusan, gyorsításkor/előzéskor ne félj pörgetni. Gyertyacserekor körül kell nézni a szelepfedél környékén, ki szokta nyomni a motorolajat a gyertyákhoz, ami nem egészséges, bár ez inkább 100.000 km után szokott előferdülni...
Egyetértek az okfejtéssel. Sokszor leírtuk már, hogy mi a teendő rángatás esetén. - gyertya a fenti típus (ellenőrzés) - üzemanyag - több levegőt a motornak (hatásos!!) - fojtószelep ház tisztítás - szervizben a fojtószelep memóriájának lenullázása (Scan 100 kell hozzá, univerzális OBD műszer nem jó!). Ebben a sorrendben. Megcsinál, ellenőriz, ha nem jó következő lépés megcsinál, ellenőriz..... Ja, és a p300-nál javasolt motor kiégetés. Fele E85, stb.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. Május 13. - 12:05:57 írta Stocz »
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
 |
« Hozzászólás #1017 Dátum: 2010. Május 13. - 12:07:36 » |
|
Na, most én azt nem értem, hogy ha egyszer kigyulladt a pechlámpa, akkor miképpen lehetett rendben minden paraméter. Ugyan is a történeti hibatárolóba bejegyzésnek kellett volna maradnia, pláne hogy feltételezem OBD rendszer is felügyeli az emissziót befolyásoló dolgokat. Szerintem jól kiolvasták, majd törölték a hibaüzenetet és az utadra engedtek. Az általad említett hibajelenséget elég sok dolog okozhatja, a legkevésbé gondolnék gyertya hibára, ugyanis ha egy is rossz belőlük, akkor gyorsításkor is erőteljesen rángatna. Nem vették a fáradságot, hogy az úgynevezett perifériákat alávessék párhuzamos és soros diagnosztikának, mert az időigényes és kicsit tőbb pénzbe kerül, meg aztán kérdés, hogy van e szakemberük hozzá. Így pedig tízperces varázslatért kiszámláznak akár 5-10 e forintot.
Nem minden hibát tárol el a rendszer. A legtöbbet persze igen, de az is előfordulhat, hogy nem. Okát ne kérdezd.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Ylmor
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 9
|
 |
« Hozzászólás #1018 Dátum: 2010. Május 13. - 14:11:09 » |
|
Köszönet mindenkinek a hozzászólásokért és a tanácsokért!!!
Ki fogom próbálni a gyertyacserét, bár eddig azért nem gondoltam rá, mert nem gyanakodtam gyújtásproblémára! Pontosan azért nem, mert szerintem akkor gyorsításkor is jelentkezne a rángatás!! Ennek ellenére szépen gyorsul, de amint leveszem a lábam a gázról, már jön is a rángatás. Ezt mondtam a szerelőnek is és ő ebben megerősített!!! Azért biztos ami biztos ki fogom cserélni a gyertyákat! Azt a kijelentést, hogy ez a jelenség "sosem fog megszünni" kicsit kétkedve fogadom, mert amikor megvettem kb. 5 hónapig szépen ment, nem volt semmi gond! Ez után elég sokat mentem vele városban és én erre gyanakszom. Valószínűleg ezért is jelzett be a kontrollámpa, mivel bekoszolódhatott a lambdaszonda. A 60 ezres utáni nagyszervíz is ludas lehet a dologban, bár igyekeztem megnézni, hogy valóban kicserélték-e az előírt alkatrészeket-olajokat. Egyébként shellnél tankolok 95-öst, de direkt kipróbáltam a v-powert is, amitől először úgy tünt mintha csökkene a rángatás, de aztán pár km után megint előjött. E-85-ön gondolkodom 1/3 arányban a benzinnel hátha az is segítene valamit, illetve a több levegőt a motornak kijelentés azt takarja, hogy tisztítsam vagy cseréljem sűrűbben a légszűrőt?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
   
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
 |
« Hozzászólás #1019 Dátum: 2010. Május 13. - 15:32:09 » |
|
... illetve a több levegőt a motornak kijelentés azt takarja, hogy tisztítsam vagy cseréljem sűrűbben a légszűrőt?
Inkább azt, hogy vedd ki a légszűrőházból a diffúzort (a motortérbe menő levegő útjában, a légszűrőházban van egy szűkítés, azt ki kellene szedni), ÉS egy sportbetét a papírszűrő helyett...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|