Lacetti klub fórum
2024. November 01. - 10:41:06 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 103   Le
 
Szerző Téma: Torpanás és EGR szelep  (Megtekintve 553298 alkalommal)
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #270 Dátum: 2007. November 23. - 17:58:29 »

Helló Cápa olvastam amit írtál és azt szeretném kérdezni hogy neked volt szelepcseréd? Ha nem akkor amiota lezártad az ERG-det nem volt hibakodod ez megoldota a problémát?
Az enyém EU4-es, nem volt sem pech lámpám, sem szelepcserém. Azért zártam le az EGR-t, mert idegesített, hogy kívülről annyit láttak a szép új autóból, hogy nagyon pöpec, csak éppen egy pancser vezeti...vagy kecskebenzint tankolt. Vigyorog
15000-ig vártam, nem akartam ilyen drasztikusan beavatkozni, féltem az elektronyos tiltakozástól, de eddig kb 1300 km (lekopogtam gyorsan) nem beszélt vissza. Csak annyi történt a lezárással, hogy mintha autót vettem volna tavaly, nem talicskát. Volt anno daciám, no cápacettim is úgy rángatott néha, mint amikor a daciában a hőfokmérő megmozdult, elérte a 40 °C-ot és visszalökött szivatóval akartam egy kereszteződésen áttűzni.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
vigjanos
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41



« Hozzászólás #271 Dátum: 2007. November 23. - 18:05:04 »

Helló Cápa olvastam amit írtál és azt szeretném kérdezni hogy neked volt szelepcseréd? Ha nem akkor amiota lezártad az ERG-det nem volt hibakodod ez megoldota a problémát?
Az enyém EU4-es, nem volt sem pech lámpám, sem szelepcserém. Azért zártam le az EGR-t, mert idegesített, hogy kívülről annyit láttak a szép új autóból, hogy nagyon pöpec, csak éppen egy pancser vezeti...vagy kecskebenzint tankolt. Vigyorog
15000-ig vártam, nem akartam ilyen drasztikusan beavatkozni, féltem az elektronyos tiltakozástól, de eddig kb 1300 km (lekopogtam gyorsan) nem beszélt vissza. Csak annyi történt a lezárással, hogy mintha autót vettem volna tavaly, nem talicskát. Volt anno daciám, no cápacettim is úgy rángatott néha, mint amikor a daciában a hőfokmérő megmozdult, elérte a 40 °C-ot és visszalökött szivatóval akartam egy kereszteződésen áttűzni.

Köszi szépen. Az enyém is EU4-es mondjuk 31-32 ezer kilométerel nemrég volt pech lámpám és sajnos p300 volt a hibakod akkor kitörölték a szervizbe tetem bele stp-t és azota jó csak kicsit parázok hogy szelepcsere lessz a vége. 
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #272 Dátum: 2007. November 23. - 18:07:34 »

Igen, jelentem a szelep csukva! Befogtam a kormos száját! 15000-nél zártam le, egyúttal ÖMV Carrerát tettem bele 56 litert és egy sárga stp-t. pár 10 km múlva a gép érezhetően jobb kedvvel gurult, s mint írtam anno, szokatlanul simán lehet azóta is vezetni. Most a hidegebb időkben érezni az első hidegindítás utáni első 100-200 méteren, hogy gondolkodik a lelkem, beavatkozik az elektronika (gázpedál dobol néha) de ezt hamar elhagyja és siklik, mint a Qeen Mary II az Atlanti Óceánon!  Vigyorog
Jelenleg 16300 körül járhatok, vagy valamivel több. A napokban nem néztem, de ez nem jelent sokat, mert van, hogy csak 6-8 km-t gurul egy nap a melóhelyig, meg vissza. (Még a motor sem melegszik fel oda vagy vissza, ezért némely napon megyek egy karikát dolgokat intézni meg kondenzvizet eregetni a városba/város körül)
Sajnálom, hogy neked nem jött össze! Biztos, hogy P300 volt a lámpád kódja? Azért én sem vagyok ennyire naív, félek tőle, hogy ez nem végleges állapot, de most élvezem azt, amilyennek egy autónak lennie kell! Ha netán jönnek majd a gondok (pech lámpa, kormánycsere, fényezés, stb és tele lesz a butykosom, akkor lehet, hogy lépek, mert ezt abból a célból vettük az öreg autó után, hogy ne kelljen mindig szervízbe hordani, százezreket rákölteni. Ha  atünetmentes állapotot egy újnál sem várhatom el, akkor kénytelen lesz más gazdit keresni!) Na de ezzel még ne foglalkozzunk, ez a jövő zenéje, és alakulhat még minden jól!
Visszatérve az egeredre! Mi lenne, ha majd egy talin megvizslatnánk a dolgot? Tehetnénk egy próbát, vinnék klingeritet meg szerszámokat. Majd addig eldöntöd!
Üdv!
Nem tudom, hogy mi volt a hibakód, de godolom nem a p300 . Amikor az egérnél jött a lámpa nem történt semmi különös, egyszercsak besárgultam . Most viszont megint elkezdte a kormozós tüneteket : kicsi rángás, megtorpanás,erővesztés / anyázás..ööö.. ezt én szoktam ilyenkor, és renkívűl diszkréten teszem / .
Most perpillanat nem csinálja, mert valamelyik nap megkergettem családilag, de ez nem lesz tartós állapot mert mostanában megint csak helyben használom úgyhogy az STP bejátszik a tankba asszem . Kb úgy 3 hét múlva viszem a kétévesre, szerintem megkezdem majd az ilyen garis dolgok erőltetését a szervízben . Ha vidéken nem boldogulok, akkor irány Bp. / számítva a fővárosi kollégák segítségére is természetesen  Mosolyog /.
Én egyébként anno alulemezzel zártam a korom útját, lehet a klingeritben van a megoldás ?  Vigyorog
Elképzelhetőnek tartom. Fogalmam sincs, hogy mit érzékel még az EGR, lehet nyomásértéket is! Akkor pedig ha nem zárt tökéletesen a lemezed és kifújt, vagy éppen falsot szívott, történhetett letiltás. Annyit tudok csak az EGR-ről, hogy mire tervezték (szándékosan nem írom, hogy mit csinál, mert az olyan lenne, mintha azt írnám magamról, hogy regényt írok, pedig csak annyi történt, hogy emileztem a barátomnak) és annak idején az oplehez is drága és nagy becsben tartott alkatrész volt, de legalább ennyi gond is volt vele állandóan. Na de azóta eltelt 10 év, azt hittem GM-nél nem ált meg az idő! Vigyorog
Nos visszatérve a problémára:meg kellene próbálni porózusabb, de hőálló anyaggal letömíteni. Ezért raktam klingeritet, mert azt az egész felületen össze tudja húzni a két csavar, ami az EGR-t rögzíti, másrészt vagy 1000 °C-is hőálló. Ha addig nem oldódik meg a dolog, legközelebbi talin, ahol ott leszünk mindketten, megnézhetjük. Viszek 12-es dugókulcsot, vágóeszközt, maradék klingeritet, aztán meglátjuk!
Üdv!  
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #273 Dátum: 2007. November 23. - 18:18:31 »

Kösz Cápa, nagyon kedves Tőled !  Mosolyog
Naplózva
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #274 Dátum: 2007. November 23. - 19:39:00 »

Cápa! Azt már látom, hogy a következő talin lesz dolgod bőven, mert hosszú sorokban fognak állni a kocsik a Cápa- standon kibiggyesztésre várva. Javaslom, hogy az elsőt amikor csinálod, mint jó tanár mutasd a fogásokat, majd a többi kocsin talán utána mindenki meg tudja csinálni a gazdája a buherálást. Szerszámok listáját add meg, de anyagot hozz bőven, ha tudsz! Így majd mással is tudsz érdemben foglalkozni. Éljen Cápa tanár úr! Üdv: LadiGidy
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #275 Dátum: 2007. November 23. - 19:56:02 »

Cápa! Azt már látom, hogy a következő talin lesz dolgod bőven, mert hosszú sorokban fognak állni a kocsik a Cápa- standon kibiggyesztésre várva. Javaslom, hogy az elsőt amikor csinálod, mint jó tanár mutasd a fogásokat, majd a többi kocsin talán utána mindenki meg tudja csinálni a gazdája a buherálást. Szerszámok listáját add meg, de anyagot hozz bőven, ha tudsz! Így majd mással is tudsz érdemben foglalkozni. Éljen Cápa tanár úr! Üdv: LadiGidy
No-no! csak lassan a testtel! Mint azt írtam akkor is, egy vékony csíkot vettem klingeritből, mert ha jól emlékszem 15000/m2 az ára. Ebből aligha fog kikerekedni a teljes klubtagság EGR tömítése!  Vigyorog De amíg tart az anyag és le nem dobja az ékszíjat a nap, természetesen mindenkinek segíteni fogok. Sokminden nem kell hozzá, csak 12-es dugókulcs, szike. Jól jön még (asszem) 10-es fafúró a kemény klingeritlap sorjamentes átfúrásához a csavarok helyéhez, kis reszelő, hogy ne legyen tépett kinézete. Vigyorog
De nem kell tanárurazni, hiszen ezt ti is megcsináltátok!  Vigyorog Szerettek dolgoztatni, írjak csak, ti meg szerettek olvasgatni mi?
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #276 Dátum: 2007. November 23. - 20:01:13 »

Cápa! Azt már látom, hogy a következő talin lesz dolgod bőven, mert hosszú sorokban fognak állni a kocsik a Cápa- standon kibiggyesztésre várva. Javaslom, hogy az elsőt amikor csinálod, mint jó tanár mutasd a fogásokat, majd a többi kocsin talán utána mindenki meg tudja csinálni a gazdája a buherálást. Szerszámok listáját add meg, de anyagot hozz bőven, ha tudsz! Így majd mással is tudsz érdemben foglalkozni. Éljen Cápa tanár úr! Üdv: LadiGidy
Na azért nem kell aggódnod Gidy, a csapat érzésem szerint kellő szaktudással rendelkezik a műtéthez . Vigyorog
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #277 Dátum: 2007. November 24. - 17:48:35 »

Helló Cápa olvastam amit írtál és azt szeretném kérdezni hogy neked volt szelepcseréd? Ha nem akkor amiota lezártad az ERG-det nem volt hibakodod ez megoldota a problémát?
Az enyém EU4-es, nem volt sem pech lámpám, sem szelepcserém. Azért zártam le az EGR-t, mert idegesített, hogy kívülről annyit láttak a szép új autóból, hogy nagyon pöpec, csak éppen egy pancser vezeti...vagy kecskebenzint tankolt. Vigyorog
15000-ig vártam, nem akartam ilyen drasztikusan beavatkozni, féltem az elektronyos tiltakozástól, de eddig kb 1300 km (lekopogtam gyorsan) nem beszélt vissza. Csak annyi történt a lezárással, hogy mintha autót vettem volna tavaly, nem talicskát. Volt anno daciám, no cápacettim is úgy rángatott néha, mint amikor a daciában a hőfokmérő megmozdult, elérte a 40 °C-ot és visszalökött szivatóval akartam egy kereszteződésen áttűzni.

Köszi szépen. Az enyém is EU4-es mondjuk 31-32 ezer kilométerel nemrég volt pech lámpám és sajnos p300 volt a hibakod akkor kitörölték a szervizbe tetem bele stp-t és azota jó csak kicsit parázok hogy szelepcsere lessz a vége. 

Én a helyedben inkább azon paráznék, hogy nem lesz meg a csere gariidő alatt.
A szelepcserénél módosított szelepeket tesznek bele, nem azt, amivel a gyár összeszórta!
Naplózva
vigjanos
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41



« Hozzászólás #278 Dátum: 2007. November 24. - 18:26:25 »

A garanciábol még van kb. 1 évem úgyhogy ha mégiscsak cserévél végzödne a dolog azthiszem belefér, de most vissza olvastam a témában és úgy látom ,hogy az EGR lezárása sok partnernél megoldota a dolgot. Ugygondolom elöbb ezt a megoldást probálom ki minthogy szétszedjék a motorom mert szerintem sosem lessz olyan a motorom szelepcsere után mint egy gyárilag összerakot motor.
Naplózva
akidobos
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1062


Hatchback 1.4 Star


WWW
« Hozzászólás #279 Dátum: 2007. November 25. - 12:41:37 »

A garanciábol még van kb. 1 évem úgyhogy ha mégiscsak cserévél végzödne a dolog azthiszem belefér, de most vissza olvastam a témában és úgy látom ,hogy az EGR lezárása sok partnernél megoldota a dolgot. Ugygondolom elöbb ezt a megoldást probálom ki minthogy szétszedjék a motorom mert szerintem sosem lessz olyan a motorom szelepcsere után mint egy gyárilag összerakot motor.
Nekem se lett olyan motorom szelepcsere után,mint egy gyárilag összerakott motor.Hanem jobb!!!
 Vigyorog
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #280 Dátum: 2007. November 26. - 14:15:26 »

Pont erről van szó.
Persze van az emberben egy kis drukk egy ilyen beavatkozás előtt, de ezt a témát már sokszor jól kibeszéltük.
Visszaolvasva kiderülnek a tapasztalatok.
Aztán mindenki eldönti magának.
Naplózva
schule
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


« Hozzászólás #281 Dátum: 2007. November 30. - 13:14:43 »

Kedves Cartársak! (Megszólítás nem tőlem, de nagyon  jó.)
Én is hasonló gondokkal küszködtem és a dolog TELJESEN megoldódott!
Az autó 2006 februári vásárlás-1.6 SW.
Idén 14000 km. körül jött elő ez a rángatás dolog
És-bocs-de azt hittem h. be****ok. (Az idegtől.)
Nem részletezem, ugyanazt produkálta, amit előttem írtatok.
Próbálkozások:pörgetés folyamatosan,többször, STP beöntés,ilyen meg olyan benzin,-anyázás hangosan-eredmény:SEMMI!
Tele lett a tököm.
Az autó garanciális.Irány a szervíz.
(Chevrolett Wallis,Bp.Kerepesi út 85)
Hogy az arcuk kicsi-e vagy nagy, mindenki döntse el maga,viszont tök normálisak és jól dolgoznak.(Velem és nekem eddig)
Szóval bevittem és az embernek az arcizma sem rándult.Mondta ,h. már találkoztak hasonló broblémával és valószínű,h. a szoftver a hibás."Az új szoftvert ki kell cserélni a régire." (Ő mondta)
Na most, nem vagyok az autókhoz teljesen tökagyu,de ehez mondjuk már síkhülye.
Mondtam jó (nekem már úgyis tök mindegy) és, h. jőjek másnap!
Az autót elhoztam és nem akarom részletezni de rá egy hétre elmentem Görögo-ba.Család-4személy,csomagok (k.-sok),folyamatosan 45 fok külső hömérséklet,légkondi egy pillanatra sem volt kikapcsolva,autópályák ezerrel+Thesszaloniki 2.5 órás dugó,határon oda-vissza 3 órás! várakozás (motor ki-be kapcsolása) és ami a lényeg:2900 km. megtétele .
És az autónak SEMMI BAJA
Hogy, aztán parasztvakítás volt-e vagy sem amit a szervízben nekem mondtak (szoftver!) nem tudom,viszont bejött.
Most 20000 van benne és teljesen problémamentes sőt egyenesen Szuper.
(csak el ne kiabáljam)
Schule
Naplózva
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #282 Dátum: 2007. November 30. - 13:43:42 »

Kedves Cartársak! (Megszólítás nem tőlem, de nagyon  jó.)
Én is hasonló gondokkal küszködtem és a dolog TELJESEN megoldódott!
Az autó 2006 februári vásárlás-1.6 SW.
Idén 14000 km. körül jött elő ez a rángatás dolog
És-bocs-de azt hittem h. be****ok. (Az idegtől.)
Nem részletezem, ugyanazt produkálta, amit előttem írtatok.
Próbálkozások:pörgetés folyamatosan,többször, STP beöntés,ilyen meg olyan benzin,-anyázás hangosan-eredmény:SEMMI!
Tele lett a tököm.
Az autó garanciális.Irány a szervíz.
(Chevrolett Wallis,Bp.Kerepesi út 85)
Hogy az arcuk kicsi-e vagy nagy, mindenki döntse el maga,viszont tök normálisak és jól dolgoznak.(Velem és nekem eddig)
Szóval bevittem és az embernek az arcizma sem rándult.Mondta ,h. már találkoztak hasonló broblémával és valószínű,h. a szoftver a hibás."Az új szoftvert ki kell cserélni a régire." (Ő mondta)
Na most, nem vagyok az autókhoz teljesen tökagyu,de ehez mondjuk már síkhülye.
Mondtam jó (nekem már úgyis tök mindegy) és, h. jőjek másnap!
Az autót elhoztam és nem akarom részletezni de rá egy hétre elmentem Görögo-ba.Család-4személy,csomagok (k.-sok),folyamatosan 45 fok külső hömérséklet,légkondi egy pillanatra sem volt kikapcsolva,autópályák ezerrel+Thesszaloniki 2.5 órás dugó,határon oda-vissza 3 órás! várakozás (motor ki-be kapcsolása) és ami a lényeg:2900 km. megtétele .
És az autónak SEMMI BAJA
Hogy, aztán parasztvakítás volt-e vagy sem amit a szervízben nekem mondtak (szoftver!) nem tudom,viszont bejött.
Most 20000 van benne és teljesen problémamentes sőt egyenesen Szuper.
(csak el ne kiabáljam)
Schule


Szia, üdv itt nálunk... Vigyorog
Egy kicsit azért én tamáskodnék...:
A kivesézett véleményünk szerint vmiféle koromkirakódás/ráégés/koszolódás a rángatás fő oka.
A szoftvercsere után közvetlenül igencsak huzamos - és a dolog lényegét tekintve egyáltalán nem mellesleg! - magas környezti hőmérsékleten és nagy terhelés mellett zavartál le többezer kilométer. Ez minden "épeszű" ótónál (hogy a miénk ilyen-e, még nem tudtam véglegesen eldönteni Kacsint) - főleg amelyiket egyébként viszonylag rövid utakon, városban használnak (és a szerviz ill. a km-adataid alapján Te is ide tartozhatsz...) -  a menetteljesítmények látványos javulását szokta eredményezni, pusztán attól, hogy alaposan kiég minden kapcsolódó rendszer.
Mint te is írod, 14e km-ig kutya baja, de addigra sztem elkoszolódott. Kihajtottad egy kicsit belőle a dzsuvát, újabb 10-15ekm-ig vszínű minden oké. Ha majd 30-35ezernél is rángatásmentes, NA AKKOR HIDD EL, HOGY A SZOFTVERCSERE SEGÍTETT!
(Én mindentől függetlenül a helyedben úgy lezárnám az EGR-szelep, mint a pinty!)
Egyébként a Wallisról én csak jót tudok mondani (mondjuk két hete várok egy üléshuzatcserére, meg az időnként össze-vissza villogó óra (időmérő!) cseréjére), nagy átlagban minden rendben van velük sztem is.

üdv:
kripic
« Utoljára szerkesztve: 2007. November 30. - 13:51:03 írta kripic » Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #283 Dátum: 2007. November 30. - 13:51:21 »

Szevasz!

Jó, hogy elmondtad ezt a történetet.
Én azért nem vetném el ezt a megoldást. Én is a szoftverre gyanakszom, pontosabban az EU4-es szoftverre.
Volt EU3-as kompjuter a gépemben, és azzal egyáltalán nem rángatott, pedig egy métert sem "égettem" a csere után. Sajna annak a lábkiosztása nem teljesen egyezik azzal, amit az autóm kívánt, ezért nem maradhatott véglegesen.

Jó lenne tudni, hogy mit takart az, hogy "régi" szoftver. Én is szerettem volna az EU3-asokhoz készültet felrakatni a gépre, de nekem azt mondták, hogy nem lehet. Ezek szerint mégis?
Nem tudnál esetleg rákérdezni, hogy pontosan melyik régi szoftvert pakolták fel a gépedre?
Verzió szám v. vmi ilyesmi, ami alapján hivatkozni lehetne rá más szervízekben is.
Még egy dolog. A gép kompjuterén van egy nagy betű kód. Pl. olyan, hogy ZA (az oldalán. Kiszerelés nélkül is leolvasható, bár nem a legegyszerűbb). Leolvasnád a Tiédet?
Sokat segítenél vele.
A kompjuter az akksi előtt található, élére állított lapos doboz, a tetejébe megy bele egy jó vastag kábelkorbács.

Üdv: Stocz
Naplózva
schule
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


« Hozzászólás #284 Dátum: 2007. November 30. - 18:39:18 »

Helló Stocz
Megnéztem: ZA
Remélem jót néztem és.h.segítettem.
Üdv
Schule
« Utoljára szerkesztve: 2007. November 30. - 20:04:29 írta schule » Naplózva
Oldalak: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 103   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!