Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 21. - 03:34:39 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 53 54 [55] 56 57 ... 103   Le
 
Szerző Téma: Torpanás és EGR szelep  (Megtekintve 549008 alkalommal)
Ati0128
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 46



« Hozzászólás #810 Dátum: 2009. Augusztus 09. - 13:12:51 »

Sziasztok!

Mint már régebben is leírtam, lezártam az egeret, és után egy jó pár száz kilométeren keresztül semmi problem nem volt. Ámde mostanában, van egy érdekes dolog: ha simán (viszonylag egyenes) úton közlekedek, semmi gond, de ha már emelkedőn kell mennem előjön a torpanás.. A sárga lámpa amúgy már attól fogva világít, hogy lezártam az egeret.  :-\Napokban befújtam WD-40-el az egeret, hátha emiatt van a gond, + a folytószelepházat is besprickoltam óvatosan.
Ha jól olvasom és értelmezem itt a leírtakat akkor elvileg sárga stp és EGR tisztítás után nem lehet ilyen probléma? És a check lámpa és elalszik?
Egyébként a héten cseréltem olajat, + Dyno tab.
Tudom hogy ez a téma már "lerágott csont" de már nem tudom mit csináljak..

 He
A sárga lámpa minden fajta motorhibát jelez.
Az egért mechanikusan lezárjuk, attól az még münködik, nyit / zár, különben hibajelet adna. Lezárva csak annyi, hogy nem vezet vissza kipuffogó gázt az égéstérbe!
Az, hogy csak emelkedőn torpan és lezárás óta ég a lámpád más miatt is lehet.
Szerintem nézd meg, hogy nem e ment el a tömítésed, amit lezáráshoz használtál!
Nekem nagyon fura, hogy emelkedőn torpansz és csak ott. Esetleg fals leevegő? Lecsúszott vákúumcső? Áthúzó gyertyakábel? Rossz gyertyák?
Tudni kéne a hibakódot!
Az STP meg a szelepekről távolítja el a lerakódott dzsuvát.

Kripicnél például semmi nem javult, hiába zárta le az egeret, töltögette az STP-t. Hónapokig tartott, mire rájőttek, hogy szimplán rossz gyertyák vannak a gépében.

gyergyakábelek jók, a jelenlegi gyertya ami benne van: Beru Ultra X 4 pólusú.
az EGR lezárásnál a tömítés tuti nem emnt el mert megnéztem.

Műszakinál kb 2-3 hónapja ezt olvasták ki hibakódnak:
gyújtás kimaradás....de nem így volt szó szerint már nem emlékszem
Naplózva
Ati0128
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 46



« Hozzászólás #811 Dátum: 2009. Augusztus 09. - 13:15:46 »

lehet megpróbálom az stp-t...mert lezárás után valószinüleg maradt kosz a szelepeken (is)...és hátha ez kiszedi..
 
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #812 Dátum: 2009. Augusztus 09. - 13:18:36 »

Sziasztok!

Mint már régebben is leírtam, lezártam az egeret, és után egy jó pár száz kilométeren keresztül semmi problem nem volt. Ámde mostanában, van egy érdekes dolog: ha simán (viszonylag egyenes) úton közlekedek, semmi gond, de ha már emelkedőn kell mennem előjön a torpanás.. A sárga lámpa amúgy már attól fogva világít, hogy lezártam az egeret.  :-\Napokban befújtam WD-40-el az egeret, hátha emiatt van a gond, + a folytószelepházat is besprickoltam óvatosan.
Ha jól olvasom és értelmezem itt a leírtakat akkor elvileg sárga stp és EGR tisztítás után nem lehet ilyen probléma? És a check lámpa és elalszik?
Egyébként a héten cseréltem olajat, + Dyno tab.
Tudom hogy ez a téma már "lerágott csont" de már nem tudom mit csináljak..

 He
A sárga lámpa minden fajta motorhibát jelez.
Az egért mechanikusan lezárjuk, attól az még münködik, nyit / zár, különben hibajelet adna. Lezárva csak annyi, hogy nem vezet vissza kipuffogó gázt az égéstérbe!
Az, hogy csak emelkedőn torpan és lezárás óta ég a lámpád más miatt is lehet.
Szerintem nézd meg, hogy nem e ment el a tömítésed, amit lezáráshoz használtál!
Nekem nagyon fura, hogy emelkedőn torpansz és csak ott. Esetleg fals leevegő? Lecsúszott vákúumcső? Áthúzó gyertyakábel? Rossz gyertyák?
Tudni kéne a hibakódot!
Az STP meg a szelepekről távolítja el a lerakódott dzsuvát.

Kripicnél például semmi nem javult, hiába zárta le az egeret, töltögette az STP-t. Hónapokig tartott, mire rájőttek, hogy szimplán rossz gyertyák vannak a gépében.

gyergyakábelek jók, a jelenlegi gyertya ami benne van: Beru Ultra X 4 pólusú.
az EGR lezárásnál a tömítés tuti nem emnt el mert megnéztem.

Műszakinál kb 2-3 hónapja ezt olvasták ki hibakódnak:
gyújtás kimaradás....de nem így volt szó szerint már nem emlékszem
Aha. Hát az nem gyári gyertya.
Lehet, hogy ott a gond.
Mondom, kripic cartársnak hónapokig tartott, mire rájöttek, hogynem megfelelő a gyertya.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #813 Dátum: 2009. Augusztus 09. - 15:46:36 »

Sziasztok!

Mint már régebben is leírtam, lezártam az egeret, és után egy jó pár száz kilométeren keresztül semmi problem nem volt. Ámde mostanában, van egy érdekes dolog: ha simán (viszonylag egyenes) úton közlekedek, semmi gond, de ha már emelkedőn kell mennem előjön a torpanás.. A sárga lámpa amúgy már attól fogva világít, hogy lezártam az egeret.  :-\Napokban befújtam WD-40-el az egeret, hátha emiatt van a gond, + a folytószelepházat is besprickoltam óvatosan.
Ha jól olvasom és értelmezem itt a leírtakat akkor elvileg sárga stp és EGR tisztítás után nem lehet ilyen probléma? És a check lámpa és elalszik?
Egyébként a héten cseréltem olajat, + Dyno tab.
Tudom hogy ez a téma már "lerágott csont" de már nem tudom mit csináljak..

 He
A torpanástól nekem sem sikerült végleg megszabadulnom, csak sokkal kevésbé zavaró a lezárás+egyéb mod-ok óta (szűkítő kivétele, sport betét).
Leginkább akkor csinálja, ha alacsony fordulatszámról (2000 alatt) kezdek el gyorsítani. Amikor 2-3000 köré ér a fordulat, akkor torpan egyet.
Ez emelkedőn nyilván jobban előjön, mivel itt még inkább szükség lenne a motor erejére, mint sima úton.

Gyertya ügyben egyöntetű véleményünk/tapasztalatunk, hogy csak a gyári értékű NGK-t szabad bele tenni.
A "gyújtáskimaradás" (p300) hibakód javítása nagy általánosságban szelepcsere. Ez sajnos az egyik típus hibája a kocsiknak.
Erről is elég sokat olvashatsz a fórumon.
Naplózva
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #814 Dátum: 2009. Augusztus 17. - 09:34:51 »

A hibakód kiolvasását szerintem meg kéne ejteni. Nekem kiolvasták, EGR hibát jelzett, kitisztították, kiütötték, és utána minden oké lett.
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
peti74
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1279


Lacetti Sedan 1.4 Star


WWW
« Hozzászólás #815 Dátum: 2009. Augusztus 18. - 18:02:06 »

EGéR-lezárás elötti, 1 évnyi genya kiég?
Mert nem lett kipucolva, csak lezárták.
« Utoljára szerkesztve: 2009. Augusztus 18. - 18:05:34 írta peti74 » Naplózva

...mindig ott ér véget az utam ahol bor van, zene, és nő(Tunyogi)
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #816 Dátum: 2009. Augusztus 18. - 18:31:54 »

EGéR-lezárás elötti, 1 évnyi genya kiég?
Mert nem lett kipucolva, csak lezárták.
Szerintem nem! Mitől égne le?
Naplózva


LPG
Ati0128
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 46



« Hozzászólás #817 Dátum: 2009. Augusztus 19. - 14:02:46 »

Ez most lehet nagyon hülye kérdés, de azért felteszem:
Ha ki van iktatva az EGR, vagyis le van zárva akkor miért "kell" hogy ki legyen pucolva? He
Naplózva
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #818 Dátum: 2009. Augusztus 19. - 14:05:29 »

Ez most lehet nagyon hülye kérdés, de azért felteszem:
Ha ki van iktatva az EGR, vagyis le van zárva akkor miért "kell" hogy ki legyen pucolva? He
Mert működik akkor is, csak nincs mit átengednie...( mert ott a lezárás )
Naplózva
Ati0128
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 46



« Hozzászólás #819 Dátum: 2009. Augusztus 19. - 14:08:56 »

Ez most lehet nagyon hülye kérdés, de azért felteszem:
Ha ki van iktatva az EGR, vagyis le van zárva akkor miért "kell" hogy ki legyen pucolva? He
Mert működik akkor is, csak nincs mit átengednie...( mert ott a lezárás )

WD-40 elegendő ehhez? Vagy jobb ha szakember végzi?
Naplózva
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #820 Dátum: 2009. Augusztus 19. - 14:12:21 »

Ez most lehet nagyon hülye kérdés, de azért felteszem:
Ha ki van iktatva az EGR, vagyis le van zárva akkor miért "kell" hogy ki legyen pucolva? He
Mert működik akkor is, csak nincs mit átengednie...( mert ott a lezárás )

WD-40 elegendő ehhez? Vagy jobb ha szakember végzi?
Tökéletes.
Magad is meg tudod csinálni. Mosolyog
Naplózva
Ati0128
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 46



« Hozzászólás #821 Dátum: 2009. Augusztus 19. - 14:24:04 »

A hibakód kiolvasását szerintem meg kéne ejteni. Nekem kiolvasták, EGR hibát jelzett, kitisztították, kiütötték, és utána minden oké lett.

Én is tudom hogy meg kellene ejteni a kiolvasást..csak még anno januárban mikor először felvillant a lámpa Hatvanban márkaszervízben olvasták ki "gyenge" 4000ft-ért...
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #822 Dátum: 2009. Augusztus 21. - 13:03:15 »

A hibakód kiolvasását szerintem meg kéne ejteni. Nekem kiolvasták, EGR hibát jelzett, kitisztították, kiütötték, és utána minden oké lett.

Én is tudom hogy meg kellene ejteni a kiolvasást..csak még anno januárban mikor először felvillant a lámpa Hatvanban márkaszervízben olvasták ki "gyenge" 4000ft-ért...
Az normál ár.
Általában 5000 Ft egy kiolvasás. Nem csak szakszervizben, hanem máshol is. Drága a technikai felszerelés.
Naplózva
Ati0128
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 46



« Hozzászólás #823 Dátum: 2009. Augusztus 21. - 21:28:08 »

A hibakód kiolvasását szerintem meg kéne ejteni. Nekem kiolvasták, EGR hibát jelzett, kitisztították, kiütötték, és utána minden oké lett.

Én is tudom hogy meg kellene ejteni a kiolvasást..csak még anno januárban mikor először felvillant a lámpa Hatvanban márkaszervízben olvasták ki "gyenge" 4000ft-ért...
Az normál ár.
Általában 5000 Ft egy kiolvasás. Nem csak szakszervizben, hanem máshol is. Drága a technikai felszerelés.

Ez érthető hogy drága a felszerelés..
Csak mondjuk mikor műszakin volt a gép, akkor is volt check lámpa, és hibakiolvasás+törlés.../kb. 2perc/ még a papírt is megkaptam amit a műszeren kinyomtattak, rajta a hibakóddal és a megnevezéssel, és mégsem kértek a műszakiért 4-5000-el többet.., sőt 1 ft-al többet sem. A márkaszervízben meg még csak nem is láthattam a kocsit amíg tartott a "diagnosztika". Nekem ez egy kicsit így röhejes...ezért "sokallom" érte azt a pénzt.
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #824 Dátum: 2009. Augusztus 22. - 08:08:35 »

A hibakód kiolvasását szerintem meg kéne ejteni. Nekem kiolvasták, EGR hibát jelzett, kitisztították, kiütötték, és utána minden oké lett.

Én is tudom hogy meg kellene ejteni a kiolvasást..csak még anno januárban mikor először felvillant a lámpa Hatvanban márkaszervízben olvasták ki "gyenge" 4000ft-ért...
Az normál ár.
Általában 5000 Ft egy kiolvasás. Nem csak szakszervizben, hanem máshol is. Drága a technikai felszerelés.

Ez érthető hogy drága a felszerelés..
Csak mondjuk mikor műszakin volt a gép, akkor is volt check lámpa, és hibakiolvasás+törlés.../kb. 2perc/ még a papírt is megkaptam amit a műszeren kinyomtattak, rajta a hibakóddal és a megnevezéssel, és mégsem kértek a műszakiért 4-5000-el többet.., sőt 1 ft-al többet sem. A márkaszervízben meg még csak nem is láthattam a kocsit amíg tartott a "diagnosztika". Nekem ez egy kicsit így röhejes...ezért "sokallom" érte azt a pénzt.

Esetleg a műszaki együtt volt a zöldkártyával? Mert a kártyánál kötelező kiolvasni a hibakódokat (úgy emlékszem), így azért nem is kérhetnek plusz összeget.
Végül is mindegy. 5000 Ft az átlagos ár, akár tetszik nekünk, akár nem.
Kell venni egy kábelt (~ 20.000 Ft)+egy laptopot+a hozzá való programot, és akkor az ember méregetheti magának.
A közös (klubos) kábel ötlete is fel volt már vetve, de eddig nem valósult meg.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 53 54 [55] 56 57 ... 103   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!