Ati0128
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 46
|
|
« Hozzászólás #810 Dátum: 2009. Augusztus 09. - 13:12:51 » |
|
Sziasztok! Mint már régebben is leírtam, lezártam az egeret, és után egy jó pár száz kilométeren keresztül semmi problem nem volt. Ámde mostanában, van egy érdekes dolog: ha simán (viszonylag egyenes) úton közlekedek, semmi gond, de ha már emelkedőn kell mennem előjön a torpanás.. A sárga lámpa amúgy már attól fogva világít, hogy lezártam az egeret. :-\Napokban befújtam WD-40-el az egeret, hátha emiatt van a gond, + a folytószelepházat is besprickoltam óvatosan. Ha jól olvasom és értelmezem itt a leírtakat akkor elvileg sárga stp és EGR tisztítás után nem lehet ilyen probléma? És a check lámpa és elalszik? Egyébként a héten cseréltem olajat, + Dyno tab. Tudom hogy ez a téma már "lerágott csont" de már nem tudom mit csináljak.. A sárga lámpa minden fajta motorhibát jelez. Az egért mechanikusan lezárjuk, attól az még münködik, nyit / zár, különben hibajelet adna. Lezárva csak annyi, hogy nem vezet vissza kipuffogó gázt az égéstérbe! Az, hogy csak emelkedőn torpan és lezárás óta ég a lámpád más miatt is lehet. Szerintem nézd meg, hogy nem e ment el a tömítésed, amit lezáráshoz használtál! Nekem nagyon fura, hogy emelkedőn torpansz és csak ott. Esetleg fals leevegő? Lecsúszott vákúumcső? Áthúzó gyertyakábel? Rossz gyertyák? Tudni kéne a hibakódot! Az STP meg a szelepekről távolítja el a lerakódott dzsuvát. Kripicnél például semmi nem javult, hiába zárta le az egeret, töltögette az STP-t. Hónapokig tartott, mire rájőttek, hogy szimplán rossz gyertyák vannak a gépében. gyergyakábelek jók, a jelenlegi gyertya ami benne van: Beru Ultra X 4 pólusú. az EGR lezárásnál a tömítés tuti nem emnt el mert megnéztem. Műszakinál kb 2-3 hónapja ezt olvasták ki hibakódnak: gyújtás kimaradás....de nem így volt szó szerint már nem emlékszem
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Ati0128
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 46
|
|
« Hozzászólás #811 Dátum: 2009. Augusztus 09. - 13:15:46 » |
|
lehet megpróbálom az stp-t...mert lezárás után valószinüleg maradt kosz a szelepeken (is)...és hátha ez kiszedi..
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #812 Dátum: 2009. Augusztus 09. - 13:18:36 » |
|
Sziasztok! Mint már régebben is leírtam, lezártam az egeret, és után egy jó pár száz kilométeren keresztül semmi problem nem volt. Ámde mostanában, van egy érdekes dolog: ha simán (viszonylag egyenes) úton közlekedek, semmi gond, de ha már emelkedőn kell mennem előjön a torpanás.. A sárga lámpa amúgy már attól fogva világít, hogy lezártam az egeret. :-\Napokban befújtam WD-40-el az egeret, hátha emiatt van a gond, + a folytószelepházat is besprickoltam óvatosan. Ha jól olvasom és értelmezem itt a leírtakat akkor elvileg sárga stp és EGR tisztítás után nem lehet ilyen probléma? És a check lámpa és elalszik? Egyébként a héten cseréltem olajat, + Dyno tab. Tudom hogy ez a téma már "lerágott csont" de már nem tudom mit csináljak.. A sárga lámpa minden fajta motorhibát jelez. Az egért mechanikusan lezárjuk, attól az még münködik, nyit / zár, különben hibajelet adna. Lezárva csak annyi, hogy nem vezet vissza kipuffogó gázt az égéstérbe! Az, hogy csak emelkedőn torpan és lezárás óta ég a lámpád más miatt is lehet. Szerintem nézd meg, hogy nem e ment el a tömítésed, amit lezáráshoz használtál! Nekem nagyon fura, hogy emelkedőn torpansz és csak ott. Esetleg fals leevegő? Lecsúszott vákúumcső? Áthúzó gyertyakábel? Rossz gyertyák? Tudni kéne a hibakódot! Az STP meg a szelepekről távolítja el a lerakódott dzsuvát. Kripicnél például semmi nem javult, hiába zárta le az egeret, töltögette az STP-t. Hónapokig tartott, mire rájőttek, hogy szimplán rossz gyertyák vannak a gépében. gyergyakábelek jók, a jelenlegi gyertya ami benne van: Beru Ultra X 4 pólusú. az EGR lezárásnál a tömítés tuti nem emnt el mert megnéztem. Műszakinál kb 2-3 hónapja ezt olvasták ki hibakódnak: gyújtás kimaradás....de nem így volt szó szerint már nem emlékszem Aha. Hát az nem gyári gyertya. Lehet, hogy ott a gond. Mondom, kripic cartársnak hónapokig tartott, mire rájöttek, hogynem megfelelő a gyertya.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #813 Dátum: 2009. Augusztus 09. - 15:46:36 » |
|
Sziasztok! Mint már régebben is leírtam, lezártam az egeret, és után egy jó pár száz kilométeren keresztül semmi problem nem volt. Ámde mostanában, van egy érdekes dolog: ha simán (viszonylag egyenes) úton közlekedek, semmi gond, de ha már emelkedőn kell mennem előjön a torpanás.. A sárga lámpa amúgy már attól fogva világít, hogy lezártam az egeret. :-\Napokban befújtam WD-40-el az egeret, hátha emiatt van a gond, + a folytószelepházat is besprickoltam óvatosan. Ha jól olvasom és értelmezem itt a leírtakat akkor elvileg sárga stp és EGR tisztítás után nem lehet ilyen probléma? És a check lámpa és elalszik? Egyébként a héten cseréltem olajat, + Dyno tab. Tudom hogy ez a téma már "lerágott csont" de már nem tudom mit csináljak.. A torpanástól nekem sem sikerült végleg megszabadulnom, csak sokkal kevésbé zavaró a lezárás+egyéb mod-ok óta (szűkítő kivétele, sport betét). Leginkább akkor csinálja, ha alacsony fordulatszámról (2000 alatt) kezdek el gyorsítani. Amikor 2-3000 köré ér a fordulat, akkor torpan egyet. Ez emelkedőn nyilván jobban előjön, mivel itt még inkább szükség lenne a motor erejére, mint sima úton. Gyertya ügyben egyöntetű véleményünk/tapasztalatunk, hogy csak a gyári értékű NGK-t szabad bele tenni. A "gyújtáskimaradás" (p300) hibakód javítása nagy általánosságban szelepcsere. Ez sajnos az egyik típus hibája a kocsiknak. Erről is elég sokat olvashatsz a fórumon.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #814 Dátum: 2009. Augusztus 17. - 09:34:51 » |
|
A hibakód kiolvasását szerintem meg kéne ejteni. Nekem kiolvasták, EGR hibát jelzett, kitisztították, kiütötték, és utána minden oké lett.
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
peti74
|
|
« Hozzászólás #815 Dátum: 2009. Augusztus 18. - 18:02:06 » |
|
EGéR-lezárás elötti, 1 évnyi genya kiég? Mert nem lett kipucolva, csak lezárták.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. Augusztus 18. - 18:05:34 írta peti74 »
|
Naplózva
|
...mindig ott ér véget az utam ahol bor van, zene, és nő(Tunyogi)
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #816 Dátum: 2009. Augusztus 18. - 18:31:54 » |
|
EGéR-lezárás elötti, 1 évnyi genya kiég? Mert nem lett kipucolva, csak lezárták.
Szerintem nem! Mitől égne le?
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
Ati0128
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 46
|
|
« Hozzászólás #817 Dátum: 2009. Augusztus 19. - 14:02:46 » |
|
Ez most lehet nagyon hülye kérdés, de azért felteszem: Ha ki van iktatva az EGR, vagyis le van zárva akkor miért "kell" hogy ki legyen pucolva?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jopek
|
|
« Hozzászólás #818 Dátum: 2009. Augusztus 19. - 14:05:29 » |
|
Ez most lehet nagyon hülye kérdés, de azért felteszem: Ha ki van iktatva az EGR, vagyis le van zárva akkor miért "kell" hogy ki legyen pucolva? Mert működik akkor is, csak nincs mit átengednie...( mert ott a lezárás )
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Ati0128
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 46
|
|
« Hozzászólás #819 Dátum: 2009. Augusztus 19. - 14:08:56 » |
|
Ez most lehet nagyon hülye kérdés, de azért felteszem: Ha ki van iktatva az EGR, vagyis le van zárva akkor miért "kell" hogy ki legyen pucolva? Mert működik akkor is, csak nincs mit átengednie...( mert ott a lezárás ) WD-40 elegendő ehhez? Vagy jobb ha szakember végzi?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jopek
|
|
« Hozzászólás #820 Dátum: 2009. Augusztus 19. - 14:12:21 » |
|
Ez most lehet nagyon hülye kérdés, de azért felteszem: Ha ki van iktatva az EGR, vagyis le van zárva akkor miért "kell" hogy ki legyen pucolva? Mert működik akkor is, csak nincs mit átengednie...( mert ott a lezárás ) WD-40 elegendő ehhez? Vagy jobb ha szakember végzi? Tökéletes. Magad is meg tudod csinálni.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Ati0128
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 46
|
|
« Hozzászólás #821 Dátum: 2009. Augusztus 19. - 14:24:04 » |
|
A hibakód kiolvasását szerintem meg kéne ejteni. Nekem kiolvasták, EGR hibát jelzett, kitisztították, kiütötték, és utána minden oké lett.
Én is tudom hogy meg kellene ejteni a kiolvasást..csak még anno januárban mikor először felvillant a lámpa Hatvanban márkaszervízben olvasták ki "gyenge" 4000ft-ért...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #822 Dátum: 2009. Augusztus 21. - 13:03:15 » |
|
A hibakód kiolvasását szerintem meg kéne ejteni. Nekem kiolvasták, EGR hibát jelzett, kitisztították, kiütötték, és utána minden oké lett.
Én is tudom hogy meg kellene ejteni a kiolvasást..csak még anno januárban mikor először felvillant a lámpa Hatvanban márkaszervízben olvasták ki "gyenge" 4000ft-ért... Az normál ár. Általában 5000 Ft egy kiolvasás. Nem csak szakszervizben, hanem máshol is. Drága a technikai felszerelés.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Ati0128
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 46
|
|
« Hozzászólás #823 Dátum: 2009. Augusztus 21. - 21:28:08 » |
|
A hibakód kiolvasását szerintem meg kéne ejteni. Nekem kiolvasták, EGR hibát jelzett, kitisztították, kiütötték, és utána minden oké lett.
Én is tudom hogy meg kellene ejteni a kiolvasást..csak még anno januárban mikor először felvillant a lámpa Hatvanban márkaszervízben olvasták ki "gyenge" 4000ft-ért... Az normál ár. Általában 5000 Ft egy kiolvasás. Nem csak szakszervizben, hanem máshol is. Drága a technikai felszerelés. Ez érthető hogy drága a felszerelés.. Csak mondjuk mikor műszakin volt a gép, akkor is volt check lámpa, és hibakiolvasás+törlés.../kb. 2perc/ még a papírt is megkaptam amit a műszeren kinyomtattak, rajta a hibakóddal és a megnevezéssel, és mégsem kértek a műszakiért 4-5000-el többet.., sőt 1 ft-al többet sem. A márkaszervízben meg még csak nem is láthattam a kocsit amíg tartott a "diagnosztika". Nekem ez egy kicsit így röhejes...ezért "sokallom" érte azt a pénzt.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #824 Dátum: 2009. Augusztus 22. - 08:08:35 » |
|
A hibakód kiolvasását szerintem meg kéne ejteni. Nekem kiolvasták, EGR hibát jelzett, kitisztították, kiütötték, és utána minden oké lett.
Én is tudom hogy meg kellene ejteni a kiolvasást..csak még anno januárban mikor először felvillant a lámpa Hatvanban márkaszervízben olvasták ki "gyenge" 4000ft-ért... Az normál ár. Általában 5000 Ft egy kiolvasás. Nem csak szakszervizben, hanem máshol is. Drága a technikai felszerelés. Ez érthető hogy drága a felszerelés.. Csak mondjuk mikor műszakin volt a gép, akkor is volt check lámpa, és hibakiolvasás+törlés.../kb. 2perc/ még a papírt is megkaptam amit a műszeren kinyomtattak, rajta a hibakóddal és a megnevezéssel, és mégsem kértek a műszakiért 4-5000-el többet.., sőt 1 ft-al többet sem. A márkaszervízben meg még csak nem is láthattam a kocsit amíg tartott a "diagnosztika". Nekem ez egy kicsit így röhejes...ezért "sokallom" érte azt a pénzt. Esetleg a műszaki együtt volt a zöldkártyával? Mert a kártyánál kötelező kiolvasni a hibakódokat (úgy emlékszem), így azért nem is kérhetnek plusz összeget. Végül is mindegy. 5000 Ft az átlagos ár, akár tetszik nekünk, akár nem. Kell venni egy kábelt (~ 20.000 Ft)+egy laptopot+a hozzá való programot, és akkor az ember méregetheti magának. A közös (klubos) kábel ötlete is fel volt már vetve, de eddig nem valósult meg.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|