WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #795 Dátum: 2009. Július 28. - 07:45:55 » |
|
Idézet a másik klubból:
Idézetet írta: zsola - Tegnap - 10:31:04 Azért kíváncsi lennék, hogy az én 8,5éves Nubirám, minden gondoskodást megkapva, 173000km et elhagyva , vajon milyen értékekkel bír. Nincs rajta sok okosítás.
95carrera+spuri , Brisk Premium Sportgyertya, egr kikötve és egy sportdob.
Nem megy így sem 200k fölött, de kíváncsi lennék rá papíron mit tud. taps taps Szia ZSOLA! Az EGR gyorsításkor zárva kell hogy legyen, részterheléskor hivatott az égés hőmérsékletét csökkenteni a kipufogógáz meghatározott mennyiségü visszavezetésével. Miért is van kikötve? Aztán meg miért lenne fontos 200 km/h fölött közlekedni? Ahhoz futómű, fék és aerodinamikai tuning is illene. Nyomatékot kell megpróbálni növelni az alsó fordulatszám tartományban (kb 1500-3000 ford/ min között), így sokkal rugalmassabbá válik az autó, jobban fog gyorsulni. Persze írtam már, hogy szívó benzines motoroknál ez nem kispályás mutatvány. Üdv:Tomy61
Ha viszont tényleg hasznos dolog ez az egr, akkor jó hogy nem nyúltam hozzá.
Mégis lezárva a tuti. Pont az alsó fordulatszám tartományban érezni a lezárás áldásos hatását...(legalább is az 1.4-esnél ez tapasztalat) Szerintem amíg nem próbáltad, nem tudhatod mennyire jó vagy sem... Én mindenesetre örülök neki, hogy hozzányúltam a "hasznos" EGR-hez. Az oké, hogy jobban megy, de én az égés hőmérsékletének csökkentését fontosabbnak érzem, mint a lezáróstuningot. Valaki szakember nem szólna hozzá? Mondjuk nem vagyok szakember, de azért hozzá szólok. Igazság szerint ezt is kitárgyaltuk már régebben. Le volt már írva (itt, vagy még az Indexen beszéltünk róla? ), hogy az EGR-nek ilyen szerepe is van. Akkor is leírtam, hogy ez a hőcsökkentés szerintem a mi esetünkben miért nem fontos: nem használjuk az autót folyamatosan padló gázzal! Mármint mi, akik ledugóztuk, mert rángatott, nem húzott alacsony fordulatszámon, pedig szerettük volna, mert így kívánjuk használni az autót - nem szétpörgetve (és most hagyjuk a marketing dumát, hogy ez a motor "kívánja", meg "bírja" a magas fordulatszámot. Ehhez mindig tedd oda a másik - szintén GM-es - mondatot is: 4 évente új autót kell venni!). Normál, 2-3-es fordulatszám tartományban erre a hőcsökkentésre egészen biztosan nincs szükség. Aki meg tapossa neki, az EGR-ezzen. Neki(k) találták ki. Ott kell igazán a hűtés, és a fokozott káros anyag kibocsájtás csökkentése. Köszönöm Főni, megnyugtattál.
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #796 Dátum: 2009. Július 29. - 21:02:25 » |
|
Ezek szerint WERES kitolja a szemét nekije!
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #797 Dátum: 2009. Július 31. - 18:45:45 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #798 Dátum: 2009. Július 31. - 21:51:32 » |
|
Na!!! Az eccer vót, csak és nincs is garázs! Csak ótóbeálló!
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #799 Dátum: 2009. Augusztus 01. - 06:31:07 » |
|
mert ő az apósára hagyja a valós tesztet!
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #800 Dátum: 2009. Augusztus 04. - 16:22:09 » |
|
Na mi történt tegnap? A Csaba levitte Ilust Szankra, és visszafelé kigyulladt a cheklámpa, és úgy is maradt. Ilyet még nem csinált soha, megijesztett, és főleg a Csabát, mert egyrészt nála gyulladt ki, másrészt holnap menne Lengyelországba vele. Na erre a jó édesapja elvitte a Rudihoz, ott kiolvasták a hibát, és kitisztították az EGR szelepet, mert ő volt a ludas. Lezárás előtt nem lett átpucolva. Ha már ott voltam, kipucolták a fojtószelepházat is, és újra szuper a gép, lámpa nem jelez, és megy mint az állat. (A csiga remélem nem számít annak! Inkább legyen gepárd, vagy repül, mint a sas.) Szóval Rudinál is van kiolvasó!
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #801 Dátum: 2009. Augusztus 04. - 21:35:13 » |
|
mert ő az apósára hagyja a valós tesztet! És hogy bírja a vas! Megvennéd, ugye?
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
Haryy
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 25
|
|
« Hozzászólás #802 Dátum: 2009. Augusztus 08. - 18:24:51 » |
|
Sziasztok!
Először is nagyon köszönöm ezt a topikot! Királyok vagytok, hogy ilyen körültekintően kiveséztétek a témát. Végigolvasván az 54 oldalnyi hozzászólást, én is lezártam a kis kormost. Történt ugyanis, hogy mielőtt hazaértem volna, az addig jól működő kis autócskám (1,4 elite) elfáradt, hiába nyomtam neki nem sikerült felpörgetni 1300-1500 fölé a mocit, így kb 10km/o sebességel sikerült megtennem az utolsó pár kilcsit. Volt is nagy riadalom (Asszony: jaj most mi lesz?, Én: jaj mennyi jó magyar forint lesz?) Telefonálgatás: mi a rák baja lehet? Látok szép sárga motorhiba jelző ledet, és nem megy, csak ha lehült a motor. Jöttek tippek: gyújtásprobléma, gyertyacsere, szelepcsere, motorcsere, autocsere.... Á, mondom csak megnézzük a neten mitöl is lehet, volt e valakinek. Először át is léptem a torpanás... topikon, mondván ez nem megtorpant, inkább megroggyant, aztán csak ide jukadtam ki. És láss csodát, valki ue. tüneteket írta le anno 2007-ben. 2 év nem nagy idő, olvassunk hisz messze még a hajnal. És igen! Sikerült megyőznötök! Eljött a hajnal, túrjunk a sufniban! 20 perc után mosolyog a klingerit felirat a fiók alján. cool. aztán sírás. vazz ez 3 mm vastag. no sebaj, egr szétszed, berajzol, klingerit kifűrészel (olló már nem vitte), behelyez, összerak, imátkozik, indít. Beindult. Ok, akkor menjünk egy próbakört, 5-600 m után a sárga lámpa eltűnt. Mentünk gyorsan 100 kilcsit, eddig semmi extra. Mondjuk teljesítménynövekedést nem vettem észre:(( amit a hozzászolások után kicsit azért vártam.
Egy pici változást azért érzek, sokkal sűrűbben "dobol" a gázpedál, mint eddig. Korábban azt írtátok, h a "dobolás" nem hiba. Azért mégis feltenném a kérdést, hogy Ti is észleltétek a egerezés után ezt a jelenséget?
Elnézést, hogy ilyen hosszú lett a komment, de van ám öröm nagyon, így talán nem kell zsíroskenyéren és csirkelábon élni a következő hónapokban!
Köszi még 1x
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #803 Dátum: 2009. Augusztus 08. - 20:57:01 » |
|
Haryy! Lezárás előtt azért kipucoltad az EGR-t? Ha nem, akkor később még adhat sárga lámpát, igaz, nem csinál semmi mást, csak jelez. Nekem egy év után jelzett be, most pucoltuk ki, és eltűnt a sárgaság. Kiolvasták egyébként, úgy jöttünk rá a gondra, mert nem lehetett semmi rosszat észrevenni.
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
Haryy
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 25
|
|
« Hozzászólás #804 Dátum: 2009. Augusztus 08. - 21:10:19 » |
|
Haryy! Lezárás előtt azért kipucoltad az EGR-t? Ha nem, akkor később még adhat sárga lámpát, igaz, nem csinál semmi mást, csak jelez. Nekem egy év után jelzett be, most pucoltuk ki, és eltűnt a sárgaság. Kiolvasták egyébként, úgy jöttünk rá a gondra, mert nem lehetett semmi rosszat észrevenni.
Hááát, túlzásba nem vittem a pucolgatást (mondjuk nem is volt olyan kormos, mint némely elrettentő fotón), kifújkáltam, megtörölgettem, megnyomkodtam és ment vissza a helyére. Azt viszont nem értem, ha lezártad, hogy hogy egy év múlva sárgult be, hiszen azért zártuk le hogy ne járkálon rajta keresztül a füst. Tehát elvileg nem koszóldhatna tovább vagy valami hiba van a logikámban. hümm
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #805 Dátum: 2009. Augusztus 08. - 21:33:25 » |
|
Haryy!
Meg esetleg most a következő tank benyába egy doboz sárga STP!!! Hogy a dzsuve legyüjjön és távozzon a szelepekről!
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
Haryy
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 25
|
|
« Hozzászólás #806 Dátum: 2009. Augusztus 08. - 21:47:34 » |
|
Haryy!
Meg esetleg most a következő tank benyába egy doboz sárga STP!!! Hogy a dzsuve legyüjjön és távozzon a szelepekről!
Ja-ja köszi,hogy fölhoztad! azt nem írtam le, hogy ez az egész onnantól jelentkezett, hogy tankoltam egy jókorát a szerdai benyaáremelés előtt az igen nagy múltú, nagy nevű, ám áraiban nagyon barátságos sződligeti Sea Petrol nevű maszek kúton. Szóval a tanácsodat/tanácsotokat kérném, hogy a teli tank moslék benzinre rá lehet e tölteni az STP-t (elkeveredik e?)? vagy inkább tankoljak rá jobb minőségűt (carrera, v-power stb...), vagy használjam el teljesen a gagyit és utána STP az üres tankba+vmi jobbfajta lőre?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #807 Dátum: 2009. Augusztus 08. - 22:08:03 » |
|
Haryy!
Meg esetleg most a következő tank benyába egy doboz sárga STP!!! Hogy a dzsuve legyüjjön és távozzon a szelepekről!
Ja-ja köszi,hogy fölhoztad! azt nem írtam le, hogy ez az egész onnantól jelentkezett, hogy tankoltam egy jókorát a szerdai benyaáremelés előtt az igen nagy múltú, nagy nevű, ám áraiban nagyon barátságos sződligeti Sea Petrol nevű maszek kúton. Szóval a tanácsodat/tanácsotokat kérném, hogy a teli tank moslék benzinre rá lehet e tölteni az STP-t (elkeveredik e?)? vagy inkább tankoljak rá jobb minőségűt (carrera, v-power stb...), vagy használjam el teljesen a gagyit és utána STP az üres tankba+vmi jobbfajta lőre? Jó kérdés. Most, hogy nem van egered, a kipuffogógáz nem lesz visszavezetve a hengerbe. Ergo nem keletkezhet további lerakódás, ami megvan STP lehozza. Szerintem nem tosz a lanton, hogy mikor teszed bele. Ettől függetlenül én elhasználnám a dzsuvát és utána STP.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
Ati0128
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 46
|
|
« Hozzászólás #808 Dátum: 2009. Augusztus 09. - 11:37:22 » |
|
Sziasztok! Mint már régebben is leírtam, lezártam az egeret, és után egy jó pár száz kilométeren keresztül semmi problem nem volt. Ámde mostanában, van egy érdekes dolog: ha simán (viszonylag egyenes) úton közlekedek, semmi gond, de ha már emelkedőn kell mennem előjön a torpanás.. A sárga lámpa amúgy már attól fogva világít, hogy lezártam az egeret. :-\Napokban befújtam WD-40-el az egeret, hátha emiatt van a gond, + a folytószelepházat is besprickoltam óvatosan. Ha jól olvasom és értelmezem itt a leírtakat akkor elvileg sárga stp és EGR tisztítás után nem lehet ilyen probléma? És a check lámpa és elalszik? Egyébként a héten cseréltem olajat, + Dyno tab. Tudom hogy ez a téma már "lerágott csont" de már nem tudom mit csináljak..
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #809 Dátum: 2009. Augusztus 09. - 12:20:10 » |
|
Sziasztok! Mint már régebben is leírtam, lezártam az egeret, és után egy jó pár száz kilométeren keresztül semmi problem nem volt. Ámde mostanában, van egy érdekes dolog: ha simán (viszonylag egyenes) úton közlekedek, semmi gond, de ha már emelkedőn kell mennem előjön a torpanás.. A sárga lámpa amúgy már attól fogva világít, hogy lezártam az egeret. :-\Napokban befújtam WD-40-el az egeret, hátha emiatt van a gond, + a folytószelepházat is besprickoltam óvatosan. Ha jól olvasom és értelmezem itt a leírtakat akkor elvileg sárga stp és EGR tisztítás után nem lehet ilyen probléma? És a check lámpa és elalszik? Egyébként a héten cseréltem olajat, + Dyno tab. Tudom hogy ez a téma már "lerágott csont" de már nem tudom mit csináljak.. A sárga lámpa minden fajta motorhibát jelez. Az egért mechanikusan lezárjuk, attól az még münködik, nyit / zár, különben hibajelet adna. Lezárva csak annyi, hogy nem vezet vissza kipuffogó gázt az égéstérbe! Az, hogy csak emelkedőn torpan és lezárás óta ég a lámpád más miatt is lehet. Szerintem nézd meg, hogy nem e ment el a tömítésed, amit lezáráshoz használtál! Nekem nagyon fura, hogy emelkedőn torpansz és csak ott. Esetleg fals leevegő? Lecsúszott vákúumcső? Áthúzó gyertyakábel? Rossz gyertyák? Tudni kéne a hibakódot! Az STP meg a szelepekről távolítja el a lerakódott dzsuvát. Kripicnél például semmi nem javult, hiába zárta le az egeret, töltögette az STP-t. Hónapokig tartott, mire rájőttek, hogy szimplán rossz gyertyák vannak a gépében.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
|