Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 21. - 05:43:10 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 103   Le
 
Szerző Téma: Torpanás és EGR szelep  (Megtekintve 549080 alkalommal)
Döme
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1462


Daewoo Nubira 1.6 SX Sedan designed by pininfarina


« Hozzászólás #780 Dátum: 2009. Július 16. - 12:55:37 »

2011-től minden forgalomba kerülő autónak kötelező tartani az EU5-ös normát....na erre kíváncsi leszek, mit barmolnak össze az EGR-en túl, hogy ezt tudja majd a kocsisereg.

Zöldkártyán nincs gond a lezárt EGR-rel?
Naplózva
athee
Adminisztrátor
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1404


Lacetti 1.4 Star HB


« Hozzászólás #781 Dátum: 2009. Július 16. - 13:45:01 »

2011-től minden forgalomba kerülő autónak kötelező tartani az EU5-ös normát....na erre kíváncsi leszek, mit barmolnak össze az EGR-en túl, hogy ezt tudja majd a kocsisereg.

Zöldkártyán nincs gond a lezárt EGR-rel?

Nincs!
Naplózva
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #782 Dátum: 2009. Július 16. - 18:56:12 »

Ma vittem egy dizel Suzukit vizsgára, zöldkártyára. Előtte égett a checklámpa. Kitisztították az EGR szelepet, és a lámpa utána már nem égett, megjavult a tisztítástól, mert ebben is van az a fránya EGR szelep. Dizeleknél még többször koszolódik, mint a benzineseknél. Amúgy az én kocsimon a Nagy Fehér Cápa lezárta ezt a csúnya szelepet, és simán jó volt a zöldkártyára! Szóval nem befolyásolja a sikeres vizsgát, ez a lényeg.
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
Döme
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1462


Daewoo Nubira 1.6 SX Sedan designed by pininfarina


« Hozzászólás #783 Dátum: 2009. Július 17. - 07:36:17 »

2011-től minden forgalomba kerülő autónak kötelező tartani az EU5-ös normát....na erre kíváncsi leszek, mit barmolnak össze az EGR-en túl, hogy ezt tudja majd a kocsisereg.

Zöldkártyán nincs gond a lezárt EGR-rel?

Nincs!

Juteszembe: legutóbbi zöldkártyámon naivan megkérdeztem, míg a srác adminisztrált, hogy melegítsem-e a mocit, mert ha jól tudom üzemmelegen kell mérni. Azt mondja, ha ragaszkodom hozzá, ő megméri, de mi baja lenne egy 5 éves autónak? Így csak kitöltötte a paprít aztán agyő.  Vigyorog
Naplózva
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #784 Dátum: 2009. Július 17. - 12:16:02 »

2011-től minden forgalomba kerülő autónak kötelező tartani az EU5-ös normát....na erre kíváncsi leszek, mit barmolnak össze az EGR-en túl, hogy ezt tudja majd a kocsisereg.

Zöldkártyán nincs gond a lezárt EGR-rel?

Nincs!

Juteszembe: legutóbbi zöldkártyámon naivan megkérdeztem, míg a srác adminisztrált, hogy melegítsem-e a mocit, mert ha jól tudom üzemmelegen kell mérni. Azt mondja, ha ragaszkodom hozzá, ő megméri, de mi baja lenne egy 5 éves autónak? Így csak kitöltötte a paprít aztán agyő.  Vigyorog
Hát a Rudiéknál ehhez képest mindent kétszer vizsgáltak, csupán 4-5 óra alatt (mert késett a vizsgabiztos, mondjuk együtt volt a műszakival).
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #785 Dátum: 2009. Július 17. - 17:34:36 »

2011-től minden forgalomba kerülő autónak kötelező tartani az EU5-ös normát....na erre kíváncsi leszek, mit barmolnak össze az EGR-en túl, hogy ezt tudja majd a kocsisereg.

Zöldkártyán nincs gond a lezárt EGR-rel?

Nincs!
nincs! Igaz az én vasamon egy picit elgondolkodott a computer...  Vigyorog
Megjegyzem, nejem vitte és csak vonogatta a vállát a "minden gyári?" kérdésre.
Naná, hogy minden gyári, ahogy a szalonból elhoztam, csak egy sportszűrő van benne, és a difúzor esett ki a légszűrőből, de betettem a csomagtartóba.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #786 Dátum: 2009. Július 25. - 11:42:27 »

Idézet a másik klubból:

Idézetet írta: zsola - Tegnap - 10:31:04
Azért kíváncsi lennék, hogy az én 8,5éves Nubirám, minden gondoskodást megkapva, 173000km et elhagyva , vajon milyen értékekkel bír.
Nincs rajta sok okosítás.

95carrera+spuri , Brisk Premium Sportgyertya, egr kikötve és egy sportdob.

Nem megy így sem 200k fölött, de kíváncsi lennék rá papíron mit tud.  taps taps
Szia ZSOLA! Az EGR gyorsításkor zárva kell hogy legyen, részterheléskor hivatott az égés hőmérsékletét csökkenteni a kipufogógáz meghatározott mennyiségü visszavezetésével. Miért is van kikötve? Aztán meg miért lenne fontos 200 km/h fölött közlekedni? Ahhoz futómű, fék és aerodinamikai tuning is illene. Nyomatékot kell megpróbálni növelni az alsó fordulatszám tartományban (kb 1500-3000 ford/ min között), így sokkal rugalmassabbá válik az autó, jobban fog gyorsulni. Persze írtam már, hogy szívó benzines motoroknál ez nem kispályás mutatvány.
Üdv:Tomy61



Ha viszont tényleg hasznos dolog ez az egr, akkor jó hogy nem nyúltam hozzá.
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #787 Dátum: 2009. Július 25. - 19:17:08 »

Idézet a másik klubból:

Idézetet írta: zsola - Tegnap - 10:31:04
Azért kíváncsi lennék, hogy az én 8,5éves Nubirám, minden gondoskodást megkapva, 173000km et elhagyva , vajon milyen értékekkel bír.
Nincs rajta sok okosítás.

95carrera+spuri , Brisk Premium Sportgyertya, egr kikötve és egy sportdob.

Nem megy így sem 200k fölött, de kíváncsi lennék rá papíron mit tud.  taps taps
Szia ZSOLA! Az EGR gyorsításkor zárva kell hogy legyen, részterheléskor hivatott az égés hőmérsékletét csökkenteni a kipufogógáz meghatározott mennyiségü visszavezetésével. Miért is van kikötve? Aztán meg miért lenne fontos 200 km/h fölött közlekedni? Ahhoz futómű, fék és aerodinamikai tuning is illene. Nyomatékot kell megpróbálni növelni az alsó fordulatszám tartományban (kb 1500-3000 ford/ min között), így sokkal rugalmassabbá válik az autó, jobban fog gyorsulni. Persze írtam már, hogy szívó benzines motoroknál ez nem kispályás mutatvány.
Üdv:Tomy61



Ha viszont tényleg hasznos dolog ez az egr, akkor jó hogy nem nyúltam hozzá.
Mégis lezárva a tuti.
Pont az alsó fordulatszám tartományban érezni a lezárás áldásos hatását...(legalább is az 1.4-esnél ez tapasztalat)
Szerintem amíg nem próbáltad, nem tudhatod mennyire jó vagy sem... Kacsint
Én mindenesetre örülök neki, hogy hozzányúltam a "hasznos" EGR-hez.
Naplózva
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #788 Dátum: 2009. Július 27. - 18:12:19 »

Idézet a másik klubból:

Idézetet írta: zsola - Tegnap - 10:31:04
Azért kíváncsi lennék, hogy az én 8,5éves Nubirám, minden gondoskodást megkapva, 173000km et elhagyva , vajon milyen értékekkel bír.
Nincs rajta sok okosítás.

95carrera+spuri , Brisk Premium Sportgyertya, egr kikötve és egy sportdob.

Nem megy így sem 200k fölött, de kíváncsi lennék rá papíron mit tud.  taps taps
Szia ZSOLA! Az EGR gyorsításkor zárva kell hogy legyen, részterheléskor hivatott az égés hőmérsékletét csökkenteni a kipufogógáz meghatározott mennyiségü visszavezetésével. Miért is van kikötve? Aztán meg miért lenne fontos 200 km/h fölött közlekedni? Ahhoz futómű, fék és aerodinamikai tuning is illene. Nyomatékot kell megpróbálni növelni az alsó fordulatszám tartományban (kb 1500-3000 ford/ min között), így sokkal rugalmassabbá válik az autó, jobban fog gyorsulni. Persze írtam már, hogy szívó benzines motoroknál ez nem kispályás mutatvány.
Üdv:Tomy61



Ha viszont tényleg hasznos dolog ez az egr, akkor jó hogy nem nyúltam hozzá.
Mégis lezárva a tuti.
Pont az alsó fordulatszám tartományban érezni a lezárás áldásos hatását...(legalább is az 1.4-esnél ez tapasztalat)
Szerintem amíg nem próbáltad, nem tudhatod mennyire jó vagy sem... Kacsint
Én mindenesetre örülök neki, hogy hozzányúltam a "hasznos" EGR-hez.

Az oké, hogy jobban megy, de én az égés hőmérsékletének csökkentését fontosabbnak érzem, mint a lezáróstuningot. Valaki szakember nem szólna hozzá?  He
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #789 Dátum: 2009. Július 27. - 18:49:51 »

Nem azért, mert az egeres tábort erősítem, de:

A lengyel gépüzemvezetőnek 320i BMW- je van. Kettő éves. Az első dolga volt az EGR lezárása. Mert idézem:

That xxxx xxxx is ther just for trouble.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #790 Dátum: 2009. Július 27. - 19:14:17 »

Idézet a másik klubból:

Idézetet írta: zsola - Tegnap - 10:31:04
Azért kíváncsi lennék, hogy az én 8,5éves Nubirám, minden gondoskodást megkapva, 173000km et elhagyva , vajon milyen értékekkel bír.
Nincs rajta sok okosítás.

95carrera+spuri , Brisk Premium Sportgyertya, egr kikötve és egy sportdob.

Nem megy így sem 200k fölött, de kíváncsi lennék rá papíron mit tud.  taps taps
Szia ZSOLA! Az EGR gyorsításkor zárva kell hogy legyen, részterheléskor hivatott az égés hőmérsékletét csökkenteni a kipufogógáz meghatározott mennyiségü visszavezetésével. Miért is van kikötve? Aztán meg miért lenne fontos 200 km/h fölött közlekedni? Ahhoz futómű, fék és aerodinamikai tuning is illene. Nyomatékot kell megpróbálni növelni az alsó fordulatszám tartományban (kb 1500-3000 ford/ min között), így sokkal rugalmassabbá válik az autó, jobban fog gyorsulni. Persze írtam már, hogy szívó benzines motoroknál ez nem kispályás mutatvány.
Üdv:Tomy61



Ha viszont tényleg hasznos dolog ez az egr, akkor jó hogy nem nyúltam hozzá.
Mégis lezárva a tuti.
Pont az alsó fordulatszám tartományban érezni a lezárás áldásos hatását...(legalább is az 1.4-esnél ez tapasztalat)
Szerintem amíg nem próbáltad, nem tudhatod mennyire jó vagy sem... Kacsint
Én mindenesetre örülök neki, hogy hozzányúltam a "hasznos" EGR-hez.

Az oké, hogy jobban megy, de én az égés hőmérsékletének csökkentését fontosabbnak érzem, mint a lezáróstuningot. Valaki szakember nem szólna hozzá?  He
Nem mondtam, hogy zárd le. Csak tapasztalat.
Egyébként régen is volt égés a motorban, meg még 16 szelepes autók is voltak....oszt' mégsem kellett bele mindenféle hókuszpókusz....
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #791 Dátum: 2009. Július 27. - 19:16:42 »

De Jopek!!!

Így lehet magyarázni, ha megyünk a rángatás miatt, hogy belever az index a karterbe!!! Vigyorog
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #792 Dátum: 2009. Július 27. - 19:21:01 »

De Jopek!!!

Így lehet magyarázni, ha megyünk a rángatás miatt, hogy belever az index a karterbe!!! Vigyorog
Ja, hogy parasztvakítás? Kacsint
Csak a gond meg a bánat van vele, másra nemigen jó...
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #793 Dátum: 2009. Július 27. - 19:24:13 »

De Jopek!!!

Így lehet magyarázni, ha megyünk a rángatás miatt, hogy belever az index a karterbe!!! Vigyorog
Ja, hogy parasztvakítás? Kacsint
Csak a gond meg a bánat van vele, másra nemigen jó...


Olvasd hárommal lentebb!
Majdnem vacsiúj bömös, osztán mi volt az első dolga a güvnek? Egér ledugóz!
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #794 Dátum: 2009. Július 28. - 06:38:34 »

Idézet a másik klubból:

Idézetet írta: zsola - Tegnap - 10:31:04
Azért kíváncsi lennék, hogy az én 8,5éves Nubirám, minden gondoskodást megkapva, 173000km et elhagyva , vajon milyen értékekkel bír.
Nincs rajta sok okosítás.

95carrera+spuri , Brisk Premium Sportgyertya, egr kikötve és egy sportdob.

Nem megy így sem 200k fölött, de kíváncsi lennék rá papíron mit tud.  taps taps
Szia ZSOLA! Az EGR gyorsításkor zárva kell hogy legyen, részterheléskor hivatott az égés hőmérsékletét csökkenteni a kipufogógáz meghatározott mennyiségü visszavezetésével. Miért is van kikötve? Aztán meg miért lenne fontos 200 km/h fölött közlekedni? Ahhoz futómű, fék és aerodinamikai tuning is illene. Nyomatékot kell megpróbálni növelni az alsó fordulatszám tartományban (kb 1500-3000 ford/ min között), így sokkal rugalmassabbá válik az autó, jobban fog gyorsulni. Persze írtam már, hogy szívó benzines motoroknál ez nem kispályás mutatvány.
Üdv:Tomy61



Ha viszont tényleg hasznos dolog ez az egr, akkor jó hogy nem nyúltam hozzá.
Mégis lezárva a tuti.
Pont az alsó fordulatszám tartományban érezni a lezárás áldásos hatását...(legalább is az 1.4-esnél ez tapasztalat)
Szerintem amíg nem próbáltad, nem tudhatod mennyire jó vagy sem... Kacsint
Én mindenesetre örülök neki, hogy hozzányúltam a "hasznos" EGR-hez.

Az oké, hogy jobban megy, de én az égés hőmérsékletének csökkentését fontosabbnak érzem, mint a lezáróstuningot. Valaki szakember nem szólna hozzá?  He
Mondjuk nem vagyok szakember, de azért hozzá szólok. Mosolyog
Igazság szerint ezt is kitárgyaltuk már régebben.
Le volt már írva (itt, vagy még az Indexen beszéltünk róla? He), hogy az EGR-nek ilyen szerepe is van.
Akkor is leírtam, hogy ez a hőcsökkentés szerintem a mi esetünkben miért nem fontos: nem használjuk az autót folyamatosan padló gázzal!
Mármint mi, akik ledugóztuk, mert rángatott, nem húzott alacsony fordulatszámon, pedig szerettük volna, mert így kívánjuk használni az autót - nem szétpörgetve (és most hagyjuk a marketing dumát, hogy ez a motor "kívánja", meg "bírja" a magas fordulatszámot. Ehhez mindig tedd oda a másik - szintén GM-es - mondatot is: 4 évente új autót kell venni!).

Normál, 2-3-es fordulatszám tartományban erre a hőcsökkentésre egészen biztosan nincs szükség.
Aki meg tapossa neki, az EGR-ezzen. Neki(k) találták ki. Ott kell igazán a hűtés, és a fokozott káros anyag kibocsájtás csökkentése.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 103   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!