Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 21. - 10:51:28 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 46 47 [48] 49 50 ... 103   Le
 
Szerző Téma: Torpanás és EGR szelep  (Megtekintve 549242 alkalommal)
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #705 Dátum: 2009. Január 27. - 15:46:11 »

Kripic téged alaposan felhúztak(nem is csodálom).Én biztosan nem vinném oda többet a járgányt.Miért nem próbálod meg a gyulaiékat?
Ezért írtam le a listámat (lásd fent), hogy mi az ami NEM oldja meg a gondot.
Kár újra végig járni. nekem már ráment egy csomó időm.
Teljesen igazad van. Ne félj, fogok is rád hivatkozni... Kacsint Kacsint Pusztán annyi a bibi, hogy valahogy AKKOR IS KI AKAROM HAJTANI BELŐLÜK A MEGOLDÁST, és lehetőleg a garanciaidőn belül  (ez még egy hónap... )

Egyébként a tegnapi szerelő kicsit kommunikatívabb volt, mint a hétfői, ezen látszott, hogy gondolkodik a megoldáson - csak hát neki annyi volt a dolga pillanatnyilag, hogy kicserélje a kábeleket.... Na szóval szerinte lehet a(z egyik) trafó, főleg, mert csak melegen csinálja.
Na, ma ismét megjelentem a rángatás előre bejelentett további vizsgálódása céljából Gomboséknál (Az egésznaposra tervezett partyra Kacsint)
Következőket ténykedtük - mindössze nem teljes két óra alatt (mit tesz, ha az ember nem csak otthagyja az ótót... Kacsint):
1., Próbaképpen kicserélte a gyújtótrafókat egy ott álló (egyébként szelepcserére váró) aligfutott autóéra.
2., Jól besprickolta a fojtószelepház belsejét egy erre szolgáló tisztítófolyadékkal (NEM FÉKTISZTÍTÓval, hanem ilyen "406-os cikkszámú Air Intake System Cleaner szívórendszer és EGR szeleptisztító spray"-al
- utána ragyogott, mint a Salamon töke... Vigyorog Vigyorog
3., Próbakör (olyan 20 km-es Kacsint Kacsint), kopp-kopp, a rángatás nem jelentkezett...
4., Vissza a saját gyújtütrafók és irány megrendelni garanciában a gyújtótrafókat (amiért majd 5 percre megint ki kell ugranom )
5., Autóval el, ÉS A SAJÁT (régi) TRAFÓIVAL SEM RÁNGAT

Konkluzió:
NEM TUDOM HOGY MI OKOZTA/OKOZZA A RÁNGATÁST (merthogy - korábbi idézet a munkafelvevőtől - "a fojtószelepház tisztítás nem szokott segíteni"), de legalább tiszta fojtószelepház és a trafóim is ki lesznek cserélve ...
Akkor lehet gyanítani hogy a fojtószelepház koszolódása okozta? He.Egy hete a jani is ki akarta takarítani a jól működő autóján a fojtószelepházat(igaz csak felületes munkát csinált) és elkezdett rángatni az autója.
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #706 Dátum: 2009. Január 27. - 16:08:59 »

....
Akkor lehet gyanítani hogy a fojtószelepház koszolódása okozta? He.Egy hete a jani is ki akarta takarítani a jól működő autóján a fojtószelepházat(igaz csak felületes munkát csinált) és elkezdett rángatni az autója.
Ahhoz képest, hogy ez volt ez első, amit NEM akartak megtenni (merthogy úgysem segít...), akár bármi, vagy esetleg még akármi is lehet Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Most néhány nap teszt, (úgyis várok a trafókra, azt már nem mondom le csakazértse... Vigyorog), oszt'majd meglásssssuk.

Ez a lötty, amit belefújt a szaki, egyébként tényleg pöpecül kitakarította..., ilyet szerintem vennem kellene (csak még nem sikerült kiderítenem, hogy hol... még nem hívtam a hivatkozott honlapon lévő számot - mert persze cím......az nincs...)
Jani csak kókányolt a csíkos rongyával, az lehet a bibi.... Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vagy esetleg tényleg van valami abban, hogy a pillangószelepet le illik "nullázni", lehet, hogy a belenyúlkálással valami itt elállítódott - a rák tudja... szerviz biztosan nem... Zavart Zavart Zavart
Naplózva
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #707 Dátum: 2009. Január 27. - 16:10:08 »

....
Akkor lehet gyanítani hogy a fojtószelepház koszolódása okozta? He.Egy hete a jani is ki akarta takarítani a jól működő autóján a fojtószelepházat(igaz csak felületes munkát csinált) és elkezdett rángatni az autója.
Ahhoz képest, hogy ez volt ez első, amit NEM akartak megtenni (merthogy úgysem segít...), akár bármi, vagy esetleg még akármi is lehet Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Most néhány nap teszt, (úgyis várok a trafókra, azt már nem mondom le csakazértse... Vigyorog), oszt'majd meglásssssuk.

Ez a lötty, amit belefújt a szaki, egyébként tényleg pöpecül kitakarította..., ilyet szerintem vennem kellene (csak még nem sikerült kiderítenem, hogy hol... még nem hívtam a hivatkozott honlapon lévő számot - mert persze cím......az nincs...)
Jani csak kókányolt a csíkos rongyával, az lehet a bibi.... Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vagy esetleg tényleg van valami abban, hogy a pillangószelepet le illik "nullázni", lehet, hogy a belenyúlkálással valami itt elállítódott - a rák tudja... szerviz biztosan nem... Zavart Zavart Zavart
Nem rángatott, csak magasabb lett az alapjárat. De most már beállt a normális értékre! Vigyorog
Naplózva


LPG
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #708 Dátum: 2009. Január 27. - 16:35:38 »

Ez érdekes...nem volt Neked lezárva az EGR Kripic? Mert ha igen, akkor most mitől koszosodott el ennyire a fojtószelepház? Van esetleg olajpára, vagy valami más becsatlakozó vezeték a pillangószelep előtt?
Erről a sprayről több info kéne, szerintem másnak is hasznos lehet! Befújta és utána csak beindította? A motorba beszívta és no problem?
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #709 Dátum: 2009. Január 27. - 19:32:53 »

Ez érdekes...nem volt Neked lezárva az EGR Kripic? Mert ha igen, akkor most mitől koszosodott el ennyire a fojtószelepház? Van esetleg olajpára, vagy valami más becsatlakozó vezeték a pillangószelep előtt?
Erről a sprayről több info kéne, szerintem másnak is hasznos lehet! Befújta és utána csak beindította? A motorba beszívta és no problem?
Na akkor szépen sorban:
1., Naná, hogy le volt zárva az EGR (majd 1,5 évig)- ezt szüntettem meg néhány hete a szakik tanácsára, merthogy ez csak a városban hasznos... (Ha-ha, majd ki-, meg berakom, attól függően, hogy megyek ótópályán, vagy sem - tiszta röhej... )
2., Mivel gőzöm sincs arról, hogy hogy hogyan műxik egy autó, meg milyen furmányos egymásrahatás lép fel az EGR meg a fojtószelepház között, így az okot nem tudom, de tény (látam is, tapintottam is): A fojtószelpház és  apillangószelep merő egy ragacsos mocsok volt
(Jut eszembe: ha most kitalálod nekem, hogy ez így nem lehetne - azaz újabb hiba - biz'isten megharagszom rád  Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog - pár évszázada is a hírvivőt fejeztette le a király... Kacsint Kacsint Kacsint)
3., A sprayról csak annyi infóm van, amit a lejjebb is megtalálható linken szerezhető: "Air Intake System Cleaner szívórendszer és EGR szeleptisztító spray" (A 406-os cikkszámú a nekünkvaló darab...), meg amit rajta olvastam, de az gyak. nem több, mint a következő:
4., A művelet a következőképpen zajlik: Természetesen járó motor, és a gáz kézzel való erőteljes adagolása mellett belespriccel. A lötty viszi magával a szutykot (persze bele a motorba... - ahogy Meatloaf kolléga is írta valahol...), és - gondolom - rögtön jól el is ég. (No problem, a motor ugyanúgy járt, ahogy előtte, észre sem lehetett venni...
Baromira oldotta ezt a ragacsos szutykot - néhány spricc elég volt -, utána a szelepház eleje (reményeim szerint a belseje is), és maga pillangószelep is ragyogó tiszta lett.
Kifejezetten erre való a rajta lévő tájékoztató szerint - bízom benne, hogy nem okoz károsodást.
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #710 Dátum: 2009. Január 27. - 20:01:56 »

2., Mivel gőzöm sincs arról, hogy hogy hogyan műxik egy autó, meg milyen furmányos egymásrahatás lép fel az EGR meg a fojtószelepház között, így az okot nem tudom, de tény (látam is, tapintottam is): A fojtószelpház és  apillangószelep merő egy ragacsos mocsok volt


Ha megnézed az EGR szelep környékét, felfedezhetsz egy fém csövet, ami a motor mögé fut és ha kanyarodik, akkor a  kanyarban harmonikaszerűen van meghajtva. Na ennek a csőnek a másik végét megtalálod becsatlakozásképpen a fojtószelepháználl....ergo az EGR-től ide érkezik be a visszavezetett kipuffgáz és megy bele a motorba trutyistul, mindenestül....a fojtószelep elé meg olajpárás csövek mennek
« Utoljára szerkesztve: 2009. Január 27. - 20:03:29 írta cápaFeri » Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #711 Dátum: 2009. Január 28. - 04:03:17 »

1., Naná, hogy le volt zárva az EGR (majd 1,5 évig)- ezt szüntettem meg néhány hete a szakik tanácsára, merthogy ez csak a városban hasznos... (Ha-ha, majd ki-, meg berakom, attól függően, hogy megyek ótópályán, vagy sem - tiszta röhej... )

A szakikról csak annyit, hogy az EGR lezárását a Gombosnál az én autómon csinálták legelső alkalommal. Ugyanis én említettem nekik, mint hibakeresési módszert! 
Naplózva
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #712 Dátum: 2009. Január 28. - 13:11:55 »

2., Mivel gőzöm sincs arról, hogy hogy hogyan műxik egy autó, meg milyen furmányos egymásrahatás lép fel az EGR meg a fojtószelepház között, így az okot nem tudom, de tény (látam is, tapintottam is): A fojtószelpház és  apillangószelep merő egy ragacsos mocsok volt


Ha megnézed az EGR szelep környékét, felfedezhetsz egy fém csövet, ami a motor mögé fut és ha kanyarodik, akkor a  kanyarban harmonikaszerűen van meghajtva. Na ennek a csőnek a másik végét megtalálod becsatlakozásképpen a fojtószelepháználl....ergo az EGR-től ide érkezik be a visszavezetett kipuffgáz és megy bele a motorba trutyistul, mindenestül....a fojtószelep elé meg olajpárás csövek mennek
Köszönöm a felvilágosítást... Kacsint Kacsint
Ami trutyi viszont a fojtószelepházban volt, az egyszerűen nem lehetett az ismételten megnyitott EGR-től. Már csak azért sem, mert a megnyitás előtt is is ilyen szutykos volt - megnéztem. Hacsak nem a 1,5 évvel ezelőtti lezárás előtt került oda, és azóta hurcolom... Vigyorog Vigyorog
Naplózva
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #713 Dátum: 2009. Január 28. - 13:18:25 »

2., Mivel gőzöm sincs arról, hogy hogy hogyan műxik egy autó, meg milyen furmányos egymásrahatás lép fel az EGR meg a fojtószelepház között, így az okot nem tudom, de tény (látam is, tapintottam is): A fojtószelpház és  apillangószelep merő egy ragacsos mocsok volt


Ha megnézed az EGR szelep környékét, felfedezhetsz egy fém csövet, ami a motor mögé fut és ha kanyarodik, akkor a  kanyarban harmonikaszerűen van meghajtva. Na ennek a csőnek a másik végét megtalálod becsatlakozásképpen a fojtószelepháználl....ergo az EGR-től ide érkezik be a visszavezetett kipuffgáz és megy bele a motorba trutyistul, mindenestül....a fojtószelep elé meg olajpárás csövek mennek
Köszönöm a felvilágosítást... Kacsint Kacsint
Ami trutyi viszont a fojtószelepházban volt, az egyszerűen nem lehetett az ismételten megnyitott EGR-től. Már csak azért sem, mert a megnyitás előtt is is ilyen szutykos volt - megnéztem. Hacsak nem a 1,5 évvel ezelőtti lezárás előtt került oda, és azóta hurcolom... Vigyorog Vigyorog
Ha jól megfigyeltél mindent, akkor a következő talin mindenki beállhatna a sorba egy kis retekmosásra.
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #714 Dátum: 2009. Január 28. - 16:17:35 »

2., Mivel gőzöm sincs arról, hogy hogy hogyan műxik egy autó, meg milyen furmányos egymásrahatás lép fel az EGR meg a fojtószelepház között, így az okot nem tudom, de tény (látam is, tapintottam is): A fojtószelpház és  apillangószelep merő egy ragacsos mocsok volt


Ha megnézed az EGR szelep környékét, felfedezhetsz egy fém csövet, ami a motor mögé fut és ha kanyarodik, akkor a  kanyarban harmonikaszerűen van meghajtva. Na ennek a csőnek a másik végét megtalálod becsatlakozásképpen a fojtószelepháználl....ergo az EGR-től ide érkezik be a visszavezetett kipuffgáz és megy bele a motorba trutyistul, mindenestül....a fojtószelep elé meg olajpárás csövek mennek
Köszönöm a felvilágosítást... Kacsint Kacsint
Ami trutyi viszont a fojtószelepházban volt, az egyszerűen nem lehetett az ismételten megnyitott EGR-től. Már csak azért sem, mert a megnyitás előtt is is ilyen szutykos volt - megnéztem. Hacsak nem a 1,5 évvel ezelőtti lezárás előtt került oda, és azóta hurcolom... Vigyorog Vigyorog
Nincs sportszűrőd, amit véletlenül túlolajoztál?
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #715 Dátum: 2009. Január 28. - 16:23:01 »

2., Mivel gőzöm sincs arról, hogy hogy hogyan műxik egy autó, meg milyen furmányos egymásrahatás lép fel az EGR meg a fojtószelepház között, így az okot nem tudom, de tény (látam is, tapintottam is): A fojtószelpház és  apillangószelep merő egy ragacsos mocsok volt


Ha megnézed az EGR szelep környékét, felfedezhetsz egy fém csövet, ami a motor mögé fut és ha kanyarodik, akkor a  kanyarban harmonikaszerűen van meghajtva. Na ennek a csőnek a másik végét megtalálod becsatlakozásképpen a fojtószelepháználl....ergo az EGR-től ide érkezik be a visszavezetett kipuffgáz és megy bele a motorba trutyistul, mindenestül....a fojtószelep elé meg olajpárás csövek mennek
Köszönöm a felvilágosítást... Kacsint Kacsint
Ami trutyi viszont a fojtószelepházban volt, az egyszerűen nem lehetett az ismételten megnyitott EGR-től. Már csak azért sem, mert a megnyitás előtt is is ilyen szutykos volt - megnéztem. Hacsak nem a 1,5 évvel ezelőtti lezárás előtt került oda, és azóta hurcolom... Vigyorog Vigyorog
Ha jól megfigyeltél mindent, akkor a következő talin mindenki beállhatna a sorba egy kis retekmosásra.
Óóóóó, semmi ördöngősség: Az a nagy marha motortakaró leszed, vastag harmonikaszerű gumicső - ami rezonátorházból gyün ide - lerángat, a beélesített flakon a balkézbe, jobb kéz a pillangószelepmozgató kerékszerűségen, motor jobbkézzel felpörget, bal kézzel spriccol, motor bőg, szutyok egy része távozik a motorba, kis pihenő, motor jobbkézzel felpörget, bal kézzel spriccol, motor bőg, szutyok újabb része távozik a motorba, vastag harmonikaszerű gumicső visszaeszkábál...

A kimondottan EGR-tisztításához szerény meglátásom szerint illene az EGeRet leszedni, és kézben adni neki - merthogy ha reményeim szerint a lötty elég a motorban, akkor ide vajmi kevés tisztítóhatással érhet el a lé felszerelt állapotban... Kacsint Kacsint

Most már csak ilyen spricnit kell szerezni, részemről mehet a klubtisztogatás... Kacsint
Ha valakinek van/lesz infója, hogy hol lehet ilyet beszerezni, ne legyen rest megosztani velünk...
Naplózva
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #716 Dátum: 2009. Január 28. - 16:25:19 »


Nincs sportszűrőd, amit véletlenül túlolajoztál?
Kérem alázattal, bármi előfordulhat... Valóban magam tisztítottam a sportbetétet, de - Stocz hathatós tanácsait követve - szerintem nem olajoztam túl. Meg a mi dzsuva itt volt a fojtószelepházban, ahhoz a fél flakon olajat rá kellett volna nyomnom a betétre
(Bár nincs tapasztalatom, hogy mi az elég egy ilyen tisztításnál / újraolajozásnál...)
« Utoljára szerkesztve: 2009. Január 28. - 16:27:01 írta kripic » Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #717 Dátum: 2009. Január 28. - 18:55:58 »


Nincs sportszűrőd, amit véletlenül túlolajoztál?
Kérem alázattal, bármi előfordulhat... Valóban magam tisztítottam a sportbetétet, de - Stocz hathatós tanácsait követve - szerintem nem olajoztam túl. Meg a mi dzsuva itt volt a fojtószelepházban, ahhoz a fél flakon olajat rá kellett volna nyomnom a betétre
(Bár nincs tapasztalatom, hogy mi az elég egy ilyen tisztításnál / újraolajozásnál...)
Csak próbálok rájönni, hogy mi a fene lehet a gond a gépeddel...honnan az a sok piszok? Hmmm...rejtély!
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #718 Dátum: 2009. Február 03. - 16:34:02 »

Kripic,megoldódott a rángatózós problémád?
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #719 Dátum: 2009. Február 03. - 17:23:52 »

Kripic,megoldódott a rángatózós problémád?
Most már ö is rángatózik. Vigyorog
Naplózva


LPG
Oldalak: 1 ... 46 47 [48] 49 50 ... 103   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!