meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #705 Dátum: 2009. Január 27. - 15:46:11 » |
|
Kripic téged alaposan felhúztak(nem is csodálom).Én biztosan nem vinném oda többet a járgányt.Miért nem próbálod meg a gyulaiékat?
Ezért írtam le a listámat (lásd fent), hogy mi az ami NEM oldja meg a gondot. Kár újra végig járni. nekem már ráment egy csomó időm. Teljesen igazad van. Ne félj, fogok is rád hivatkozni... Pusztán annyi a bibi, hogy valahogy AKKOR IS KI AKAROM HAJTANI BELŐLÜK A MEGOLDÁST, és lehetőleg a garanciaidőn belül (ez még egy hónap... ) Egyébként a tegnapi szerelő kicsit kommunikatívabb volt, mint a hétfői, ezen látszott, hogy gondolkodik a megoldáson - csak hát neki annyi volt a dolga pillanatnyilag, hogy kicserélje a kábeleket.... Na szóval szerinte lehet a(z egyik) trafó, főleg, mert csak melegen csinálja. Na, ma ismét megjelentem a rángatás előre bejelentett további vizsgálódása céljából Gomboséknál (Az egésznaposra tervezett partyra ) Következőket ténykedtük - mindössze nem teljes két óra alatt (mit tesz, ha az ember nem csak otthagyja az ótót... ): 1., Próbaképpen kicserélte a gyújtótrafókat egy ott álló (egyébként szelepcserére váró) aligfutott autóéra. 2., Jól besprickolta a fojtószelepház belsejét egy erre szolgáló tisztítófolyadékkal (NEM FÉKTISZTÍTÓval, hanem ilyen "406-os cikkszámú Air Intake System Cleaner szívórendszer és EGR szeleptisztító spray"-al - utána ragyogott, mint a Salamon töke... 3., Próbakör (olyan 20 km-es ), kopp-kopp, a rángatás nem jelentkezett... 4., Vissza a saját gyújtütrafók és irány megrendelni garanciában a gyújtótrafókat (amiért majd 5 percre megint ki kell ugranom ) 5., Autóval el, ÉS A SAJÁT (régi) TRAFÓIVAL SEM RÁNGAT Konkluzió: NEM TUDOM HOGY MI OKOZTA/OKOZZA A RÁNGATÁST (merthogy - korábbi idézet a munkafelvevőtől - "a fojtószelepház tisztítás nem szokott segíteni"), de legalább tiszta fojtószelepház és a trafóim is ki lesznek cserélve ... Akkor lehet gyanítani hogy a fojtószelepház koszolódása okozta? .Egy hete a jani is ki akarta takarítani a jól működő autóján a fojtószelepházat(igaz csak felületes munkát csinált) és elkezdett rángatni az autója.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #706 Dátum: 2009. Január 27. - 16:08:59 » |
|
.... Akkor lehet gyanítani hogy a fojtószelepház koszolódása okozta? .Egy hete a jani is ki akarta takarítani a jól működő autóján a fojtószelepházat(igaz csak felületes munkát csinált) és elkezdett rángatni az autója. Ahhoz képest, hogy ez volt ez első, amit NEM akartak megtenni (merthogy úgysem segít...), akár bármi, vagy esetleg még akármi is lehet Most néhány nap teszt, (úgyis várok a trafókra, azt már nem mondom le csakazértse... ), oszt'majd meglásssssuk. Ez a lötty, amit belefújt a szaki, egyébként tényleg pöpecül kitakarította..., ilyet szerintem vennem kellene (csak még nem sikerült kiderítenem, hogy hol... még nem hívtam a hivatkozott honlapon lévő számot - mert persze cím......az nincs...) Jani csak kókányolt a csíkos rongyával, az lehet a bibi.... Vagy esetleg tényleg van valami abban, hogy a pillangószelepet le illik "nullázni", lehet, hogy a belenyúlkálással valami itt elállítódott - a rák tudja... szerviz biztosan nem...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #707 Dátum: 2009. Január 27. - 16:10:08 » |
|
.... Akkor lehet gyanítani hogy a fojtószelepház koszolódása okozta? .Egy hete a jani is ki akarta takarítani a jól működő autóján a fojtószelepházat(igaz csak felületes munkát csinált) és elkezdett rángatni az autója. Ahhoz képest, hogy ez volt ez első, amit NEM akartak megtenni (merthogy úgysem segít...), akár bármi, vagy esetleg még akármi is lehet Most néhány nap teszt, (úgyis várok a trafókra, azt már nem mondom le csakazértse... ), oszt'majd meglásssssuk. Ez a lötty, amit belefújt a szaki, egyébként tényleg pöpecül kitakarította..., ilyet szerintem vennem kellene (csak még nem sikerült kiderítenem, hogy hol... még nem hívtam a hivatkozott honlapon lévő számot - mert persze cím......az nincs...) Jani csak kókányolt a csíkos rongyával, az lehet a bibi.... Vagy esetleg tényleg van valami abban, hogy a pillangószelepet le illik "nullázni", lehet, hogy a belenyúlkálással valami itt elállítódott - a rák tudja... szerviz biztosan nem... Nem rángatott, csak magasabb lett az alapjárat. De most már beállt a normális értékre!
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #708 Dátum: 2009. Január 27. - 16:35:38 » |
|
Ez érdekes...nem volt Neked lezárva az EGR Kripic? Mert ha igen, akkor most mitől koszosodott el ennyire a fojtószelepház? Van esetleg olajpára, vagy valami más becsatlakozó vezeték a pillangószelep előtt? Erről a sprayről több info kéne, szerintem másnak is hasznos lehet! Befújta és utána csak beindította? A motorba beszívta és no problem?
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #709 Dátum: 2009. Január 27. - 19:32:53 » |
|
Ez érdekes...nem volt Neked lezárva az EGR Kripic? Mert ha igen, akkor most mitől koszosodott el ennyire a fojtószelepház? Van esetleg olajpára, vagy valami más becsatlakozó vezeték a pillangószelep előtt? Erről a sprayről több info kéne, szerintem másnak is hasznos lehet! Befújta és utána csak beindította? A motorba beszívta és no problem?
Na akkor szépen sorban: 1., Naná, hogy le volt zárva az EGR (majd 1,5 évig)- ezt szüntettem meg néhány hete a szakik tanácsára, merthogy ez csak a városban hasznos... (Ha-ha, majd ki-, meg berakom, attól függően, hogy megyek ótópályán, vagy sem - tiszta röhej... ) 2., Mivel gőzöm sincs arról, hogy hogy hogyan műxik egy autó, meg milyen furmányos egymásrahatás lép fel az EGR meg a fojtószelepház között, így az okot nem tudom, de tény (látam is, tapintottam is): A fojtószelpház és apillangószelep merő egy ragacsos mocsok volt (Jut eszembe: ha most kitalálod nekem, hogy ez így nem lehetne - azaz újabb hiba - biz'isten megharagszom rád - pár évszázada is a hírvivőt fejeztette le a király... ) 3., A sprayról csak annyi infóm van, amit a lejjebb is megtalálható linken szerezhető: "Air Intake System Cleaner szívórendszer és EGR szeleptisztító spray" (A 406-os cikkszámú a nekünkvaló darab...), meg amit rajta olvastam, de az gyak. nem több, mint a következő: 4., A művelet a következőképpen zajlik: Természetesen járó motor, és a gáz kézzel való erőteljes adagolása mellett belespriccel. A lötty viszi magával a szutykot (persze bele a motorba... - ahogy Meatloaf kolléga is írta valahol...), és - gondolom - rögtön jól el is ég. (No problem, a motor ugyanúgy járt, ahogy előtte, észre sem lehetett venni... Baromira oldotta ezt a ragacsos szutykot - néhány spricc elég volt -, utána a szelepház eleje (reményeim szerint a belseje is), és maga pillangószelep is ragyogó tiszta lett. Kifejezetten erre való a rajta lévő tájékoztató szerint - bízom benne, hogy nem okoz károsodást.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #710 Dátum: 2009. Január 27. - 20:01:56 » |
|
2., Mivel gőzöm sincs arról, hogy hogy hogyan műxik egy autó, meg milyen furmányos egymásrahatás lép fel az EGR meg a fojtószelepház között, így az okot nem tudom, de tény (látam is, tapintottam is): A fojtószelpház és apillangószelep merő egy ragacsos mocsok volt
Ha megnézed az EGR szelep környékét, felfedezhetsz egy fém csövet, ami a motor mögé fut és ha kanyarodik, akkor a kanyarban harmonikaszerűen van meghajtva. Na ennek a csőnek a másik végét megtalálod becsatlakozásképpen a fojtószelepháználl....ergo az EGR-től ide érkezik be a visszavezetett kipuffgáz és megy bele a motorba trutyistul, mindenestül....a fojtószelep elé meg olajpárás csövek mennek
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. Január 27. - 20:03:29 írta cápaFeri »
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #711 Dátum: 2009. Január 28. - 04:03:17 » |
|
A szakikról csak annyit, hogy az EGR lezárását a Gombosnál az én autómon csinálták legelső alkalommal. Ugyanis én említettem nekik, mint hibakeresési módszert!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #712 Dátum: 2009. Január 28. - 13:11:55 » |
|
2., Mivel gőzöm sincs arról, hogy hogy hogyan műxik egy autó, meg milyen furmányos egymásrahatás lép fel az EGR meg a fojtószelepház között, így az okot nem tudom, de tény (látam is, tapintottam is): A fojtószelpház és apillangószelep merő egy ragacsos mocsok volt
Ha megnézed az EGR szelep környékét, felfedezhetsz egy fém csövet, ami a motor mögé fut és ha kanyarodik, akkor a kanyarban harmonikaszerűen van meghajtva. Na ennek a csőnek a másik végét megtalálod becsatlakozásképpen a fojtószelepháználl....ergo az EGR-től ide érkezik be a visszavezetett kipuffgáz és megy bele a motorba trutyistul, mindenestül....a fojtószelep elé meg olajpárás csövek mennek Köszönöm a felvilágosítást... Ami trutyi viszont a fojtószelepházban volt, az egyszerűen nem lehetett az ismételten megnyitott EGR-től. Már csak azért sem, mert a megnyitás előtt is is ilyen szutykos volt - megnéztem. Hacsak nem a 1,5 évvel ezelőtti lezárás előtt került oda, és azóta hurcolom...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #713 Dátum: 2009. Január 28. - 13:18:25 » |
|
2., Mivel gőzöm sincs arról, hogy hogy hogyan műxik egy autó, meg milyen furmányos egymásrahatás lép fel az EGR meg a fojtószelepház között, így az okot nem tudom, de tény (látam is, tapintottam is): A fojtószelpház és apillangószelep merő egy ragacsos mocsok volt
Ha megnézed az EGR szelep környékét, felfedezhetsz egy fém csövet, ami a motor mögé fut és ha kanyarodik, akkor a kanyarban harmonikaszerűen van meghajtva. Na ennek a csőnek a másik végét megtalálod becsatlakozásképpen a fojtószelepháználl....ergo az EGR-től ide érkezik be a visszavezetett kipuffgáz és megy bele a motorba trutyistul, mindenestül....a fojtószelep elé meg olajpárás csövek mennek Köszönöm a felvilágosítást... Ami trutyi viszont a fojtószelepházban volt, az egyszerűen nem lehetett az ismételten megnyitott EGR-től. Már csak azért sem, mert a megnyitás előtt is is ilyen szutykos volt - megnéztem. Hacsak nem a 1,5 évvel ezelőtti lezárás előtt került oda, és azóta hurcolom... Ha jól megfigyeltél mindent, akkor a következő talin mindenki beállhatna a sorba egy kis retekmosásra.
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #714 Dátum: 2009. Január 28. - 16:17:35 » |
|
2., Mivel gőzöm sincs arról, hogy hogy hogyan műxik egy autó, meg milyen furmányos egymásrahatás lép fel az EGR meg a fojtószelepház között, így az okot nem tudom, de tény (látam is, tapintottam is): A fojtószelpház és apillangószelep merő egy ragacsos mocsok volt
Ha megnézed az EGR szelep környékét, felfedezhetsz egy fém csövet, ami a motor mögé fut és ha kanyarodik, akkor a kanyarban harmonikaszerűen van meghajtva. Na ennek a csőnek a másik végét megtalálod becsatlakozásképpen a fojtószelepháználl....ergo az EGR-től ide érkezik be a visszavezetett kipuffgáz és megy bele a motorba trutyistul, mindenestül....a fojtószelep elé meg olajpárás csövek mennek Köszönöm a felvilágosítást... Ami trutyi viszont a fojtószelepházban volt, az egyszerűen nem lehetett az ismételten megnyitott EGR-től. Már csak azért sem, mert a megnyitás előtt is is ilyen szutykos volt - megnéztem. Hacsak nem a 1,5 évvel ezelőtti lezárás előtt került oda, és azóta hurcolom... Nincs sportszűrőd, amit véletlenül túlolajoztál?
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #715 Dátum: 2009. Január 28. - 16:23:01 » |
|
2., Mivel gőzöm sincs arról, hogy hogy hogyan műxik egy autó, meg milyen furmányos egymásrahatás lép fel az EGR meg a fojtószelepház között, így az okot nem tudom, de tény (látam is, tapintottam is): A fojtószelpház és apillangószelep merő egy ragacsos mocsok volt
Ha megnézed az EGR szelep környékét, felfedezhetsz egy fém csövet, ami a motor mögé fut és ha kanyarodik, akkor a kanyarban harmonikaszerűen van meghajtva. Na ennek a csőnek a másik végét megtalálod becsatlakozásképpen a fojtószelepháználl....ergo az EGR-től ide érkezik be a visszavezetett kipuffgáz és megy bele a motorba trutyistul, mindenestül....a fojtószelep elé meg olajpárás csövek mennek Köszönöm a felvilágosítást... Ami trutyi viszont a fojtószelepházban volt, az egyszerűen nem lehetett az ismételten megnyitott EGR-től. Már csak azért sem, mert a megnyitás előtt is is ilyen szutykos volt - megnéztem. Hacsak nem a 1,5 évvel ezelőtti lezárás előtt került oda, és azóta hurcolom... Ha jól megfigyeltél mindent, akkor a következő talin mindenki beállhatna a sorba egy kis retekmosásra. Óóóóó, semmi ördöngősség: Az a nagy marha motortakaró leszed, vastag harmonikaszerű gumicső - ami rezonátorházból gyün ide - lerángat, a beélesített flakon a balkézbe, jobb kéz a pillangószelepmozgató kerékszerűségen, motor jobbkézzel felpörget, bal kézzel spriccol, motor bőg, szutyok egy része távozik a motorba, kis pihenő, motor jobbkézzel felpörget, bal kézzel spriccol, motor bőg, szutyok újabb része távozik a motorba, vastag harmonikaszerű gumicső visszaeszkábál... A kimondottan EGR-tisztításához szerény meglátásom szerint illene az EGeRet leszedni, és kézben adni neki - merthogy ha reményeim szerint a lötty elég a motorban, akkor ide vajmi kevés tisztítóhatással érhet el a lé felszerelt állapotban... Most már csak ilyen spricnit kell szerezni, részemről mehet a klubtisztogatás... Ha valakinek van/lesz infója, hogy hol lehet ilyet beszerezni, ne legyen rest megosztani velünk...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #716 Dátum: 2009. Január 28. - 16:25:19 » |
|
Nincs sportszűrőd, amit véletlenül túlolajoztál?
Kérem alázattal, bármi előfordulhat... Valóban magam tisztítottam a sportbetétet, de - Stocz hathatós tanácsait követve - szerintem nem olajoztam túl. Meg a mi dzsuva itt volt a fojtószelepházban, ahhoz a fél flakon olajat rá kellett volna nyomnom a betétre (Bár nincs tapasztalatom, hogy mi az elég egy ilyen tisztításnál / újraolajozásnál...)
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. Január 28. - 16:27:01 írta kripic »
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #717 Dátum: 2009. Január 28. - 18:55:58 » |
|
Nincs sportszűrőd, amit véletlenül túlolajoztál?
Kérem alázattal, bármi előfordulhat... Valóban magam tisztítottam a sportbetétet, de - Stocz hathatós tanácsait követve - szerintem nem olajoztam túl. Meg a mi dzsuva itt volt a fojtószelepházban, ahhoz a fél flakon olajat rá kellett volna nyomnom a betétre (Bár nincs tapasztalatom, hogy mi az elég egy ilyen tisztításnál / újraolajozásnál...) Csak próbálok rájönni, hogy mi a fene lehet a gond a gépeddel...honnan az a sok piszok? Hmmm...rejtély!
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #718 Dátum: 2009. Február 03. - 16:34:02 » |
|
Kripic,megoldódott a rángatózós problémád?
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #719 Dátum: 2009. Február 03. - 17:23:52 » |
|
Kripic,megoldódott a rángatózós problémád?
Most már ö is rángatózik.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
|