Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 21. - 12:36:50 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 44 45 [46] 47 48 ... 103   Le
 
Szerző Téma: Torpanás és EGR szelep  (Megtekintve 549296 alkalommal)
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #675 Dátum: 2008. December 17. - 18:25:00 »

Amióta a jó öreg Cápa lezárta, úgy érzem megtáltosodott a gépem! Köszönöm, remélem így is marad, mert minden rendben működik.
Ma hallottam, hogy az EGR a Suzukinál is jelentkezett, mint probléma, és ott is a megfuttatást ajánlották. Szóval az EGR korunk autós vírusa, hála a környezetvédőknek. Túl sok márkánál volt már gond vele, ideje, hogy elgondolkozzanak azon, hogy továbbiakban ne szennyezzék a tiszta benzin- levegő keveréket. Citrom díjat a kitalálójának!
Szoktam olvasni mindenféle autósújságokat és bizony a prémium márkáknál(merci,BMW) is gond az EGR.
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #676 Dátum: 2008. December 17. - 18:25:27 »

Amióta a jó öreg Cápa lezárta, úgy érzem megtáltosodott a gépem! Köszönöm, remélem így is marad, mert minden rendben működik.
Ma hallottam, hogy az EGR a Suzukinál is jelentkezett, mint probléma, és ott is a megfuttatást ajánlották. Szóval az EGR korunk autós vírusa, hála a környezetvédőknek. Túl sok márkánál volt már gond vele, ideje, hogy elgondolkozzanak azon, hogy továbbiakban ne szennyezzék a tiszta benzin- levegő keveréket. Citrom díjat a kitalálójának!
Szoktam olvasni mindenféle autósújságokat és bizony a prémium márkáknál(merci,BMW) is gond az EGR.
Meatloaf! Szóval nemcsak a képeket nézed? He Ez már komoly dolog, büszke vagyok Rád! Kacsint Amúgy tényleg nem a legnagyobb találmány az EGR, ideje kitalálni valamit jót is helyette, mert ez nem vált be.
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #677 Dátum: 2008. December 17. - 19:06:31 »

Amióta a jó öreg Cápa lezárta, úgy érzem megtáltosodott a gépem! Köszönöm, remélem így is marad, mert minden rendben működik.
Ma hallottam, hogy az EGR a Suzukinál is jelentkezett, mint probléma, és ott is a megfuttatást ajánlották. Szóval az EGR korunk autós vírusa, hála a környezetvédőknek. Túl sok márkánál volt már gond vele, ideje, hogy elgondolkozzanak azon, hogy továbbiakban ne szennyezzék a tiszta benzin- levegő keveréket. Citrom díjat a kitalálójának!
Szoktam olvasni mindenféle autósújságokat és bizony a prémium márkáknál(merci,BMW) is gond az EGR.
Meatloaf! Szóval nemcsak a képeket nézed? He Ez már komoly dolog, büszke vagyok Rád! Kacsint Amúgy tényleg nem a legnagyobb találmány az EGR, ideje kitalálni valamit jót is helyette, mert ez nem vált be.
Ne találjanak ki semmit helyette,mert abból jó nem fog kisülni.Egyszerűen csak szüntessék meg.(végül is ezt teszi az aki lezárja,és mégis működik a motor)
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3425


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #678 Dátum: 2008. December 17. - 19:59:53 »

A túl alacsony EGR-áramlat ill. annak teljes hiánya gyorsítás és erős terhelés esetén túlságosan magas égési hőmérsékletet eredményez. Ez a következő tüneteket okozhatja:
Kopogás
A motor túlmelegedése
Kedvezőtlen eredményű kibocsátás-vizsgálat

Na ez az utóbbi három nem volt sose, mióta lezártam. A vízhőmérséklet nagyon szépen beáll, zöldkártyát most csináltattam, semmi kifogás nem volt. Kopogni meg csak a homlokomon szoktam, jó néhány autóstársunk (nem cartárs!!) vezetői képességének láttán. Mosolyog

Nekem már elég régóta le van zárva az egér kb másfél éve, kb 20e km. és egyik tünet sem jelentkezett. Se melegedés se kopogás és a zöldkártyán észre sem vették. Viszont szép simán megy a járgány.

Melegedés csak akkor jelentkezik (het), ha padlógázon tolod a gépet: jobban tudod tolni neki a tiszta levegővel, mint a visszaforgatottal (vagy ha folyamatosan gyorsítasz/lassítasz és hosszú távon műveled ezt - pl. versenyzés).
Károsanyag kibocsátás növekedését a zöldkártya nem fogja jelezni: az egy statikus vizsgálat (fix terhelés+fordulatszám). Általános motor állapotot lehet belőle lemérni. EGR a dinamikus terhelésváltozásnál kap szerepet.
Szerintem!  Vigyorog

Akkor most ne zárjuk le, inkább hagyjuk rángatni???
Ha lezárva működik jobban a motor,akkor le kell zárni.Nekem pl. 48000 van a gépben és nincs lezárva,mert tökéletesen működik.
Nekem is 28700 Km van benne, de eddig semmi hiba.  /kopp-kopp-kopp 3szor alulról fa asztal alól felfelé/ /nem vagyok babonás.../  Vigyorog
Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #679 Dátum: 2008. December 19. - 17:42:49 »

A túl alacsony EGR-áramlat ill. annak teljes hiánya gyorsítás és erős terhelés esetén túlságosan magas égési hőmérsékletet eredményez. Ez a következő tüneteket okozhatja:
Kopogás
A motor túlmelegedése
Kedvezőtlen eredményű kibocsátás-vizsgálat

Na ez az utóbbi három nem volt sose, mióta lezártam. A vízhőmérséklet nagyon szépen beáll, zöldkártyát most csináltattam, semmi kifogás nem volt. Kopogni meg csak a homlokomon szoktam, jó néhány autóstársunk (nem cartárs!!) vezetői képességének láttán. Mosolyog

Nekem már elég régóta le van zárva az egér kb másfél éve, kb 20e km. és egyik tünet sem jelentkezett. Se melegedés se kopogás és a zöldkártyán észre sem vették. Viszont szép simán megy a járgány.

Melegedés csak akkor jelentkezik (het), ha padlógázon tolod a gépet: jobban tudod tolni neki a tiszta levegővel, mint a visszaforgatottal (vagy ha folyamatosan gyorsítasz/lassítasz és hosszú távon műveled ezt - pl. versenyzés).
Károsanyag kibocsátás növekedését a zöldkártya nem fogja jelezni: az egy statikus vizsgálat (fix terhelés+fordulatszám). Általános motor állapotot lehet belőle lemérni. EGR a dinamikus terhelésváltozásnál kap szerepet.
Szerintem!  Vigyorog

Akkor most ne zárjuk le, inkább hagyjuk rángatni???
Ha lezárva működik jobban a motor,akkor le kell zárni.Nekem pl. 48000 van a gépben és nincs lezárva,mert tökéletesen működik.
Nekem is 28700 Km van benne, de eddig semmi hiba.  /kopp-kopp-kopp 3szor alulról fa asztal alól felfelé/ /nem vagyok babonás.../  Vigyorog
Nálatok (és nálam is  Kacsint) azért működik jobban EGR nélkül, mint vele, mert korszerűtlenül vezettek: takarékosan, kíméletesen vezettek, nem "használjátok ki" a motort. 
Az EGR nem erre a vezetési stílusra lett kitalálva, hanem a ...
Ott védi a természetet.
Ti vagytok az elenyésző kisebbség, hát viseljétek a büntetést!
 Vigyorog
Naplózva
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #680 Dátum: 2008. December 20. - 07:24:05 »


Az EGR nem erre a vezetési stílusra lett kitalálva, hanem a ...

Ez például rám vonatkozik?  Vigyorog
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #681 Dátum: 2008. December 20. - 15:26:44 »


Az EGR nem erre a vezetési stílusra lett kitalálva, hanem a ...

Ez például rám vonatkozik?  Vigyorog

Hosszú lett volna kifejteni, hogy kikre.
Bár még nem láttalak vezetni (lehet, hogy láttalak, csak olyan gyorsan húztál el mellettem, hogy fel sem fogtam  He), az írásaid alapján úgy gondolom, hogy Te is ott vagy a pontok között  Kacsint. Majd ha annyi idős leszel mint mi, Te is lelassulsz. (Nem, nem azért mert romlanak a reflexeid  . Csak a letakart emberek látványa. Az lassítja az embert.)
Naplózva
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #682 Dátum: 2008. December 22. - 14:54:59 »


Az EGR nem erre a vezetési stílusra lett kitalálva, hanem a ...

Ez például rám vonatkozik?  Vigyorog

Hosszú lett volna kifejteni, hogy kikre.
Bár még nem láttalak vezetni (lehet, hogy láttalak, csak olyan gyorsan húztál el mellettem, hogy fel sem fogtam  He), az írásaid alapján úgy gondolom, hogy Te is ott vagy a pontok között  Kacsint. Majd ha annyi idős leszel mint mi, Te is lelassulsz. (Nem, nem azért mert romlanak a reflexeid  . Csak a letakart emberek látványa. Az lassítja az embert.)

Igazából nem száguldozni szeretek, hanem csak pörgetni a motort. A plusz 10 százalékot mindig betartom.
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
sebijoe
Vendég
« Hozzászólás #683 Dátum: 2008. December 22. - 17:16:22 »


Az EGR nem erre a vezetési stílusra lett kitalálva, hanem a ...

Ez például rám vonatkozik?  Vigyorog

Hosszú lett volna kifejteni, hogy kikre.
Bár még nem láttalak vezetni (lehet, hogy láttalak, csak olyan gyorsan húztál el mellettem, hogy fel sem fogtam  He), az írásaid alapján úgy gondolom, hogy Te is ott vagy a pontok között  Kacsint. Majd ha annyi idős leszel mint mi, Te is lelassulsz. (Nem, nem azért mert romlanak a reflexeid  . Csak a letakart emberek látványa. Az lassítja az embert.)

Szerintem ez nem kor habem mentalitás kérdése, hogy ki mennyire gyors, azt hiszem nyugodtan mondhatom, mert mind a kettőtöknél idősebb vagyok és még mindig nem lassultam le! Kacsint Vigyorog
Naplózva
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #684 Dátum: 2008. December 22. - 18:12:59 »


Az EGR nem erre a vezetési stílusra lett kitalálva, hanem a ...

Ez például rám vonatkozik?  Vigyorog

Hosszú lett volna kifejteni, hogy kikre.
Bár még nem láttalak vezetni (lehet, hogy láttalak, csak olyan gyorsan húztál el mellettem, hogy fel sem fogtam  He), az írásaid alapján úgy gondolom, hogy Te is ott vagy a pontok között  Kacsint. Majd ha annyi idős leszel mint mi, Te is lelassulsz. (Nem, nem azért mert romlanak a reflexeid  . Csak a letakart emberek látványa. Az lassítja az embert.)

Szerintem ez nem kor habem mentalitás kérdése, hogy ki mennyire gyors, azt hiszem nyugodtan mondhatom, mert mind a kettőtöknél idősebb vagyok és még mindig nem lassultam le! Kacsint Vigyorog
Ezt én is tanúsíthatom.  Vigyorog
Józsi a leggyorsabb veterán!  Vigyorog
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
akidobos
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1062


Hatchback 1.4 Star


WWW
« Hozzászólás #685 Dátum: 2008. December 23. - 12:56:34 »

22.-én megy zöldkártyára az autó. Szerintetek nem lesz gáz, a lezárt EGR?
Szerintem nem.
Az egr úgyis csak fokozott terhelésnél nyit, ott viszont csak üresben pörgeted...
Hali.Nekem meg azt mondta a szerelőm,hogy az EGR csak alapjáraton dolgozik....
 
De a biztonság kedvéért kipucolta.Mondom jó kormos volt,mire ő:Nem láttam én még kormot Vigyorog
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #686 Dátum: 2008. December 24. - 05:45:08 »

22.-én megy zöldkártyára az autó. Szerintetek nem lesz gáz, a lezárt EGR?
Szerintem nem.
Az egr úgyis csak fokozott terhelésnél nyit, ott viszont csak üresben pörgeted...
Hali.Nekem meg azt mondta a szerelőm,hogy az EGR csak alapjáraton dolgozik....
 
De a biztonság kedvéért kipucolta.Mondom jó kormos volt,mire ő:Nem láttam én még kormot Vigyorog
Ha alapjáraton nyit(túlnyit?) az EGR, akkor a motor le is állhat, illetve ha úgy marad, akkor be sem indul.
Ez egy kicsit ellent mind a szerelőd véleményének.  Kacsint
Naplózva
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #687 Dátum: 2009. Január 12. - 18:32:43 »

A szerviz javaslatára (l.: http://lacetti-klub.extra.hu/forum/index.php?topic=233.msg26510#msg26510) kioperáltama tömítést az EGéR alól.
Így nézett ki 15 hónap lezárás után a tömítés alsó fele...
Naplózva
gatsy
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 913


Gat$y


WWW
« Hozzászólás #688 Dátum: 2009. Január 13. - 10:56:05 »

A szerviz javaslatára (l.: http://lacetti-klub.extra.hu/forum/index.php?topic=233.msg26510#msg26510) kioperáltama tömítést az EGéR alól.
Így nézett ki 15 hónap lezárás után a tömítés alsó fele...

A hétvégén én is kivettem, "ha már szervízbe megy és nem tudnak róla, nehogy eblekössenek" alapon. Ugyan így nézett ki, de én csak most tavasszal tettem be.
Naplózva
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #689 Dátum: 2009. Január 14. - 22:11:44 »

A szerviz javaslatára (l.: http://lacetti-klub.extra.hu/forum/index.php?topic=233.msg26510#msg26510) kioperáltama tömítést az EGéR alól.
Így nézett ki 15 hónap lezárás után a tömítés alsó fele...

Na szóval a saját javaslatomra meg valószínűleg visszateszem.
Miért is?  Mert ahogy azt javallották: kivettem, jól megpörgettem a gépet (majd a szívem szakadt meg: vagy 6-8 km 4.-ben 120-al (kb. 4800-5000-es fordulat), majd újabb legalább 2-3 km 3.-ban szintén ekörüli sebességgel, kb 6000-es fordulat..., feltételezem kimeríti a "jól pörgesd meg" fogalmát...)
Az eredmény? Egy, a városi tempónál és forgalmi körülmények közepette használhatatlan autó! De komolyan, olyan mint egy bakkecske. Ha kisebb gyorsítások közepette a körülmények miatt elveszem a gáz, majd kifejelem a szélvédőt, olyant ránt (mintha egy helyett négy motor motorfékezne, ráadásul teljesen össze-vissza.... ) Ha egyenletes tempót tartanék viszonylag kicsit nyomva tartott gázpedálnál- ezt főleg 2300-2500 környékén csinálja- majd leesik a fejem, úgy rángatódzik (Kívülről olyan lehetek, mint az a remek hátsóablakdísz bólogatós kutya )

Biztos van köze a jelenségnek az EGR-hez, de kell lennie valami másnak is, nem gondoljátok? Jó, hogy egy rakás kaka ez a szerkezet, de ennyire csak nem tudja elb... izé barmolni az autót.
(Ja, és az EGR tutira tud működni a gépben, amikor kivettem alóla a lezárást ismételten kipucováltam a semmit belőle (15 hónapig nem láthatott kipufogógázt...), és szépen kotyogott a belsejében az az izé, aminek kotyognia kell...)
Naplózva
Oldalak: 1 ... 44 45 [46] 47 48 ... 103   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!