Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 21. - 15:20:11 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 43 44 [45] 46 47 ... 103   Le
 
Szerző Téma: Torpanás és EGR szelep  (Megtekintve 549363 alkalommal)
matchbox
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


« Hozzászólás #660 Dátum: 2008. November 19. - 21:21:21 »

Sziasztok!
Nagyon jó hozzászólásokat olvastam itt EGR-témában.
Mellékelek 2 képet: pech-lámpás és elkokszolódott, majd 'kikormolás' és kitisztítás után (pech-lámpa kialudt).
Naplózva
gabenur
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


« Hozzászólás #661 Dátum: 2008. November 22. - 11:18:29 »

Sziasztok nekem is az a szemét szelep problémám van.
Világít a sárga lámpa meg néha szaggat az autó.
Merre találom azt az EGR szelepet had kapjam ki belőle?
Köszi a segitséget sziasztok.
Naplózva
R*R
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


« Hozzászólás #662 Dátum: 2008. November 22. - 13:30:28 »

Sziasztok nekem is az a szemét szelep problémám van.
Világít a sárga lámpa meg néha szaggat az autó.
Merre találom azt az EGR szelepet had kapjam ki belőle?
Köszi a segitséget sziasztok.
3. oldalon
Naplózva
baroti
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 571


Lacetti HB 1.8 16V CDX Platinum / GPL


« Hozzászólás #663 Dátum: 2008. November 23. - 07:40:02 »

Egy hete megtortent az EGR lezaras, 1,5 mm alulemezzel amugy a gyaritomites nalam is acel. Kulomben nem volt tulsagosan kormos, de ugyerzem van eredmenye mert rangatas nuku.
Na de tegnap helyette fellepett valami egyebb , de azt az elektromos topikban.
Naplózva

Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #664 Dátum: 2008. November 23. - 10:28:25 »

Sziasztok!
Nagyon jó hozzászólásokat olvastam itt EGR-témában.
Mellékelek 2 képet: pech-lámpás és elkokszolódott, majd 'kikormolás' és kitisztítás után (pech-lámpa kialudt).
Erről a kitisztításról írhatnál bővebben is.
Naplózva
balendre
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


« Hozzászólás #665 Dátum: 2008. November 27. - 12:05:06 »

Kedves Mindenki!
Remélem tudtok nekem segíteni, ugyanis, valószínű, hogy nálam is az EGR szelep vacakol. Tudjátok, kis rángatózás (különösen hideg motornál), és az az utálatos sárga lámpa világít. A kocsit nem nagyon hajtom, (1,4 Lacetti 2005 júliusi, 43.000 km), szóval nagyon idegesít, hogy ennek ellenére probléma van vele. "Természetesen" már nem garanciás, ezért félve viszem a Chevrolet szakszervízbe. Ott közlik velem, hogy valami szelep beragad, ezért az elektronika leszabályozza a benzinbefecskendezést, és ezért a sárga lámpa, meg a rángatózás. Ki kell cserélni KAPARÓSZELEPRE, "csupáncsak" alaphangon 80.000 ft-ba fog kerülni. Az agyvizem kicsit felment, bár ezt "úriemberhez" méltóan nem mutattam, merthát ez a havi fizetésem szinte. A főnök azért rendes volt és mondta, hogy talán segít, ha 3-asban 6.000 fordulat közelébe viszem a motort és néha így járatom. Mit csináljak? Zárassam le az EGR-t? Ha igen, akkor ezt hol csinálják és kb. mennyiért? (Békés megyében lakom, és ezért gyulai, békéscsabai ill. a környékükön lévő megbízható!! szerelők érdekelnének!
Minden válaszadónak előre is köszönöm! Endre
Naplózva
gatsy
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 913


Gat$y


WWW
« Hozzászólás #666 Dátum: 2008. November 27. - 16:24:25 »

Kedves Mindenki!
Remélem tudtok nekem segíteni, ugyanis, valószínű, hogy nálam is az EGR szelep vacakol. Tudjátok, kis rángatózás (különösen hideg motornál), és az az utálatos sárga lámpa világít. A kocsit nem nagyon hajtom, (1,4 Lacetti 2005 júliusi, 43.000 km), szóval nagyon idegesít, hogy ennek ellenére probléma van vele. "Természetesen" már nem garanciás, ezért félve viszem a Chevrolet szakszervízbe. Ott közlik velem, hogy valami szelep beragad, ezért az elektronika leszabályozza a benzinbefecskendezést, és ezért a sárga lámpa, meg a rángatózás. Ki kell cserélni KAPARÓSZELEPRE, "csupáncsak" alaphangon 80.000 ft-ba fog kerülni. Az agyvizem kicsit felment, bár ezt "úriemberhez" méltóan nem mutattam, merthát ez a havi fizetésem szinte. A főnök azért rendes volt és mondta, hogy talán segít, ha 3-asban 6.000 fordulat közelébe viszem a motort és néha így járatom. Mit csináljak? Zárassam le az EGR-t? Ha igen, akkor ezt hol csinálják és kb. mennyiért? (Békés megyében lakom, és ezért gyulai, békéscsabai ill. a környékükön lévő megbízható!! szerelők érdekelnének!
Minden válaszadónak előre is köszönöm! Endre

Szia,

Ha visszaolvasol az fórumon, akkor meglátod, hogy sajnos már késő az EGRt lezárni, ill. sajnos  ez sem mindig használ.
Alapvetően a kipufogó szelepekre rakódó szennyeződésről van szó, és bár néha tényleg segít, ha meghuzatod, de általában tényleg a csere szokott lenni a megoldás kulcsa.
Nagyon részletekbe tényleg nem akarok bele menni, mert valóban nagyon részletesen tárgyaltuk már itt a dolgokat.

Ha azonban mindenképpen csere lesz a dologból, próbáld meg nem szakszervízbe vinni, de mindenképpen olyanhopz,a ki már sikerrel végzett hasonló műtétet.
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #667 Dátum: 2008. November 27. - 18:02:18 »

Kedves Mindenki!
Remélem tudtok nekem segíteni, ugyanis, valószínű, hogy nálam is az EGR szelep vacakol. Tudjátok, kis rángatózás (különösen hideg motornál), és az az utálatos sárga lámpa világít. A kocsit nem nagyon hajtom, (1,4 Lacetti 2005 júliusi, 43.000 km), szóval nagyon idegesít, hogy ennek ellenére probléma van vele. "Természetesen" már nem garanciás, ezért félve viszem a Chevrolet szakszervízbe. Ott közlik velem, hogy valami szelep beragad, ezért az elektronika leszabályozza a benzinbefecskendezést, és ezért a sárga lámpa, meg a rángatózás. Ki kell cserélni KAPARÓSZELEPRE, "csupáncsak" alaphangon 80.000 ft-ba fog kerülni. Az agyvizem kicsit felment, bár ezt "úriemberhez" méltóan nem mutattam, merthát ez a havi fizetésem szinte. A főnök azért rendes volt és mondta, hogy talán segít, ha 3-asban 6.000 fordulat közelébe viszem a motort és néha így járatom. Mit csináljak? Zárassam le az EGR-t? Ha igen, akkor ezt hol csinálják és kb. mennyiért? (Békés megyében lakom, és ezért gyulai, békéscsabai ill. a környékükön lévő megbízható!! szerelők érdekelnének!
Minden válaszadónak előre is köszönöm! Endre

Szia,

Ha visszaolvasol az fórumon, akkor meglátod, hogy sajnos már késő az EGRt lezárni, ill. sajnos  ez sem mindig használ.
Alapvetően a kipufogó szelepekre rakódó szennyeződésről van szó, és bár néha tényleg segít, ha meghuzatod, de általában tényleg a csere szokott lenni a megoldás kulcsa.
Nagyon részletekbe tényleg nem akarok bele menni, mert valóban nagyon részletesen tárgyaltuk már itt a dolgokat.

Ha azonban mindenképpen csere lesz a dologból, próbáld meg nem szakszervízbe vinni, de mindenképpen olyanhopz,a ki már sikerrel végzett hasonló műtétet.
No és nem itt, hanem  a megfelelő topicban (Szelepcsere, kapcsolódó tapasztalatok) bővebben olvashatsz erről a szelepcserés dologról. Kacsint
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #668 Dátum: 2008. December 09. - 20:00:21 »

Kis hasznos info:

Kipufogógáz visszavezető szelep

Kipufogógáz-visszavezető (EGR) rendszerrel az automatikus váltóművel ellátott motorok rendelkeznek a magas égési hőmérséklet okozta NOx-(nitrogénoxid)-kibocsátás csökkentése végett. Az EGR-szelepet a motor-szabályozó modul (ECM) vezérli. Az EGR-szelep kis mennyiségű kipufogógázt juttat a szívócsatornába, ezáltal csökkentve az égési hőmérsékletet. A visszavezetett kipufogógáz mennyiségét a vákuum és a kipufogógáz-ellennyomás változása szabályozza. Túlzott mennyiségű kipufogógáz megakadályozza az égést. Ezért, különösen alapjáraton, a szelep nagyon kevés kipufogógázt enged át.
Az EGR-szelep általában a következő körülmények között nyit:
Felmelegedett motor esetén.
Alapjárati fordulatszám fölött.

A hibás működés következményei

A túlzott EGR-áramlat akadályozza az égést, egyenetlen motorjárást vagy leállást okozva. Alapjáraton, egyenletes sebességnél vagy hidegindítás után a túlzott EGR-áramlat a következő tüneteket okozhatja:
A motor hidegindítás után leáll.
A motor lassításkor alapjáraton leáll.
A motor egyenletes sebességnél megugrik.
Egyenetlen alapjárat.
Ha az EGR-szelep folyamatosan nyitva marad, megtörténhet, hogy a motor nem képes alapjáratú működésre. A túl alacsony EGR-áramlat ill. annak teljes hiánya gyorsítás és erős terhelés esetén túlságosan magas égési hőmérsékletet eredményez. Ez a következő tüneteket okozhatja:
Kopogás
A motor túlmelegedése
Kedvezőtlen eredményű kibocsátás-vizsgálat
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
gatsy
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 913


Gat$y


WWW
« Hozzászólás #669 Dátum: 2008. December 10. - 14:40:34 »

A túl alacsony EGR-áramlat ill. annak teljes hiánya gyorsítás és erős terhelés esetén túlságosan magas égési hőmérsékletet eredményez. Ez a következő tüneteket okozhatja:
Kopogás
A motor túlmelegedése
Kedvezőtlen eredményű kibocsátás-vizsgálat

Na ez az utóbbi három nem volt sose, mióta lezártam. A vízhőmérséklet nagyon szépen beáll, zöldkártyát most csináltattam, semmi kifogás nem volt. Kopogni meg csak a homlokomon szoktam, jó néhány autóstársunk (nem cartárs!!) vezetői képességének láttán. Mosolyog
Naplózva
hicar
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172



« Hozzászólás #670 Dátum: 2008. December 12. - 11:37:19 »

A túl alacsony EGR-áramlat ill. annak teljes hiánya gyorsítás és erős terhelés esetén túlságosan magas égési hőmérsékletet eredményez. Ez a következő tüneteket okozhatja:
Kopogás
A motor túlmelegedése
Kedvezőtlen eredményű kibocsátás-vizsgálat

Na ez az utóbbi három nem volt sose, mióta lezártam. A vízhőmérséklet nagyon szépen beáll, zöldkártyát most csináltattam, semmi kifogás nem volt. Kopogni meg csak a homlokomon szoktam, jó néhány autóstársunk (nem cartárs!!) vezetői képességének láttán. Mosolyog

Nekem már elég régóta le van zárva az egér kb másfél éve, kb 20e km. és egyik tünet sem jelentkezett. Se melegedés se kopogás és a zöldkártyán észre sem vették. Viszont szép simán megy a járgány.
Naplózva

Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #671 Dátum: 2008. December 14. - 17:22:11 »

A túl alacsony EGR-áramlat ill. annak teljes hiánya gyorsítás és erős terhelés esetén túlságosan magas égési hőmérsékletet eredményez. Ez a következő tüneteket okozhatja:
Kopogás
A motor túlmelegedése
Kedvezőtlen eredményű kibocsátás-vizsgálat

Na ez az utóbbi három nem volt sose, mióta lezártam. A vízhőmérséklet nagyon szépen beáll, zöldkártyát most csináltattam, semmi kifogás nem volt. Kopogni meg csak a homlokomon szoktam, jó néhány autóstársunk (nem cartárs!!) vezetői képességének láttán. Mosolyog

Nekem már elég régóta le van zárva az egér kb másfél éve, kb 20e km. és egyik tünet sem jelentkezett. Se melegedés se kopogás és a zöldkártyán észre sem vették. Viszont szép simán megy a járgány.

Melegedés csak akkor jelentkezik (het), ha padlógázon tolod a gépet: jobban tudod tolni neki a tiszta levegővel, mint a visszaforgatottal (vagy ha folyamatosan gyorsítasz/lassítasz és hosszú távon műveled ezt - pl. versenyzés).
Károsanyag kibocsátás növekedését a zöldkártya nem fogja jelezni: az egy statikus vizsgálat (fix terhelés+fordulatszám). Általános motor állapotot lehet belőle lemérni. EGR a dinamikus terhelésváltozásnál kap szerepet.
Szerintem!  Vigyorog
Naplózva
hicar
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172



« Hozzászólás #672 Dátum: 2008. December 15. - 11:48:59 »

A túl alacsony EGR-áramlat ill. annak teljes hiánya gyorsítás és erős terhelés esetén túlságosan magas égési hőmérsékletet eredményez. Ez a következő tüneteket okozhatja:
Kopogás
A motor túlmelegedése
Kedvezőtlen eredményű kibocsátás-vizsgálat

Na ez az utóbbi három nem volt sose, mióta lezártam. A vízhőmérséklet nagyon szépen beáll, zöldkártyát most csináltattam, semmi kifogás nem volt. Kopogni meg csak a homlokomon szoktam, jó néhány autóstársunk (nem cartárs!!) vezetői képességének láttán. Mosolyog

Nekem már elég régóta le van zárva az egér kb másfél éve, kb 20e km. és egyik tünet sem jelentkezett. Se melegedés se kopogás és a zöldkártyán észre sem vették. Viszont szép simán megy a járgány.

Melegedés csak akkor jelentkezik (het), ha padlógázon tolod a gépet: jobban tudod tolni neki a tiszta levegővel, mint a visszaforgatottal (vagy ha folyamatosan gyorsítasz/lassítasz és hosszú távon műveled ezt - pl. versenyzés).
Károsanyag kibocsátás növekedését a zöldkártya nem fogja jelezni: az egy statikus vizsgálat (fix terhelés+fordulatszám). Általános motor állapotot lehet belőle lemérni. EGR a dinamikus terhelésváltozásnál kap szerepet.
Szerintem!  Vigyorog

Akkor most ne zárjuk le, inkább hagyjuk rángatni???
Naplózva

meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #673 Dátum: 2008. December 15. - 16:32:14 »

A túl alacsony EGR-áramlat ill. annak teljes hiánya gyorsítás és erős terhelés esetén túlságosan magas égési hőmérsékletet eredményez. Ez a következő tüneteket okozhatja:
Kopogás
A motor túlmelegedése
Kedvezőtlen eredményű kibocsátás-vizsgálat

Na ez az utóbbi három nem volt sose, mióta lezártam. A vízhőmérséklet nagyon szépen beáll, zöldkártyát most csináltattam, semmi kifogás nem volt. Kopogni meg csak a homlokomon szoktam, jó néhány autóstársunk (nem cartárs!!) vezetői képességének láttán. Mosolyog

Nekem már elég régóta le van zárva az egér kb másfél éve, kb 20e km. és egyik tünet sem jelentkezett. Se melegedés se kopogás és a zöldkártyán észre sem vették. Viszont szép simán megy a járgány.

Melegedés csak akkor jelentkezik (het), ha padlógázon tolod a gépet: jobban tudod tolni neki a tiszta levegővel, mint a visszaforgatottal (vagy ha folyamatosan gyorsítasz/lassítasz és hosszú távon műveled ezt - pl. versenyzés).
Károsanyag kibocsátás növekedését a zöldkártya nem fogja jelezni: az egy statikus vizsgálat (fix terhelés+fordulatszám). Általános motor állapotot lehet belőle lemérni. EGR a dinamikus terhelésváltozásnál kap szerepet.
Szerintem!  Vigyorog

Akkor most ne zárjuk le, inkább hagyjuk rángatni???
Ha lezárva működik jobban a motor,akkor le kell zárni.Nekem pl. 48000 van a gépben és nincs lezárva,mert tökéletesen működik.
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #674 Dátum: 2008. December 17. - 18:09:50 »

Amióta a jó öreg Cápa lezárta, úgy érzem megtáltosodott a gépem! Köszönöm, remélem így is marad, mert minden rendben működik.
Ma hallottam, hogy az EGR a Suzukinál is jelentkezett, mint probléma, és ott is a megfuttatást ajánlották. Szóval az EGR korunk autós vírusa, hála a környezetvédőknek. Túl sok márkánál volt már gond vele, ideje, hogy elgondolkozzanak azon, hogy továbbiakban ne szennyezzék a tiszta benzin- levegő keveréket. Citrom díjat a kitalálójának!
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
Oldalak: 1 ... 43 44 [45] 46 47 ... 103   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!