matchbox
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 1
|
|
« Hozzászólás #660 Dátum: 2008. November 19. - 21:21:21 » |
|
Sziasztok! Nagyon jó hozzászólásokat olvastam itt EGR-témában. Mellékelek 2 képet: pech-lámpás és elkokszolódott, majd 'kikormolás' és kitisztítás után (pech-lámpa kialudt).
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
gabenur
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 2
|
|
« Hozzászólás #661 Dátum: 2008. November 22. - 11:18:29 » |
|
Sziasztok nekem is az a szemét szelep problémám van. Világít a sárga lámpa meg néha szaggat az autó. Merre találom azt az EGR szelepet had kapjam ki belőle? Köszi a segitséget sziasztok.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
R*R
|
|
« Hozzászólás #662 Dátum: 2008. November 22. - 13:30:28 » |
|
Sziasztok nekem is az a szemét szelep problémám van. Világít a sárga lámpa meg néha szaggat az autó. Merre találom azt az EGR szelepet had kapjam ki belőle? Köszi a segitséget sziasztok.
3. oldalon
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
baroti
|
|
« Hozzászólás #663 Dátum: 2008. November 23. - 07:40:02 » |
|
Egy hete megtortent az EGR lezaras, 1,5 mm alulemezzel amugy a gyaritomites nalam is acel. Kulomben nem volt tulsagosan kormos, de ugyerzem van eredmenye mert rangatas nuku. Na de tegnap helyette fellepett valami egyebb , de azt az elektromos topikban.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #664 Dátum: 2008. November 23. - 10:28:25 » |
|
Sziasztok! Nagyon jó hozzászólásokat olvastam itt EGR-témában. Mellékelek 2 képet: pech-lámpás és elkokszolódott, majd 'kikormolás' és kitisztítás után (pech-lámpa kialudt).
Erről a kitisztításról írhatnál bővebben is.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
balendre
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 4
|
|
« Hozzászólás #665 Dátum: 2008. November 27. - 12:05:06 » |
|
Kedves Mindenki! Remélem tudtok nekem segíteni, ugyanis, valószínű, hogy nálam is az EGR szelep vacakol. Tudjátok, kis rángatózás (különösen hideg motornál), és az az utálatos sárga lámpa világít. A kocsit nem nagyon hajtom, (1,4 Lacetti 2005 júliusi, 43.000 km), szóval nagyon idegesít, hogy ennek ellenére probléma van vele. "Természetesen" már nem garanciás, ezért félve viszem a Chevrolet szakszervízbe. Ott közlik velem, hogy valami szelep beragad, ezért az elektronika leszabályozza a benzinbefecskendezést, és ezért a sárga lámpa, meg a rángatózás. Ki kell cserélni KAPARÓSZELEPRE, "csupáncsak" alaphangon 80.000 ft-ba fog kerülni. Az agyvizem kicsit felment, bár ezt "úriemberhez" méltóan nem mutattam, merthát ez a havi fizetésem szinte. A főnök azért rendes volt és mondta, hogy talán segít, ha 3-asban 6.000 fordulat közelébe viszem a motort és néha így járatom. Mit csináljak? Zárassam le az EGR-t? Ha igen, akkor ezt hol csinálják és kb. mennyiért? (Békés megyében lakom, és ezért gyulai, békéscsabai ill. a környékükön lévő megbízható!! szerelők érdekelnének! Minden válaszadónak előre is köszönöm! Endre
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
gatsy
|
|
« Hozzászólás #666 Dátum: 2008. November 27. - 16:24:25 » |
|
Kedves Mindenki! Remélem tudtok nekem segíteni, ugyanis, valószínű, hogy nálam is az EGR szelep vacakol. Tudjátok, kis rángatózás (különösen hideg motornál), és az az utálatos sárga lámpa világít. A kocsit nem nagyon hajtom, (1,4 Lacetti 2005 júliusi, 43.000 km), szóval nagyon idegesít, hogy ennek ellenére probléma van vele. "Természetesen" már nem garanciás, ezért félve viszem a Chevrolet szakszervízbe. Ott közlik velem, hogy valami szelep beragad, ezért az elektronika leszabályozza a benzinbefecskendezést, és ezért a sárga lámpa, meg a rángatózás. Ki kell cserélni KAPARÓSZELEPRE, "csupáncsak" alaphangon 80.000 ft-ba fog kerülni. Az agyvizem kicsit felment, bár ezt "úriemberhez" méltóan nem mutattam, merthát ez a havi fizetésem szinte. A főnök azért rendes volt és mondta, hogy talán segít, ha 3-asban 6.000 fordulat közelébe viszem a motort és néha így járatom. Mit csináljak? Zárassam le az EGR-t? Ha igen, akkor ezt hol csinálják és kb. mennyiért? (Békés megyében lakom, és ezért gyulai, békéscsabai ill. a környékükön lévő megbízható!! szerelők érdekelnének! Minden válaszadónak előre is köszönöm! Endre
Szia, Ha visszaolvasol az fórumon, akkor meglátod, hogy sajnos már késő az EGRt lezárni, ill. sajnos ez sem mindig használ. Alapvetően a kipufogó szelepekre rakódó szennyeződésről van szó, és bár néha tényleg segít, ha meghuzatod, de általában tényleg a csere szokott lenni a megoldás kulcsa. Nagyon részletekbe tényleg nem akarok bele menni, mert valóban nagyon részletesen tárgyaltuk már itt a dolgokat. Ha azonban mindenképpen csere lesz a dologból, próbáld meg nem szakszervízbe vinni, de mindenképpen olyanhopz,a ki már sikerrel végzett hasonló műtétet.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #667 Dátum: 2008. November 27. - 18:02:18 » |
|
Kedves Mindenki! Remélem tudtok nekem segíteni, ugyanis, valószínű, hogy nálam is az EGR szelep vacakol. Tudjátok, kis rángatózás (különösen hideg motornál), és az az utálatos sárga lámpa világít. A kocsit nem nagyon hajtom, (1,4 Lacetti 2005 júliusi, 43.000 km), szóval nagyon idegesít, hogy ennek ellenére probléma van vele. "Természetesen" már nem garanciás, ezért félve viszem a Chevrolet szakszervízbe. Ott közlik velem, hogy valami szelep beragad, ezért az elektronika leszabályozza a benzinbefecskendezést, és ezért a sárga lámpa, meg a rángatózás. Ki kell cserélni KAPARÓSZELEPRE, "csupáncsak" alaphangon 80.000 ft-ba fog kerülni. Az agyvizem kicsit felment, bár ezt "úriemberhez" méltóan nem mutattam, merthát ez a havi fizetésem szinte. A főnök azért rendes volt és mondta, hogy talán segít, ha 3-asban 6.000 fordulat közelébe viszem a motort és néha így járatom. Mit csináljak? Zárassam le az EGR-t? Ha igen, akkor ezt hol csinálják és kb. mennyiért? (Békés megyében lakom, és ezért gyulai, békéscsabai ill. a környékükön lévő megbízható!! szerelők érdekelnének! Minden válaszadónak előre is köszönöm! Endre
Szia, Ha visszaolvasol az fórumon, akkor meglátod, hogy sajnos már késő az EGRt lezárni, ill. sajnos ez sem mindig használ. Alapvetően a kipufogó szelepekre rakódó szennyeződésről van szó, és bár néha tényleg segít, ha meghuzatod, de általában tényleg a csere szokott lenni a megoldás kulcsa. Nagyon részletekbe tényleg nem akarok bele menni, mert valóban nagyon részletesen tárgyaltuk már itt a dolgokat. Ha azonban mindenképpen csere lesz a dologból, próbáld meg nem szakszervízbe vinni, de mindenképpen olyanhopz,a ki már sikerrel végzett hasonló műtétet. No és nem itt, hanem a megfelelő topicban (Szelepcsere, kapcsolódó tapasztalatok) bővebben olvashatsz erről a szelepcserés dologról.
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #668 Dátum: 2008. December 09. - 20:00:21 » |
|
Kis hasznos info:
Kipufogógáz visszavezető szelep
Kipufogógáz-visszavezető (EGR) rendszerrel az automatikus váltóművel ellátott motorok rendelkeznek a magas égési hőmérséklet okozta NOx-(nitrogénoxid)-kibocsátás csökkentése végett. Az EGR-szelepet a motor-szabályozó modul (ECM) vezérli. Az EGR-szelep kis mennyiségű kipufogógázt juttat a szívócsatornába, ezáltal csökkentve az égési hőmérsékletet. A visszavezetett kipufogógáz mennyiségét a vákuum és a kipufogógáz-ellennyomás változása szabályozza. Túlzott mennyiségű kipufogógáz megakadályozza az égést. Ezért, különösen alapjáraton, a szelep nagyon kevés kipufogógázt enged át. Az EGR-szelep általában a következő körülmények között nyit: Felmelegedett motor esetén. Alapjárati fordulatszám fölött.
A hibás működés következményei
A túlzott EGR-áramlat akadályozza az égést, egyenetlen motorjárást vagy leállást okozva. Alapjáraton, egyenletes sebességnél vagy hidegindítás után a túlzott EGR-áramlat a következő tüneteket okozhatja: A motor hidegindítás után leáll. A motor lassításkor alapjáraton leáll. A motor egyenletes sebességnél megugrik. Egyenetlen alapjárat. Ha az EGR-szelep folyamatosan nyitva marad, megtörténhet, hogy a motor nem képes alapjáratú működésre. A túl alacsony EGR-áramlat ill. annak teljes hiánya gyorsítás és erős terhelés esetén túlságosan magas égési hőmérsékletet eredményez. Ez a következő tüneteket okozhatja: Kopogás A motor túlmelegedése Kedvezőtlen eredményű kibocsátás-vizsgálat
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
gatsy
|
|
« Hozzászólás #669 Dátum: 2008. December 10. - 14:40:34 » |
|
A túl alacsony EGR-áramlat ill. annak teljes hiánya gyorsítás és erős terhelés esetén túlságosan magas égési hőmérsékletet eredményez. Ez a következő tüneteket okozhatja: Kopogás A motor túlmelegedése Kedvezőtlen eredményű kibocsátás-vizsgálat
Na ez az utóbbi három nem volt sose, mióta lezártam. A vízhőmérséklet nagyon szépen beáll, zöldkártyát most csináltattam, semmi kifogás nem volt. Kopogni meg csak a homlokomon szoktam, jó néhány autóstársunk (nem cartárs!!) vezetői képességének láttán.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
hicar
|
|
« Hozzászólás #670 Dátum: 2008. December 12. - 11:37:19 » |
|
A túl alacsony EGR-áramlat ill. annak teljes hiánya gyorsítás és erős terhelés esetén túlságosan magas égési hőmérsékletet eredményez. Ez a következő tüneteket okozhatja: Kopogás A motor túlmelegedése Kedvezőtlen eredményű kibocsátás-vizsgálat
Na ez az utóbbi három nem volt sose, mióta lezártam. A vízhőmérséklet nagyon szépen beáll, zöldkártyát most csináltattam, semmi kifogás nem volt. Kopogni meg csak a homlokomon szoktam, jó néhány autóstársunk (nem cartárs!!) vezetői képességének láttán. Nekem már elég régóta le van zárva az egér kb másfél éve, kb 20e km. és egyik tünet sem jelentkezett. Se melegedés se kopogás és a zöldkártyán észre sem vették. Viszont szép simán megy a járgány.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #671 Dátum: 2008. December 14. - 17:22:11 » |
|
A túl alacsony EGR-áramlat ill. annak teljes hiánya gyorsítás és erős terhelés esetén túlságosan magas égési hőmérsékletet eredményez. Ez a következő tüneteket okozhatja: Kopogás A motor túlmelegedése Kedvezőtlen eredményű kibocsátás-vizsgálat
Na ez az utóbbi három nem volt sose, mióta lezártam. A vízhőmérséklet nagyon szépen beáll, zöldkártyát most csináltattam, semmi kifogás nem volt. Kopogni meg csak a homlokomon szoktam, jó néhány autóstársunk (nem cartárs!!) vezetői képességének láttán. Nekem már elég régóta le van zárva az egér kb másfél éve, kb 20e km. és egyik tünet sem jelentkezett. Se melegedés se kopogás és a zöldkártyán észre sem vették. Viszont szép simán megy a járgány. Melegedés csak akkor jelentkezik (het), ha padlógázon tolod a gépet: jobban tudod tolni neki a tiszta levegővel, mint a visszaforgatottal (vagy ha folyamatosan gyorsítasz/lassítasz és hosszú távon műveled ezt - pl. versenyzés). Károsanyag kibocsátás növekedését a zöldkártya nem fogja jelezni: az egy statikus vizsgálat (fix terhelés+fordulatszám). Általános motor állapotot lehet belőle lemérni. EGR a dinamikus terhelésváltozásnál kap szerepet. Szerintem!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
hicar
|
|
« Hozzászólás #672 Dátum: 2008. December 15. - 11:48:59 » |
|
A túl alacsony EGR-áramlat ill. annak teljes hiánya gyorsítás és erős terhelés esetén túlságosan magas égési hőmérsékletet eredményez. Ez a következő tüneteket okozhatja: Kopogás A motor túlmelegedése Kedvezőtlen eredményű kibocsátás-vizsgálat
Na ez az utóbbi három nem volt sose, mióta lezártam. A vízhőmérséklet nagyon szépen beáll, zöldkártyát most csináltattam, semmi kifogás nem volt. Kopogni meg csak a homlokomon szoktam, jó néhány autóstársunk (nem cartárs!!) vezetői képességének láttán. Nekem már elég régóta le van zárva az egér kb másfél éve, kb 20e km. és egyik tünet sem jelentkezett. Se melegedés se kopogás és a zöldkártyán észre sem vették. Viszont szép simán megy a járgány. Melegedés csak akkor jelentkezik (het), ha padlógázon tolod a gépet: jobban tudod tolni neki a tiszta levegővel, mint a visszaforgatottal (vagy ha folyamatosan gyorsítasz/lassítasz és hosszú távon műveled ezt - pl. versenyzés). Károsanyag kibocsátás növekedését a zöldkártya nem fogja jelezni: az egy statikus vizsgálat (fix terhelés+fordulatszám). Általános motor állapotot lehet belőle lemérni. EGR a dinamikus terhelésváltozásnál kap szerepet. Szerintem! Akkor most ne zárjuk le, inkább hagyjuk rángatni???
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #673 Dátum: 2008. December 15. - 16:32:14 » |
|
A túl alacsony EGR-áramlat ill. annak teljes hiánya gyorsítás és erős terhelés esetén túlságosan magas égési hőmérsékletet eredményez. Ez a következő tüneteket okozhatja: Kopogás A motor túlmelegedése Kedvezőtlen eredményű kibocsátás-vizsgálat
Na ez az utóbbi három nem volt sose, mióta lezártam. A vízhőmérséklet nagyon szépen beáll, zöldkártyát most csináltattam, semmi kifogás nem volt. Kopogni meg csak a homlokomon szoktam, jó néhány autóstársunk (nem cartárs!!) vezetői képességének láttán. Nekem már elég régóta le van zárva az egér kb másfél éve, kb 20e km. és egyik tünet sem jelentkezett. Se melegedés se kopogás és a zöldkártyán észre sem vették. Viszont szép simán megy a járgány. Melegedés csak akkor jelentkezik (het), ha padlógázon tolod a gépet: jobban tudod tolni neki a tiszta levegővel, mint a visszaforgatottal (vagy ha folyamatosan gyorsítasz/lassítasz és hosszú távon műveled ezt - pl. versenyzés). Károsanyag kibocsátás növekedését a zöldkártya nem fogja jelezni: az egy statikus vizsgálat (fix terhelés+fordulatszám). Általános motor állapotot lehet belőle lemérni. EGR a dinamikus terhelésváltozásnál kap szerepet. Szerintem! Akkor most ne zárjuk le, inkább hagyjuk rángatni??? Ha lezárva működik jobban a motor,akkor le kell zárni.Nekem pl. 48000 van a gépben és nincs lezárva,mert tökéletesen működik.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7267
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #674 Dátum: 2008. December 17. - 18:09:50 » |
|
Amióta a jó öreg Cápa lezárta, úgy érzem megtáltosodott a gépem! Köszönöm, remélem így is marad, mert minden rendben működik. Ma hallottam, hogy az EGR a Suzukinál is jelentkezett, mint probléma, és ott is a megfuttatást ajánlották. Szóval az EGR korunk autós vírusa, hála a környezetvédőknek. Túl sok márkánál volt már gond vele, ideje, hogy elgondolkozzanak azon, hogy továbbiakban ne szennyezzék a tiszta benzin- levegő keveréket. Citrom díjat a kitalálójának!
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
|