Lacetti klub fórum
2024. November 01. - 15:31:26 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 103   Le
 
Szerző Téma: Torpanás és EGR szelep  (Megtekintve 553374 alkalommal)
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #210 Dátum: 2007. Október 29. - 14:19:48 »

Üdv cartásak!
Már régen jelentkeztem. Tapasztalatok: 2 év és 1/2 hónap valamint 60e km használat után (1.6 HB EU4). EGR lezárása 50e km-nél megtörtént. Sárga STP 10e km-ként. A lezárásra a 45e km után jelentkező torpangatások és teljesítmény csökkenés miatt volt szükség.
EGR lezárása óta megy mint állat. Sárga lámpa sem előtte, sem utána nem volt. EGR lezárása előtt kipufogó szelepeket cseréltettem, EGR tisztíttattam, nem segített.
Lezárt EGR-el simán megkaptam a zöldkarit.

Vigyázzatok, mert már csúszik az út. Csütörtökön szedtem ki egy nyárigumis fejreállt suzuki ignisből két embert. Szerencsésen megúszták. Téli gummákat föl!

Sok balesetmentes km-t!

Üdv!
Szívesen vennénk, ha ilyen tapasztalt car-társ létedre gyakrabban benéznél hozzánk!
Spec most én is ebben a stádiumban vagyok, EGR lezárás előtt és azóta sem volt sárga lámpa, de ez még viszonylag friss, mert lezárás óta csak 650 km ment bele.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #211 Dátum: 2007. Október 30. - 10:24:28 »

Ezt azért elég jól kitárgyaltuk már.
Vedd a fáradtságot lszives, és olvass vissza, ha tényleg érdekel. Az egész topic erről szól.
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #212 Dátum: 2007. Október 30. - 11:15:34 »

Szerintem meg igen.

Csak most, csak Neked.

Miért kell?
1. oldal alja, Secretknight hozzászólása: "Azért zárjuk le mert rángat....ha nem rángat nem kell lezárni."
Ja, a topic címe is ez.

2. oldal, nevem alatt: "Nem az okozza a gondokat (esetleg, de hát ki biztos itt bármiben is?), hogy abban a pillanatban kevesebb oxigént kap a motor, hanem az, hogy lerakódik a korom. Pl. a folytószelepen (legelső alkalommal amikor láttam kibontva csak néztem, hogy hogyan kerül a levegő beszívó oldalra korom? Visszafelé jár a motor, vagy mi? Hát onnan, az EGR-től)."

Mi az?
OK. Ezt valóban nem tárgyaltuk ki az oldalon. 1:1.
"-Kipufogógáz visszavezetés. Célja: a kipufogógáz NOx (a NO és NO2 együttes jelölése) tartalmának csökkentése. Nagyon leegyszerüsítve: a kipufogógáz egy részét az EGR szelepen (Exhaust Gas Recirculation, német nyelvterületen AGR) keresztül visszavezetik az égéstérbe. A visszavezetés szabályzottan megy végbe, az ECU ismét csak meghatározott müködési feltételek teljesülése esetén, kitöltési tényezö vezérléssel müködteti. Gyakorlati megvalósulásában a rendszer számos, egyéb egységet is magába foglal."
A fenti idézet a http://www.injektor.hu/05.lasso oldalról való (Google!)

Naplózva
akidobos
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1062


Hatchback 1.4 Star


WWW
« Hozzászólás #213 Dátum: 2007. November 02. - 19:47:16 »

Üdv Mindenkinek.
Azt kérdezném meg-végig olvasván a topicokat-,hogy mi a különbség a lezárás és a dugózás közt(EGR szelep,ugye).Mert úgy vettem ki a szavatokból,hogy ez 2 dolog.
Naplózva
Giovanni
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3219


Kékvillám :)


« Hozzászólás #214 Dátum: 2007. November 02. - 19:52:55 »

Üdv Mindenkinek.
Azt kérdezném meg-végig olvasván a topicokat-,hogy mi a különbség a lezárás és a dugózás közt(EGR szelep,ugye).Mert úgy vettem ki a szavatokból,hogy ez 2 dolog.


Lezárás: EGR szétszed, lemez betesz a tömítés helyére
Dugózás: az EGR-től a kipuf. visszavezető cső lekötése és dugózása

Remélem jól írtam, ha nem, a szakik úgy is kijavítanak Mosolyog
Naplózva

Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Mosolyog
Lacetti:
Toyota:
akidobos
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1062


Hatchback 1.4 Star


WWW
« Hozzászólás #215 Dátum: 2007. November 02. - 20:43:31 »

És végeredmény szempotjából mi a különbség?
Mikor melyik módszert kell alkalmazni?
(Elnézést a sok ?-ért,de semmi közöm az autó szereléshez és csak tegnap óta vagyok itt,a vas meg igen köhög...)
Naplózva
Giovanni
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3219


Kékvillám :)


« Hozzászólás #216 Dátum: 2007. November 02. - 20:48:08 »

És végeredmény szempotjából mi a különbség?
Mikor melyik módszert kell alkalmazni?
(Elnézést a sok ?-ért,de semmi közöm az autó szereléshez és csak tegnap óta vagyok itt,a vas meg igen köhög...)


Igazából teljesen mindegy, asszem Mosolyog  De ha nem rángat a kocsid, mint egy bakkecske, akkor ne bántsd
Naplózva

Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Mosolyog
Lacetti:
Toyota:
akidobos
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1062


Hatchback 1.4 Star


WWW
« Hozzászólás #217 Dátum: 2007. November 02. - 21:02:23 »

OK,köszi az nfo-t.Én inkább egy hegyi zergéhez hasonlítanám a dolgot 
Muszály megnézetnem,mert már lassan egy hónapja produkálja a jelenséget,check lámpástul.Csak nemtom mitévő legyek,mert a helyi szervíz egy kalap  -S.tarján-(gari szeptemberben lejárt),ahová meg vinném szívem szerint,csak Bosh kütyü van és nem volt hajlandó kommunikálni a kocsival.Vagy a kocsi vele.
Naplózva
Giovanni
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3219


Kékvillám :)


« Hozzászólás #218 Dátum: 2007. November 02. - 21:10:46 »

OK,köszi az nfo-t.Én inkább egy hegyi zergéhez hasonlítanám a dolgot 
Muszály megnézetnem,mert már lassan egy hónapja produkálja a jelenséget,check lámpástul.Csak nemtom mitévő legyek,mert a helyi szervíz egy kalap  -S.tarján-(gari szeptemberben lejárt),ahová meg vinném szívem szerint,csak Bosh kütyü van és nem volt hajlandó kommunikálni a kocsival.Vagy a kocsi vele.


Amúgy nem nagy ügy lezárni az EGR-t. A főoldalon ha megnézed a galériát, találsz ott képeket is róla. Egy fél órás fűvelet csak. Nekem még garis volt nyáron, és lezártam. Igaz azóta már a szervíz újra üzembe iktatta Mosolyog Az is igaz, hogy most nem rángat Mosolyog Viszont a garanciám is lejárt már azóta
Naplózva

Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Mosolyog
Lacetti:
Toyota:
akidobos
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1062


Hatchback 1.4 Star


WWW
« Hozzászólás #219 Dátum: 2007. November 02. - 21:17:09 »

jaja,néztem,de nemmertem hozzányúlni.Én már csak ilyen nyuszi vagyok.
Majd 7főn kiderül és beszámolok a történtekről.
Üdv!
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #220 Dátum: 2007. November 03. - 13:54:47 »

Ha sárga lámpa is van a rángatás mellé, akkor az nem igazán az az eset, amiért az EGR-ek le lettek zárva.
Mindenképpen ki kell olvastatni a hibakódot.
Lehet, hogy megszorult az EGR. Ezen is segít a lezárás, de a sárga lámpa nem biztos, hogy kialszik.
Naplózva
akidobos
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1062


Hatchback 1.4 Star


WWW
« Hozzászólás #221 Dátum: 2007. November 04. - 09:10:41 »

Hmm... Zavart
Naplózva
akidobos
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1062


Hatchback 1.4 Star


WWW
« Hozzászólás #222 Dátum: 2007. November 05. - 14:12:06 »

Voltam a márkában,P 0300-as hibakódot olvastak ki.Aszonták kipufogó szelepcsere,vagy megcsiszolás.A garim szeptemberben lejárt,de tekintettel arra,hogy nem volt olyan rég szeptember,meg vezetve van a szervízkönyv,meg csak 24ezer ven benne,aszonták megpróbálják megpuhítani a GM-t,engedélyezze a garis javítást.Ha nem akkor kb.100 rongy,vagy szeleptisztító adalék...Ez van most.Várom a hívásukat,és reménykedek.
Megemlítettem az EGR-t,de azt mondta a srác,hogy eddig nem volt EGR-es lacsi,inkább az Aveokra és a Sparkokra jellemző.
« Utoljára szerkesztve: 2007. November 05. - 14:15:20 írta akidobos » Naplózva
hicar
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172



« Hozzászólás #223 Dátum: 2007. November 05. - 14:52:22 »

Voltam a márkában,P 0300-as hibakódot olvastak ki.Aszonták kipufogó szelepcsere,vagy megcsiszolás.A garim szeptemberben lejárt,de tekintettel arra,hogy nem volt olyan rég szeptember,meg vezetve van a szervízkönyv,meg csak 24ezer ven benne,aszonták megpróbálják megpuhítani a GM-t,engedélyezze a garis javítást.Ha nem akkor kb.100 rongy,vagy szeleptisztító adalék...Ez van most.Várom a hívásukat,és reménykedek.
Megemlítettem az EGR-t,de azt mondta a srác,hogy eddig nem volt EGR-es lacsi,inkább az Aveokra és a Sparkokra jellemző.

Azért én még megpróbálnám máshol is érdeklődni mielött kivesznek a zsebedből 100 rongyot.
« Utoljára szerkesztve: 2007. November 05. - 14:55:01 írta hicar » Naplózva

Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #224 Dátum: 2007. November 05. - 15:21:40 »

Voltam a márkában,P 0300-as hibakódot olvastak ki.Aszonták kipufogó szelepcsere,vagy megcsiszolás.A garim szeptemberben lejárt,de tekintettel arra,hogy nem volt olyan rég szeptember,meg vezetve van a szervízkönyv,meg csak 24ezer ven benne,aszonták megpróbálják megpuhítani a GM-t,engedélyezze a garis javítást.Ha nem akkor kb.100 rongy,vagy szeleptisztító adalék...Ez van most.Várom a hívásukat,és reménykedek.
Megemlítettem az EGR-t,de azt mondta a srác,hogy eddig nem volt EGR-es lacsi,inkább az Aveokra és a Sparkokra jellemző.

Direkt nem írtam le ezt a szelepcserés verziót - ok (hibakód) nélkül nem akartalak elkeseríteni. Ha gariban megcsinálják (na, az egy kissebb fajta csoda lenne, de azért bizakodjunk) akkor hajrá.
Saját zsebből sztem csak a legvégső esetben.
Előtte próbáld ki a már sokat javasolt sárga színű STP szeleptisztító adalékot, jó minőségű üzemanyagot (egy ideig én a 100-as oktánszámú OMW-t tenném bele), némi pörgetést-kiégetést.
Motort bontatni ráérsz akkor is, ha ezek az olcsóbb dolgok nem segítenek.
Sajna a torpanós statisztikánkból az derül ki, hogy ha az EU3-as motoroknál jön elő ez a gond (és a tied gondolom az), akkor általában a szelepcsere a tartós gyógymód.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 103   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!