Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 21. - 23:54:11 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 36 37 [38] 39 40 ... 103   Le
 
Szerző Téma: Torpanás és EGR szelep  (Megtekintve 549595 alkalommal)
gatsy
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 913


Gat$y


WWW
« Hozzászólás #555 Dátum: 2008. Május 23. - 11:14:44 »

Tegnap Jani63-mal mini-talit rendeztünk, ahogy ezt már írtam, és kaptam tőle lezáró lemezt.

No most, eddig nekem nem volt problémám a géppel (2006.11 hó, 1.4, ca. 18.000 km). Szerintetek neki álljak a hétvégén lezárni a szelepet, vagy hagyjam?
Részben féltem a garit, ill. félek a lezárást követő hibakódtól, viszont attól is tartok, hogy egyszercsak mégis előjön a bakkecske üzem mód.

Ha nincs gondod a géppel szerintem ne nyulj hozzá, ráérsz akkor lezárni, ha valami hiba előjön. Ahogy hallottam főleg az 1.4-esek érzékenyek a lezárás utáni hibakódra.
Hicar mesterrel ellentétben - akinek ugye voltak problémái a lezárás után - én meg javaslom a lezárást. A bakkecske effektus ha előjönne, nem ettől lesz (szerintem), viszont megelőzheted vele (szerintem)
Én már jó régen lezártam (jelzem: NEM VOLT GONDOM), és a lezárás sem okozott semmiféle problémát (kopp-kopp-kopp), bár az enyém 1.6-os. A szervizes ember - bár szigorúan nem hivatalosan Kacsint Kacsint Kacsint - is hangosan bólogatott, amikor megemlítettem neki - szintén szigorúan nem hivatalosan  Vigyorog -, hogy mit merészeltem...
Amennyiben a szelep csavarkái nem festettek, célirányos keresés nélkül szerviz legyen a talpán, amelyik felfedezi a lezárást...

Na ezek után döntsd el, hogy mit is tegyél! Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Ha mégis a lezárás mellett döntesz, akkor viszont a szelepet alaposan pucováld ki, a szelep szárát - mondjuk WD40-el - jól sprickold be (csak folyjon nyugodtan a lé) majd alaposan rázogasd ki, mielőtt vis****akod a lezáró lappal együtt... szerintem Vigyorog
Szerintem is. Kacsint ( 1.4, no problem, kopp-kopp )
Hát srácok, nem hoztatok könyű helyzetbe... Mosolyog
Asszem vacillálok még az ügyön egy kicsit.

A vicces az egészben, hogy öcsémnek próbáltam felvázolni a helyzetet, de addig jutottunk, hogy "Ökörség, az EGR javítja a fogyasztást és kell a motornak. Meg különben is, ha a szívóoldali szelep kormos, akkor agyon lett hajtva a gép..." Meg hogy az ő Astrájával (2003-as) nem volt semmi gond...
Naplózva
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3425


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #556 Dátum: 2008. Május 23. - 13:53:33 »


Ennek az infónak "kakaos" Cartárs a megmondhatója.
Neki gyült meg a baja valamelyik "dunával"...

Engem csak azért érdekel mert én is a Dunába járok (Soroksári ut) és eddig nem volt problémám velük.
[/quote]
Neki valami morgott a váltóján, de nem igazán akartak vele foglalkozni 1 hónap után sem. Végül sokadik utánajárásra mégis valamit léptek...
Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #557 Dátum: 2008. Május 23. - 16:14:32 »

Tegnap Jani63-mal mini-talit rendeztünk, ahogy ezt már írtam, és kaptam tőle lezáró lemezt.

No most, eddig nekem nem volt problémám a géppel (2006.11 hó, 1.4, ca. 18.000 km). Szerintetek neki álljak a hétvégén lezárni a szelepet, vagy hagyjam?
Részben féltem a garit, ill. félek a lezárást követő hibakódtól, viszont attól is tartok, hogy egyszercsak mégis előjön a bakkecske üzem mód.

Ha nincs gondod a géppel szerintem ne nyulj hozzá, ráérsz akkor lezárni, ha valami hiba előjön. Ahogy hallottam főleg az 1.4-esek érzékenyek a lezárás utáni hibakódra.
Hicar mesterrel ellentétben - akinek ugye voltak problémái a lezárás után - én meg javaslom a lezárást. A bakkecske effektus ha előjönne, nem ettől lesz (szerintem), viszont megelőzheted vele (szerintem)
Én már jó régen lezártam (jelzem: NEM VOLT GONDOM), és a lezárás sem okozott semmiféle problémát (kopp-kopp-kopp), bár az enyém 1.6-os. A szervizes ember - bár szigorúan nem hivatalosan Kacsint Kacsint Kacsint - is hangosan bólogatott, amikor megemlítettem neki - szintén szigorúan nem hivatalosan  Vigyorog -, hogy mit merészeltem...
Amennyiben a szelep csavarkái nem festettek, célirányos keresés nélkül szerviz legyen a talpán, amelyik felfedezi a lezárást...

Na ezek után döntsd el, hogy mit is tegyél! Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Ha mégis a lezárás mellett döntesz, akkor viszont a szelepet alaposan pucováld ki, a szelep szárát - mondjuk WD40-el - jól sprickold be (csak folyjon nyugodtan a lé) majd alaposan rázogasd ki, mielőtt vis****akod a lezáró lappal együtt... szerintem Vigyorog
Szerintem is. Kacsint ( 1.4, no problem, kopp-kopp )
Hát srácok, nem hoztatok könyű helyzetbe... Mosolyog
Asszem vacillálok még az ügyön egy kicsit.

A vicces az egészben, hogy öcsémnek próbáltam felvázolni a helyzetet, de addig jutottunk, hogy "Ökörség, az EGR javítja a fogyasztást és kell a motornak. Meg különben is, ha a szívóoldali szelep kormos, akkor agyon lett hajtva a gép..." Meg hogy az ő Astrájával (2003-as) nem volt semmi gond...
Az öcsédet megvásárolták az elvadult környezetvédők.. Kacsint Kacsint Kacsint, sürgősen nézz a körmére Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Mi a mereven álló lópikuláért fogyasztana kevesebbet valami attól, hogy a TISZTA levegő (viszonylag sok okszigény, vagy mi a rák van benne... Vigyorog) egy része helyett jó büdös kipufogógázt eregetnek vissza a motorba (mégha csak keveset is), és pláne nem fogom a gyepes agyammal, hogy ez mitől lenne kifejezetten jó annak a szerencsétlen motornak.
A műszaki vénám azt mondja, ha benzin-levegő keverékből próbálok teljesítményt kicsiholni, könnyebb dolgom van, mintha benzin-levegő-kipufogógáz keverékéből próbálnám... Vagy rosszul gondolom...?
Nem akarlak semmire sem rábeszélni, de azért még egy adalék ahhoz, hogy mennyire baromira számít környezetvédelmileg (merthogy ám ez is szempont az EGR-fanoknak, mindig ezzel jönnek...) ez a fantasztikusan okosan kiagyalt és megszerkesztett csodaszerkezet: zöldkártyailag az ég világon semmit nem befolyásolt a vizsgált paramétereken a lezárt EGR, csont nélkül megkaptam a plecsnit...
Uff, én szóltam... Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #558 Dátum: 2008. Május 23. - 17:12:33 »

Nitrogén oxidokkal manipulál. Egyszer már betettem ezt a leírást, talán ebből többmindenre fény derül:

A BELSŐÉGÉSŰ MOTOR KIPUFOGÓGÁZ VISSZAVEZETÉSE

A kipufogógáz-visszavezetés (EGR(1), Exhaust Gas Recirculation) hatékony megoldás a motorban képződő károsanyagok mennyiségének csökkentésére.

A kipufogógáz-visszavezetéssel csökkenthetők:

NOx (nitrogén oxidok),

CH és CO (szénhidrogén, szénmonoxid) kibocsátás.

Kipufogógáz-visszavezetésnek a motor hengereiben egy munkaciklus alatt elégett tüzelőanyag égéstermékek egy részének visszajuttatását nevezzük. A motor hengereibe visszajuttatott kipufogógáz az égésben csak a benne található oxidálható molekulák mértékéig vesz részt. A kipufogógázban elégetlen CH és CO molekulák esetleges további oxidációja csökkenti a károsanyag-kibocsátást. A kipufogógáz visszavezetésével megnő a hengerbe bejutó töltet mennyisége, a nagyobb töltethez többnyire nagyobb fojtószelep-nyitás és ennek hatására kisebb szívóellenállás tartozik, mely az alábbi előnyökkel rendelkezik, változatlan nagyságú teljesítmény mellett:

a hatásfok javul,

a fajlagos tüzelőanyag-fogyasztás csökken,

csökken az égési csúcshőmérséklet,

csökken a NOx emisszió.

Az égésfolyamatban részt nem vevő kipufogógáz előnyei mellett bizonyos hátrányokkal is rendelkezik:
szikragyújtású motoroknál a lángfront terjedését akadályozza, rontja az égés minőségét, a visszavezetett kipufogógáz felmelegítése hőveszteséget jelent, túl sok visszavezetett kipufogógáz gyulladás-kimaradást okozhat és a motor le is állhat.

A kipufogógáz-visszavezetésnek két fajtáját alkalmazzák:
a külső kipufogógáz-visszavezetést,

a belső kipufogógáz-visszavezetést
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #559 Dátum: 2008. Május 24. - 06:34:36 »

Nitrogén oxidokkal manipulál. Egyszer már betettem ezt a leírást, talán ebből többmindenre fény derül:

A BELSŐÉGÉSŰ MOTOR KIPUFOGÓGÁZ VISSZAVEZETÉSE
A kipufogógáz-visszavezetés (EGR(1), Exhaust Gas Recirculation) hatékony megoldás a motorban képződő károsanyagok mennyiségének csökkentésére.
...

Ez az egyetlen érv az EGR-re: a kibocsájtott károsanyag csökkentése (amit a zöldkártya-vizsgálat nem igazol, ergo én továbbra is pusztán parasztvakításnak tartok...)
Jó kis marketingduma ez, őszintén: mennyi elégetlen CHx- és CO-molekula lehet a néhány %-ban (!!!) visszavezetett kipufogógázban, amitől olyan fantasztikusan lecsökken a károsanyag-kibocsájtás...?
A visszavezetéssel romló égésterjedés, hőveszteség bőven kompenzálja a - véleményem szerint csak elméleti - előnyeit, mint pl. a csökkenő szívóellenállás.
És megakadályozandó, hogy a motor az előtte haladót beszippantsa Vigyorog , ezért a légcsatornába meg szűkítőt tesznek gyárilag. Teljesen logikus, és ésszerű... Ugyan már...! 
« Utoljára szerkesztve: 2008. Május 24. - 06:56:43 írta kripic » Naplózva
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #560 Dátum: 2008. Május 24. - 06:47:54 »


Ennek az infónak "kakaos" Cartárs a megmondhatója.
Neki gyült meg a baja valamelyik "dunával"...

Engem csak azért érdekel mert én is a Dunába járok (Soroksári ut) és eddig nem volt problémám velük.
Neki valami morgott a váltóján, de nem igazán akartak vele foglalkozni 1 hónap után sem. Végül sokadik utánajárásra mégis valamit léptek...
[/quote]


Én a Dunától már 2éve és 9 hónapja várom a telefont hogy vihetem az autót javítani.Pedig az első hónapban többször is hívtam őket hogy mivan de azt mondták türelem.Hát türelmesen várok.
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #561 Dátum: 2008. Május 24. - 08:34:38 »

Nitrogén oxidokkal manipulál. Egyszer már betettem ezt a leírást, talán ebből többmindenre fény derül:

A BELSŐÉGÉSŰ MOTOR KIPUFOGÓGÁZ VISSZAVEZETÉSE
A kipufogógáz-visszavezetés (EGR(1), Exhaust Gas Recirculation) hatékony megoldás a motorban képződő károsanyagok mennyiségének csökkentésére.
...

Ez az egyetlen érv az EGR-re: a kibocsájtott károsanyag csökkentése (amit a zöldkártya-vizsgálat nem igazol, ergo én továbbra is pusztán parasztvakításnak tartok...)
Jó kis marketingduma ez, őszintén: mennyi elégetlen CHx- és CO-molekula lehet a néhány %-ban (!!!) visszavezetett kipufogógázban, amitől olyan fantasztikusan lecsökken a károsanyag-kibocsájtás...?
A visszavezetéssel romló égésterjedés, hőveszteség bőven kompenzálja a - véleményem szerint csak elméleti - előnyeit, mint pl. a csökkenő szívóellenállás.
És megakadályozandó, hogy a motor az előtte haladót beszippantsa Vigyorog , ezért a légcsatornába meg szűkítőt tesznek gyárilag. Teljesen logikus, és ésszerű... Ugyan már...! 
Hát....ez a hivatalos verzió. Kacsint De tudod Kripic, hogy engem nem kell győzködnöd!  Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #562 Dátum: 2008. Május 24. - 12:10:53 »

Nitrogén oxidokkal manipulál. Egyszer már betettem ezt a leírást, talán ebből többmindenre fény derül:

A BELSŐÉGÉSŰ MOTOR KIPUFOGÓGÁZ VISSZAVEZETÉSE
A kipufogógáz-visszavezetés (EGR(1), Exhaust Gas Recirculation) hatékony megoldás a motorban képződő károsanyagok mennyiségének csökkentésére.
...

Ez az egyetlen érv az EGR-re: a kibocsájtott károsanyag csökkentése (amit a zöldkártya-vizsgálat nem igazol, ergo én továbbra is pusztán parasztvakításnak tartok...)
Jó kis marketingduma ez, őszintén: mennyi elégetlen CHx- és CO-molekula lehet a néhány %-ban (!!!) visszavezetett kipufogógázban, amitől olyan fantasztikusan lecsökken a károsanyag-kibocsájtás...?
A visszavezetéssel romló égésterjedés, hőveszteség bőven kompenzálja a - véleményem szerint csak elméleti - előnyeit, mint pl. a csökkenő szívóellenállás.
És megakadályozandó, hogy a motor az előtte haladót beszippantsa Vigyorog , ezért a légcsatornába meg szűkítőt tesznek gyárilag. Teljesen logikus, és ésszerű... Ugyan már...! 
Hát....ez a hivatalos verzió. Kacsint De tudod Kripic, hogy engem nem kell győzködnöd!  Vigyorog Vigyorog Vigyorog

Isten őrizz, hogy bárkit is meggyőzni akarnék, pláne nem vitatkozni akarok, főleg nem egy gépíróbajnokkal Vigyorog Vigyorog (hipp-hopp elfogynának az érveim... Vigyorog Vigyorog Vigyorog.
Én ezt hiszem, más meg mást; én lezártam és nem bántam meg, más lezárta és megbánta, megint mások meg vacillálnak...; dehogy akarok én lenni a főokos...

Éljen a jóidő, a kocsi már ragyog, sör behűtve... szép az élet Kacsint
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #563 Dátum: 2008. Május 24. - 19:52:56 »

Nitrogén oxidokkal manipulál. Egyszer már betettem ezt a leírást, talán ebből többmindenre fény derül:

A BELSŐÉGÉSŰ MOTOR KIPUFOGÓGÁZ VISSZAVEZETÉSE
A kipufogógáz-visszavezetés (EGR(1), Exhaust Gas Recirculation) hatékony megoldás a motorban képződő károsanyagok mennyiségének csökkentésére.
...

Ez az egyetlen érv az EGR-re: a kibocsájtott károsanyag csökkentése (amit a zöldkártya-vizsgálat nem igazol, ergo én továbbra is pusztán parasztvakításnak tartok...)
Jó kis marketingduma ez, őszintén: mennyi elégetlen CHx- és CO-molekula lehet a néhány %-ban (!!!) visszavezetett kipufogógázban, amitől olyan fantasztikusan lecsökken a károsanyag-kibocsájtás...?
A visszavezetéssel romló égésterjedés, hőveszteség bőven kompenzálja a - véleményem szerint csak elméleti - előnyeit, mint pl. a csökkenő szívóellenállás.
És megakadályozandó, hogy a motor az előtte haladót beszippantsa Vigyorog , ezért a légcsatornába meg szűkítőt tesznek gyárilag. Teljesen logikus, és ésszerű... Ugyan már...! 
Hát....ez a hivatalos verzió. Kacsint De tudod Kripic, hogy engem nem kell győzködnöd!  Vigyorog Vigyorog Vigyorog

Isten őrizz, hogy bárkit is meggyőzni akarnék, pláne nem vitatkozni akarok, főleg nem egy gépíróbajnokkal Vigyorog Vigyorog (hipp-hopp elfogynának az érveim... Vigyorog Vigyorog Vigyorog.
Én ezt hiszem, más meg mást; én lezártam és nem bántam meg, más lezárta és megbánta, megint mások meg vacillálnak...; dehogy akarok én lenni a főokos...

Éljen a jóidő, a kocsi már ragyog, sör behűtve... szép az élet Kacsint

Tökéletesen egyetértek! Hozzátenném még, hogy le az EGR-rel!  Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #564 Dátum: 2008. Május 25. - 06:15:22 »


Tökéletesen egyetértek! Hozzátenném még, hogy le az EGR-rel!  Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Ezt úgy kell korszerűen mondani, hogy: Az EGR meg "MONDJON LE!"
Naplózva
Giovanni
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3219


Kékvillám :)


« Hozzászólás #565 Dátum: 2008. Május 25. - 08:22:52 »


Tökéletesen egyetértek! Hozzátenném még, hogy le az EGR-rel!  Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Ezt úgy kell korszerűen mondani, hogy: Az EGR meg "MONDJON LE!"
És az EGR tervezője mint mond? "Ezt elk....k!!!" Vigyorog
Naplózva

Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Mosolyog
Lacetti:
Toyota:
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #566 Dátum: 2008. Május 25. - 08:37:05 »


Tökéletesen egyetértek! Hozzátenném még, hogy le az EGR-rel!  Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Ezt úgy kell korszerűen mondani, hogy: Az EGR meg "MONDJON LE!"
És az EGR tervezője mint mond? "Ezt elk....k!!!" Vigyorog
"Nem kicsit! Nagyon!"
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #567 Dátum: 2008. Május 25. - 10:09:06 »

Politika...csúnya beszéd....ehjj....ehjjjjj... Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
kakaos
Kábelbarát
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 132



« Hozzászólás #568 Dátum: 2008. Május 25. - 18:04:37 »


Ennek az infónak "kakaos" Cartárs a megmondhatója.
Neki gyült meg a baja valamelyik "dunával"...

Engem csak azért érdekel mert én is a Dunába járok (Soroksári ut) és eddig nem volt problémám velük.
Neki valami morgott a váltóján, de nem igazán akartak vele foglalkozni 1 hónap után sem. Végül sokadik utánajárásra mégis valamit léptek...


Én a Dunától már 2éve és 9 hónapja várom a telefont hogy vihetem az autót javítani.Pedig az első hónapban többször is hívtam őket hogy mivan de azt mondták türelem.Hát türelmesen várok.

Hali Mindenkinek!
A Dunával nincs nagy baj csak lassan őrölnek az isten malmai. Vigyorog
Közölték, hogy én vagyok Magyarországon(!) az egyetlen "szerencsés" akinek komplett váltót kell cserélni csapágyprobléma miatt.
Ukrajnába és Romániába vannak hasonló problémák még.
A váltót megrendelték és az ügy folyamatban van.
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #569 Dátum: 2008. Május 27. - 07:46:58 »


Ennek az infónak "kakaos" Cartárs a megmondhatója.
Neki gyült meg a baja valamelyik "dunával"...

Engem csak azért érdekel mert én is a Dunába járok (Soroksári ut) és eddig nem volt problémám velük.
Neki valami morgott a váltóján, de nem igazán akartak vele foglalkozni 1 hónap után sem. Végül sokadik utánajárásra mégis valamit léptek...


Én a Dunától már 2éve és 9 hónapja várom a telefont hogy vihetem az autót javítani.Pedig az első hónapban többször is hívtam őket hogy mivan de azt mondták türelem.Hát türelmesen várok.

Hali Mindenkinek!
A Dunával nincs nagy baj csak lassan őrölnek az isten malmai. Vigyorog
Közölték, hogy én vagyok Magyarországon(!) az egyetlen "szerencsés" akinek komplett váltót kell cserélni csapágyprobléma miatt.
Ukrajnába és Romániába vannak hasonló problémák még.
A váltót megrendelték és az ügy folyamatban van.


Akkor az a kolléga, aki úgy hajtott ki a márkakereskedésből, hogy csak 4 sebesség volt a vadi új kocsijában???
Hány éves vagy királyfi?
De ez nem szigorúan ebbe a témába tartozik.

Ez egy kicsit igen:
"Csodák nincsenek, a magasabb fordulatszám és a keményebb feltöltés mind csökkenti az élettartamot, mert mást kíván a piac."
Idézet a Vezess.hu egyik cikkéből. http://www.vezess.hu/magazin/sokba_fajhat_a_hasznalt/9192/?o=2
Bár a cikk dízelekről szól, ez a rész a benzinesekre isugyan úgy vonatkozik.
Ugyan ezt írtam egy pár hónappal ezelőtt, a 'pörgessük, hogy ne rángasson' elvvel kapcsolatban.
Van a cikkben eg-két megjegyzés a chip tuninggal kapcsolatban is.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 36 37 [38] 39 40 ... 103   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!