cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #150 Dátum: 2007. Október 19. - 10:02:10 » |
|
Én is kivettem a szűkítőt, bár nem mondhatnám, hogy érzek is valamit, igazából sztem elképzeljük, hogy sokkal jobb Amúgy ennek a kütyünek egy szerepe lehet, hogy melegben is hűvösebb levegőt juttason a motorhoz, mivel a szívó oldala szűkebb, és az áramlás irányába kitágul... Így hasonló a működése egy klímához...Legalábbis szerintem Igen én is kivettem ez a diffuzert és semmi változást nem éreztem. De amikor az EGR-t lezártam drasztikus változás volt pozitív irányban. Különben a szakirodalom - fizika - átfutása után úgy gondolom, hogy jobb visszatenni a diffuzert, nagyobb fordulatszámnál, mikor nagyobb a levegő áramlása akkor fejti ki hatását - nyomás növekedés. Én vissza is raktam. Na akkor ezt fejtsd ki bővebben légyszi, hogy azonos szívóerőnél hogy is van ez? Mert akkor hagyok benne egy 10 mm-es átmérőjú lukat,a többit betömöm és akkor aztán menniyre jó lesz! :-) Szerintem nincs ilyen nagy misztikum az egészben, csak nagyobb átmérőnél ugyanakkora szívásnál több levegőt kap.
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
hicar
|
|
« Hozzászólás #151 Dátum: 2007. Október 19. - 10:38:08 » |
|
Én is kivettem a szűkítőt, bár nem mondhatnám, hogy érzek is valamit, igazából sztem elképzeljük, hogy sokkal jobb Amúgy ennek a kütyünek egy szerepe lehet, hogy melegben is hűvösebb levegőt juttason a motorhoz, mivel a szívó oldala szűkebb, és az áramlás irányába kitágul... Így hasonló a működése egy klímához...Legalábbis szerintem Igen én is kivettem ez a diffuzert és semmi változást nem éreztem. De amikor az EGR-t lezártam drasztikus változás volt pozitív irányban. Különben a szakirodalom - fizika - átfutása után úgy gondolom, hogy jobb visszatenni a diffuzert, nagyobb fordulatszámnál, mikor nagyobb a levegő áramlása akkor fejti ki hatását - nyomás növekedés. Én vissza is raktam. Na akkor ezt fejtsd ki bővebben légyszi, hogy azonos szívóerőnél hogy is van ez? Mert akkor hagyok benne egy 10 mm-es átmérőjú lukat,a többit betömöm és akkor aztán menniyre jó lesz! :-) Szerintem nincs ilyen nagy misztikum az egészben, csak nagyobb átmérőnél ugyanakkora szívásnál több levegőt kap. Azt nem is állitom, hogy egetverő hatása lenne. De elhiszem amit a fizikusok állítanak. Nézz utána valamilyen fizika könyvben mi a diffúzor, és hogy mi a műküdési elve. pl itt:www.ara.bme.hu/oktatas/labor/M13.htm - 76k
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #152 Dátum: 2007. Október 19. - 11:05:36 » |
|
Én is kivettem a szűkítőt, bár nem mondhatnám, hogy érzek is valamit, igazából sztem elképzeljük, hogy sokkal jobb Amúgy ennek a kütyünek egy szerepe lehet, hogy melegben is hűvösebb levegőt juttason a motorhoz, mivel a szívó oldala szűkebb, és az áramlás irányába kitágul... Így hasonló a működése egy klímához...Legalábbis szerintem Igen én is kivettem ez a diffuzert és semmi változást nem éreztem. De amikor az EGR-t lezártam drasztikus változás volt pozitív irányban. Különben a szakirodalom - fizika - átfutása után úgy gondolom, hogy jobb visszatenni a diffuzert, nagyobb fordulatszámnál, mikor nagyobb a levegő áramlása akkor fejti ki hatását - nyomás növekedés. Én vissza is raktam. Na akkor ezt fejtsd ki bővebben légyszi, hogy azonos szívóerőnél hogy is van ez? Mert akkor hagyok benne egy 10 mm-es átmérőjú lukat,a többit betömöm és akkor aztán menniyre jó lesz! :-) Szerintem nincs ilyen nagy misztikum az egészben, csak nagyobb átmérőnél ugyanakkora szívásnál több levegőt kap. Azt nem is állitom, hogy egetverő hatása lenne. De elhiszem amit a fizikusok állítanak. Nézz utána valamilyen fizika könyvben mi a diffúzor, és hogy mi a műküdési elve. pl itt:www.ara.bme.hu/oktatas/labor/M13.htm - 76k Ha megnézted jobban azt a csonkakúp alakú alkatrészt, láthattad, hogy van még rajta két lyuk a tövénél. Ezzel együtt már nem érvényesül az általad említett jelenség. A másik dolog az, hogy a példáddal ellentétben a lacsinál pont fordítva megy az áramlás, vagyis elvileg a szűkebb keresztmetszetű szívó oldalon lévő nyomást után (mivel a sebessége a közegnek állandó az egész rendszerben ugyanolyan fordulatszám esetén) a bővebb oldalon kisebb nyomás és hőmérséklet keletkezik. Szerintem. De halkan megjegyzem, sokkal kézenfekvőbb annak a csonkakúpnak a feladata, vagyis a cél az, hogy a légszűrőház és a betét közepéről szedje a levegőt, ne pedig a szélén a szívócsonknál, esetleg falsot szívva egy ponton. Nekem a kivétel után kissé kisímult a nyomatékgörbém. Előtte 4000-nél volt egy nagy ugrás, alatta szinte semmi nyomaték, kivétel után pedig már 3000-től érezhetően dinamikusabb lett, kisebb lett a 4000-es küszöb. Egyszerűen több levegőt kap a motor, szabadabban áramlik a levegő. Nekem ez számít, nem a fizikapélda.:-)
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2007. Október 19. - 11:11:40 írta cápaFeri »
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
hicar
|
|
« Hozzászólás #153 Dátum: 2007. Október 19. - 13:14:22 » |
|
Én is kivettem a szűkítőt, bár nem mondhatnám, hogy érzek is valamit, igazából sztem elképzeljük, hogy sokkal jobb Amúgy ennek a kütyünek egy szerepe lehet, hogy melegben is hűvösebb levegőt juttason a motorhoz, mivel a szívó oldala szűkebb, és az áramlás irányába kitágul... Így hasonló a működése egy klímához...Legalábbis szerintem Igen én is kivettem ez a diffuzert és semmi változást nem éreztem. De amikor az EGR-t lezártam drasztikus változás volt pozitív irányban. Különben a szakirodalom - fizika - átfutása után úgy gondolom, hogy jobb visszatenni a diffuzert, nagyobb fordulatszámnál, mikor nagyobb a levegő áramlása akkor fejti ki hatását - nyomás növekedés. Én vissza is raktam. Na akkor ezt fejtsd ki bővebben légyszi, hogy azonos szívóerőnél hogy is van ez? Mert akkor hagyok benne egy 10 mm-es átmérőjú lukat,a többit betömöm és akkor aztán menniyre jó lesz! :-) Szerintem nincs ilyen nagy misztikum az egészben, csak nagyobb átmérőnél ugyanakkora szívásnál több levegőt kap. Azt nem is állitom, hogy egetverő hatása lenne. De elhiszem amit a fizikusok állítanak. Nézz utána valamilyen fizika könyvben mi a diffúzor, és hogy mi a műküdési elve. pl itt:www.ara.bme.hu/oktatas/labor/M13.htm - 76k Ha megnézted jobban azt a csonkakúp alakú alkatrészt, láthattad, hogy van még rajta két lyuk a tövénél. Ezzel együtt már nem érvényesül az általad említett jelenség. A másik dolog az, hogy a példáddal ellentétben a lacsinál pont fordítva megy az áramlás, vagyis elvileg a szűkebb keresztmetszetű szívó oldalon lévő nyomást után (mivel a sebessége a közegnek állandó az egész rendszerben ugyanolyan fordulatszám esetén) a bővebb oldalon kisebb nyomás és hőmérséklet keletkezik. Szerintem. De halkan megjegyzem, sokkal kézenfekvőbb annak a csonkakúpnak a feladata, vagyis a cél az, hogy a légszűrőház és a betét közepéről szedje a levegőt, ne pedig a szélén a szívócsonknál, esetleg falsot szívva egy ponton. Nekem a kivétel után kissé kisímult a nyomatékgörbém. Előtte 4000-nél volt egy nagy ugrás, alatta szinte semmi nyomaték, kivétel után pedig már 3000-től érezhetően dinamikusabb lett, kisebb lett a 4000-es küszöb. Egyszerűen több levegőt kap a motor, szabadabban áramlik a levegő. Nekem ez számít, nem a fizikapélda.:-) OK nem akarok erről vitát nyitni, mert nem vagyok fizikus. Utánanéztem, olvastam egy két dolgot erről azt megosztottam veletek. Ennyi. Kipróbáltan de, nem tapasztaltam változást azt tudom. Úgyhogy visszakerült a cső a helyére. Az EGR lezárása nagyon bejött, az marad.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kola1234
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 20
|
|
« Hozzászólás #154 Dátum: 2007. Október 19. - 14:39:20 » |
|
Szerintetek véletlen van ott? Szerintem nem. D
|
|
|
Naplózva
|
Daewoo Nubira II. 1.6 16V SX ABS AC JVC - CRUNC - SPECTRON - BLAUPUNKT
|
|
|
R*R
|
|
« Hozzászólás #155 Dátum: 2007. Október 19. - 17:07:44 » |
|
Egy lényeges dologról nem esett szó! Két egymás után a gyártó szalagról legurult "ugyanolyan" autó csak közel egyforma motorikusan. A szórás a hétköznapi vezetésnél gyakran nem is érzékelhető. Aki veserugdosó változásra számít EGR beavatkozás vagy diffuzor kivétel terén - csalódik. Csak összehangolt és átgondolt, de főleg EGYEDI AZ ADOTT LACSIRA MÉRETEZETT beavatkozások hoznak érzhető eredményeket. Ez általában pénzbe kerül. Üdv
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #156 Dátum: 2007. Október 19. - 18:08:18 » |
|
Egy lényeges dologról nem esett szó! Két egymás után a gyártó szalagról legurult "ugyanolyan" autó csak közel egyforma motorikusan. A szórás a hétköznapi vezetésnél gyakran nem is érzékelhető. Aki veserugdosó változásra számít EGR beavatkozás vagy diffuzor kivétel terén - csalódik. Csak összehangolt és átgondolt, de főleg EGYEDI AZ ADOTT LACSIRA MÉRETEZETT beavatkozások hoznak érzhető eredményeket. Ez általában pénzbe kerül. Üdv
Na ennyivel nem úszod meg a dolgot R*R! Tessék szépen erről véleményt nyilvánítani! "Különben a szakirodalom - fizika - átfutása után úgy gondolom, hogy jobb visszatenni a diffuzert, nagyobb fordulatszámnál, mikor nagyobb a levegő áramlása akkor fejti ki hatását - nyomás növekedés.":-)
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
R*R
|
|
« Hozzászólás #157 Dátum: 2007. Október 19. - 19:10:29 » |
|
Oké, csak tessék hazafáradni! /A téma helyére/
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #158 Dátum: 2007. Október 21. - 16:30:40 » |
|
...Az otthoni módszer: le kell kötni a sarukat és összezárva kisütni a kondit, de így pl. a rádió beállításai is törlődnek. /A módszerért nem vállalok felelősséget/....
Ha lekötöd az akksit, utána nem kell valami "tanító" procedúrát végigcsinálni...? (Vagy itt, vagy máshol, de mintha olvastam volna ilyesmit...) Én írtam. Szervízkönyv szerint kell. Kereső a jobb felső sarokban.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #159 Dátum: 2007. Október 21. - 16:35:31 » |
|
Hol van a Lacsiban az afojtás? Nézd meg a galériában "Több levegőt" címen! Nézem. De közben meg rátaláltam az ablaktörlős riportra. Én nem kötögettem semmit. Vettem 2méter fekete szilikonos gumicsövet,és az ablakspricnit elosztottam még 2fele. Egyből megy a lé a lapátra.Nem kell fél autót áttervezni. Ja.Eredeti spricnik is megvannak. Annyi a hátulütője,hogy több víz fogy. Nem kötelező! Én így szeretem használni. Hiába van a lapátra vezetve a cső (ez egyszerűbb?), ha nincs víz. Kinek a pap, kinek a misebor...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
R*R
|
|
« Hozzászólás #160 Dátum: 2007. Október 21. - 17:33:46 » |
|
...Az otthoni módszer: le kell kötni a sarukat és összezárva kisütni a kondit, de így pl. a rádió beállításai is törlődnek. /A módszerért nem vállalok felelősséget/....
Ha lekötöd az akksit, utána nem kell valami "tanító" procedúrát végigcsinálni...? (Vagy itt, vagy máshol, de mintha olvastam volna ilyesmit...) Én írtam. Szervízkönyv szerint kell. Kereső a jobb felső sarokban. R*R Re: Cheklámpa « Válasz #26 Dátum: 2007. Szeptember 21. - 20:39:56 » Idézet Módosítás Törlés AKIT MÁR A HIBAKÓD SEM ÉRDEKEL:....
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
athee
Adminisztrátor
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1404
Lacetti 1.4 Star HB
|
|
« Hozzászólás #161 Dátum: 2007. Október 22. - 08:14:58 » |
|
435 km-el a lezárás után, apró rángatás, majd sárga lámpa jött elő. Ma kiveszem, és meglátjuk, eltűnik-e a lámpa.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #162 Dátum: 2007. Október 22. - 12:04:58 » |
|
Ehez kellene a szoftver módosítás. Vagy chiptuning. (végül is mindegy, hogy hogyan hívjuk)
A lámpa egy idő után ki fog aludni. csak azt tudnám, hogy akinek nem jön meg a lezárástól a sárga lámpája, annak melyik érzékelője krepa?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #164 Dátum: 2007. Október 22. - 17:40:56 » |
|
Ehez kellene a szoftver módosítás. Vagy chiptuning. (végül is mindegy, hogy hogyan hívjuk)
A lámpa egy idő után ki fog aludni. csak azt tudnám, hogy akinek nem jön meg a lezárástól a sárga lámpája, annak melyik érzékelője krepa?
Ahogy korábban írtam: nekem tudomást sem vesz aprogram az EGR-ről. És így van ez jóóóóóóóóól. :-)
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
|