Lacetti klub fórum
2024. November 01. - 19:33:50 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 103   Le
 
Szerző Téma: Torpanás és EGR szelep  (Megtekintve 553458 alkalommal)
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #150 Dátum: 2007. Október 19. - 10:02:10 »

Én is kivettem a szűkítőt, bár nem mondhatnám, hogy érzek is valamit, igazából sztem elképzeljük, hogy sokkal jobb Mosolyog
Amúgy ennek a kütyünek egy szerepe lehet, hogy melegben is hűvösebb levegőt juttason a motorhoz, mivel a szívó oldala szűkebb, és az áramlás irányába kitágul...
Így hasonló a működése egy klímához...Legalábbis szerintem Mosolyog

Igen én is kivettem ez a diffuzert és semmi változást nem éreztem. De amikor az EGR-t lezártam drasztikus változás volt pozitív irányban. Különben a szakirodalom - fizika - átfutása után úgy gondolom, hogy jobb visszatenni a diffuzert, nagyobb fordulatszámnál, mikor nagyobb a levegő áramlása akkor fejti ki hatását - nyomás növekedés. Én vissza is raktam.

Na akkor ezt fejtsd ki bővebben légyszi, hogy azonos szívóerőnél hogy is van ez? Mert akkor hagyok benne egy 10 mm-es átmérőjú lukat,a  többit betömöm és akkor aztán menniyre jó lesz! :-) Szerintem nincs ilyen nagy misztikum az egészben, csak nagyobb átmérőnél ugyanakkora szívásnál több levegőt kap. 
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
hicar
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172



« Hozzászólás #151 Dátum: 2007. Október 19. - 10:38:08 »

Én is kivettem a szűkítőt, bár nem mondhatnám, hogy érzek is valamit, igazából sztem elképzeljük, hogy sokkal jobb Mosolyog
Amúgy ennek a kütyünek egy szerepe lehet, hogy melegben is hűvösebb levegőt juttason a motorhoz, mivel a szívó oldala szűkebb, és az áramlás irányába kitágul...
Így hasonló a működése egy klímához...Legalábbis szerintem Mosolyog

Igen én is kivettem ez a diffuzert és semmi változást nem éreztem. De amikor az EGR-t lezártam drasztikus változás volt pozitív irányban. Különben a szakirodalom - fizika - átfutása után úgy gondolom, hogy jobb visszatenni a diffuzert, nagyobb fordulatszámnál, mikor nagyobb a levegő áramlása akkor fejti ki hatását - nyomás növekedés. Én vissza is raktam.

Na akkor ezt fejtsd ki bővebben légyszi, hogy azonos szívóerőnél hogy is van ez? Mert akkor hagyok benne egy 10 mm-es átmérőjú lukat,a  többit betömöm és akkor aztán menniyre jó lesz! :-) Szerintem nincs ilyen nagy misztikum az egészben, csak nagyobb átmérőnél ugyanakkora szívásnál több levegőt kap. 

Azt nem is állitom, hogy egetverő hatása  lenne. De elhiszem amit a fizikusok állítanak. Nézz utána valamilyen fizika könyvben mi a diffúzor, és hogy mi a műküdési elve. pl itt:www.ara.bme.hu/oktatas/labor/M13.htm - 76k
Naplózva

cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #152 Dátum: 2007. Október 19. - 11:05:36 »

Én is kivettem a szűkítőt, bár nem mondhatnám, hogy érzek is valamit, igazából sztem elképzeljük, hogy sokkal jobb Mosolyog
Amúgy ennek a kütyünek egy szerepe lehet, hogy melegben is hűvösebb levegőt juttason a motorhoz, mivel a szívó oldala szűkebb, és az áramlás irányába kitágul...
Így hasonló a működése egy klímához...Legalábbis szerintem Mosolyog

Igen én is kivettem ez a diffuzert és semmi változást nem éreztem. De amikor az EGR-t lezártam drasztikus változás volt pozitív irányban. Különben a szakirodalom - fizika - átfutása után úgy gondolom, hogy jobb visszatenni a diffuzert, nagyobb fordulatszámnál, mikor nagyobb a levegő áramlása akkor fejti ki hatását - nyomás növekedés. Én vissza is raktam.

Na akkor ezt fejtsd ki bővebben légyszi, hogy azonos szívóerőnél hogy is van ez? Mert akkor hagyok benne egy 10 mm-es átmérőjú lukat,a  többit betömöm és akkor aztán menniyre jó lesz! :-) Szerintem nincs ilyen nagy misztikum az egészben, csak nagyobb átmérőnél ugyanakkora szívásnál több levegőt kap. 

Azt nem is állitom, hogy egetverő hatása  lenne. De elhiszem amit a fizikusok állítanak. Nézz utána valamilyen fizika könyvben mi a diffúzor, és hogy mi a műküdési elve. pl itt:www.ara.bme.hu/oktatas/labor/M13.htm - 76k

Ha megnézted jobban azt a csonkakúp alakú alkatrészt, láthattad, hogy van még rajta két lyuk a tövénél. Ezzel együtt már nem érvényesül az általad említett jelenség. A másik dolog az, hogy a példáddal ellentétben a lacsinál pont fordítva megy az áramlás, vagyis elvileg a szűkebb keresztmetszetű szívó oldalon lévő nyomást után (mivel a sebessége a közegnek állandó az egész rendszerben ugyanolyan fordulatszám esetén) a bővebb oldalon kisebb nyomás és hőmérséklet keletkezik. Szerintem.
De halkan megjegyzem, sokkal kézenfekvőbb annak a csonkakúpnak a feladata, vagyis a cél az, hogy a légszűrőház és a betét közepéről szedje a levegőt, ne pedig a szélén a szívócsonknál, esetleg falsot szívva egy ponton.
Nekem a kivétel után kissé kisímult a nyomatékgörbém. Előtte 4000-nél volt egy nagy ugrás, alatta szinte semmi nyomaték, kivétel után pedig már 3000-től érezhetően dinamikusabb lett, kisebb lett a 4000-es küszöb. Egyszerűen több levegőt kap a motor, szabadabban áramlik a levegő. Nekem ez számít, nem a fizikapélda.:-)
« Utoljára szerkesztve: 2007. Október 19. - 11:11:40 írta cápaFeri » Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
hicar
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172



« Hozzászólás #153 Dátum: 2007. Október 19. - 13:14:22 »

Én is kivettem a szűkítőt, bár nem mondhatnám, hogy érzek is valamit, igazából sztem elképzeljük, hogy sokkal jobb Mosolyog
Amúgy ennek a kütyünek egy szerepe lehet, hogy melegben is hűvösebb levegőt juttason a motorhoz, mivel a szívó oldala szűkebb, és az áramlás irányába kitágul...
Így hasonló a működése egy klímához...Legalábbis szerintem Mosolyog

Igen én is kivettem ez a diffuzert és semmi változást nem éreztem. De amikor az EGR-t lezártam drasztikus változás volt pozitív irányban. Különben a szakirodalom - fizika - átfutása után úgy gondolom, hogy jobb visszatenni a diffuzert, nagyobb fordulatszámnál, mikor nagyobb a levegő áramlása akkor fejti ki hatását - nyomás növekedés. Én vissza is raktam.

Na akkor ezt fejtsd ki bővebben légyszi, hogy azonos szívóerőnél hogy is van ez? Mert akkor hagyok benne egy 10 mm-es átmérőjú lukat,a  többit betömöm és akkor aztán menniyre jó lesz! :-) Szerintem nincs ilyen nagy misztikum az egészben, csak nagyobb átmérőnél ugyanakkora szívásnál több levegőt kap. 

Azt nem is állitom, hogy egetverő hatása  lenne. De elhiszem amit a fizikusok állítanak. Nézz utána valamilyen fizika könyvben mi a diffúzor, és hogy mi a műküdési elve. pl itt:www.ara.bme.hu/oktatas/labor/M13.htm - 76k

Ha megnézted jobban azt a csonkakúp alakú alkatrészt, láthattad, hogy van még rajta két lyuk a tövénél. Ezzel együtt már nem érvényesül az általad említett jelenség. A másik dolog az, hogy a példáddal ellentétben a lacsinál pont fordítva megy az áramlás, vagyis elvileg a szűkebb keresztmetszetű szívó oldalon lévő nyomást után (mivel a sebessége a közegnek állandó az egész rendszerben ugyanolyan fordulatszám esetén) a bővebb oldalon kisebb nyomás és hőmérséklet keletkezik. Szerintem.
De halkan megjegyzem, sokkal kézenfekvőbb annak a csonkakúpnak a feladata, vagyis a cél az, hogy a légszűrőház és a betét közepéről szedje a levegőt, ne pedig a szélén a szívócsonknál, esetleg falsot szívva egy ponton.
Nekem a kivétel után kissé kisímult a nyomatékgörbém. Előtte 4000-nél volt egy nagy ugrás, alatta szinte semmi nyomaték, kivétel után pedig már 3000-től érezhetően dinamikusabb lett, kisebb lett a 4000-es küszöb. Egyszerűen több levegőt kap a motor, szabadabban áramlik a levegő. Nekem ez számít, nem a fizikapélda.:-)

OK nem akarok erről vitát nyitni, mert nem vagyok fizikus. Utánanéztem, olvastam egy két dolgot erről azt megosztottam veletek. Ennyi. Kipróbáltan de,  nem tapasztaltam változást azt tudom. Úgyhogy visszakerült a cső a helyére. Az EGR lezárása nagyon bejött, az marad. 
Naplózva

kola1234
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


« Hozzászólás #154 Dátum: 2007. Október 19. - 14:39:20 »

Szerintetek véletlen van ott?
Szerintem nem.
D
Naplózva

Daewoo Nubira II. 1.6 16V SX ABS AC             JVC - CRUNC - SPECTRON - BLAUPUNKT
R*R
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


« Hozzászólás #155 Dátum: 2007. Október 19. - 17:07:44 »

Egy lényeges dologról nem esett szó! Két egymás után a gyártó szalagról legurult "ugyanolyan" autó csak közel egyforma motorikusan. A szórás a hétköznapi vezetésnél gyakran nem is érzékelhető. Aki veserugdosó változásra számít EGR beavatkozás vagy diffuzor kivétel terén - csalódik. Csak összehangolt és átgondolt, de főleg EGYEDI AZ ADOTT LACSIRA MÉRETEZETT beavatkozások hoznak érzhető eredményeket. Ez általában pénzbe kerül.
Üdv
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #156 Dátum: 2007. Október 19. - 18:08:18 »

Egy lényeges dologról nem esett szó! Két egymás után a gyártó szalagról legurult "ugyanolyan" autó csak közel egyforma motorikusan. A szórás a hétköznapi vezetésnél gyakran nem is érzékelhető. Aki veserugdosó változásra számít EGR beavatkozás vagy diffuzor kivétel terén - csalódik. Csak összehangolt és átgondolt, de főleg EGYEDI AZ ADOTT LACSIRA MÉRETEZETT beavatkozások hoznak érzhető eredményeket. Ez általában pénzbe kerül.
Üdv


Na ennyivel nem úszod meg a dolgot R*R!
Tessék szépen erről véleményt nyilvánítani!

"Különben a szakirodalom - fizika - átfutása után úgy gondolom, hogy jobb visszatenni a diffuzert, nagyobb fordulatszámnál, mikor nagyobb a levegő áramlása akkor fejti ki hatását - nyomás növekedés."

:-)
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
R*R
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


« Hozzászólás #157 Dátum: 2007. Október 19. - 19:10:29 »

Oké, csak tessék hazafáradni! /A téma helyére/
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #158 Dátum: 2007. Október 21. - 16:30:40 »


...Az otthoni módszer: le kell kötni a sarukat és összezárva kisütni a kondit, de így pl. a rádió beállításai is törlődnek. /A módszerért nem vállalok felelősséget/....


Ha lekötöd az akksit, utána nem kell valami "tanító" procedúrát végigcsinálni...? (Vagy itt, vagy máshol, de mintha olvastam volna ilyesmit...)

Én írtam. Szervízkönyv szerint kell.
Kereső a jobb felső sarokban.
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #159 Dátum: 2007. Október 21. - 16:35:31 »

Hol van a Lacsiban az  afojtás?He

Nézd meg a galériában "Több levegőt" címen!

Nézem.
De közben meg rátaláltam az ablaktörlős riportra.
Én nem kötögettem semmit.
Vettem 2méter fekete szilikonos gumicsövet,és az ablakspricnit elosztottam még 2fele.
Egyből megy a lé a lapátra.Nem kell fél autót áttervezni.
Ja.Eredeti spricnik is megvannak.
Annyi a hátulütője,hogy több víz fogy.

Nem kötelező!
Én így szeretem használni. Hiába van a lapátra vezetve a cső (ez egyszerűbb?), ha nincs víz.
Kinek a pap, kinek a misebor...
Naplózva
R*R
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


« Hozzászólás #160 Dátum: 2007. Október 21. - 17:33:46 »


...Az otthoni módszer: le kell kötni a sarukat és összezárva kisütni a kondit, de így pl. a rádió beállításai is törlődnek. /A módszerért nem vállalok felelősséget/....


Ha lekötöd az akksit, utána nem kell valami "tanító" procedúrát végigcsinálni...? (Vagy itt, vagy máshol, de mintha olvastam volna ilyesmit...)

Én írtam. Szervízkönyv szerint kell.
Kereső a jobb felső sarokban.

R*R      Re: Cheklámpa
« Válasz #26 Dátum: 2007. Szeptember 21. - 20:39:56 » Idézet Módosítás Törlés 
AKIT MÁR A HIBAKÓD SEM ÉRDEKEL:....
Naplózva
athee
Adminisztrátor
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1404


Lacetti 1.4 Star HB


« Hozzászólás #161 Dátum: 2007. Október 22. - 08:14:58 »

435 km-el a lezárás után, apró rángatás, majd sárga lámpa jött elő. Ma kiveszem, és meglátjuk, eltűnik-e a lámpa.
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #162 Dátum: 2007. Október 22. - 12:04:58 »

Ehez kellene a szoftver módosítás.
Vagy chiptuning. (végül is mindegy, hogy hogyan hívjuk)

A lámpa egy idő után ki fog aludni.
csak azt tudnám, hogy akinek nem jön meg a lezárástól a sárga lámpája, annak melyik érzékelője krepa?
Naplózva
athee
Adminisztrátor
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1404


Lacetti 1.4 Star HB


« Hozzászólás #163 Dátum: 2007. Október 22. - 17:29:37 »

Kivettem a lemezt. Sárgalámpa kialudt, viszzatért a rángás, és elvesztette azt a kevés plusszt, ami volt az EGR lezárásával. Ez van. 
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #164 Dátum: 2007. Október 22. - 17:40:56 »

Ehez kellene a szoftver módosítás.
Vagy chiptuning. (végül is mindegy, hogy hogyan hívjuk)

A lámpa egy idő után ki fog aludni.
csak azt tudnám, hogy akinek nem jön meg a lezárástól a sárga lámpája, annak melyik érzékelője krepa?

Ahogy korábban írtam: nekem tudomást sem vesz aprogram az EGR-ről. És így van ez jóóóóóóóóól. :-)
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Oldalak: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 103   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!