athee
Adminisztrátor
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1404
Lacetti 1.4 Star HB
|
|
« Hozzászólás #465 Dátum: 2008. Március 18. - 11:28:00 » |
|
Enyém EU 3-as. Mégis benne van, és szívok vele. Pedig nem kell teljesítenie az EU4-es normát.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #466 Dátum: 2008. Március 18. - 11:57:53 » |
|
Én úgy tudom, hogy az EURO lV besorolás miatt kötelező az EGR megléte. Csak van. akinek jobban sikerül aplikálni, van akinek nem. De javítsatok ki, ha rosszul tudnám!
Már az F-astrákban is volt, azok sem voltak EU-4-esek!
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
mostnemtom
|
|
« Hozzászólás #467 Dátum: 2008. Március 18. - 13:02:49 » |
|
Most már kezdem érteni, hogy a szerelő miért mondta, hogy nekem a gáz megvédte a motort az ilyesfajta problémáktól.Nekem soha semmi gondom nem volt sem a szelepekkel sem az EGéR-rel, pedig néhány kilómétert azért mentem vele!
|
|
|
Naplózva
|
Az élet mindig ünnepnap!!!
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #468 Dátum: 2008. Március 18. - 13:46:35 » |
|
A BELSŐÉGÉSŰ MOTOR KIPUFOGÓGÁZ VISSZAVEZETÉSE
A kipufogógáz-visszavezetés (EGR(1), Exhaust Gas Recirculation) hatékony megoldás a motorban képződő károsanyagok mennyiségének csökkentésére.
A kipufogógáz-visszavezetéssel csökkenthetők:
NOx (nitrogén oxidok),
CH és CO (szénhidrogén, szénmonoxid) kibocsátás.
Kipufogógáz-visszavezetésnek a motor hengereiben egy munkaciklus alatt elégett tüzelőanyag égéstermékek egy részének visszajuttatását nevezzük. A motor hengereibe visszajuttatott kipufogógáz az égésben csak a benne található oxidálható molekulák mértékéig vesz részt. A kipufogógázban elégetlen CH és CO molekulák esetleges további oxidációja csökkenti a károsanyag-kibocsátást. A kipufogógáz visszavezetésével megnő a hengerbe bejutó töltet mennyisége, a nagyobb töltethez többnyire nagyobb fojtószelep-nyitás és ennek hatására kisebb szívóellenállás tartozik, mely az alábbi előnyökkel rendelkezik, változatlan nagyságú teljesítmény mellett:
a hatásfok javul,
a fajlagos tüzelőanyag-fogyasztás csökken,
csökken az égési csúcshőmérséklet,
csökken a NOx emisszió.
Az égésfolyamatban részt nem vevő kipufogógáz előnyei mellett bizonyos hátrányokkal is rendelkezik: szikragyújtású motoroknál a lángfront terjedését akadályozza, rontja az égés minőségét, a visszavezetett kipufogógáz felmelegítése hőveszteséget jelent, túl sok visszavezetett kipufogógáz gyulladás-kimaradást okozhat és a motor le is állhat.
A kipufogógáz-visszavezetésnek két fajtáját alkalmazzák: a külső kipufogógáz-visszavezetést,
a belső kipufogógáz-visszavezetést
Igen ez mind szép és jó amit írtál csak a normál égéshez tiszta levegő kell-ene ! a műszer tömeget mér és nem minőséget ! Az 1-15-ős arányt a komputer a koszos levegőből sosem találja ki ! Mert az mindig változó hogy milyen arányban ég el ! csak az a baj hogy más motorok egr nélkül is tudják ezt a co-t ! de sajnos nekünk ez jutott ! Nem hiszem, hogy gyártanának manapság olyan gépet, amiben nincs EGR szelep. Az előző gépemet (diesel FIAT) 94-ben gyártották, és már abban is volt.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
rebelpeak
|
|
« Hozzászólás #469 Dátum: 2008. Március 18. - 16:02:41 » |
|
az elmút pár napban kb 20 un. nagytudásúval beszéltem, mind mást mondott...a g astrákban pl. ki lehetett iktatni a programból a jelzést (szelepet nem!) a fiam öreg vectrájában is van, meg egy csomó eu3-ban is itt állítólag nyitva marad valami pillangó, azért jelez, kárt nem okoz...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Secretknight
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 30
|
|
« Hozzászólás #470 Dátum: 2008. Március 18. - 18:43:44 » |
|
Sziasztok, már régen szóltam uff, enyémben 1 éves korában lezárva klingeritlappal,tisztítás után,rángatás miatt.Most megyek 2 éves szervízre és azóta semmilyen problémám nem volt a lezárt EGR miatt.Csak a lezárás előnyeit élvezem uff. üdv.,Secret
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #471 Dátum: 2008. Március 20. - 16:12:15 » |
|
Hé! Jó volt hallani felőled!
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
R*R
|
|
« Hozzászólás #472 Dátum: 2008. Március 20. - 19:57:18 » |
|
Éltem a lehetőséggel -ingyen zöldkártya csere- márkakereskedőnél. EGR lezárva, chiptuning, direktszűrő, sportdob, hibakód nincs: az emissziós értékek jók lévén, valóban kicserélték a zöldkártyát. Minden beavatkozást előadtam a mérés előtt (még van 6 hónap garim) megjegyzést nem tettek, elköszöntem... Hasonlókat kívánok!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ZOTYA1983
|
|
« Hozzászólás #473 Dátum: 2008. Március 23. - 23:42:00 » |
|
Jaj létezik hogy 3 hetes autó betorpan gázadásnál??? Mert ma 3x is megcsinálta picit korán kezdi
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|
ZOTYA1983
|
|
« Hozzászólás #475 Dátum: 2008. Március 24. - 14:27:45 » |
|
Fene vigye garanciális még a vas.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2008. Március 24. - 19:51:54 írta cápaFeri »
|
Naplózva
|
|
|
|
mostnemtom
|
|
« Hozzászólás #476 Dátum: 2008. Március 24. - 21:14:52 » |
|
Fene vigye garanciális még a vas.
Én roppant morcosan néznék a szervízben!Az sem jelent jót az álmoskönyv szerint!
|
|
|
Naplózva
|
Az élet mindig ünnepnap!!!
|
|
|
ZOTYA1983
|
|
« Hozzászólás #477 Dátum: 2008. Március 24. - 21:47:27 » |
|
Fene vigye garanciális még a vas.
Én roppant morcosan néznék a szervízben!Az sem jelent jót az álmoskönyv szerint! Eszik nem eszik ők főzték.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
mostnemtom
|
|
« Hozzászólás #478 Dátum: 2008. Március 24. - 21:48:42 » |
|
Fene vigye garanciális még a vas.
Én roppant morcosan néznék a szervízben!Az sem jelent jót az álmoskönyv szerint! Eszik nem eszik ők főzték. Az lehet, hogy ők főzték, de az alapanyag a tiéd!
|
|
|
Naplózva
|
Az élet mindig ünnepnap!!!
|
|
|
ZOTYA1983
|
|
« Hozzászólás #479 Dátum: 2008. Március 24. - 21:51:02 » |
|
Fene vigye garanciális még a vas.
Én roppant morcosan néznék a szervízben!Az sem jelent jót az álmoskönyv szerint! Eszik nem eszik ők főzték. Az lehet, hogy ők főzték, de az alapanyag a tiéd! Mire is gondolsz.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|