Lacetti klub fórum
2024. November 02. - 00:26:40 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 103   Le
 
Szerző Téma: Torpanás és EGR szelep  (Megtekintve 553532 alkalommal)
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #90 Dátum: 2007. Október 12. - 10:54:58 »

Most, hogy lezártam az EGR-t, gondoltam valamivel át kéne öblíteni a rendszert, hátha nekem is van koromlerakódás... Mit tegyek bele? Látom, hogy van Spuri, amiből 250ml 2000 pénz, ez 250 liter benyához való. De ebből is van két féle:rózsaszín meg kék. Aztán van STP, ti éppen a sárgát említettétek. Ez szintén 250 ml, 2000 pénz, de ez egy tankhoz 50-60 liter kell.
Javaslat?
A sárga STP biztosan használ... Amikor belelöttyintettem, utána kissé csökkent a rángatódzás, bár nem szűnt meg teljesen.
És ez után zártam le az EGR-t...

Viszont hol adják ilyen drágán...? Emlékeim szerint én 1100 körül vettem, talán a Norauto-nál...

Neten kerestem rá, már nem emlékszem milyen cég volt. Szóval inkább az STP? Köszi.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
hicar
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172



« Hozzászólás #91 Dátum: 2007. Október 12. - 10:55:49 »

Ma voltam zöldkártyát csináltatni a régi szerelömnél és nem a szervízbe! Van neki egy nagyon jól felszerelt 4 állású műhelye és a műszaki újdonságok területén is mindig otthon van. Szóval a motor lezárt szeleppel is simán teljesítette az euro IV-es követelményeket. Ezután mondtam meg neki, hogy mi a helyzet. Erről aztán egy kicsit el is beszélgettük és a következőket tudtam meg: Az EGR szelep más típusú autóknál is igen sok hasonló gondot okoz. A lezárásával nem károsítjuk a motort, sőt az égéstér ettől még tisztább is lesz, mivel nem kerül be a hengerbe az egyszer már elégetett üzemanyag, korom stb. A visszavezetett gázban már nagyon kevés az el nem égett benzin és a többi égéstermék idővel szépen lerakódik a henger falára, szelepekre, dugattyura. (Kormos szelepeket láttuk már a szelepcserék alkalmával) Ezért javasolják a nagy fordulatszámon való üzemelést, hogy gyorsabb legyen az égéstérben a gázok áramlása, így kisebb a lerakódás esélye. A másik, hogy kiiktatott szelep esetén tiszta benzin-levegő keverék kerül a mociba és tökéletesebb lesz az égés mintha ez felhígulna egy kis kipuffogó gázzal. Ennek az eredménye, hogy nagyobb a teljesítmény, nem rángat, jobban gyorsul, és nem rakódik le semmi a henger falára. Mivel nem az összes kipuffogó gázt vezetik vissza újraégetésre és a visszavezetett gázba is igen kevés az el nem égett benzin jelentős károsanyagkibocsátást nem lehet vele elérni - bizonyiték, hogy teljesíti a motor így is az euro IV-es követelményeket.
Összegezve arra a következtetésre jutottunk, hogy az EGR szelep egy téves mérnöki elképzelés a károsanyagkibocsátás csökkentésére, viszont annál több problémát okoz.
Naplózva

hicar
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172



« Hozzászólás #92 Dátum: 2007. Október 12. - 11:17:08 »

Ja és a lezárása a legjobb megoldás a panaszokra,  a többi csak hasztalan próbálkozás- más benzin, pörgetés, adalékok stb.
Naplózva

kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #93 Dátum: 2007. Október 12. - 11:18:10 »

Ma voltam zöldkártyát csináltatni a régi szerelömnél és nem a szervízbe! Van neki egy nagyon jól felszerelt 4 állású műhelye és a műszaki újdonságok területén is mindig otthon van. Szóval a motor lezárt szeleppel is simán teljesítette az euro IV-es követelményeket. Ezután mondtam meg neki, hogy mi a helyzet. Erről aztán egy kicsit el is beszélgettük és a következőket tudtam meg: Az EGR szelep más típusú autóknál is igen sok hasonló gondot okoz. A lezárásával nem károsítjuk a motort, sőt az égéstér ettől még tisztább is lesz, mivel nem kerül be a hengerbe az egyszer már elégetett üzemanyag, korom stb. A visszavezetett gázban már nagyon kevés az el nem égett benzin és a többi égéstermék idővel szépen lerakódik a henger falára, szelepekre, dugattyura. (Kormos szelepeket láttuk már a szelepcserék alkalmával) Ezért javasolják a nagy fordulatszámon való üzemelést, hogy gyorsabb legyen az égéstérben a gázok áramlása, így kisebb a lerakódás esélye. A másik, hogy kiiktatott szelep esetén tiszta benzin-levegő keverék kerül a mociba és tökéletesebb lesz az égés mintha ez felhígulna egy kis kipuffogó gázzal. Ennek az eredménye, hogy nagyobb a teljesítmény, nem rángat, jobban gyorsul, és nem rakódik le semmi a henger falára. Mivel nem az összes kipuffogó gázt vezetik vissza újraégetésre és a visszavezetett gázba is igen kevés az el nem égett benzin jelentős károsanyagkibocsátást nem lehet vele elérni - bizonyiték, hogy teljesíti a motor így is az euro IV-es követelményeket.
Összegezve arra a következtetésre jutottunk, hogy az EGR szelep egy téves mérnöki elképzelés a károsanyagkibocsátás csökkentésére, viszont annál több problémát okoz.


Nos ezzel a szerelőd megerősítette - bennem legalább is.. -, hogy az egész csak parasztvakítás (volt már ilyen gyanúm...; korábbi elmélkedéseinkben is valami ilyesmire jutottunk, mindenféle szakirányú képesítés nélkül Kacsint )
Valami méregzöld mérnökcsapat - mivel mást már nem tudott kitalálni, a prémiumfeladat teljesítésének a határideje meg vészesen közeledett... - agyament ötlete lehetett ez az egész, viszont jól kicsesztek a tulajokkal... hogy száradna le a tökük...
Naplózva
jegi
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 40


Lacsi szimpátiatag /Mazda 6/


WWW
« Hozzászólás #94 Dátum: 2007. Október 12. - 12:34:18 »

Hát igen, Kripic, azt hiszem lelőtted a poént! ;DMost már csak azt kéne kitalálni, hogyan lehet kitolni a pechlámpával, hogy ne vegye észre ???Bár már valaki irta, hogy kisfuróval néhány lyukat fúrt a lezárásba...De talán jobb volna a szoftverben kiiktatni, dehát ezt ki a fene tudná megcsinálni?A gyárban nem hiszem, hogy bizhatunk az eddigi tapasztalatok alapján
Naplózva

captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #95 Dátum: 2007. Október 12. - 20:56:19 »

:-)  :-) :-)
Öcsikém ma rendelte meg Sw-jét. Kifejezetten kérte, hogy az EGR szelepet zárják le, mielött átadják neki az ótót. Állítólag a kereskedőnek a szeme sem rebbent!
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #96 Dátum: 2007. Október 13. - 06:51:28 »

Ott rendelte, ahol Te...?
Mindent a vevőért, ha kéri (ez az öcséd), ha nem (ez meg Te) Vigyorog!
Naplózva
athee
Adminisztrátor
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1404


Lacetti 1.4 Star HB


« Hozzászólás #97 Dátum: 2007. Október 13. - 09:52:58 »

Na, szelep dugózva. Délután tesztút... 
Naplózva
athee
Adminisztrátor
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1404


Lacetti 1.4 Star HB


« Hozzászólás #98 Dátum: 2007. Október 13. - 12:10:11 »

Létezik az, hogy lezárás után is marad a rángatás?He Nem olyan nagy mértékben, de maradt.
Naplózva
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #99 Dátum: 2007. Október 13. - 12:58:22 »

Lehet, hogy kicsit türelmesebbnek kéne lenned , adj egy kis időt / kilómétert / még az autódnak !
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #100 Dátum: 2007. Október 13. - 12:59:25 »

Létezik az, hogy lezárás után is marad a rángatás?He Nem olyan nagy mértékben, de maradt.

Hát villanyautó nem lesz belőle, de szerintem ez már egy mellékhatása annak, hogy eddig rángatott. Minden apró jelre érzékeny lettél. Azért mondom, mert én is most tesztelem a gépet. :-) Pár nappal ezelőtt lezártam, munkába járásnál hétközben szépen viselkedett. Tegnap elmentem Zeg. ÖMV kútra, előtte vettem Tecsóban egy STP sárgát. (Tecsóban 1690,-, ÖMV-n 1999,-). Beálltam a kútra, beleborítottam, majd rányomtam 56 liter Carrera 95-öt! (Ennyi fért bele azok után, hogy sárga lámpa folyamatos égve maradása óta mentem 50 km-t. Egész vidáman tekert hazafelé, már oldalkocsi szólt 130-nál, hogy emeljem fel a lábam. Pedig olyan szép világosat csinálnak ezek az izzók előttem! :-)
Bár ma utifutiztam, mert lombtalanítás volt a kertben, de kíváncsi leszek az eredményre, hogy mennyit eszik majd, no meg használ-e az STP?
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #101 Dátum: 2007. Október 13. - 13:05:56 »

Ott rendelte, ahol Te...?
Mindent a vevőért, ha kéri (ez az öcséd), ha nem (ez meg Te) Vigyorog!

Nem, Győrben vásárolta. De olvassa a fórumot, amióta eldöntötte a vásárlást.

Ma reggel teszterkézre adtam házi kedvencemet. Amint lesz eredménye, tudtotokra adom. Kissé azért megijedtem, amikor ******** barátom kettő darab laptoppal és egy szerelőoverálos fazonnal jelent meg, de megigérték, hogy nem fog fájni. :-)
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
hicar
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172



« Hozzászólás #102 Dátum: 2007. Október 13. - 16:38:20 »

Létezik az, hogy lezárás után is marad a rángatás?He Nem olyan nagy mértékben, de maradt.
Szerintem nem ártana a motort alaposan megjáratni. Lehet, hogy belül csupa korom, tele van lerekodással. Én is egy nagyobb út (olaszország kb. 4000 km) után zártam le a szelepet és mintha elvágták volna a rángatást teljesen megszünt.
Naplózva

hicar
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172



« Hozzászólás #103 Dátum: 2007. Október 13. - 16:48:33 »

:-)  :-) :-)
Öcsikém ma rendelte meg Sw-jét. Kifejezetten kérte, hogy az EGR szelepet zárják le, mielött átadják neki az ótót. Állítólag a kereskedőnek a szeme sem rebbent!

Nemcsak a kereskedők vannak ezzel tisztában, hanem a szerelők is, de a szervíz hivatalosan nem ajálhatja ezt a megoldást - környezetvédelmi okokra hivatkozva. Vigyázzon az Öcséd mert ezzel könnyen elveszitheti a garanciát, én is ha szervízbe viszem arra az időre kiszedem az alu lapot, hogy a nyomát se lássák a beavatkozásnak. Szóval így állunk hivatalosan senki (sem a gyártó sem a szervíz) nem ismeri el, hogy az EGR szelep egy **** megoldás, de a szerelők nagy többsége végül is a kiiktatását ajálja.
Naplózva

athee
Adminisztrátor
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1404


Lacetti 1.4 Star HB


« Hozzászólás #104 Dátum: 2007. Október 13. - 17:04:07 »

Létezik az, hogy lezárás után is marad a rángatás?He Nem olyan nagy mértékben, de maradt.

Hát villanyautó nem lesz belőle, de szerintem ez már egy mellékhatása annak, hogy eddig rángatott. Minden apró jelre érzékeny lettél. Azért mondom, mert én is most tesztelem a gépet. :-) Pár nappal ezelőtt lezártam, munkába járásnál hétközben szépen viselkedett. Tegnap elmentem Zeg. ÖMV kútra, előtte vettem Tecsóban egy STP sárgát. (Tecsóban 1690,-, ÖMV-n 1999,-). Beálltam a kútra, beleborítottam, majd rányomtam 56 liter Carrera 95-öt! (Ennyi fért bele azok után, hogy sárga lámpa folyamatos égve maradása óta mentem 50 km-t. Egész vidáman tekert hazafelé, már oldalkocsi szólt 130-nál, hogy emeljem fel a lábam. Pedig olyan szép világosat csinálnak ezek az izzók előttem! :-)
Bár ma utifutiztam, mert lombtalanítás volt a kertben, de kíváncsi leszek az eredményre, hogy mennyit eszik majd, no meg használ-e az STP?

Azt hiszem, holnap én is adok egy kis adalékot neki, és Jopek tanácsára kap egy kis kilóméter haladékot.  Mosolyog aztán meglátjuk, hogy viselkedik.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 103   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!