Stocz
|
|
« Hozzászólás #75 Dátum: 2007. Október 11. - 14:37:56 » |
|
Könyv szerint javasolt a 30 mp-es melegítés. Én soha nem indulok el melegítés nélkül, min. a fenti időt tartom. Ahogy hül a kinti hőmérséklet növelem ezt az időt (érzés szerint). Környezetvédelem miatt nem javasolják a melegítést, de a motornak jót tesz: amíg hideg az olaj, nem jut minden kis résbe annyi, amennyi kellene. Ha ekkor terheled a motort jobban fog kopni.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #76 Dátum: 2007. Október 11. - 14:51:47 » |
|
Amíg kitolatok az udvarból és becsukom a kaput eltelik vagy 90 mp is. De sosem tolom neki félgáznál jobban addig, amíg legalább 50 fokot el nem éri a mutató. Teljes üzemi hőmérsékletig sosincs padló és előzés sem.
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
Jopek
|
|
« Hozzászólás #77 Dátum: 2007. Október 11. - 15:00:25 » |
|
Könyv szerint javasolt a 30 mp-es melegítés. Én soha nem indulok el melegítés nélkül, min. a fenti időt tartom. Ahogy hül a kinti hőmérséklet növelem ezt az időt (érzés szerint). Környezetvédelem miatt nem javasolják a melegítést, de a motornak jót tesz: amíg hideg az olaj, nem jut minden kis résbe annyi, amennyi kellene. Ha ekkor terheled a motort jobban fog kopni.
O.K. Nyílván sarkosan fogalmaztam . Én sem úgy indulok , hogy beindul aztán gázt neki . Indítás után nyilván akad teendő ami megfelelő időt ad a motornak a melegedésre / kertkapu , garázsajtó becsukása , mindenkinek szokása szerint / A fontos szerintem is a külső hőmérséklet figyelembevétele , de erre inkább ráérezni kell mint sem a stoppert nézni . A motor hangján úgyis hallod ha kegyelemért / melegítésért / könyörög !
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
R*R
|
|
« Hozzászólás #78 Dátum: 2007. Október 11. - 15:29:21 » |
|
A "TORPANÁS" jelentkezik-e pl. 2. fokozatban- gázpedál szabadon- közel vízszintes aszfaltúton? Már aki egyébként panaszkodik rá... /természetesen jár a motor és 2. sebességben van/
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #79 Dátum: 2007. Október 11. - 17:29:24 » |
|
Könyv szerint javasolt a 30 mp-es melegítés. Én soha nem indulok el melegítés nélkül, min. a fenti időt tartom. Ahogy hül a kinti hőmérséklet növelem ezt az időt (érzés szerint). Környezetvédelem miatt nem javasolják a melegítést, de a motornak jót tesz: amíg hideg az olaj, nem jut minden kis résbe annyi, amennyi kellene. Ha ekkor terheled a motort jobban fog kopni.
O.K. Nyílván sarkosan fogalmaztam . Én sem úgy indulok , hogy beindul aztán gázt neki . Indítás után nyilván akad teendő ami megfelelő időt ad a motornak a melegedésre / kertkapu , garázsajtó becsukása , mindenkinek szokása szerint / A fontos szerintem is a külső hőmérséklet figyelembevétele , de erre inkább ráérezni kell mint sem a stoppert nézni . A motor hangján úgyis hallod ha kegyelemért / melegítésért / könyörög ! Sőt! Elvetemültek még a sebváltóolaj hőmérsékletére is ügyelnek! :-) Spec én sem erőltetem az egyes és a rükverz gyors kapcsolását hidegben.
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
sandor
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 21
|
|
« Hozzászólás #80 Dátum: 2007. Október 11. - 17:55:43 » |
|
MELEGÍTÉS Köszönöm a kimerítő válaszokat.Én is így gondoltam. üdv
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladlac
|
|
« Hozzászólás #81 Dátum: 2007. Október 11. - 18:02:27 » |
|
Ez a torpanás csak az 1.4-eseknél van, vagy a 1.6 és 1.8-nál is lehet? Nekem 1.6 9500 km de még szerencsére nem ismerem ezt az érzést.
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #82 Dátum: 2007. Október 11. - 19:13:33 » |
|
A "TORPANÁS" jelentkezik-e pl. 2. fokozatban- gázpedál szabadon- közel vízszintes aszfaltúton? Már aki egyébként panaszkodik rá... /természetesen jár a motor és 2. sebességben van/
Halihó! Amikor még toporgott, azt bármilyen sebességfokozatban érezni lehetett, de különösen 5.-ben és akkor, amikor a laza gurulásból újra finoman gázt adtam (Ja, és járt ám a motor... ) Az egér lezárása után semmi hasonló...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #83 Dátum: 2007. Október 11. - 19:15:44 » |
|
Ez a torpanás csak az 1.4-eseknél van, vagy a 1.6 és 1.8-nál is lehet? Nekem 1.6 9500 km de még szerencsére nem ismerem ezt az érzést.
Nekem is 20000 körül kezdte... (sárgalámpa nélkül) Ja, és 1.6-os...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladlac
|
|
« Hozzászólás #84 Dátum: 2007. Október 11. - 19:17:27 » |
|
Ez a torpanás csak az 1.4-eseknél van, vagy a 1.6 és 1.8-nál is lehet? Nekem 1.6 9500 km de még szerencsére nem ismerem ezt az érzést.
Nekem is 20000 körül kezdte... (sárgalámpa nélkül) Ja, és 1.6-os... Ennek nem örülök!!!!
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #85 Dátum: 2007. Október 11. - 19:18:22 » |
|
Könyv szerint javasolt a 30 mp-es melegítés. ... Ahogy hül a kinti hőmérséklet növelem ezt az időt (érzés szerint). ... a motornak jót tesz: amíg hideg az olaj, nem jut minden kis résbe annyi, amennyi kellene. ...
Na ezért jav. az 5W-30 olaj... (talán )
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
bzsazsa
|
|
« Hozzászólás #86 Dátum: 2007. Október 11. - 20:37:52 » |
|
Tényleg valaki tud olyan lacsist akinek 1.8-as motorja van és panaszkodott volna valamilyen hibára?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #87 Dátum: 2007. Október 12. - 01:15:15 » |
|
Most, hogy lezártam az EGR-t, gondoltam valamivel át kéne öblíteni a rendszert, hátha nekem is van koromlerakódás a fojtószelepháznál, szelepeknél. Olvasgatom többfelé az adalékokat. Mit tegyek bele? Látom, hogy van Spuri, amiből 250ml 2000 pénz, ez 250 liter benyához való. De ebből is van két féle:rózsaszín meg kék. Aztán van STP, ti éppen a sárgát említettétek. Ez szintén 250 ml, 2000 pénz, de ez egy tankhoz 50-60 liter kell. Javaslat?
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2007. Október 12. - 01:25:36 írta cápaFeri »
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #88 Dátum: 2007. Október 12. - 09:33:17 » |
|
Most, hogy lezártam az EGR-t, gondoltam valamivel át kéne öblíteni a rendszert, hátha nekem is van koromlerakódás... Mit tegyek bele? Látom, hogy van Spuri, amiből 250ml 2000 pénz, ez 250 liter benyához való. De ebből is van két féle:rózsaszín meg kék. Aztán van STP, ti éppen a sárgát említettétek. Ez szintén 250 ml, 2000 pénz, de ez egy tankhoz 50-60 liter kell. Javaslat?
A sárga STP biztosan használ... Amikor belelöttyintettem, utána kissé csökkent a rángatódzás, bár nem szűnt meg teljesen. És ez után zártam le az EGR-t... Viszont hol adják ilyen drágán...? Emlékeim szerint én 1100 körül vettem, talán a Norauto-nál...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
athee
Adminisztrátor
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1404
Lacetti 1.4 Star HB
|
|
« Hozzászólás #89 Dátum: 2007. Október 12. - 09:38:09 » |
|
Most, hogy lezártam az EGR-t, gondoltam valamivel át kéne öblíteni a rendszert, hátha nekem is van koromlerakódás... Mit tegyek bele? Látom, hogy van Spuri, amiből 250ml 2000 pénz, ez 250 liter benyához való. De ebből is van két féle:rózsaszín meg kék. Aztán van STP, ti éppen a sárgát említettétek. Ez szintén 250 ml, 2000 pénz, de ez egy tankhoz 50-60 liter kell. Javaslat?
A sárga STP biztosan használ... Amikor belelöttyintettem, utána kissé csökkent a rángatódzás, bár nem szűnt meg teljesen. És ez után zártam le az EGR-t... Viszont hol adják ilyen drágán...? Emlékeim szerint én 1100 körül vettem, talán a Norauto-nál... Ez tényleg drága. Benzikúton is 1400-1500 körül mozog.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|