Lacetti klub fórum
2024. November 02. - 00:30:27 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 103   Le
 
Szerző Téma: Torpanás és EGR szelep  (Megtekintve 553538 alkalommal)
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #75 Dátum: 2007. Október 11. - 14:37:56 »

Könyv szerint javasolt a 30 mp-es melegítés.
Én soha nem indulok el melegítés nélkül, min. a fenti időt tartom. Ahogy hül a kinti hőmérséklet növelem ezt az időt (érzés szerint).
Környezetvédelem miatt nem javasolják a melegítést, de a motornak jót tesz: amíg hideg az olaj, nem jut minden kis résbe annyi, amennyi kellene. Ha ekkor terheled a motort jobban fog kopni.
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #76 Dátum: 2007. Október 11. - 14:51:47 »

Amíg kitolatok az udvarból és becsukom a kaput eltelik vagy 90 mp is. De sosem tolom neki félgáznál jobban addig, amíg legalább 50 fokot el nem éri a mutató. Teljes üzemi hőmérsékletig sosincs padló és előzés sem.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #77 Dátum: 2007. Október 11. - 15:00:25 »

Könyv szerint javasolt a 30 mp-es melegítés.
Én soha nem indulok el melegítés nélkül, min. a fenti időt tartom. Ahogy hül a kinti hőmérséklet növelem ezt az időt (érzés szerint).
Környezetvédelem miatt nem javasolják a melegítést, de a motornak jót tesz: amíg hideg az olaj, nem jut minden kis résbe annyi, amennyi kellene. Ha ekkor terheled a motort jobban fog kopni.

O.K. Nyílván sarkosan fogalmaztam . Én sem úgy indulok , hogy beindul aztán gázt neki . Indítás után nyilván akad teendő ami megfelelő időt ad a motornak a melegedésre / kertkapu , garázsajtó becsukása , mindenkinek szokása szerint / A fontos szerintem is a külső hőmérséklet figyelembevétele , de erre inkább ráérezni kell mint sem a stoppert nézni . A motor hangján úgyis hallod ha kegyelemért / melegítésért / könyörög !
Naplózva
R*R
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


« Hozzászólás #78 Dátum: 2007. Október 11. - 15:29:21 »

A "TORPANÁS" jelentkezik-e pl. 2. fokozatban- gázpedál szabadon- közel vízszintes aszfaltúton?
Már aki egyébként panaszkodik rá... /természetesen jár a motor és 2. sebességben van/
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #79 Dátum: 2007. Október 11. - 17:29:24 »

Könyv szerint javasolt a 30 mp-es melegítés.
Én soha nem indulok el melegítés nélkül, min. a fenti időt tartom. Ahogy hül a kinti hőmérséklet növelem ezt az időt (érzés szerint).
Környezetvédelem miatt nem javasolják a melegítést, de a motornak jót tesz: amíg hideg az olaj, nem jut minden kis résbe annyi, amennyi kellene. Ha ekkor terheled a motort jobban fog kopni.

O.K. Nyílván sarkosan fogalmaztam . Én sem úgy indulok , hogy beindul aztán gázt neki . Indítás után nyilván akad teendő ami megfelelő időt ad a motornak a melegedésre / kertkapu , garázsajtó becsukása , mindenkinek szokása szerint / A fontos szerintem is a külső hőmérséklet figyelembevétele , de erre inkább ráérezni kell mint sem a stoppert nézni . A motor hangján úgyis hallod ha kegyelemért / melegítésért / könyörög !

Sőt! Elvetemültek még a sebváltóolaj hőmérsékletére is ügyelnek! :-) Spec én sem erőltetem az egyes és a rükverz gyors kapcsolását hidegben.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
sandor
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


« Hozzászólás #80 Dátum: 2007. Október 11. - 17:55:43 »

MELEGÍTÉS Köszönöm a kimerítő válaszokat.Én is így gondoltam.
üdv
Naplózva
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3425


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #81 Dátum: 2007. Október 11. - 18:02:27 »

Ez a torpanás csak az 1.4-eseknél van, vagy a 1.6 és 1.8-nál is lehet? Nekem 1.6 9500 km de még szerencsére nem ismerem ezt az érzést.
Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #82 Dátum: 2007. Október 11. - 19:13:33 »

A "TORPANÁS" jelentkezik-e pl. 2. fokozatban- gázpedál szabadon- közel vízszintes aszfaltúton?
Már aki egyébként panaszkodik rá... /természetesen jár a motor és 2. sebességben van/
Halihó!
Amikor még toporgott, azt bármilyen sebességfokozatban érezni lehetett, de különösen 5.-ben és akkor, amikor a laza gurulásból újra finoman gázt adtam (Ja, és járt ám a motor... Vigyorog)
Az egér lezárása után semmi hasonló...
Naplózva
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #83 Dátum: 2007. Október 11. - 19:15:44 »

Ez a torpanás csak az 1.4-eseknél van, vagy a 1.6 és 1.8-nál is lehet? Nekem 1.6 9500 km de még szerencsére nem ismerem ezt az érzést.
Nekem is 20000 körül kezdte...  (sárgalámpa nélkül) Ja, és 1.6-os...
Naplózva
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3425


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #84 Dátum: 2007. Október 11. - 19:17:27 »

Ez a torpanás csak az 1.4-eseknél van, vagy a 1.6 és 1.8-nál is lehet? Nekem 1.6 9500 km de még szerencsére nem ismerem ezt az érzést.
Nekem is 20000 körül kezdte...  (sárgalámpa nélkül) Ja, és 1.6-os...
Ennek nem örülök!!!!
Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #85 Dátum: 2007. Október 11. - 19:18:22 »

Könyv szerint javasolt a 30 mp-es melegítés.
... Ahogy hül a kinti hőmérséklet növelem ezt az időt (érzés szerint).
... a motornak jót tesz: amíg hideg az olaj, nem jut minden kis résbe annyi, amennyi kellene. ...

Na ezért jav. az 5W-30 olaj... (talán  )
Naplózva
bzsazsa
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



« Hozzászólás #86 Dátum: 2007. Október 11. - 20:37:52 »

Tényleg valaki tud olyan lacsist akinek 1.8-as motorja van és panaszkodott volna valamilyen hibára?
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #87 Dátum: 2007. Október 12. - 01:15:15 »

Most, hogy lezártam az EGR-t, gondoltam valamivel át kéne öblíteni a rendszert, hátha nekem is van koromlerakódás a fojtószelepháznál, szelepeknél. Olvasgatom többfelé az adalékokat. Mit tegyek bele? Látom, hogy van Spuri, amiből 250ml 2000 pénz, ez 250 liter benyához való. De ebből is van két féle:rózsaszín meg kék. Aztán van STP, ti éppen a sárgát említettétek. Ez szintén 250 ml, 2000 pénz, de ez egy tankhoz 50-60 liter kell.
Javaslat?
« Utoljára szerkesztve: 2007. Október 12. - 01:25:36 írta cápaFeri » Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #88 Dátum: 2007. Október 12. - 09:33:17 »

Most, hogy lezártam az EGR-t, gondoltam valamivel át kéne öblíteni a rendszert, hátha nekem is van koromlerakódás... Mit tegyek bele? Látom, hogy van Spuri, amiből 250ml 2000 pénz, ez 250 liter benyához való. De ebből is van két féle:rózsaszín meg kék. Aztán van STP, ti éppen a sárgát említettétek. Ez szintén 250 ml, 2000 pénz, de ez egy tankhoz 50-60 liter kell.
Javaslat?
A sárga STP biztosan használ... Amikor belelöttyintettem, utána kissé csökkent a rángatódzás, bár nem szűnt meg teljesen.
És ez után zártam le az EGR-t...

Viszont hol adják ilyen drágán...? Emlékeim szerint én 1100 körül vettem, talán a Norauto-nál...
Naplózva
athee
Adminisztrátor
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1404


Lacetti 1.4 Star HB


« Hozzászólás #89 Dátum: 2007. Október 12. - 09:38:09 »

Most, hogy lezártam az EGR-t, gondoltam valamivel át kéne öblíteni a rendszert, hátha nekem is van koromlerakódás... Mit tegyek bele? Látom, hogy van Spuri, amiből 250ml 2000 pénz, ez 250 liter benyához való. De ebből is van két féle:rózsaszín meg kék. Aztán van STP, ti éppen a sárgát említettétek. Ez szintén 250 ml, 2000 pénz, de ez egy tankhoz 50-60 liter kell.
Javaslat?
A sárga STP biztosan használ... Amikor belelöttyintettem, utána kissé csökkent a rángatódzás, bár nem szűnt meg teljesen.
És ez után zártam le az EGR-t...

Viszont hol adják ilyen drágán...? Emlékeim szerint én 1100 körül vettem, talán a Norauto-nál...

Ez tényleg drága. Benzikúton is 1400-1500 körül mozog. 
Naplózva
Oldalak: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 103   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!