Lacetti klub fórum
2024. November 01. - 19:30:22 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: [1] 2 3 ... 103   Le
 
Szerző Téma: Torpanás és EGR szelep  (Megtekintve 553451 alkalommal)
hicar
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172



« Dátum: 2007. Augusztus 31. - 14:31:13 »

Olvastam a "régi" forumon, hogy valakinek előjött a sárga lámpa, miután lezárta az ERG szelepet kb 380 km után. Remélem ez nem törvényszerű, mert azóta nagyon szépen megy az autó, élvezet a vezetése. Ezzel a rángatással már igen kínos volt a városban közlekedni. Ha a sárga lámpa problémát okoz a szelep lezárása gondolkodni kellene azon, hogy hogyan verjük át az elektronikát.
Nem tudom, hogy a zöldkártya csináltatásához kivegyem e az elzáró lemezkét. Mennyire befolyásolja a mért adatokat az ERG lezárása. Mi a véleményetek?

Különben most néztem át egy kicsit alaposabban ezt a forumot, rengeteg mindent tud egész meglepődtem.
Naplózva

Secretknight
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30



« Hozzászólás #1 Dátum: 2007. Augusztus 31. - 14:55:34 »

Ja én is olvastam,remélem csak 1,4-es motoroknál vagy a régebbi szoftverrel rendelkezőknél jön elő ,az 1,6-osnál nem...
Ha lenne lámpa,a műszerfalon leragasztom,ne világítson a szemembe a gané Mosolyog
Én mentem kb 1200km-t és semmi gond.A zöldkártyánál is ugy hagyom ,nem hiszem hogy gond lenne.De ha mégis ,10 perc alatt kiszedem Mosolyog
Naplózva
bzsazsa
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



« Hozzászólás #2 Dátum: 2007. Augusztus 31. - 19:28:47 »

Hali '

Nekem jött elő a sárga lámpám...
Egyébként ma elmentem a családdal Bajáról Siklósra (kb.85km) és  visszafelé jövet ismét kigyulladt a kis szemét de már nem igazán érdekel..
Igen valóban az enyém elég "régi " lacsi 2004.12.hó ráadásul 1.4-es is.

csá bzsazsa
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #3 Dátum: 2007. Szeptember 01. - 12:13:22 »

Beszéltem a Gombosban a szervízvezetővel erről az EGR-es lezárás dologról. Mint kiderült, az Astrákhoz született régebben egy gyári hírlevél, miszerint a miénkhez hasonló (azonos?) gond esetén le kell zárni az EGR szelepet. Később kiderült, hogy ez mégsem jó megoldás, mert egy idő után rendre megjött a hibakód (kipufogógáz visszavezetés akadályozva van). Ezek után ott is hanyagolva lett ez a "gyógymód".

Azért két "apró" kérdés felvetődik bennem ezzel kapcsolatban:
1: A gyár nem tudja előre, hogy ez a fajta beavatkozás hibakódhoz fog vezetni?
2: Ha az EGR lezárása a gyógyír, akkor miért nem módosítja a szoftvert, hogy ezt a "hibát" ne figyelje?

Ahoz, hogy az elektronikát át tudjuk verni ebben a témában, tudnunk kellene, hogy a gép melyik érzékelő jeléből találja ki a fenti hibát.
Vagy kéne egy cucc, amivel programozni tudnánk a kocsikat. Meg persze a program, leírás a szoftverhez, ...

Valakinek a polcon? 

Zöldkártyánál nem hiszem, hogy gondot jelentene a lemez.
Az előző kocsimmal évekig eljártam úgy, hogy az EGR-t vezérlő érzékelő döglött volt. Mégis mindíg átment.
És ebből többször olyan is volt, hogy műszerrel is megnézték!  Vigyorog

Ennek az EGR-es/torpanós témának nyithatnánk egy új témát a sufni/tuningban.
Akit ez a téma érdekel majd a jövőben, az könnyebben átolvashatja, mint ha innen kell kimazsoláznia.
OK?
Naplózva
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #4 Dátum: 2007. Szeptember 01. - 12:49:49 »

Valszeg mindenkit érdekel , úgyhogy érdemes megcsinálni . Mosolyog
Naplózva
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #5 Dátum: 2007. Szeptember 03. - 20:46:30 »

Sziasztok!
Kicsit métáztunk a "régi" fórumon R*R-el bzsazsa sárga lámpája ügyiből kifolyólag, persze sokra nem jutottunk...... (hátha azt már nem olvassátok, amióta ilyen tuti helyre költöztünk...):
Azt azért jó lenne tudni, hogy mit is takar IGAZÁBÓL ez a hibakód (P1402). Ha simán továbbengedi a gépet, akkor így csak olyan téjákoztató jellegűnek tünik (jól ****assuk be a delikvenst, hadd rohanjon a szervizbe, otthagyni egy  kis pénzmagot...).
Engem marhára érdekelne, mégis milyen alapon állapítja meg, hogy "a kipufogógáz-visszavezetés akadályozott"?. Lambda-szonda, keverék-képzés megváltozása, micsoda?
Stocz márkatárs, édes haverom: Gomboséknál nincs egy szaki, aki konyhanyelven is el bírná magyarázni...(már csak a miheztartás végett is)? Esetleg kis csapatunk némi ezirányú infóval felvértezve kollektíven kiokoskodná, hogy le****juk-e vagy ne ****juk le, ha besárgul...  (Mondjuk én spec. - ellenkező meggyőző érv felbukkanásáig - magasról le, mert ilyen klassz még sohasem volt a gép, mint amióta lezártam...)
Bzsazsa! szerintem egy szoftverfrissítés nem árthat...
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #6 Dátum: 2007. Szeptember 04. - 12:44:51 »

Ha a gyár kiadja az utasítást, hogy le kell zárni az EGR-t, és utána rájön hogy, 'ja, ez így nem jó, mert hibakód van', akkor szerinted az egyszerű szervizes mit tudhat erről a dologról?
Naplózva
athee
Adminisztrátor
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1404


Lacetti 1.4 Star HB


« Hozzászólás #7 Dátum: 2007. Szeptember 04. - 13:23:36 »

Miért, melyik Chevy szervízben van olyan "szaki", aki tudja, hogy milyen hiba kódra, mi a teendő??
Naplózva
hicar
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172



« Hozzászólás #8 Dátum: 2007. Szeptember 05. - 11:30:52 »

Elméláztam egy kicsit azon, hogy mi mérheti viszonylag olcsón és egyszerüen a kipufogó gáz áramlását. Szerintem a kipufogó gáz elég forró igy lehet, hogy egy egyszerű hőérzékelő van beépítve a szelepbe. Utána kéne járni? Még az is felmerült bennem, hogy ki mivel zárta le. Én egy vékony alulemezt használtam, aminek köztudottan jó a hővezetése. De olvastam, hogy valaki elég jó hőszigetelő anyaggal zárta le, így a hőérzékelő már jelezhet? - sárga lámpa! Valamint lehet, hogy nem kell mind a két lukat lezárni, csak azt ahol a szeleppől kimenne a gáz - így a ketyere érzékelheti a kipufogó gáz hőjét. De persze lehet, hogy az egész okoskodásom hülyeség.

Vélemény?
Naplózva

Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #9 Dátum: 2007. Szeptember 05. - 12:20:15 »

Sajna konkrét adatok hiányában csak okoskodni tudunk.
Ha rászánom magam, akkor valamikor majd meglesem a szelepet közelről. Lehet, hogy igazad van,és tényleg ott méri a hőt. Miért ne?
Az lenne az igazi, ha rá tudnánk mérni a kábelekre.
Vagy ha tényleg találnánk valakit aki birtokában van az információnak.
Addig marad a találgatás, kísérletezés.
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #10 Dátum: 2007. Szeptember 05. - 18:41:39 »

Secretknight olvtárs!
Mivel a helyi autószerelő mereven elzárkózik a témától: lezárnád nekem az EGR szelepet, ha szükségessé válik?
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Secretknight
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30



« Hozzászólás #11 Dátum: 2007. Szeptember 05. - 20:33:04 »

Semmi akadálya ha eljössz Tatára Mosolyog.Küldj mail-címet és megbeszéljük.
üdv.
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #12 Dátum: 2007. Szeptember 06. - 11:04:03 »

hát az nem mostanában lesz. egyenlőre 7000 km és eddig minden oké. de ha szükséges lesz, akkor számíts rá!
bgaray@freemail.hu
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #13 Dátum: 2007. Szeptember 06. - 17:00:11 »

Szia Secret !
Furdal a kiváncsiság erősen EGR dugózás ügyben . Írtam már korábban , hogy leszereltem az egeret a helyéről és mindent rendben találtam , Lacsi jól működik / kopp-kopp/. Viszont lehet , hogy most kéne kiprószálni a lezárást , osztán megnézni a különbséget . Szerinted ennek lenne értelme ? Vigyorog
Naplózva
Secretknight
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30



« Hozzászólás #14 Dátum: 2007. Szeptember 06. - 19:31:55 »

Szia,
semmi.Azért zárjuk le mert rángat....ha nem rángat nem kell lezárni.Elméletileg lezárva a motor tisztább levegőt kap,jobban 'haladós' lesz,de szerintem nem érzékelhető.Aki szerint igen, az szubjektívan éli meg a dolgot,de nincs is ezzel baj...Olyasmi placebó hatás mint a "direktszűrővel milyen jól megy" vagy a "98-sal hú de harap".Ezek csak padon kimutatható javulást okoznak,a mindennapi autózásban azt az 1-2 lovat nem érzed meg.De tény hogy ott van Mosolyog)
üdv,Secret
Naplózva
Oldalak: [1] 2 3 ... 103   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!