Beszéltem a Gombosban a szervízvezetővel erről az EGR-es lezárás dologról. Mint kiderült, az Astrákhoz született régebben egy gyári hírlevél, miszerint a miénkhez hasonló (azonos?) gond esetén le kell zárni az EGR szelepet. Később kiderült, hogy ez mégsem jó megoldás, mert egy idő után rendre megjött a hibakód (kipufogógáz visszavezetés akadályozva van). Ezek után ott is hanyagolva lett ez a "gyógymód".
Azért két "apró" kérdés felvetődik bennem ezzel kapcsolatban:
1: A gyár nem tudja előre, hogy ez a fajta beavatkozás hibakódhoz fog vezetni?
2: Ha az EGR lezárása a gyógyír, akkor miért nem módosítja a szoftvert, hogy ezt a "hibát" ne figyelje?
Ahoz, hogy az elektronikát át tudjuk verni ebben a témában, tudnunk kellene, hogy a gép melyik érzékelő jeléből találja ki a fenti hibát.
Vagy kéne egy cucc, amivel programozni tudnánk a kocsikat. Meg persze a program, leírás a szoftverhez, ...
Valakinek a polcon?
Zöldkártyánál nem hiszem, hogy gondot jelentene a lemez.
Az előző kocsimmal évekig eljártam úgy, hogy az EGR-t vezérlő érzékelő döglött volt. Mégis mindíg átment.
És ebből többször olyan is volt, hogy műszerrel is megnézték!
Ennek az EGR-es/torpanós témának nyithatnánk egy új témát a sufni/tuningban.
Akit ez a téma érdekel majd a jövőben, az könnyebben átolvashatja, mint ha innen kell kimazsoláznia.
OK?