meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #675 Dátum: 2008. December 17. - 18:25:00 » |
|
Amióta a jó öreg Cápa lezárta, úgy érzem megtáltosodott a gépem! Köszönöm, remélem így is marad, mert minden rendben működik. Ma hallottam, hogy az EGR a Suzukinál is jelentkezett, mint probléma, és ott is a megfuttatást ajánlották. Szóval az EGR korunk autós vírusa, hála a környezetvédőknek. Túl sok márkánál volt már gond vele, ideje, hogy elgondolkozzanak azon, hogy továbbiakban ne szennyezzék a tiszta benzin- levegő keveréket. Citrom díjat a kitalálójának! Szoktam olvasni mindenféle autósújságokat és bizony a prémium márkáknál(merci,BMW) is gond az EGR.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #676 Dátum: 2008. December 17. - 18:25:27 » |
|
Amióta a jó öreg Cápa lezárta, úgy érzem megtáltosodott a gépem! Köszönöm, remélem így is marad, mert minden rendben működik. Ma hallottam, hogy az EGR a Suzukinál is jelentkezett, mint probléma, és ott is a megfuttatást ajánlották. Szóval az EGR korunk autós vírusa, hála a környezetvédőknek. Túl sok márkánál volt már gond vele, ideje, hogy elgondolkozzanak azon, hogy továbbiakban ne szennyezzék a tiszta benzin- levegő keveréket. Citrom díjat a kitalálójának! Szoktam olvasni mindenféle autósújságokat és bizony a prémium márkáknál(merci,BMW) is gond az EGR. Meatloaf! Szóval nemcsak a képeket nézed? Ez már komoly dolog, büszke vagyok Rád! Amúgy tényleg nem a legnagyobb találmány az EGR, ideje kitalálni valamit jót is helyette, mert ez nem vált be.
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #677 Dátum: 2008. December 17. - 19:06:31 » |
|
Amióta a jó öreg Cápa lezárta, úgy érzem megtáltosodott a gépem! Köszönöm, remélem így is marad, mert minden rendben működik. Ma hallottam, hogy az EGR a Suzukinál is jelentkezett, mint probléma, és ott is a megfuttatást ajánlották. Szóval az EGR korunk autós vírusa, hála a környezetvédőknek. Túl sok márkánál volt már gond vele, ideje, hogy elgondolkozzanak azon, hogy továbbiakban ne szennyezzék a tiszta benzin- levegő keveréket. Citrom díjat a kitalálójának! Szoktam olvasni mindenféle autósújságokat és bizony a prémium márkáknál(merci,BMW) is gond az EGR. Meatloaf! Szóval nemcsak a képeket nézed? Ez már komoly dolog, büszke vagyok Rád! Amúgy tényleg nem a legnagyobb találmány az EGR, ideje kitalálni valamit jót is helyette, mert ez nem vált be. Ne találjanak ki semmit helyette,mert abból jó nem fog kisülni.Egyszerűen csak szüntessék meg.(végül is ezt teszi az aki lezárja,és mégis működik a motor)
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
ladlac
|
|
« Hozzászólás #678 Dátum: 2008. December 17. - 19:59:53 » |
|
A túl alacsony EGR-áramlat ill. annak teljes hiánya gyorsítás és erős terhelés esetén túlságosan magas égési hőmérsékletet eredményez. Ez a következő tüneteket okozhatja: Kopogás A motor túlmelegedése Kedvezőtlen eredményű kibocsátás-vizsgálat
Na ez az utóbbi három nem volt sose, mióta lezártam. A vízhőmérséklet nagyon szépen beáll, zöldkártyát most csináltattam, semmi kifogás nem volt. Kopogni meg csak a homlokomon szoktam, jó néhány autóstársunk (nem cartárs!!) vezetői képességének láttán. Nekem már elég régóta le van zárva az egér kb másfél éve, kb 20e km. és egyik tünet sem jelentkezett. Se melegedés se kopogás és a zöldkártyán észre sem vették. Viszont szép simán megy a járgány. Melegedés csak akkor jelentkezik (het), ha padlógázon tolod a gépet: jobban tudod tolni neki a tiszta levegővel, mint a visszaforgatottal (vagy ha folyamatosan gyorsítasz/lassítasz és hosszú távon műveled ezt - pl. versenyzés). Károsanyag kibocsátás növekedését a zöldkártya nem fogja jelezni: az egy statikus vizsgálat (fix terhelés+fordulatszám). Általános motor állapotot lehet belőle lemérni. EGR a dinamikus terhelésváltozásnál kap szerepet. Szerintem! Akkor most ne zárjuk le, inkább hagyjuk rángatni??? Ha lezárva működik jobban a motor,akkor le kell zárni.Nekem pl. 48000 van a gépben és nincs lezárva,mert tökéletesen működik. Nekem is 28700 Km van benne, de eddig semmi hiba. /kopp-kopp-kopp 3szor alulról fa asztal alól felfelé/ /nem vagyok babonás.../
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #679 Dátum: 2008. December 19. - 17:42:49 » |
|
A túl alacsony EGR-áramlat ill. annak teljes hiánya gyorsítás és erős terhelés esetén túlságosan magas égési hőmérsékletet eredményez. Ez a következő tüneteket okozhatja: Kopogás A motor túlmelegedése Kedvezőtlen eredményű kibocsátás-vizsgálat
Na ez az utóbbi három nem volt sose, mióta lezártam. A vízhőmérséklet nagyon szépen beáll, zöldkártyát most csináltattam, semmi kifogás nem volt. Kopogni meg csak a homlokomon szoktam, jó néhány autóstársunk (nem cartárs!!) vezetői képességének láttán. Nekem már elég régóta le van zárva az egér kb másfél éve, kb 20e km. és egyik tünet sem jelentkezett. Se melegedés se kopogás és a zöldkártyán észre sem vették. Viszont szép simán megy a járgány. Melegedés csak akkor jelentkezik (het), ha padlógázon tolod a gépet: jobban tudod tolni neki a tiszta levegővel, mint a visszaforgatottal (vagy ha folyamatosan gyorsítasz/lassítasz és hosszú távon műveled ezt - pl. versenyzés). Károsanyag kibocsátás növekedését a zöldkártya nem fogja jelezni: az egy statikus vizsgálat (fix terhelés+fordulatszám). Általános motor állapotot lehet belőle lemérni. EGR a dinamikus terhelésváltozásnál kap szerepet. Szerintem! Akkor most ne zárjuk le, inkább hagyjuk rángatni??? Ha lezárva működik jobban a motor,akkor le kell zárni.Nekem pl. 48000 van a gépben és nincs lezárva,mert tökéletesen működik. Nekem is 28700 Km van benne, de eddig semmi hiba. /kopp-kopp-kopp 3szor alulról fa asztal alól felfelé/ /nem vagyok babonás.../ Nálatok (és nálam is ) azért működik jobban EGR nélkül, mint vele, mert korszerűtlenül vezettek: takarékosan, kíméletesen vezettek, nem "használjátok ki" a motort. Az EGR nem erre a vezetési stílusra lett kitalálva, hanem a ... Ott védi a természetet. Ti vagytok az elenyésző kisebbség, hát viseljétek a büntetést!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #680 Dátum: 2008. December 20. - 07:24:05 » |
|
Az EGR nem erre a vezetési stílusra lett kitalálva, hanem a ...
Ez például rám vonatkozik?
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #681 Dátum: 2008. December 20. - 15:26:44 » |
|
Az EGR nem erre a vezetési stílusra lett kitalálva, hanem a ...
Ez például rám vonatkozik? Hosszú lett volna kifejteni, hogy kikre. Bár még nem láttalak vezetni (lehet, hogy láttalak, csak olyan gyorsan húztál el mellettem, hogy fel sem fogtam ), az írásaid alapján úgy gondolom, hogy Te is ott vagy a pontok között . Majd ha annyi idős leszel mint mi, Te is lelassulsz. (Nem, nem azért mert romlanak a reflexeid . Csak a letakart emberek látványa. Az lassítja az embert.)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #682 Dátum: 2008. December 22. - 14:54:59 » |
|
Az EGR nem erre a vezetési stílusra lett kitalálva, hanem a ...
Ez például rám vonatkozik? Hosszú lett volna kifejteni, hogy kikre. Bár még nem láttalak vezetni (lehet, hogy láttalak, csak olyan gyorsan húztál el mellettem, hogy fel sem fogtam ), az írásaid alapján úgy gondolom, hogy Te is ott vagy a pontok között . Majd ha annyi idős leszel mint mi, Te is lelassulsz. (Nem, nem azért mert romlanak a reflexeid . Csak a letakart emberek látványa. Az lassítja az embert.) Igazából nem száguldozni szeretek, hanem csak pörgetni a motort. A plusz 10 százalékot mindig betartom.
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
sebijoe
Vendég
|
|
« Hozzászólás #683 Dátum: 2008. December 22. - 17:16:22 » |
|
Az EGR nem erre a vezetési stílusra lett kitalálva, hanem a ...
Ez például rám vonatkozik? Hosszú lett volna kifejteni, hogy kikre. Bár még nem láttalak vezetni (lehet, hogy láttalak, csak olyan gyorsan húztál el mellettem, hogy fel sem fogtam ), az írásaid alapján úgy gondolom, hogy Te is ott vagy a pontok között . Majd ha annyi idős leszel mint mi, Te is lelassulsz. (Nem, nem azért mert romlanak a reflexeid . Csak a letakart emberek látványa. Az lassítja az embert.) Szerintem ez nem kor habem mentalitás kérdése, hogy ki mennyire gyors, azt hiszem nyugodtan mondhatom, mert mind a kettőtöknél idősebb vagyok és még mindig nem lassultam le!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #684 Dátum: 2008. December 22. - 18:12:59 » |
|
Az EGR nem erre a vezetési stílusra lett kitalálva, hanem a ...
Ez például rám vonatkozik? Hosszú lett volna kifejteni, hogy kikre. Bár még nem láttalak vezetni (lehet, hogy láttalak, csak olyan gyorsan húztál el mellettem, hogy fel sem fogtam ), az írásaid alapján úgy gondolom, hogy Te is ott vagy a pontok között . Majd ha annyi idős leszel mint mi, Te is lelassulsz. (Nem, nem azért mert romlanak a reflexeid . Csak a letakart emberek látványa. Az lassítja az embert.) Szerintem ez nem kor habem mentalitás kérdése, hogy ki mennyire gyors, azt hiszem nyugodtan mondhatom, mert mind a kettőtöknél idősebb vagyok és még mindig nem lassultam le! Ezt én is tanúsíthatom. Józsi a leggyorsabb veterán!
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
akidobos
|
|
« Hozzászólás #685 Dátum: 2008. December 23. - 12:56:34 » |
|
22.-én megy zöldkártyára az autó. Szerintetek nem lesz gáz, a lezárt EGR?
Szerintem nem. Az egr úgyis csak fokozott terhelésnél nyit, ott viszont csak üresben pörgeted... Hali.Nekem meg azt mondta a szerelőm,hogy az EGR csak alapjáraton dolgozik.... De a biztonság kedvéért kipucolta.Mondom jó kormos volt,mire ő:Nem láttam én még kormot
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #686 Dátum: 2008. December 24. - 05:45:08 » |
|
22.-én megy zöldkártyára az autó. Szerintetek nem lesz gáz, a lezárt EGR?
Szerintem nem. Az egr úgyis csak fokozott terhelésnél nyit, ott viszont csak üresben pörgeted... Hali.Nekem meg azt mondta a szerelőm,hogy az EGR csak alapjáraton dolgozik.... De a biztonság kedvéért kipucolta.Mondom jó kormos volt,mire ő:Nem láttam én még kormot Ha alapjáraton nyit(túlnyit?) az EGR, akkor a motor le is állhat, illetve ha úgy marad, akkor be sem indul. Ez egy kicsit ellent mind a szerelőd véleményének.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|
gatsy
|
|
« Hozzászólás #688 Dátum: 2009. Január 13. - 10:56:05 » |
|
A hétvégén én is kivettem, "ha már szervízbe megy és nem tudnak róla, nehogy eblekössenek" alapon. Ugyan így nézett ki, de én csak most tavasszal tettem be.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #689 Dátum: 2009. Január 14. - 22:11:44 » |
|
Na szóval a saját javaslatomra meg valószínűleg visszateszem. Miért is? Mert ahogy azt javallották: kivettem, jól megpörgettem a gépet (majd a szívem szakadt meg: vagy 6-8 km 4.-ben 120-al (kb. 4800-5000-es fordulat), majd újabb legalább 2-3 km 3.-ban szintén ekörüli sebességgel, kb 6000-es fordulat..., feltételezem kimeríti a "jól pörgesd meg" fogalmát...) Az eredmény? Egy, a városi tempónál és forgalmi körülmények közepette használhatatlan autó! De komolyan, olyan mint egy bakkecske. Ha kisebb gyorsítások közepette a körülmények miatt elveszem a gáz, majd kifejelem a szélvédőt, olyant ránt (mintha egy helyett négy motor motorfékezne, ráadásul teljesen össze-vissza.... ) Ha egyenletes tempót tartanék viszonylag kicsit nyomva tartott gázpedálnál- ezt főleg 2300-2500 környékén csinálja- majd leesik a fejem, úgy rángatódzik (Kívülről olyan lehetek, mint az a remek hátsóablakdísz bólogatós kutya ) Biztos van köze a jelenségnek az EGR-hez, de kell lennie valami másnak is, nem gondoljátok? Jó, hogy egy rakás kaka ez a szerkezet, de ennyire csak nem tudja elb... izé barmolni az autót. (Ja, és az EGR tutira tud működni a gépben, amikor kivettem alóla a lezárást ismételten kipucováltam a semmit belőle (15 hónapig nem láthatott kipufogógázt...), és szépen kotyogott a belsejében az az izé, aminek kotyognia kell...)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|