Lacetti klub fórum
2024. December 12. - 13:31:22 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 90 91 [92] 93 94 ... 103   Le
 
Szerző Téma: Torpanás és EGR szelep  (Megtekintve 558710 alkalommal)
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #1365 Dátum: 2013. Június 23. - 18:28:48 »

Jó azt is hozzá kell tenni, hogy 3-4 ezer alatt nem váltok fel és nem ritkán 5 ezerik elrántom meg elég dinamikusan megyek és sosem rövid távon. Lehet kiveszem a lezárást legyen 100% ban gyári a gép. Ha a kormolódás tényleg nem az egr miatt van hanem a hidegen mászkálás meg papás vezetés ahogy régebben beszéltük  akkor had dolgozzon az egr. Valahol olvastam hogy kissé csökkenti a fogyit ha jol üzemel ezért kérdeztem.  Én ezzel a vezetésemmel szerintem kimeritem az optimális fordulat tartomány fogalmát. Igy nem szabadna újra kormolódni. Ha pedig ne adj Isten megint előjön akkor már csak tényleg a szériahiba marad a magyarázat.

a szériahibával megint saját magad akarod igazolni
lényegesen több autóból/adatból és több tapasztalatból beszélek
amit már elmondtam a lerakódás az csak úgy nem fog eltűnni..
többet neked ehhez a témához nem áll szándékomban semmit sem fűzni mivel felesleges...
Naplózva

70/4334431
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #1366 Dátum: 2013. Június 23. - 18:43:05 »

nem veszem magamra és tény hogy sokat foglalkozom egyes dolgokkal köztük a kocsival is de én ilyen vagyok. én nem akarok mást csak egy hibamentesen a mindennapokban üzemelő autót. az egr nagyon jol tudom mire való mi a célja de amiota lezártam a fogyim megnőtt kb fél literrel és ez konstans hozza is
Azzal nincs baj, ha valaki többet foglalkozik az autójával az indokoltnál. A gond akkor kezdődik, amikor részinformációk birtokában igyekszik "állást foglalni" egy általa igen hiányosan ismert szakma területén. Megnyugtatlak, számos "szaki" sincsen tisztában sok mindennel. Tovább megyek, én magam sem. Viszont olyan esetben lehetőleg csöndben maradok. És ilyenkor jön az éjszakákba nyúló "tanulás".   Vigyorog
Naplózva
szediati
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 477


« Hozzászólás #1367 Dátum: 2013. Június 23. - 19:19:46 »

Akkor nem okoskodom csak egy kérdést teszek fel. Te/ti mint szakik szakmai szemmel tapasztalatok alapján mit mondasz/mondotok hagyjam lezárva vagy jobb ha nyitva van az egr? Melyik jobb a mocinak/környezetnek/mérnökök által kitalált egységnek? Erre azért jó lenne választ kapni. Nem kell magyarázni a miérteket csak hogy nyitva vagy lezárva.
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #1368 Dátum: 2013. Június 23. - 19:48:27 »

Akkor nem okoskodom csak egy kérdést teszek fel. Te/ti mint szakik szakmai szemmel tapasztalatok alapján mit mondasz/mondotok hagyjam lezárva vagy jobb ha nyitva van az egr? Melyik jobb a mocinak/környezetnek/mérnökök által kitalált egységnek? Erre azért jó lenne választ kapni. Nem kell magyarázni a miérteket csak hogy nyitva vagy lezárva.

én speciel hagytam mindegyik Lacettit gyári állapotban de az EGR az az alkatrész ami biztos,hogy tönkremegy és a cseréje költséges,ugyanez a motor elment EGR nélkül rosszabb környezetvédelmi besorolással is
Naplózva

70/4334431
szediati
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 477


« Hozzászólás #1369 Dátum: 2013. Június 24. - 18:56:40 »

értem. most meg v
an pucolva az egr és kivettem a lezárást. ugyan ugy megy kb. ha meg netán megadja magát azt csak jelzi a check
Naplózva
szediati
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 477


« Hozzászólás #1370 Dátum: 2013. Június 26. - 22:04:34 »

Hát ha az ember azért pár ezer km enként megpucolja az egr t azért csak nem megy tönkre olyan hamar. meg ha ugye normálisan forgatja a motort ahogy szó volt róla már.
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #1371 Dátum: 2013. Június 27. - 16:07:35 »

nem veszem magamra és tény hogy sokat foglalkozom egyes dolgokkal köztük a kocsival is de én ilyen vagyok. én nem akarok mást csak egy hibamentesen a mindennapokban üzemelő autót. az egr nagyon jol tudom mire való mi a célja de amiota lezártam a fogyim megnőtt kb fél literrel és ez konstans hozza is
Azzal nincs baj, ha valaki többet foglalkozik az autójával az indokoltnál. A gond akkor kezdődik, amikor részinformációk birtokában igyekszik "állást foglalni" egy általa igen hiányosan ismert szakma területén. Megnyugtatlak, számos "szaki" sincsen tisztában sok mindennel. Tovább megyek, én magam sem. Viszont olyan esetben lehetőleg csöndben maradok. És ilyenkor jön az éjszakákba nyúló "tanulás".   Vigyorog
Így van.

Úgy kell csinálni, mint én: gyanítok valamit, mert paranoiás vagyok, ekkor felhívom Tomy-t, és addig cseszteetetm, amíg szabad idejében szétborítja az autót és megcsinálja.  Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog

Mondom, így kell csinálni. Persze ehhez nem árt, ha Tomy két faluval lakik csak odéb.  Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
szediati
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 477


« Hozzászólás #1372 Dátum: 2013. Július 09. - 20:49:11 »

pár száz km el ezelőtt kivettem a lezárást meg visszatettem a szűkitőt a légszüröbe hogy legyen viszonyitásom a változásrol. ma zártam vissza meg kivettem a szükitöt. a változás elég szembetünö. most  5.ben már 80 tol is szépen huz amig egr nyitva volt meg szűkitő is bent volt ez kb 100 nál volt. 100 fölött most joval dinamikusabb. mért nem igy jött ki gyárilag
Naplózva
spot
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


« Hozzászólás #1373 Dátum: 2013. Július 10. - 10:26:33 »

nem veszem magamra és tény hogy sokat foglalkozom egyes dolgokkal köztük a kocsival is de én ilyen vagyok. én nem akarok mást csak egy hibamentesen a mindennapokban üzemelő autót. az egr nagyon jol tudom mire való mi a célja de amiota lezártam a fogyim megnőtt kb fél literrel és ez konstans hozza is

A fogyasztás növekedés nekem misztikum. Én évek óta ugyan úgy használom az autót, ugyan azon a szakaszon. Nyáron az 1.6 benzin 8 liter körül, télen 8,5-9,5 liter körül evett (város, dugó, alacsony fordulat, rövid út). Semmi sem történt az autóval (na jó annyi, hogy a rövid szakaszok miatt áttértem a 10W40-ről 5W30-ra, valamint volt egy vezérlés cserém) és egyik pillanatról a másikra az előbbi értékeknél 2 literrel többet eszik. Miért? Ki tudja... Szerintem gyűlöli a várost, mert ha kimegyek vele vidékre (autópálya 120km/h átlag, plusz országút 80 km/h átlag) akkor 7,5 alá is be tudom küldeni. Amint meglátja a Budapest táblát függetlenül mindentől, akár van forgalom akár nincs, 10 liter... Az autónak semmi baja (érzésre), van benne kevesebb mint 60ezer km, 8 éves. Költsek el párszázezret azért hogy valaki a végén megmondja, hogy talán párszázezerét újra 8 liter körül fog fogyasztani? Hidd el, a 0,5 liter plusszal még jól jártál Mosolyog
Naplózva
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #1374 Dátum: 2013. Július 10. - 11:52:43 »

a fogyasztás függhet sok mindentől. üzemanyag minőség, koszosabb levegőszűrő, guminyomás, lábfej stb....
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
szediati
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 477


« Hozzászólás #1375 Dátum: 2013. Július 10. - 12:46:32 »

most ugy vagyok vele hogy letojom ha picit többet eszik mert ahogy kicsit föntebb irtam a kisérletet meglepő mennyivel jobban megy csak a 2 dolog kiiktatásával. nem tudom mért cseszték el ennyire gyárilag.. olyan érzés és milyen jol megfogalmazták egy tesztben a lacettiről mintha egy vastag paplanon keresztül szívná a levegőt olyan lomha. és tényleg valami hasonló volt az egr zárás előtt meg a ö szükitő mikor bent volt. mindenesetre érdekes a dolog. aki többet ért hozzá gondolom az okát is tudja
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #1376 Dátum: 2013. Július 10. - 13:06:55 »

nem veszem magamra és tény hogy sokat foglalkozom egyes dolgokkal köztük a kocsival is de én ilyen vagyok. én nem akarok mást csak egy hibamentesen a mindennapokban üzemelő autót. az egr nagyon jol tudom mire való mi a célja de amiota lezártam a fogyim megnőtt kb fél literrel és ez konstans hozza is

A fogyasztás növekedés nekem misztikum. Én évek óta ugyan úgy használom az autót, ugyan azon a szakaszon. Nyáron az 1.6 benzin 8 liter körül, télen 8,5-9,5 liter körül evett (város, dugó, alacsony fordulat, rövid út). Semmi sem történt az autóval (na jó annyi, hogy a rövid szakaszok miatt áttértem a 10W40-ről 5W30-ra, valamint volt egy vezérlés cserém) és egyik pillanatról a másikra az előbbi értékeknél 2 literrel többet eszik. Miért? Ki tudja... Szerintem gyűlöli a várost, mert ha kimegyek vele vidékre (autópálya 120km/h átlag, plusz országút 80 km/h átlag) akkor 7,5 alá is be tudom küldeni. Amint meglátja a Budapest táblát függetlenül mindentől, akár van forgalom akár nincs, 10 liter... Az autónak semmi baja (érzésre), van benne kevesebb mint 60ezer km, 8 éves. Költsek el párszázezret azért hogy valaki a végén megmondja, hogy talán párszázezerét újra 8 liter körül fog fogyasztani? Hidd el, a 0,5 liter plusszal még jól jártál Mosolyog
Lambda szonda? Nekem volt check engine-m, kiadta, hogy a lambda a végét járja. A hibajel nem jött vissza, de a 8,2 -8,3 literes fogyasztásról felugrott 12 literre az étvágya.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #1377 Dátum: 2013. Július 10. - 13:30:42 »

most ugy vagyok vele hogy letojom ha picit többet eszik mert ahogy kicsit föntebb irtam a kisérletet meglepő mennyivel jobban megy csak a 2 dolog kiiktatásával. nem tudom mért cseszték el ennyire gyárilag.. olyan érzés és milyen jol megfogalmazták egy tesztben a lacettiről mintha egy vastag paplanon keresztül szívná a levegőt olyan lomha. és tényleg valami hasonló volt az egr zárás előtt meg a ö szükitő mikor bent volt. mindenesetre érdekes a dolog. aki többet ért hozzá gondolom az okát is tudja
hát figyu, nekem minden gyári rajta, mérhetünk pár gyorsulást a lezárt egereddel és szűkítőd kivételével. kivi vagyok tényleg jobban harap-e a vasad  gyere le kaposújlakra  Kacsint
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
spot
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


« Hozzászólás #1378 Dátum: 2013. Július 10. - 13:41:02 »

nem veszem magamra és tény hogy sokat foglalkozom egyes dolgokkal köztük a kocsival is de én ilyen vagyok. én nem akarok mást csak egy hibamentesen a mindennapokban üzemelő autót. az egr nagyon jol tudom mire való mi a célja de amiota lezártam a fogyim megnőtt kb fél literrel és ez konstans hozza is

A fogyasztás növekedés nekem misztikum. Én évek óta ugyan úgy használom az autót, ugyan azon a szakaszon. Nyáron az 1.6 benzin 8 liter körül, télen 8,5-9,5 liter körül evett (város, dugó, alacsony fordulat, rövid út). Semmi sem történt az autóval (na jó annyi, hogy a rövid szakaszok miatt áttértem a 10W40-ről 5W30-ra, valamint volt egy vezérlés cserém) és egyik pillanatról a másikra az előbbi értékeknél 2 literrel többet eszik. Miért? Ki tudja... Szerintem gyűlöli a várost, mert ha kimegyek vele vidékre (autópálya 120km/h átlag, plusz országút 80 km/h átlag) akkor 7,5 alá is be tudom küldeni. Amint meglátja a Budapest táblát függetlenül mindentől, akár van forgalom akár nincs, 10 liter... Az autónak semmi baja (érzésre), van benne kevesebb mint 60ezer km, 8 éves. Költsek el párszázezret azért hogy valaki a végén megmondja, hogy talán párszázezerét újra 8 liter körül fog fogyasztani? Hidd el, a 0,5 liter plusszal még jól jártál Mosolyog
Lambda szonda? Nekem volt check engine-m, kiadta, hogy a lambda a végét járja. A hibajel nem jött vissza, de a 8,2 -8,3 literes fogyasztásról felugrott 12 literre az étvágya.

Egyszer volt hibakód az autón, az is az EGR miatt volt. Nemrég elvittem szervizbe, hogy nézzék meg, ott megtisztították az EGR-t, kinullázták a gépet, beindították, újra bent volt a hibakód a rendszerben, de a műszerfalon már nem jelent meg. Majd mentünk vele, kinullázták, megint mentünk, megint a hibakód műszerfalon semmi. Annyiban hagytam. Több üzemanyagot pöfögtettek el a szervizben miközben keresték a magas fogyasztás okát, mint amennyivel többet eszik az autó egy hónapban... Lambda szondára még sosem adott kódot. De ami késik, nem múlik...
Naplózva
szediati
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 477


« Hozzászólás #1379 Dátum: 2013. Július 10. - 13:51:39 »

Weres akkor neked milyen "tuning" van az autódban ami miatt ilyen jól megy állításod szerint? Feltéve ha a tiéd is 1.4 es és nem 1.6 vagy 1.8. Mert akkor egyértelmű hogy jobban megy. De egyébként ezzel nem azt akartam sugallni, hogy hú egy aszfaltszaggató lett a kocsim hanem, hogy mennyivel dinamikusabban megy ezen alkatrészek likvidálásával. Nem a versenyszellem volt a cél. Csak eddig szinte 3500-4000 ig nem is ment most már 3000 től húz. De sok fórumozó hasonlókat irt már, igy csak van alapja ennek, hogy valamelyik alkatrész fojtotta a motort.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 90 91 [92] 93 94 ... 103   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!