Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 21. - 11:49:24 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 66 67 [68] 69 70 ... 103   Le
 
Szerző Téma: Torpanás és EGR szelep  (Megtekintve 549268 alkalommal)
Ylmor
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


« Hozzászólás #1005 Dátum: 2010. Május 12. - 13:49:48 »

Üdv. Mindenkinek!

Új vagyok még én is itt és örülök, hogy rátaláltam erre a fórumra, mert hála nektek elég sok hasznos információhoz jutottam. Sajnos az én Lacettimnél nekem is van egy "torpanásos-döcögős" problémám, de az általam olvasottak közül senkinél sem láttam ezt a fajta problémát.

Szóval az én problémám az, hogy 10 hónappal ezelőtt vettem egy 4 éves 5 ajtós 1.6-os lacettit 58.000 km-el, de a 60.000 nagyszervízet még előtte megcsinálták. Szerelem volt ez az első látásra és hónapokig nem is volt semmi gond. Aztán kb. 5 hónap után elkezdett "pulzálni" (döcögni-rángatni) az autó, de nem állandóan és csak akkor, ha egyeletes sebességgel közlekedtem vele. Egyszer rövid időre kigyulladt a "sárga lámpa" is, de elég gyorsan el is aludt. Fogtam a gépet és elvittem márkaszervízba. Ott rádobták a diagnosztikát, de minden érték normál volt. A szerelőknél lambdaszonda gyanú merült fel lévén elég sokat megyek vele városban és javasolták, hogy húzassam meg a gépet. Ennek hatására a teljesítmény nőtt, de a rángatózás megmaradt. A dolog érdekessége, hogy a motor szépen húz és nagyon jól gyorsul, de ha ráállok egy állandó sebességre pld. városban 50-60 között (hármas fokozatban), akkor egyből elkezd rángatózni az autó!!! Ebből arra következtettem, hogy nem gyújtás probléma lehet, de akkor mi?He Visszavittem a szervízbe a szerelő ki is próbálta és csak a fejét vakarta... Üzemanyag befecskendezési problémára gyanakodott, de konkrét ötlete nem volt. Mivel a motor diagnosztika nem jelölt semmi hibát sem, ezért azt javasolta, hogy várjak még vele és ha kigyullad a kontroll lámpa menjek vissza. Hát köszönöm, de ez nem oldotta meg a problémámat!!! Mondanom se kell, hogy roppant idegesítő a dolog!!! Valaki találkozott már ilyen jellegű problémával?He Nagyon megköszönném, ha valaki tudna tanácsoat adni, hogy mit cseréljek ki vagy mit kellene tennem, hogy megszünjön ez a nemkívánatos jelenség!!!!   

Előre is köszönöm!
Naplózva
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #1006 Dátum: 2010. Május 12. - 15:04:17 »

Üdv. Mindenkinek!

Új vagyok még én is itt és örülök, hogy rátaláltam erre a fórumra, mert hála nektek elég sok hasznos információhoz jutottam. Sajnos az én Lacettimnél nekem is van egy "torpanásos-döcögős" problémám, de az általam olvasottak közül senkinél sem láttam ezt a fajta problémát.

Szóval az én problémám az, hogy 10 hónappal ezelőtt vettem egy 4 éves 5 ajtós 1.6-os lacettit 58.000 km-el, de a 60.000 nagyszervízet még előtte megcsinálták. Szerelem volt ez az első látásra és hónapokig nem is volt semmi gond. Aztán kb. 5 hónap után elkezdett "pulzálni" (döcögni-rángatni) az autó, de nem állandóan és csak akkor, ha egyeletes sebességgel közlekedtem vele. Egyszer rövid időre kigyulladt a "sárga lámpa" is, de elég gyorsan el is aludt. Fogtam a gépet és elvittem márkaszervízba. Ott rádobták a diagnosztikát, de minden érték normál volt. A szerelőknél lambdaszonda gyanú merült fel lévén elég sokat megyek vele városban és javasolták, hogy húzassam meg a gépet. Ennek hatására a teljesítmény nőtt, de a rángatózás megmaradt. A dolog érdekessége, hogy a motor szépen húz és nagyon jól gyorsul, de ha ráállok egy állandó sebességre pld. városban 50-60 között (hármas fokozatban), akkor egyből elkezd rángatózni az autó!!! Ebből arra következtettem, hogy nem gyújtás probléma lehet, de akkor mi?He Visszavittem a szervízbe a szerelő ki is próbálta és csak a fejét vakarta... Üzemanyag befecskendezési problémára gyanakodott, de konkrét ötlete nem volt. Mivel a motor diagnosztika nem jelölt semmi hibát sem, ezért azt javasolta, hogy várjak még vele és ha kigyullad a kontroll lámpa menjek vissza. Hát köszönöm, de ez nem oldotta meg a problémámat!!! Mondanom se kell, hogy roppant idegesítő a dolog!!! Valaki találkozott már ilyen jellegű problémával?He Nagyon megköszönném, ha valaki tudna tanácsoat adni, hogy mit cseréljek ki vagy mit kellene tennem, hogy megszünjön ez a nemkívánatos jelenség!!!!   

Előre is köszönöm!
Én megnézném a gyertyákat...
Szokásos hiba a márkaszervizekben (bár innetől kezdve a márkaszerviz kifejezés kissé talán túlzó ), hogy az Opelhez valót teszik bele. Ezzel egy darabig elmegy, aztán kezdődik az a jelenség, amit te is írsz. Ugyanebben a cipőben futkostam én is egy fél évig, túlvoltam a trafócserén, gyertyakábel-cserén, injektor-pucováláson (jóval korábban a szelepcserén), mígnem lőn megvilágosodás: nézzük már meg a gyertyákat... És amint a belevaló egyszerű, egypólusú NGK került bele (a'sszem BKR6E-11, de kérem, hogy az okosok erősítsék meg!!!), megszűnt a hiba. Egyszerűen nem volt megfelelő a hőértéke a korábbi (Opel)gyertyának.
Naplózva
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #1007 Dátum: 2010. Május 12. - 15:05:25 »

Üdv. Mindenkinek!

Új vagyok még én is itt és örülök, hogy rátaláltam erre a fórumra, mert hála nektek elég sok hasznos információhoz jutottam. Sajnos az én Lacettimnél nekem is van egy "torpanásos-döcögős" problémám, de az általam olvasottak közül senkinél sem láttam ezt a fajta problémát.

Szóval az én problémám az, hogy 10 hónappal ezelőtt vettem egy 4 éves 5 ajtós 1.6-os lacettit 58.000 km-el, de a 60.000 nagyszervízet még előtte megcsinálták. Szerelem volt ez az első látásra és hónapokig nem is volt semmi gond. Aztán kb. 5 hónap után elkezdett "pulzálni" (döcögni-rángatni) az autó, de nem állandóan és csak akkor, ha egyeletes sebességgel közlekedtem vele. Egyszer rövid időre kigyulladt a "sárga lámpa" is, de elég gyorsan el is aludt. Fogtam a gépet és elvittem márkaszervízba. Ott rádobták a diagnosztikát, de minden érték normál volt. A szerelőknél lambdaszonda gyanú merült fel lévén elég sokat megyek vele városban és javasolták, hogy húzassam meg a gépet. Ennek hatására a teljesítmény nőtt, de a rángatózás megmaradt. A dolog érdekessége, hogy a motor szépen húz és nagyon jól gyorsul, de ha ráállok egy állandó sebességre pld. városban 50-60 között (hármas fokozatban), akkor egyből elkezd rángatózni az autó!!! Ebből arra következtettem, hogy nem gyújtás probléma lehet, de akkor mi?He Visszavittem a szervízbe a szerelő ki is próbálta és csak a fejét vakarta... Üzemanyag befecskendezési problémára gyanakodott, de konkrét ötlete nem volt. Mivel a motor diagnosztika nem jelölt semmi hibát sem, ezért azt javasolta, hogy várjak még vele és ha kigyullad a kontroll lámpa menjek vissza. Hát köszönöm, de ez nem oldotta meg a problémámat!!! Mondanom se kell, hogy roppant idegesítő a dolog!!! Valaki találkozott már ilyen jellegű problémával?He Nagyon megköszönném, ha valaki tudna tanácsoat adni, hogy mit cseréljek ki vagy mit kellene tennem, hogy megszünjön ez a nemkívánatos jelenség!!!!   

Előre is köszönöm!
Üdv közöttünk.
Ha az autódnak nincs egyéb "szervi" baja,akkor javasolni tudom,hogy cseréld ki a gyertyákat NGK BKR6E11 tipusúra.Az én lacsim az nagyon érzékeny a benzinre is ,és csak a shell sima 95sével hajlandó rángatásmentesen menni,de valakik az omv carrerára esküsznek(nekem attól is rángat).Elsőre ezeket próbáld ki,ha nem javul akkor folytatjuk.
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #1008 Dátum: 2010. Május 12. - 15:06:58 »

Üdv. Mindenkinek!

Új vagyok még én is itt és örülök, hogy rátaláltam erre a fórumra, mert hála nektek elég sok hasznos információhoz jutottam. Sajnos az én Lacettimnél nekem is van egy "torpanásos-döcögős" problémám, de az általam olvasottak közül senkinél sem láttam ezt a fajta problémát.

Szóval az én problémám az, hogy 10 hónappal ezelőtt vettem egy 4 éves 5 ajtós 1.6-os lacettit 58.000 km-el, de a 60.000 nagyszervízet még előtte megcsinálták. Szerelem volt ez az első látásra és hónapokig nem is volt semmi gond. Aztán kb. 5 hónap után elkezdett "pulzálni" (döcögni-rángatni) az autó, de nem állandóan és csak akkor, ha egyeletes sebességgel közlekedtem vele. Egyszer rövid időre kigyulladt a "sárga lámpa" is, de elég gyorsan el is aludt. Fogtam a gépet és elvittem márkaszervízba. Ott rádobták a diagnosztikát, de minden érték normál volt. A szerelőknél lambdaszonda gyanú merült fel lévén elég sokat megyek vele városban és javasolták, hogy húzassam meg a gépet. Ennek hatására a teljesítmény nőtt, de a rángatózás megmaradt. A dolog érdekessége, hogy a motor szépen húz és nagyon jól gyorsul, de ha ráállok egy állandó sebességre pld. városban 50-60 között (hármas fokozatban), akkor egyből elkezd rángatózni az autó!!! Ebből arra következtettem, hogy nem gyújtás probléma lehet, de akkor mi?He Visszavittem a szervízbe a szerelő ki is próbálta és csak a fejét vakarta... Üzemanyag befecskendezési problémára gyanakodott, de konkrét ötlete nem volt. Mivel a motor diagnosztika nem jelölt semmi hibát sem, ezért azt javasolta, hogy várjak még vele és ha kigyullad a kontroll lámpa menjek vissza. Hát köszönöm, de ez nem oldotta meg a problémámat!!! Mondanom se kell, hogy roppant idegesítő a dolog!!! Valaki találkozott már ilyen jellegű problémával?He Nagyon megköszönném, ha valaki tudna tanácsoat adni, hogy mit cseréljek ki vagy mit kellene tennem, hogy megszünjön ez a nemkívánatos jelenség!!!!   

Előre is köszönöm!
Üdv közöttünk.
Ha az autódnak nincs egyéb "szervi" baja,akkor javasolni tudom,hogy cseréld ki a gyertyákat NGK BKR6E11 tipusúra.Az én lacsim az nagyon érzékeny a benzinre is ,és csak a shell sima 95sével hajlandó rángatásmentesen menni,de valakik az omv carrerára esküsznek(nekem attól is rángat).Elsőre ezeket próbáld ki,ha nem javul akkor folytatjuk.
Nimár..., egy húron pendülünk... Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Naplózva
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #1009 Dátum: 2010. Május 12. - 15:22:15 »

Üdv. Mindenkinek!

Új vagyok még én is itt és örülök, hogy rátaláltam erre a fórumra, mert hála nektek elég sok hasznos információhoz jutottam. Sajnos az én Lacettimnél nekem is van egy "torpanásos-döcögős" problémám, de az általam olvasottak közül senkinél sem láttam ezt a fajta problémát.

Szóval az én problémám az, hogy 10 hónappal ezelőtt vettem egy 4 éves 5 ajtós 1.6-os lacettit 58.000 km-el, de a 60.000 nagyszervízet még előtte megcsinálták. Szerelem volt ez az első látásra és hónapokig nem is volt semmi gond. Aztán kb. 5 hónap után elkezdett "pulzálni" (döcögni-rángatni) az autó, de nem állandóan és csak akkor, ha egyeletes sebességgel közlekedtem vele. Egyszer rövid időre kigyulladt a "sárga lámpa" is, de elég gyorsan el is aludt. Fogtam a gépet és elvittem márkaszervízba. Ott rádobták a diagnosztikát, de minden érték normál volt. A szerelőknél lambdaszonda gyanú merült fel lévén elég sokat megyek vele városban és javasolták, hogy húzassam meg a gépet. Ennek hatására a teljesítmény nőtt, de a rángatózás megmaradt. A dolog érdekessége, hogy a motor szépen húz és nagyon jól gyorsul, de ha ráállok egy állandó sebességre pld. városban 50-60 között (hármas fokozatban), akkor egyből elkezd rángatózni az autó!!! Ebből arra következtettem, hogy nem gyújtás probléma lehet, de akkor mi?He Visszavittem a szervízbe a szerelő ki is próbálta és csak a fejét vakarta... Üzemanyag befecskendezési problémára gyanakodott, de konkrét ötlete nem volt. Mivel a motor diagnosztika nem jelölt semmi hibát sem, ezért azt javasolta, hogy várjak még vele és ha kigyullad a kontroll lámpa menjek vissza. Hát köszönöm, de ez nem oldotta meg a problémámat!!! Mondanom se kell, hogy roppant idegesítő a dolog!!! Valaki találkozott már ilyen jellegű problémával?He Nagyon megköszönném, ha valaki tudna tanácsoat adni, hogy mit cseréljek ki vagy mit kellene tennem, hogy megszünjön ez a nemkívánatos jelenség!!!!   

Előre is köszönöm!
Üdv közöttünk.
Ha az autódnak nincs egyéb "szervi" baja,akkor javasolni tudom,hogy cseréld ki a gyertyákat NGK BKR6E11 tipusúra.Az én lacsim az nagyon érzékeny a benzinre is ,és csak a shell sima 95sével hajlandó rángatásmentesen menni,de valakik az omv carrerára esküsznek(nekem attól is rángat).Elsőre ezeket próbáld ki,ha nem javul akkor folytatjuk.
Nimár..., egy húron pendülünk... Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Akkor lehet igazság benne. Vigyorog
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
Krisz
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1673


1.4 16v STAR AC HB


« Hozzászólás #1010 Dátum: 2010. Május 12. - 15:23:05 »

Üdv. Mindenkinek!

Új vagyok még én is itt és örülök, hogy rátaláltam erre a fórumra, mert hála nektek elég sok hasznos információhoz jutottam. Sajnos az én Lacettimnél nekem is van egy "torpanásos-döcögős" problémám, de az általam olvasottak közül senkinél sem láttam ezt a fajta problémát.

Szóval az én problémám az, hogy 10 hónappal ezelőtt vettem egy 4 éves 5 ajtós 1.6-os lacettit 58.000 km-el, de a 60.000 nagyszervízet még előtte megcsinálták. Szerelem volt ez az első látásra és hónapokig nem is volt semmi gond. Aztán kb. 5 hónap után elkezdett "pulzálni" (döcögni-rángatni) az autó, de nem állandóan és csak akkor, ha egyeletes sebességgel közlekedtem vele. Egyszer rövid időre kigyulladt a "sárga lámpa" is, de elég gyorsan el is aludt. Fogtam a gépet és elvittem márkaszervízba. Ott rádobták a diagnosztikát, de minden érték normál volt. A szerelőknél lambdaszonda gyanú merült fel lévén elég sokat megyek vele városban és javasolták, hogy húzassam meg a gépet. Ennek hatására a teljesítmény nőtt, de a rángatózás megmaradt. A dolog érdekessége, hogy a motor szépen húz és nagyon jól gyorsul, de ha ráállok egy állandó sebességre pld. városban 50-60 között (hármas fokozatban), akkor egyből elkezd rángatózni az autó!!! Ebből arra következtettem, hogy nem gyújtás probléma lehet, de akkor mi?He Visszavittem a szervízbe a szerelő ki is próbálta és csak a fejét vakarta... Üzemanyag befecskendezési problémára gyanakodott, de konkrét ötlete nem volt. Mivel a motor diagnosztika nem jelölt semmi hibát sem, ezért azt javasolta, hogy várjak még vele és ha kigyullad a kontroll lámpa menjek vissza. Hát köszönöm, de ez nem oldotta meg a problémámat!!! Mondanom se kell, hogy roppant idegesítő a dolog!!! Valaki találkozott már ilyen jellegű problémával?He Nagyon megköszönném, ha valaki tudna tanácsoat adni, hogy mit cseréljek ki vagy mit kellene tennem, hogy megszünjön ez a nemkívánatos jelenség!!!!   

Előre is köszönöm!
Üdv közöttünk.
Ha az autódnak nincs egyéb "szervi" baja,akkor javasolni tudom,hogy cseréld ki a gyertyákat NGK BKR6E11 tipusúra.Az én lacsim az nagyon érzékeny a benzinre is ,és csak a shell sima 95sével hajlandó rángatásmentesen menni,de valakik az omv carrerára esküsznek(nekem attól is rángat).Elsőre ezeket próbáld ki,ha nem javul akkor folytatjuk.
Nimár..., egy húron pendülünk... Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Nekem is beránt a motor  de csak néha csinálja alacsony fordulaton.Gyertyacsere már volt és egy éve várom a fejleményt hátha kiadja magát,de nem hajlandó.
Naplózva

06 70/22 11 222
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #1011 Dátum: 2010. Május 12. - 16:19:18 »

Én erről azt gondolom, hogy alapvetően konstrukciós hiba, de a rossz gyertya és a tüttyögés erősíthet rajta.

Soha nem fog teljesen megszűnni!

Szerintem -bár nem vok szakértő a témában- nem sikerült a legjobban a folytószelep környéke, illetve a befecskendezési rendszer és az injektortérkép. Határhelyzetben (motorfék és gyorsítás között) egyszerűen nem tudja eldönteni az elektronika, hogy kell-e üzemanyagot fecskendezni vagy nem és ha igen akkor mennyit. Így egyszer megugrik a motor, utána meg hirtelen motorfék és ez másodpercenként többször váltja egymást. Ettől rángat az autó, mint a kecske.

A problémát szerintem fokozza a hajtáslánc viszonylagos lazasága, kezdve a motor felfüggesztéstől a kihajtásig. A "lötyögő" hajtáslánc engedi a motort ezekben a szituációkban lendületet venni, hogy nagyobbat tudjon rántani. Ebből a szempontból a kombi a legdurvább, a szedán és az ötatjtós is rángat, csak ott a kasztni nem bólint akkorát ennek eredményeként.

Használj filléres NGK BKR6E-11 gyertyát (a gyár is ezt ajánlja) és semmi mást, MÁRKÁS 100% szintetikus olajat és vezess dinamikusan, gyorsításkor/előzéskor ne félj pörgetni. Gyertyacserekor körül kell nézni a szelepfedél környékén, ki szokta nyomni a motorolajat a gyertyákhoz, ami nem egészséges, bár ez inkább 100.000 km után szokott előferdülni...
Naplózva

Pittike
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #1012 Dátum: 2010. Május 12. - 18:21:56 »

Én erről azt gondolom, hogy alapvetően konstrukciós hiba, de a rossz gyertya és a tüttyögés erősíthet rajta.

Soha nem fog teljesen megszűnni!

Szerintem -bár nem vok szakértő a témában- nem sikerült a legjobban a folytószelep környéke, illetve a befecskendezési rendszer és az injektortérkép. Határhelyzetben (motorfék és gyorsítás között) egyszerűen nem tudja eldönteni az elektronika, hogy kell-e üzemanyagot fecskendezni vagy nem és ha igen akkor mennyit. Így egyszer megugrik a motor, utána meg hirtelen motorfék és ez másodpercenként többször váltja egymást. Ettől rángat az autó, mint a kecske.

A problémát szerintem fokozza a hajtáslánc viszonylagos lazasága, kezdve a motor felfüggesztéstől a kihajtásig. A "lötyögő" hajtáslánc engedi a motort ezekben a szituációkban lendületet venni, hogy nagyobbat tudjon rántani. Ebből a szempontból a kombi a legdurvább, a szedán és az ötatjtós is rángat, csak ott a kasztni nem bólint akkorát ennek eredményeként.

Használj filléres NGK BKR6E-11 gyertyát (a gyár is ezt ajánlja) és semmi mást, MÁRKÁS 100% szintetikus olajat és vezess dinamikusan, gyorsításkor/előzéskor ne félj pörgetni. Gyertyacserekor körül kell nézni a szelepfedél környékén, ki szokta nyomni a motorolajat a gyertyákhoz, ami nem egészséges, bár ez inkább 100.000 km után szokott előferdülni...
No én is erre gyanakodtram már régóta, próbáltam is leírni, de Te nagyon profin vázoltad a helyzetet. Ugyanígy látom a dolgot. Nekem még akkor is "rángat" ill. pontosabban hullámzóan adja a gázt, ha egyenletesen haladok vele 2-3000 között. Érezni a kocsin, hogy meglódul, kicsit visszavesz, megint több gázzal akar menni, megint kicsit visszavesz. Egy ilyen teljes hullámot (egy gyorsítás, egy lassítás) kb egy mp alatt teszi meg.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #1013 Dátum: 2010. Május 12. - 18:34:38 »

Na, most én azt nem értem, hogy ha egyszer kigyulladt a pechlámpa, akkor miképpen lehetett rendben minden paraméter. Ugyan is a történeti hibatárolóba bejegyzésnek kellett volna maradnia, pláne hogy feltételezem OBD rendszer is felügyeli az emissziót befolyásoló dolgokat. Szerintem jól kiolvasták, majd törölték a hibaüzenetet és az utadra engedtek. Az általad említett hibajelenséget elég sok dolog okozhatja, a legkevésbé gondolnék gyertya hibára, ugyanis ha egy is rossz belőlük, akkor gyorsításkor is erőteljesen rángatna. Nem vették a fáradságot, hogy az úgynevezett perifériákat alávessék párhuzamos és soros diagnosztikának, mert az időigényes és kicsit tőbb pénzbe kerül, meg aztán kérdés, hogy van e szakemberük hozzá. Így pedig tízperces varázslatért kiszámláznak akár 5-10 e forintot.
Naplózva
akidobos
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1062


Hatchback 1.4 Star


WWW
« Hozzászólás #1014 Dátum: 2010. Május 12. - 19:49:08 »

Érdekes, nekem még sohasem rángatott így. Amúgy igen, meg is volt a cselepszere. Mosolyog
Ősszel volt gyertya cserém, fogalmam sincs, hogy mit tett bele a szerelőm, de hibátlanul teszi a dolgát.
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #1015 Dátum: 2010. Május 13. - 11:57:46 »

A motortér szigetelés képek jöhetnek, várom. Idáig még nem vezettem Lacit esőben, de előbb-utóbb muszáj lesz.
Itt vannak:http://www.lacettiklub.hu/index.php?option=com_rsgallery2&Itemid=47&catid=342


Nagyon köszönöm a linket. Már rá is néztem. Egyszerűnek látszik. Alapanyagot honnan vegyek hozzá? Gondolom, valami gyári a gumi.

Miért nem olvasod el a képek alatti szöveget? He
"A  tömítéshez vettem egy, a tűzfalon lévő gumicsíkot (motortér hátsó része). Nem nagy tétel, kb. 2-3.000 Ft. "
Bármelyik Chevis alkatrésszel foglalkozó helyen megveheted. Max. nincs raktáron, és meg kell rendelned.
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #1016 Dátum: 2010. Május 13. - 12:04:20 »

Én erről azt gondolom, hogy alapvetően konstrukciós hiba, de a rossz gyertya és a tüttyögés erősíthet rajta.

Soha nem fog teljesen megszűnni!

Szerintem -bár nem vok szakértő a témában- nem sikerült a legjobban a folytószelep környéke, illetve a befecskendezési rendszer és az injektortérkép. Határhelyzetben (motorfék és gyorsítás között) egyszerűen nem tudja eldönteni az elektronika, hogy kell-e üzemanyagot fecskendezni vagy nem és ha igen akkor mennyit. Így egyszer megugrik a motor, utána meg hirtelen motorfék és ez másodpercenként többször váltja egymást. Ettől rángat az autó, mint a kecske.

A problémát szerintem fokozza a hajtáslánc viszonylagos lazasága, kezdve a motor felfüggesztéstől a kihajtásig. A "lötyögő" hajtáslánc engedi a motort ezekben a szituációkban lendületet venni, hogy nagyobbat tudjon rántani. Ebből a szempontból a kombi a legdurvább, a szedán és az ötatjtós is rángat, csak ott a kasztni nem bólint akkorát ennek eredményeként.

Használj filléres NGK BKR6E-11 gyertyát (a gyár is ezt ajánlja) és semmi mást, MÁRKÁS 100% szintetikus olajat és vezess dinamikusan, gyorsításkor/előzéskor ne félj pörgetni. Gyertyacserekor körül kell nézni a szelepfedél környékén, ki szokta nyomni a motorolajat a gyertyákhoz, ami nem egészséges, bár ez inkább 100.000 km után szokott előferdülni...

Egyetértek az okfejtéssel.

Sokszor leírtuk már, hogy mi a teendő rángatás esetén.
- gyertya a fenti típus (ellenőrzés)
- üzemanyag
- több levegőt a motornak (hatásos!!)
- fojtószelep ház tisztítás
- szervizben a fojtószelep memóriájának lenullázása (Scan 100 kell hozzá, univerzális OBD műszer nem jó!).

Ebben a sorrendben.
Megcsinál, ellenőriz, ha nem jó következő lépés megcsinál, ellenőriz.....

Ja, és a p300-nál javasolt motor kiégetés. Fele E85, stb.
« Utoljára szerkesztve: 2010. Május 13. - 12:05:57 írta Stocz » Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #1017 Dátum: 2010. Május 13. - 12:07:36 »

Na, most én azt nem értem, hogy ha egyszer kigyulladt a pechlámpa, akkor miképpen lehetett rendben minden paraméter. Ugyan is a történeti hibatárolóba bejegyzésnek kellett volna maradnia, pláne hogy feltételezem OBD rendszer is felügyeli az emissziót befolyásoló dolgokat. Szerintem jól kiolvasták, majd törölték a hibaüzenetet és az utadra engedtek. Az általad említett hibajelenséget elég sok dolog okozhatja, a legkevésbé gondolnék gyertya hibára, ugyanis ha egy is rossz belőlük, akkor gyorsításkor is erőteljesen rángatna. Nem vették a fáradságot, hogy az úgynevezett perifériákat alávessék párhuzamos és soros diagnosztikának, mert az időigényes és kicsit tőbb pénzbe kerül, meg aztán kérdés, hogy van e szakemberük hozzá. Így pedig tízperces varázslatért kiszámláznak akár 5-10 e forintot.
Nem minden hibát tárol el a rendszer. A legtöbbet persze igen, de az is előfordulhat, hogy nem.
Okát ne kérdezd.
Naplózva
Ylmor
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


« Hozzászólás #1018 Dátum: 2010. Május 13. - 14:11:09 »

Köszönet mindenkinek a hozzászólásokért és a tanácsokért!!!

Ki fogom próbálni a gyertyacserét, bár eddig azért nem gondoltam rá, mert nem gyanakodtam gyújtásproblémára! Pontosan azért nem, mert szerintem akkor gyorsításkor is jelentkezne a rángatás!! Ennek ellenére szépen gyorsul, de amint leveszem a lábam a gázról, már jön is a rángatás.  Ezt mondtam a szerelőnek is és ő ebben megerősített!!! Azért biztos ami biztos ki fogom cserélni a gyertyákat! Azt a kijelentést, hogy ez a jelenség "sosem fog megszünni" kicsit kétkedve fogadom, mert amikor megvettem kb. 5 hónapig szépen ment, nem volt semmi gond! Ez után elég sokat mentem vele városban és én erre gyanakszom. Valószínűleg ezért is jelzett be a kontrollámpa, mivel bekoszolódhatott a lambdaszonda. A 60 ezres utáni nagyszervíz is ludas lehet a dologban, bár igyekeztem megnézni, hogy valóban kicserélték-e az előírt alkatrészeket-olajokat. Egyébként shellnél tankolok 95-öst, de direkt kipróbáltam a v-powert is, amitől először úgy tünt mintha csökkene a rángatás, de aztán pár km után megint előjött. E-85-ön gondolkodom 1/3 arányban a benzinnel hátha az is segítene valamit, illetve a több levegőt a motornak kijelentés azt takarja, hogy tisztítsam vagy cseréljem sűrűbben a légszűrőt?
Naplózva
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #1019 Dátum: 2010. Május 13. - 15:32:09 »

...
 illetve a több levegőt a motornak kijelentés azt takarja, hogy tisztítsam vagy cseréljem sűrűbben a légszűrőt?
Inkább azt, hogy vedd ki a légszűrőházból a diffúzort (a motortérbe menő levegő útjában, a légszűrőházban van egy szűkítés, azt ki kellene szedni), ÉS egy sportbetét a papírszűrő helyett...
Naplózva
Oldalak: 1 ... 66 67 [68] 69 70 ... 103   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!