Stocz
|
|
« Hozzászólás #15 Dátum: 2009. Február 26. - 11:59:56 » |
|
Mostanában kezdte ezt a hibajelenséget produkálni: Csakis hidegen indítva! Alapjárat mint a cövek, de ha elindulok a kocsival, akkor úgy megy, mintha én nyomogatnám lassú ütemben a gázpedált, majd engedném fel. Kb. 1-2 másodperces frekvenciával. Érezni is az autón, hogy egyforma gázpedál állásnál az autó gyorsít-lassít-gyorsít-lassít. Ez tart párszáz métert, max 1-2 km-t, aztán eltűnik, minden rendben utána. Lehet, hogy ebben a hidegben annyira ráállítana a gázból, hogy ennyire már nem képes és a megfeszített gázbovden miatt egyből a gázpedálon húz? (lehet nem érthető amit írtam) Az érdekes az, hogy álló helyzetben próbáltam egyhelyben tartani a gázpedált és szépen tartotta a fordulatot, nem ugrált. Tehát így nem produkálja. Tapasztalt már valaki ilyet? Ma beugrottam a szervízbe, de akkor már meleg volt a motor és elmondás alapján nem tudták behatárolni a hibajelenséget. Nem is találkoztak még ilyennel.
Én kipróbálnám, hogy mi van akkor, ha lazább a gázbovden. Jobbat nem tudok. Megmondom őszintén, hogy már én is gondoltam erre. Anno megfeszítettem, de azóta már engedtem rajta egy egységnyit. Hétvégén lehet engedek még rajta. Inkább, mint egyből szétszedni, vagy otthagyni a szervízben és másnap próbálgasság hidegen... Lehet, hogy ezért van gyárilag lazára hagyva a bovden, mert nem tudták kiküszöbölni, hogy a pedálba is beleverjen az elektronika? Piti hiba lenne, de nem elképzelhető egy átfésült régebbi konstrukciónál, hogy néhol hagyják a régi technikát. Régebben én is éreztem az autón ezt, bár arra már nem emlékszem, hogy üresjáratban vagy menet közben. De az biztos, hogy lehetett egy olyan állást találni a gázpedálon (egész enyhe gázadásnál), amikor érezni lehetett ezt a pumpálást. Nem biztos, hogy ezt hibának nevezném. A gázadás (persze helyesebb lenne levegő adásnak nevezni - hiszen a pillangó szelep ezt befolyásolja nem az üzemanyag mennyiségét - csak hülyén hangzana) ennél az autónál a komputer által szabályzott folyamat. A szabályzás lényege pedig (a vezérléssel szemben ), hogy hol fölé megy a kívánt értéknek, hol alá, és mindig vizsgálja, hogy az eredmény megfelelő-e. Majd a vizsgálat által visszaadott értéknek megfelelően módosít a szabályozott értéken annak érdekében, hogy az minél jobban közelítsen a kívánt értékhez. És teszi ezt folyamatosan. Egy melegedő autónál pedig az üzemi körülmények folyamatosan változnak. Összegezve a dolgot, én a helyedben nem foglalkoznék vele különösebben (már ha tényleg csak enyhe a dolog). Persze, ha unatkozol... Egyébként akár a pillangó szelep (fojtó szelep ) koszosodása is okozhatja ezt. Az 'agy' egy kicsit módosítana, de a szelep "megragad" a koszban. Ezért ad egy nagyobb jelet (mert szabályoz ugye ). Erre meg is mozdul a szelep, de a nagy jel miatt túl sokat. Az 'agy' erre visszavenne egy kicsit, de ugye a szelep ragad . Nem folytatom. Melegben meg nem annyira ragad az olajos-kormos dzsuva. Hogy tetszik ez a magyarázat?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #16 Dátum: 2009. Február 26. - 12:06:34 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #17 Dátum: 2009. Február 26. - 12:20:07 » |
|
A takarítással csak óvatosan! A napokban beszéltem egy taxis kartárssal, aki állította, hogy már több olyan eset történt, amikor a tisztítás után a pillangószelep elektronikája megadta magát. (És képzeld, eeeekkkkora halat fogtam! ) Mondjuk ez szerintem nem igazán magyarázható, de gondoltam biztos ami biztos, megírom. Kripicnek van tisztító spray-e! Ha összejön az együttműködés, akkor meg lehet mindenkinek kedvezményesen.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #18 Dátum: 2009. Február 26. - 13:06:06 » |
|
Stocz! A magyarázat logikus, én is ilyesvalamire gondolok. Pláne azért, mert tavaly télen nem volt ennyire érezhető, ergo mintha azóta még koszosabb lenne az alkatrész. Ami pedig a ráérést és az unatkozást illeti: A jelenség akkora, hogy ez az 1-2 másodperces periódikusan lüktető gázadása és elvétele kb akkora sebességkülönbséget eredményez, ami a km-órán egy mutatóvastagsággal felér...ez úgy 2-3 km/h lehet. Az utazók feje kicsit mozdul előre-hátra....mintha valami szép lassú jazz szólna a kocsiban. Nem rángatás ez, hanem szép egyenletes hullámzó mozgás. Én ezt nem nevezném olyan hibának, ami mellett el kellene menni még garis korában! Azzal együtt, hogy tisztában vagyok vele...amit próbálgatással akarnak javítani, -mert gőzük sincs hozzá, hogy mi lehet ez- az ritkán eredményez gyors és szakszerű javítást! Mert ugye ott kellene hagyni a kocsit, másnap reggel megmutatni nekik a jelenséget, amit ha elsőre nem tudnak diagnosztizálni, akkor újabb nap, mire reggeli hidegben ismét kísérletezhetnek vele, stb...közben kijön a jó idő, nyáron lejár a gari és következő télen valszeg súlyosbodik a jelenség. Csak akkor már pénzes buli lesz! Mindegy, április végén úgyis megyek összeiratni a garis tételeket...hátsó üléstámla (kell neki 2-3 hét, mire bejön), hátsó kerékcsapágyak és hátsó ablakmosócső újbóli ellenőrzése, kilincsfényezés, stb. Mindezek ellenére egy szavam nem lehet, mert lassan három éves és egyéb gond eddig nincs vele! Még égőm sem fogyott egy darab sem! Opelemről anno meg 2 évesen már lerohadt a hátsó dob, egy halom égőt kellett cserélni, injektoregységben üzemanyag-membrán csere, stb! Ha összejön az együttműködés... Na-na! Nem lesz a lacsim kísérleti nyúl!!!
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #19 Dátum: 2009. Február 27. - 15:36:40 » |
|
... A napokban beszéltem egy taxis kartárssal, aki állította, hogy már több olyan eset történt, amikor a tisztítás után a pillangószelep elektronikája megadta magát. (És képzeld, eeeekkkkora halat fogtam! ) Mondjuk ez szerintem nem igazán magyarázható, de gondoltam biztos ami biztos, megírom. Kripicnek van tisztító spray-e! Ha összejön az együttműködés, akkor meg lehet mindenkinek kedvezményesen. Ha összejön az együttműködés... Na-na! Nem lesz a lacsim kísérleti nyúl!!! Affrancba, lebuktam... Ha összejön a márciusi talin a részvételem, viszem, aztán fújunk... És ne féljetek tőle, szépen kipucoválja... Az együttműködés meg nem a köztünk lévő együttműködés lehetősége, hanem a forgalmazó esetleges bevonása a kedvezményt nyújtók közé... Na Főni, most már nincs visszaút, ha lebuktattál, beárultalak...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Döme
|
|
« Hozzászólás #20 Dátum: 2009. Július 16. - 07:53:00 » |
|
Mostanában sajnos érdekes jelenséget produkál az autóm: indulás után (tehát hideg mocinál) 2000-es fordulat alatt egyenletes tempóban haladva meg-megtorpan az autó, enyhe rángatást érzek. Most 85 000 km körül tartok, ezt úgy két hete kezdte el a járgány. Végigolvastam a témát, asszem eddig nem pont ilyen hibajelenségeket tárgyaltatok.
És most jön a költői kérdés: mi lehet az oka, esetleg (főleg) mi lehet a megoldás?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #21 Dátum: 2009. Július 16. - 11:55:51 » |
|
Mostanában sajnos érdekes jelenséget produkál az autóm: indulás után (tehát hideg mocinál) 2000-es fordulat alatt egyenletes tempóban haladva meg-megtorpan az autó, enyhe rángatást érzek. Most 85 000 km körül tartok, ezt úgy két hete kezdte el a járgány. Végigolvastam a témát, asszem eddig nem pont ilyen hibajelenségeket tárgyaltatok.
És most jön a költői kérdés: mi lehet az oka, esetleg (főleg) mi lehet a megoldás?
Legjobb esetben gyertyacsere.
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #22 Dátum: 2009. Július 16. - 12:10:09 » |
|
Mostanában sajnos érdekes jelenséget produkál az autóm: indulás után (tehát hideg mocinál) 2000-es fordulat alatt egyenletes tempóban haladva meg-megtorpan az autó, enyhe rángatást érzek. Most 85 000 km körül tartok, ezt úgy két hete kezdte el a járgány. Végigolvastam a témát, asszem eddig nem pont ilyen hibajelenségeket tárgyaltatok.
És most jön a költői kérdés: mi lehet az oka, esetleg (főleg) mi lehet a megoldás?
Legjobb esetben gyertyacsere. Vagy gyujtókábel.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
Döme
|
|
« Hozzászólás #23 Dátum: 2009. Július 16. - 12:54:11 » |
|
Mostanában sajnos érdekes jelenséget produkál az autóm: indulás után (tehát hideg mocinál) 2000-es fordulat alatt egyenletes tempóban haladva meg-megtorpan az autó, enyhe rángatást érzek. Most 85 000 km körül tartok, ezt úgy két hete kezdte el a járgány. Végigolvastam a témát, asszem eddig nem pont ilyen hibajelenségeket tárgyaltatok.
És most jön a költői kérdés: mi lehet az oka, esetleg (főleg) mi lehet a megoldás?
Legjobb esetben gyertyacsere. Vagy gyujtókábel. Köszönöm, bízom a legjobb esetekben... Lehet, hogy a 90 000-et megvárom velük.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #24 Dátum: 2009. Július 16. - 14:33:49 » |
|
Mostanában sajnos érdekes jelenséget produkál az autóm: indulás után (tehát hideg mocinál) 2000-es fordulat alatt egyenletes tempóban haladva meg-megtorpan az autó, enyhe rángatást érzek. Most 85 000 km körül tartok, ezt úgy két hete kezdte el a járgány. Végigolvastam a témát, asszem eddig nem pont ilyen hibajelenségeket tárgyaltatok.
És most jön a költői kérdés: mi lehet az oka, esetleg (főleg) mi lehet a megoldás?
Nekem volt ilyen hidegen rángatós baja,akkor a checklámpa topicban tárgyaltuk: Idézetet írta: meatloaf - 2008. április 16. - 19:12:32 Ma hajnalban beröffentettem a gépet melegedni,majd nem sokra rá cefetül elkezdett össze-vissza rángatózni a motor alapjáraton.Ez tartott kb 10 másodpercig ,majd ismét kisimult a járása,csak kigyulladt a pechlámpa.Délután irány a szervíz,132-es hibakód.Kicseréltek egy vákumcsövet,de ha megint világítani fog,akkor még kicserélnek egy érzékelő szondát is.2 évvel ezelőtt is ugyan ezzel a hibával már csinálták a gépet.Még az a szerencsém hogy múlt hónapban lejárt a garim ,de meghosszabbítottam még egy évvel,na most asszem visszajön az a pénz. Na ,ahogy számítottam rá megjött a pechlámpa némi rángatás kiséretében a hétvégén,úgyhogy csütörtökön érzékelő szonda csere.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #25 Dátum: 2009. Július 17. - 15:37:47 » |
|
Mostanában sajnos érdekes jelenséget produkál az autóm: indulás után (tehát hideg mocinál) 2000-es fordulat alatt egyenletes tempóban haladva meg-megtorpan az autó, enyhe rángatást érzek. Most 85 000 km körül tartok, ezt úgy két hete kezdte el a járgány. Végigolvastam a témát, asszem eddig nem pont ilyen hibajelenségeket tárgyaltatok.
És most jön a költői kérdés: mi lehet az oka, esetleg (főleg) mi lehet a megoldás?
Nekem volt ilyen hidegen rángatós baja,akkor a checklámpa topicban tárgyaltuk: Idézetet írta: meatloaf - 2008. április 16. - 19:12:32 Ma hajnalban beröffentettem a gépet melegedni,majd nem sokra rá cefetül elkezdett össze-vissza rángatózni a motor alapjáraton.Ez tartott kb 10 másodpercig ,majd ismét kisimult a járása,csak kigyulladt a pechlámpa.Délután irány a szervíz,132-es hibakód.Kicseréltek egy vákumcsövet,de ha megint világítani fog,akkor még kicserélnek egy érzékelő szondát is.2 évvel ezelőtt is ugyan ezzel a hibával már csinálták a gépet.Még az a szerencsém hogy múlt hónapban lejárt a garim ,de meghosszabbítottam még egy évvel,na most asszem visszajön az a pénz. Na ,ahogy számítottam rá megjött a pechlámpa némi rángatás kiséretében a hétvégén,úgyhogy csütörtökön érzékelő szonda csere. Azt jól figyeld majd meg, hogy pontosan mit is cserélnek ki! Csak hogy mi is tudjuk. (fénykép esetleg )
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Döme
|
|
« Hozzászólás #26 Dátum: 2009. Július 19. - 10:35:34 » |
|
Mostanában sajnos érdekes jelenséget produkál az autóm: indulás után (tehát hideg mocinál) 2000-es fordulat alatt egyenletes tempóban haladva meg-megtorpan az autó, enyhe rángatást érzek. Most 85 000 km körül tartok, ezt úgy két hete kezdte el a járgány. Végigolvastam a témát, asszem eddig nem pont ilyen hibajelenségeket tárgyaltatok.
És most jön a költői kérdés: mi lehet az oka, esetleg (főleg) mi lehet a megoldás?
Nekem volt ilyen hidegen rángatós baja,akkor a checklámpa topicban tárgyaltuk: Idézetet írta: meatloaf - 2008. április 16. - 19:12:32 Ma hajnalban beröffentettem a gépet melegedni,majd nem sokra rá cefetül elkezdett össze-vissza rángatózni a motor alapjáraton.Ez tartott kb 10 másodpercig ,majd ismét kisimult a járása,csak kigyulladt a pechlámpa.Délután irány a szervíz,132-es hibakód.Kicseréltek egy vákumcsövet,de ha megint világítani fog,akkor még kicserélnek egy érzékelő szondát is.2 évvel ezelőtt is ugyan ezzel a hibával már csinálták a gépet.Még az a szerencsém hogy múlt hónapban lejárt a garim ,de meghosszabbítottam még egy évvel,na most asszem visszajön az a pénz. Na ,ahogy számítottam rá megjött a pechlámpa némi rángatás kiséretében a hétvégén,úgyhogy csütörtökön érzékelő szonda csere. Igen, ezt láttam... Majd beszámolok a fejleményekről.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Döme
|
|
« Hozzászólás #27 Dátum: 2009. Szeptember 22. - 11:43:51 » |
|
Mostanában sajnos érdekes jelenséget produkál az autóm: indulás után (tehát hideg mocinál) 2000-es fordulat alatt egyenletes tempóban haladva meg-megtorpan az autó, enyhe rángatást érzek. Most 85 000 km körül tartok, ezt úgy két hete kezdte el a járgány. Végigolvastam a témát, asszem eddig nem pont ilyen hibajelenségeket tárgyaltatok.
És most jön a költői kérdés: mi lehet az oka, esetleg (főleg) mi lehet a megoldás?
Nekem volt ilyen hidegen rángatós baja,akkor a checklámpa topicban tárgyaltuk: Idézetet írta: meatloaf - 2008. április 16. - 19:12:32 Ma hajnalban beröffentettem a gépet melegedni,majd nem sokra rá cefetül elkezdett össze-vissza rángatózni a motor alapjáraton.Ez tartott kb 10 másodpercig ,majd ismét kisimult a járása,csak kigyulladt a pechlámpa.Délután irány a szervíz,132-es hibakód.Kicseréltek egy vákumcsövet,de ha megint világítani fog,akkor még kicserélnek egy érzékelő szondát is.2 évvel ezelőtt is ugyan ezzel a hibával már csinálták a gépet.Még az a szerencsém hogy múlt hónapban lejárt a garim ,de meghosszabbítottam még egy évvel,na most asszem visszajön az a pénz. Na ,ahogy számítottam rá megjött a pechlámpa némi rángatás kiséretében a hétvégén,úgyhogy csütörtökön érzékelő szonda csere. Igen, ezt láttam... Majd beszámolok a fejleményekről. Sajnos tegnap ismét előjött a rángatás, de nem hidegen, hanem az érdi emelkedőn, checklámpa kíséretében. Kódszámot nem tudok, ma megyek az autóért, majd megtudakolom. Mindenesetre gyújtótrafót cserélnek, mert azt mutatta hibásnak a számítógép...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #28 Dátum: 2009. Október 05. - 11:37:41 » |
|
Az utóbbi időben elkezdett az egyik 1.6-os Lacsink rángatni, igaz nem vészesen. Tegnap kapott egy időszakos szervizt a gép (tőlem), eközben fény derült a hiba okára is. Így nézett ki a négy gyertya... A szelepfedéltömítésnél szivárog az olaj, ami egyenesen a gyertyapipákhoz csorgott be.
Mondanom sem kell, hogy a gyújtórendszernek mennyire hiányzik az olaj a gyertyákhoz...
A rángatás persze egyből megszűnt, de nyilván csak ideiglenesen, amíg az olaj ismét el nem jut a gyertyákhoz, szóval ebből szelepfedél tömítés csere lesz. A múltkor is cseréltettem az egyik 1.6-oson 120-nél, csak ott kifelé folyt az olaj. A mostaniban 105 van. Úgy látszik kb. ennyit bír a Lacsikon a szelepfedél tömítése.
u.i.: Na és az is látszik, hogy megint valami humbuk gyertyát tettek a márkaszervizben az autóba... Aztán meg csodálkozunk, hogy jönnek a pechlámpák és társaik.
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
kathy
|
|
« Hozzászólás #29 Dátum: 2010. Március 11. - 20:35:07 » |
|
Sziasztok! Nekünk is volt valami hasonló rángatósdi tegnap, majdnem teljesen hidegen. És rövidesen a checklámpa is kigyulladt. Ma reggel, mikor indultunk vele, még mindig égett a checklámpa (rángatást nem éreztünk). Férjem ment épp Vác irányába Dunakeszire, gondoltuk beviszi a szervízbe - végülis kb. másfél hónapja ott vettük, ugye. Mire megállás után elindult Vác felé, elaludt a checklámpa, biztos megijedt a szervíz-veszélytől . Azóta semmi. Azért bevitte a szervízbe, és azt mondták neki, hogy huzassa meg egy kicsit, mert az a baj... Hát, remélem tényleg - és remélem, nem fog megint felvillanni az a fránya checklámpa... Szerintetek? Üdv, Kathy
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|